newista

Soru

hayata henüz atılan bir gencim abi..anemin yardımıyla newistadan 60 m'lik bir yatırım yapıcam ama yıllarımı alıcak...sizce inşaatın ruhsatla ilgili sıkıntısı varmış ne durumda.. yanı yapılması gereken bir bölüm daha var..o bitmeden teslim olmaz .. ne zamn biter..rica etsem abi yazarmısınız.. ayrıca çeköeköyde önerceğiniz proje varmı..1+1 olbilir...bekliyorum cevabunuzu

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2013 | 04:47 can avcı 580 Kişi okudu

yatırım

Soru

merhaba Tebernüş bey 150000-160000 fiyat aralığında kiraya verilmek üzere daire arıyorum. muhit olarak nereleri gelecek vadediyor önerdiğiniz bölgeler nerelerdir. şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ağustos 2013 | 19:21 yasemin buyuk 579 Kişi okudu

arsa yatırımı

Soru

sayın tebernüş bey iyi günler ve iyi çalışmalar dilerim.çatalca yalıköy köyünün konumundan dolayı ilerleyen yıllarda arsa ve ev fiyatlarında olası değişiklik öngörünüz nedir ?Teşekkür eder saygılar sunarım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Temmuz 2013 | 09:31 murat eker 580 Kişi okudu

ipotek kaldırılması

Soru

Merhabalar, ŞerefiyeHan, keyifli haftalar sizlerle konumu paylaşabilme cesaretini buldum, umarım bir kabalık etmemiş olurum. şimdi babamların oturduğu ev ipotekli, normalde 92 yılında ipotek konulmuş / 4 yıl tahsisli olmak kaydı ile 96 yılına kadar. lakin babam ipoteğini 2006 yılında faiziyle birlikte ödendi makpuz elimizde, sadece ziraat bankasına harcı ödemeyi unuttuğu için tapu terkini kaldırmamış biz de belediyeye ipoteğin kaldırılması yazısını tapuya gönderilmesi için (ipotek terkin istedik) belediye bize şimdi ipotekler için alınan ilgi (c) meclis kararında tesis edilen ipotek bedelinin 4 yıllık kanuni süre içinde ödenmesi gerektiği, ödenmemesi durumunda ise yeniden güncel bedel belirleneceği ve ilgilisi tarafından ödeme yapılması durumunda da ipoteğin terkin edileceği belirtilmektedir. busebeple 08.03.2012 tarihinden itibaren yapılan tüm müracaatlarda belirtilen işlemler uygulanmaktadır. yazısı göndermiş, biz geç de olsa ödedik, faiziyle birlikte 240.000 + (120.000) faiz. 360.000 tl ödenmiş. belediye ne yapmak istiyor acaba... bu parayı ödemişiz, değerli yorumlarınızı paylaşırsanız çok mutlu olurum. saygılarımla,

Belgin Bilgiç tarafından yanıtlandı.
19 Temmuz 2013 | 00:34 selçuk salgıç 579 Kişi okudu

gerçek.

Soru

Avrupa konutları atakent 3 de brüt 84 m2 ortaüst kat neti 63 m2 peyzaja bakmayan ve şuan kirası 1100tl olan dairenin HERŞEY DAHİL OLMAK ÜZERE YANİ BAŞKA HİÇBİR MASRAFI YOK.NET fiyatı 4198 tl/m2 dir.Tema istanbul 1+1 netİ 50 m2 olan dairenin NET fiyatı 4580 tl/m2 dir.(ek olarak,tapu harcı ve başka diğer masrafların durumunu da var mı yokmu bilmiyorum.) sonuçta şu durumda tema istanbul 2,5 yıl sonra teslim edilmesine rağmen şuan avrupa konutları atakent 3 den %9,09 DAHA PAHALIDIR. Sabriye Yayadağ hanımefendiye tamamen KATILIYORUM.bir o kadar da Leyla Cidal hanımefendiyede KATILMIYORUM.leyla hanım yanılmıyorsam, daha düne kadar oturduğunuz o sitenin sorunları dağ gibiydi.(h.dündar,d.küçükoğlu nun yazdıkları hala burda...), Ama avrupa konutlarında böyle sorunlar olmaz. çünkü avrupa konutları 3 işletenler bu işin PROFESYONELLERİ...Ayrıca insanlar yaşantılarında ÖZGÜRDÜR,SAYGI duyulmalıdır.Erdem bey,siz galiba soyakda daire sahibi değilsiniz,kiracısınız anladığım kadarıyla.eviniz varsa beğenmiyorsanız satın gitsin,kiracıysanız münferit bir olaydan dolayı koskoca bir siteyi(1000 dönüm arazisi olan) burada kötü göstermek,itibarsızlaştırmak size mi kaldı.site yönetimi orda..Bazıları soyak olimpiyakentin kıymetini bilemez.bakın temadaki bir yetkili soyak için şunu söylüyor;"o arazi bizde olsa 12 bin(onikibin) konut yapardık."yani yaklaşık 3 katı...Değer bilmek hesap kitap işidir.Lafla değil... Not:Tebernüş bey,Çanakkale merkezde (biliyorum alanınız değil ama..) ev ve arsa fiyatlarının son 3 yıl içinde bu kadar çok (3-4 kat) artmasını neye bağlıyorsunuz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Haziran 2013 | 14:34 ahmet bulut 580 Kişi okudu

