Arsa emlak vergisi ödenip ödenmeyecegi hakkında
İnşaat ruhsatı alınmış olan bir arsa için arsa emlak vergisi ödenirmi
Şifreni mi unuttun? Lütfen kullanıcı adınızı ve e-posta adresinizi girin. E-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturmak için bir bağlantı alacaksınız.
Gayrimenkul ile igili tüm soruları buradan yanıtlıyor...
İnşaat ruhsatı alınmış olan bir arsa için arsa emlak vergisi ödenirmi
babam zamanında arsa alıyo bundan 30 35 yil önce ama adam senet vercekmiş vermemiş parayi alınca evin vergisi 30 35 yıldır yatiyo annemin üzerine ama tapu dairesinde başka bi bayanın üstüne çikiyo ev bunun için ne yapmamiz lazi. tapumuzu nasil alırız
Bayrampaşa/Terazidere mahallesinde 4 katlı bir binada 4/1 oranında hissemiz mevcut,nasıl satarız?Teşekkür ederim
sitemizde her evden şerefiye paraları toplanmış ama evlerin bahçeleri ortak alan olarak kalmış tapu kayıtlarında 96/1 hisse görülüyor ama evlerin bahçeleri 334 m kare den 180 m kareye değişiyor geçerli olan tapu kayıtlarımı yoksa şerefiye kayıtlarımı.Birde ortak alanlardaki yollar bahçelere katılmış bunun için ne yapılabilir. Cevaplarsanız çok memnun olurum efendim şimdiden teşekkürler.
Tebernüş bey merhaba 16.02.2015 te oğlumun ihtiyacı yüzünden 50.000 TL kredi çekmek için daireyi 71.000 TL göstererek el değiştirdik. Daha sonra 10.04.2017 de daireyi değiştirmek için başka bir kişiye 150.000 TL satış ile sattık. Bize kimse tapuda vs bu durumdan bahsetmedi. Komşum değer artışı vergisinden bizi haberdar etti. Bu vergi kesin olarak bize çıkarmı acaba? Çıkmama durumu varmıdır? Çıkarsa ne kadar çıkar? Teşekkürler
merhaba cevabınız için teşekkür ederim. tarım il müdürlüğü şuan için değişen kanun gereği 21 ocaktaki bir yanıt veremiyor.ama köy sınırları içine giriyorsa ve bunu kapsıyorsa bizi alaka etmez ve biz buna onay verebiliriz dedi. 5403 sayılı kanunu öne sürdü. peki böyle bir imkanımız var mı?
merhaba site yönetin kuruluna kat maliki eşi seçilebilirmi seçilirse vekalet gereklimidir iyi günler
İyi günler, Mahallemizde evler kentsel dönüşüm adı altında yenileniyor. Fakat kentsel dönüşümle ilgili belediyenin mahallemiz hakkında bir kararı yok.Evlerimiz yaklaşık 35-40 senelik. Toplantı çağrı kağıdı vs olmadan 2/3 kat malikleri toplantı yapıyorlar. Benim evim 3 cepheyken 2 cepheye düşüyor.Tapuda 13/1 hakkım var.Diğer kat maliklerinden 2 si benim gibi cephe kaybı yaşarken kabullenmiş durumdalar.Bu cephe kaybımdan dolayı şerefiye talebi veya başka bir talepte bulunabilir miyim? Müteahitle bir türlü anlaşamıyorum.Dava açsam bu cephe kaybını karşılayabilir miyim? Şimdiden teşekkür ederim
İyi günler apartmanımız da çift daireden 5 katlı binada da 10 daire bulunmaktadır arka cephedeki dairelerin yanlarında çıkma balkonlar bulunmaktadır bu balkonlar projeye uygun yapılmamış mütehatit de yap sat mantığında olduğu için satıp gitmiştir şimdi on cephedeki malik sahipleri kat iskanı almak istedikleri için bu balkonlar sebebi ile alamıyorlar bu durumda ne yapmamız gerekiyor mutehate dava acabılır mıyız ve ya bu kaçak yapılar yıkılıp cezasını biz mi ödemek Zorundayız
üstadım 2016 yılı ıcın kıra ıstısna tutarı 3800 tl ancak evı temmuzda kıraya vermıs ısek ve 6 ay kıra almıssak ıstısna tutarını hesaplarken 3800/2=1900 tl yımı hesaptan dusecegız yanı genellestırırsek ıstısna tutarı o yıl hangı ayda kıraya verırsek verelım değişiyormu değişmiyormu saygılarımla