Değirmenköy - büyükçavuşlu yolu hk.

Soru

1800m2 sulama gölü hizasında çanta yolu kesişen cephesinde yerim var. Teşekkürler iyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Aralık 2016 | 00:37 Osman Öztürk 597 Kişi okudu

belediye rayicininde altinda tapu harcı odemek

Soru

merhaba.gecen sefer sorumu yanitladiginiz icin tesekur ederim.fakat emlak vergi degerinin altinda olan tutarda harc hesaplanmasi mumkun degildir. demistiniz.belediyeden aldigim emlak vergi degerinin altinda hesaplandi ve harci bu sekilde odedim.evin gercek degeri daha fazla .muhtemelen tapu memurunun dikkatsizligi.benim durumumda yine harclar kanunu 63.maddedeki gibi aradaki harc %25 vergi ziyai + gecikme faizi mi odeyecegim.bunun disinda herhangibir ceza gelirmi boyle bir durumda? cok endiseliyim cevreden bu durumda evinizin degeri kadar ceza odersin gibi kelamlar ettiler emlak vergi degerinin altinda odenirse diye.aydinlatirsaniz cok sevinirim ahmet bey.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
30 Kasım 2016 | 19:31 tevfik aymam 597 Kişi okudu

Sitede bloklara asansör yapımı

Soru

Merhaba, Oturmuş olduğumuz site 4 bloktan oluşmaktadır, bunlardan 3 blok üçer katlı, bizim oturduğumuz blok ise iki katlıdır, üçer katlı olan bloklar bloklarına asansör yaptırmak istiyor, bizim blok kat malikleri ise bloğumuzun iki katlı olması sebebi ile asansör yapılmasını istemiyor, bu arada site yönetimi bizim blok içinde katılma mecburiyeti olduğunu iddia ediyor, bu duruma katılma mecburiyetimiz varmıdır veya bizim blok diğer bloklardan ayrı hareket edebilirmi, kanuni haklarımız nelerdir? konusunda tarafımızı aydınlatabilirseniz seviniriz, iyi çalışmalar...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
15 Kasım 2016 | 16:56 Zafer Bakan 597 Kişi okudu

merkeziısıtma sistemi boş daire ödemesi

Soru

Iyi günler benim sorum 24 daireli bir bina da 6 daire dolu diğer daireler henüz satılama dı merkezi ısı pay ölçerli ısıtma sistemimiz boş dairelerin eve giriş vanalarından kapalı çorum da yaşıyoruz soğuk bir şehir boş daireler yanmadığı için ısı kaybımız fazla ısınamıyoruz daha doğrusu faturamız yüksek geliyor kısaca sormak istediğim boş daire sahipleri vanaları açmak zorunda mı kanuna göre nasıl hareket etmemiz gerekiyor boş daire sahiplerine bu konu da yasal yaptırım uygulama şansımız var mı şimdiden kolay gelsin

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
26 Ekim 2016 | 11:56 Zehra çal 598 Kişi okudu

Çapa'dan yatırım maksatlı daire alınır mı?

Soru

Merhaba Çapa Şehremeni bölgesinde yatırım maksatlı 80 m2 ev almayı düşünüyorum. Kira getirisi açısından avantajlı mı? Çok teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ekim 2016 | 10:42 Cem Gülhan 598 Kişi okudu

KAMUŞTIRMA 5 YILLIK PROGRAMLAMI YAPILIR

Soru

Hocam kısa bir soru sormak istiyorum.Kamulaştırmada 20-30 tane bina varsa bunlar kamulaştırılırken idare bunu 5 yıllık imar programına mı dahil ederler.Bundan binanın en az 5 yılda kullanılabileceğini söyleyebilirmiyiz. Birde en son kimse anlaşamazsa kentsel dönüşümde kamulaştırma aynı şekilde mi olur.Yani kentsel dönüşümde burada kamulaştırma kanununa tabi değilmidir tşk

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
17 Ekim 2016 | 06:52 FATİH KARAÖZ 598 Kişi okudu

kentsel dönüşüm vergi oranları

Soru

kentsel dönüşüme giren şu anda inşaat aşamasında yaklaşık 80 -90 m2 evlmi bitince 5 yıl tamamlamadan satarsam vergi oranları nedir ? Tebernüş Bey yukarıdaki sorumu Ahmet Korkmaz Bey'e sormamı istemiştiniz ancak 4-5 sefer sorumu sormama rağman halen geri dönüş yapılmadı...Rica etsem bu sorunun cevabını bilen başka arkadaşınız var mı? acilliyeti vardı....teşekkür ederim...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Ekim 2016 | 09:00 Damla Acar 597 Kişi okudu

yönetici tayin etme zorunluluğu

Soru

Merhabalar bizim apartmanimizda yonetici secimi yapilmak isteniyor 3 blok seklindeyiz bizim blokta 6 daire var digerlerinde de 3 ve 6 sar daire var ben yonetici seciminin olmasini istemiyorum bu durumun kanunen zorunlulugu var mi henuz iskanda alinmadi.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
09 Ekim 2016 | 09:18 Emine Erol 597 Kişi okudu

yirmi altı dairelik apartmanda çatı sorunu

Soru

26 dairelik bir apartmanda en üst katta bir dairem var. bir yıldır tavandan bazı yerlerden su sızıntısı oluyor. yönetici ve malikler para yok diyerek konuyu geçiştiriyor. bir kez daha toplantı yapılması konusunda ısrarım oldu. yöneticiden, iki hafta sonra diğer ihtiyaçların da görüşüleceği bir toplantının yapılabileceği bilgisini aldım. bu toplantıdan da çatı sorununun çözüleceğinden umutlu değilim. hukuki yol takip edebilmem için öncelikli yapmam gerekenler konusunda beni bilgilendirir misiniz?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
06 Ekim 2016 | 16:49 İlhan Özbolat 597 Kişi okudu