Adnan bey teşekkürler

Soru

Teşekkür ederim adnan bey. Anlatmak istediklerinizi gayet güzel anladım zaten ben bi hata yapmışım 9200 yazmam gerekirken bir sıfır fazla yazmışım. bu da demek oluyor ki durumumuz pek iç açıçı değil aydınlatıcı bilgileriniz için teşekkür ediyorum. Ben bu tarladan 850 m2 yer alıcam aramızda bir ön sözleşme yaptık belli bir miktar kaporada verdim. Ama şimdi ne yapsam bilmiyorum yer arnavutköy taşoluk ta etrafında toki konutlalrı var tarlanın üstünden cadde geçiyor. Yakın zamanda ifraz olması beklenen bir yermiş ama 25 parsel e bölünüş ama kaç kişeye satıldı bilmiyorum. Ne yapsam çok kararsızım valla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mayıs 2013 | 22:54 KADİR DEDE 579 Kişi okudu

mimari proje oluşturma süreci

Soru

mrb.Tebernüş bey ,ben bir inşaat firmasından esenyurtta maketten konut aldım;yalnız inşaatın eski ruhsatı var ve tadilat ruhsatı alacaklarını söylediler teslim tarihi 2014 aralık,bu arada sözleşme yaptık, ve dahah sonra o arsa üzerinde o projeden vazgeçtiler,aynı arsa üzerine yeni proje yapacaklar,ve yeni proje çizdirdiler ve belediyeye avan projesi için başvuru yapıldı,bu yeni projenin onaylanıp ruhsatının çıkması yaklaşık olarak ne kadar sürer,ve avan projesi onaylandıktan sonra sözleşme yanileme yapılabilirmi yoksa ruhsatın çıkmasını mı beklemek zorundayız?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Nisan 2013 | 12:28 berati kök 580 Kişi okudu

Esenyurt İmar Sorunu

Soru

Sayın Tebernüş Bey; 13 Nisan'da basında çıkan haberlere göre: '' İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nin bugünkü toplantısında Esenyurt lehine karar çıktı. '' ifadesi; durdurulan projelerin devam edeceği, sorunun çözüldüğü anlamına mı geliyor ? Buradan ne anlamalıyız ? Teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Nisan 2013 | 00:34 Mahir Bahar 580 Kişi okudu

İBB Meclis Gündemi

Soru

Tebernüş bey merhaba,Nisan ayı meclis gündeminde Esenyurt sorununun görüşülüp,görüşmeyeceğine dair bir bilginiz var mıdır acaba?Tşk.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Nisan 2013 | 17:25 İsa Bozkurt 579 Kişi okudu

hadımköy ,halkalı

Soru

Merhabalar , Yatırım amaçlı daire alma kriterlerinizi detaylı bir şekilde okudum . Bu yazınızı rehber alarak yatırım amaçlı beklentilerimden olan 3 proje ve 2 lokasyonla ilgili yorumlarınıza ihtiyacım var . Şöyleki , Halkalı bölgesi markalı konut projelerinde lansmandan almak mı ,yine markalı konut projelerinden hadımköyde almakmı ? . halkalı bölgesi bir ataköy metrekare fiyatına çıkarmı ? Fiyatlar doydumu ? Hadımköy metrekare fiyatı açısından reel bazda daha mı fazla getiri sağlar . Kısa vadeli hadımköy mü , halkalımı ? uzun vadeli Hadımköy mü ,halkalımı? Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Nisan 2013 | 09:51 Leyla Cidal 580 Kişi okudu