Trafo kurulumadığı için yüksek gelen elektrik faturaları

Soru

Merhaba Tebernüş Bey , 01 Nisanda teslim edilmesi gereken dairemiz haziran ayı ortasında inşaat bitmeden teslim edildi ve inşaat firması gecikmeden doğan hiçbir cezai şarta uymadı. Şimdi bizden aylık ortalama 180 TL elektrik faturası istiyorlar. Yüksek tutar olmasının nedeni de henüz trafo bağlanmamış olması . Trafo gecikmesinden doğan bu yüksek tutarı ev sahibi olarak biz mi ödemek zorundayız? Bu işlemleri Nisan ayına kadar bitiremedikleri için sonucu bize yüksek faturlarla yansıyor. Bununla ilgili ne gibi bir yaptırımda bulunabiliriz? Trafoyu taktırana kadar bu faturaları ödemezsek cezalı durumda olurmuyuz? Şimdiden teşekkür ederim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Eylül 2015 | 11:11 Sevil Genç 622 Kişi okudu

Site içinde yer alan villanın restaron olarak kullanılması

Soru

Merhaba, Sadece villalardan oluşan bir site içinde, diğerlerinden bağımsız bir girişi ve demir çitler ile sitenin kalanından ayrılmış bahçesi bulunan köşe konumlu villayı mülk sahibi bir restorana kiraya vermek istiyor. Hukuken bir engel var mıdır? İyi çalışmalar dilerim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ağustos 2015 | 16:56 Zeynep Aydoğan 622 Kişi okudu

feriköyde yatırımlık bir ev aldım sizce ileride getirisi bana nedir?

Soru

tebernüs bey mrb.ben feriköyde bir tarafı yarı bodrum bir tarafı 2.kat olan bir sıfır krediye uygun iskanlı imarlı 85 mr daire aldım 219.000 tl ye ve su anda 1150 tl ye kiraya verdim kira çarpanı mevzusundan anlamadığım için sizece mantıklı bir yatırım mı? teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Temmuz 2015 | 12:22 sedat ince 622 Kişi okudu

Tapu Değer Arttırımı İçin Pişmanlık Dilekçesi-Zammı

Soru

Ahmet Bey birkaç hafta önce 145 bin liraya bir daire aldım. Evi satan adam satış bedeli olarak 70 bin lira gösterilmesi şartı koştu. Değeri kendim daha sonra yükseltirim diyerek satıcının şartını kabul edip evi aldım. İnternetten incelediğim kadarıyla pişmanlık dilekçesi ile değer yükseltilebiliyormuş.Bunun için evi satın aldığım tarihten en az ne kadar süre geçmesi gerekiyor? Pişmanlık dilekçesi verdikten sonra kaç TL bedel öderim? Yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
07 Mart 2015 | 00:24 Kardelen 622 Kişi okudu

RİSKLİ YAPI TESBİTİ HK.

Soru

Çok değerli uzmanım,sorularımıza verdiğiniz aydınlatıcı cevaplarınıza öncelikli olarak teşekkürlerimi ifade etmek istiyorum. SORUM ŞU; 6306 Sayılı kanun gereğince yapılan riskli yapı belirtmesi tesisi sonucu binamız riskli yapı olarak tesbit edilmiştir. Kat maliklerimizden sadece vefat eden bir kişiye ait gayrımenkulun varisler bu tesbit sonucuna değil, sadece keyfi ve yasal olmayan bir takım istekler yaparak ,projelendirilmiş ve yerel belediye tarafındanda tadilat projeleri hazırlanmış olan bu riskli yapının inşaata verilmesine karşı çıkmaktadırlar. Biz kat malikleri olarak yasal hakkımızı nasıl ve ne şekilde kullanabiliriz ( 40 kat malikinin 39 u yasal onay vermiştir.) SAYGILARIMLA

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Şubat 2015 | 13:45 Ahmet Deniz 622 Kişi okudu

sizce ne yapmalı borcu kapatmak mı lazım

Soru

tokiden 2012 yılında ev aldık kalan borcum 54.000 tl yüzde 20 indirimden yararlanamıyorum 40.000 tl elimde var sizce 15.000 tl ihtiyaç kredisi çekip borcumu kapatayım mı yoksa birdahaki indirimi beklesem 40.000 tl nin bana hiç bir getirisi yok

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Şubat 2015 | 19:32 ismail böyük 622 Kişi okudu

Inşaat metrekaresi fiyat

Soru

150 metrekare üzerinde Diyarbakırın bir ilçesinde yapılacak evin metrekaresi kaç ytl olur?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Şubat 2015 | 10:51 Gürsel Capanoglu 622 Kişi okudu

Ev sahibi evden çıkarması hakkında

Soru

Merhaba , 3 yıldır oturduğum evden ev sahibimin oturduğu evinin yıkılacağı gerekçesi ile (sözde kendisi eve geçeceğini söylüyor ama kiralar yükseldiği için sanki daha yüksek kiraya vermek ister gibi niyeti var) evinden çıkartmak istiyor , ödemelerim sürekli düzenli ve öncesinden dahi ödemişliğim var , bu durumda yapabileceğim bir şey varmıdır, yada gerçekten eve ihtiyacı olduğunu kanıtlaması gerekirmi ? kanuni bir hakkım varmı bilgi rica ediyorum, teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Şubat 2015 | 22:07 Atilla ALIŞIK 621 Kişi okudu

iskani gec verilecek dairede ne gibi sikintilar yasariz?

Soru

Merhaba Insaattan bir daire ile anlastim. Sonuna gelindi artik insaatin kredi cekme asamasina geldik. Ancak bu asamada muteahhit bana iskani ancak 1 sene sonra alabilecegini soyledi. Bu zaman diliminde ne gibi sikintilar yasayabilirim? Boyle bir daireye kesinlikle yaklasma gibi bir durum olur mu? Yoksa idare edilebilir mi? muteahhite karsi zarar gormemek icin nasil bir onlem alabilirim? Ozetle genel olarak bu durumda yapmam gerekenleri merak ediyorum. Tesekkurer

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Ocak 2015 | 13:53 murat kayabas 622 Kişi okudu