selim şahin beyin sorusu

Soru

sayın hocam..atasehiri bulundugumuz an itibariyle mi düsünelim yoksa gözümüzü kapatıp 2016 yılınamı gidelim..önce bunu belirlememiz lazım yatırım yaparken...su an istedigi kadar luks olsun 1+1 daireye 2000-2500 lira verecek kiracı bulabilmek cok zor..heleki 2 adım yanınızda 1500 liraya 3+1 varsa :)...ama eger yazılanlar gerceklesırse finans merkezi anlatılanlar gibi dunyanın sayılı finans merkezlerinden biri olursa ,metropol istanbulun catwalk diye tabir ettiği istinye park ayarındaki avm si anlatıldıgı gibi cekım merkezi olursa sanıyorum atasehirin m2 fiyatlarıda buralarda kalmaz :) ..hersey bu anlatılanların olacagına inanıp inanmamak uzerine kurulu...ben olsam ne yapardım? sizinde hep dediğiniz gibi m2 si en düsük olanı tercih ederdim...cunku gelişmekte olan bir lokasyondaki projelerın m2 fiyatları lokasyon degerlendıkce ortak bir yerde bulusuyor..ornek isteyenler 2006 da batı atasehırde yapılan projelerin ucuz olanıyla pahalı olanı arasındaki farkın zamanla ne kadar kapandıgına bakabilirler...iyi calısmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Kasım 2013 | 20:00 yalın aksay 592 Kişi okudu

andromeda

Soru

Tebernüş bey ağaoğlu andromeda plus ta m2 5.500 civarı hemen teslim sizce yatırım yapılır mı teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Kasım 2013 | 11:10 selim şahin 592 Kişi okudu

kredim düşük çıktı emlakçı senedimi vermiyor

Soru

bir emlakçıyla ev almak için anlaştım.5000 tl cayma senedi aldı.kredi müracaatı yaptım ve kredim düşük çıktı başta söylemiştim ihtiyacım olan kredi miktarını eğer çıkmazsa bu iş olmaz demiştim.ve kredim düşük çıktı kalanına başta söylediğim gibi gücüm yoktu ve 2 gün içinde sonuç çıktı kredi düşük olduüu için mecburen vazgeçtim emlakçıdan senedi istedim bana ev sahibine verdiğini ve cebindende 2000 tl kapora verdiğini veremeyeceğini söyledi ve bunları benden talep ediyor ne yapabilirim acill yardım tşkr

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ekim 2013 | 13:38 nuray gökalp 591 Kişi okudu

Altunizade'de bulunan evimiz hakkında

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. Size sorum,Altunizade'de Sırmaperde sokakta (Özyurt sitesinin hemen yanında) THY Uçak sitesinde bir dairemiz var.Yaklaşık 25 yıllık bir daire.Şu an güncel net olarak satış fiyatını bilmiyorum daire 3+1 olmakla beraber 1200 tl kirası var.Sizce satış için makul fiyat nedir,satılmalımıdır bu yıl veya önümüzde ki yıllarda yoksa kirada devam mı etmelidir veyahutta bir müteahhitle anlaşabileceğimiz zamana kadar beklenmeli midir.Lütfen detaylı yazarsanız çok sevineceğim.Teşekkür ederim.Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Eylül 2013 | 04:20 TANER YİĞİT 591 Kişi okudu

2 b

Soru

Umur Bey, Çekmeköyde 2 b arazimiz var. Deftardarlığa müracaat ettik. Bize de rayiç geldi. Ancak ödememiz mümkün değil. Belirlenen rayice itiraz edemezmiyiz. Ayrıca ödeme için süre bitir ise yıllardır kullandığımız arazi elimizden gidecekmi teşekürler.

