Gelir vergisi
Ahmet bey merhaba nasılsınız... Değerli tebernüş bey size sorumu yöneltmemi istedi...ben 14.04.2007 senesinde tokinin kendi satış ofisinden atakentte daire aldım ev inşşatı başlanmamıştı gayrimenkul satış vaadi sözleşmesiyle 100000tl ye aldım ... Evin teslimi 08.08.2008 de gerçekleşti ve ilk emlak vergisinide ı tarihte verdim.. Tapuyu ise 29.09.2009 da kat mülkiyetli tokiden aldım şimdi bu evi satmak istiyorum 210000tl ye alıcı var hemde birkaçtane cephesi konumu çok iyi... Sorum şu değer artış vergisinden muaf olmak için 5 yıl tam süre dolumunda ben evi aldığım gayrimenkul satış vaadi sözleşmesi üzerindeki tarih olan 14.04.2007 mi yoksa teslim tarihi olan 08.08.2008 mi yoksa tapuyu aldığım 29.09.2009 tarihimi baz alınacak... Evi nakit almıştım eğer tapu tarihi baz alınırsa 29.09.2014 de satmalıyım... Ama mantığım gayrimenkul satış vaadi üzerindeki tarih diyor ızaman vergiden muaf satabilirim.. Değerli bilgileriniz için teşekkür ederim..