Umur Güven tarafından yanıtlandı.
19 Ağustos 2013 | 10:03 çiğdem yolaç 592 Kişi okudu

arsa

Soru

merhaba tebernüş bey benım güvercintepe ahmet yesevi caddesi 22. sokakta 150m2 hisseli arsam bulunmaktadır. maddi sıkıntılarımdan dolayı buradakı arsamı satmak istiyorum ne yapmayalım? satablirmiyim . bilgi verirseniz cok memnun olurum. teşekkür ederim..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ağustos 2013 | 23:51 MESUT DURAN 592 Kişi okudu

SANCAKTEPE

Soru

Merhaba tebernüş bey Geçtiğimiz kış sormuştum şimdi ise ev alacak duruma geldim.Sarıgazi Uysal cad. bir ev ilgimi çekiyor 80 m2 2+1 şu an kiraya versem 600 650 liraya gidecek durumda fiyatı ise evin 160 000. birde evin olduğu caddeye büyük bir cami projesi var sizce değer kazandırır mı ? yorumlarınız için teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ağustos 2013 | 21:24 SERHAN KIZILASLAN 592 Kişi okudu

İzaleyi Şuyu Davası sırasında Müşteri Çıkması

Soru

Hilal Hanim 2 kişinin tam tapusuna sahip olduğu bir davada taraflardan biri izaleyi şuyu davasi açtığında diğer taraf dava henüz başlamadan eve müşteri bulduğunda, dava açan taraf "hayır ben bu müşteriyi kabul etmiyorum, mahkeme sürecini bekleyeceğim, evi mahkeme satsın" diyebilir mi?

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
09 Temmuz 2013 | 19:26 Ali Kara 591 Kişi okudu

Tema Park hakkında görüşüm

Soru

Merhaba tebernüş bey, Burada tema istanbul hakkında herkes karlılık için tartışırken bende çevresel olarak bir şeyler söylemek istiyorum. Biliyorsunuz bu proje 2 yılı aşkındır ihalesi kazanılmış bir proje. Yaklaşık 1 milyon m2 lik bir alana sahip. Buraya proje yapan firmalar bu 2 yıllık süreçte bu arsaya fidanlar dikip inşaat sürecinde de inşaat yapılacak bölgedeki fidanları o arsadaki başka kısımlara taşıyabilirdi diye düşünüyorum. Böylece inşaat alanı dışındaki bölgeler ağaçlanmış olup Manhattandaki Central park gibi bir park oluşturulabilirdi veya diğer ülkerde bulunan şehir parkları gibi bir park yapılabilir. zaten 20-30 sene sonra buralar şehrin ortası olacak. Bu çılgın yapılaşma sevdası yüzünden insanlar ağaca muhtaç hale geldi. Ve bence böyle büyük bir park eğlence parkından daha çok insan çeker(Örnek Central Park senelik 25 milyon ziyaretçi). Zaten ne kadar insan o kadar prim demek değil midir. Bu bölgenin ağaçlandırılması taş çatlasın 30-40 daire parası bile tutmaz. Bence 2 yıl kayıp olsada hala geç değil bunun yapılması için. Bence bu sitede yazanların sadece para için değil gelecek içinde fikirlerini yazma vakti geldi.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Haziran 2013 | 18:09 cihan altın 592 Kişi okudu

Hilal Hanım Merhaba , Makrom Yapı dan 52000 TL ...

Soru

Hilal Hanım Merhaba , Makrom Yapı dan 52000 TL ye tuzla da daire satın aldım fakat şu anda evi teslim edemeyeceklerini ve projenin iptal edildiğini belirtiyorlar. Sözleşmenin 7.3 fesih maddesinde " Satıcı kendiliğinden kaynaklanan nedenlerle dairelerin satışından vazgeçerse alıcının ödediği bedelin % 20 fazlasıyla iade etmek zorundadır" ibaresi yer almaktadır. Ödediğim paranın yasal faizleri + % 20 sözleşmemdeki maddeden kaynaklı miktarın talebini tüketici mahkemesine giderek talep edebilir miyim. Kazanma olasılığımız nedir bu konuda sizinle çalışabilir miyim ? teşekkürler

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
27 Haziran 2013 | 18:06 Onur Alanbay 591 Kişi okudu