Akkoza- Akbatı ve Soyak olimpiakent

Soru

Merhabalar elimdeki nakit ile gayrimenkule yatırım yapmak istiyorum. Akkoza Akbatı projesi ve Soyak Olimpiakent arasında tereddütte kaldım. Akkozanın hakkındaki olumsuzluklar beni rahatsız etti diğer yandan Soyak da epeydir daire fiyatları aynı fakat sorun yok. Halkalıya yapılan yeni projelerde fiyatlar hayli yüksek. Tema Park ve Marmararay projesi Soyak da yeni pfiyat artışı sağlayacağını düşünüyorum .Sizce Akbatı ile Soyakj arasında nasıl bir seçim yapmalıyım birde 1+1 mi yoksa 2+1 mi daha yatırıma uygun olur? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ekim 2012 | 10:35 bilgi dehmen 580 Kişi okudu

1453 ve myhome maslak

Soru

Tebernuş Bey, merhaba sanıyorum myhome'dan ev alan herkes derin bir hüsran içerisindedir. ben şahsen yarın myhome ofisine giderek paramı geri isteyecegim. fiyatlarda büyük bir tutarsızlık var ve myhome dan ev alarak kendimi kazıklanmıs hissetmekteyim. bu işler böyle mi olmalı yani kapatsınlar myhome ofisini çünkü kimse gidip myhomedan ev almaz artık. inşaatın yavaşlıgı, itu uyelerine fahiş indirimler bu proje hakkında ipuçları vermiş demek. yazık yanı biz bu paraları ağaçtan toplamıyoruz ağaolunun bu konuda bir açıklama bir iyileştirme veya parasını isteyene geri vermek gibi bir şeyler yapması lazım. ya da ben bir şeyi yanlış hesaplıyorum ne dersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Eylül 2012 | 22:54 bulent emek 579 Kişi okudu

Suryapı Corridor Stüdyo ve 1+1 Daireler hk.

Soru

Sn. Tebernüş Bey, Öncelikle vermiş olduğunuz bilgilerlerle konut yatırımcılarını aydınlattığınız için teşekkürlerimi sunmak isterim. Size sorum Suryapı Corridor projesi ile ilgili. Bu projede, altında sosyal tesislerin de bulunduğu E blokta; 7. kat site dışına bakan 46 m2 stüdyo tipi daireye 166.400 TL 7. kat site dışına bakan 64 m2 1+1 daireye de 224.000 TL fiyat aldık. Bu fiyatlar banka kresi ile alımlarda geçerli fiyatlardır. m2 bazında stüdyo 3617 TL, 1+1 ise 3500 TL'ye denk geliyor. Bölgede kira olarak stüdyo 850-900, 1+1 ise 1100-1200 TL olarak öngörülüyor. Bu projeye yatırımcı olarak girmeyi nasıl değerlendiriyorsunuz? Dairede oturmayı planlamadığımdan belli bir süre kira ve daha sonrasında da satış amaçlı düşünüyorum. Sizce yaklaşık lansman fiyatlarına yaklaşmış mıdır yoksa halen belli bir prim şansı var mıdır? Proje bitiminde 5000-6000 TL/m2 değerlerine varması şansı nedir? Proje bitişi 2014 Aralık olarak belirtilmektedir. Cevabınız için çok teşekkür ederim. Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ağustos 2012 | 13:18 Emre Korkut 579 Kişi okudu

GAYRETTEPE DE EV SATMAK

Soru

Gayrettepe,de, migrosun altında 125 m2, mutfak, banyo, yer parkeleri, ev kapıları tamamen 5 yıl önce yenilenen, her odada gömme dolabı ve girişte portmantosu bulunan ayrıca, ankastresi de olan bir evde oturuyoruz. Kendi evimiz. kısaca evin içi tamamen yapılı, 3.kat fakat kot farkı nedeniyle 5. kat manzaralı, karşısında da çok güzel bir dutluk parkı mevcut, basket sahası ve oyun parkı olan büyük bir park, bina 10 yıllık, bizim üstümüzdeki daire geçen sene acilen 320.000 TL'ye satmış evini... evin şöyle bir sorunu var, banka kredisine uygun değil. Yeni ev almak için her şekilde bu evi elden çıkarmak zorundayız, bu evin fiyatı ileride daha çok düşer mi , bu satışı hemen yapalım mı diye soruyorum, ederinden daha az bir bedelle satmak istemiyorum, zekeriyaköyde park one diye bir proje var, evi satıp 3+1 çatı dubleks USD 540.000'lık bir eve girmeyi düşünüyoruz. Kendi evimizi satamazsak bu projeyi de kaçırıcaz. Ne dersiniz, satıp girelim mi bu işe, başka projeleri bekleyelim , bu ev her zaman sorun çıkarır her şekilde evi yine de satalım mı, yoksa Gayrettepe de yaşayıp gidelim mi...biraz karışık oldu farkındayım ama kafamızda çok karışık o nedenle tüm açıklamalarınız bizim için önemli..teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Temmuz 2012 | 17:47 serap altınsoy 580 Kişi okudu

Merkezi lokasyonlarda ev alanlar nelere dikkat etsin?

Soru

Merhaba Tebernus Bey, Yonlendirmeleriniz neticesinde ev alamadim. Ferikoy civarinda ev bakiyordum, ve aslinda begendim de bir tane, ama yaklasik 400 metrekare araziye kurulmus 30 daireli bir binada 100 metrekare ev begendim, fiyat 230 bin idi, ve fakat iskani yok, bina 15 yillik... Yonlendirmeleriniz sayesinde almadim, alamadim.. Ve sunu gordum, o civarda iskanli ev cok az; yeni yapilan siteler disinda (Anthill, Feriloft, TerasFeri, Yildirim Kuleli gibi). Diger evler arasinda ise yeni olan var eski olan var. Emlakcilar Allahlik; tek ayak uzerinde bir suru yalan, Istanbul'da iskan islemleri 15 yildir durdu vs. Tebernus Bey, merkezi evden ev almak isteyenler ne yapsin; o kadar cok site, duzgun proje yok ki? Cok kisitli sayidaki alternaflere kaliyor isimiz, ve her zaman konumu, bicimi, fiyati istedigimiz gibi olmuyor.. Ama size tesekkur ederim; cok zor kazandigimiz, cok zor biriktirebildigimiz parayi simdilik elimizde tutuyoruz..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Temmuz 2012 | 01:42 Ozlem Aykut 579 Kişi okudu

Emaar Libadiye

Soru

hocam emaa libadiye pırojesinde avm bölömönde kiralama işine kimler bakiyor örneğin ben merdiven altına şekerci reyonu atmak istersem kimlerle muhatap olurum beni bilgilendirirseniz sevinirim teşekür ederım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Haziran 2012 | 01:52 hüseyin özer 580 Kişi okudu

Metrekare bazlı fiyat hesaplarken neye dikkat etmek gerekir?

Soru

Tebernüş Bey,m2 fiyatı düşünürken ve bu tarz kıyaslamalar önerirken m2 fiyatını projeli konutlarda brüt mü yoksa net üzerinden mi hesaplayalım. sektörel olarak hangisi doğrudur ki biz elma ile elmayı karşılaştırabilelim. Ben genel olarak son yıllarda ortaya çıkan brüt kavramına(tüm ortak alanların da dahil edildiği hesaba) çok kızıyorum ama tüm projeli şirketlerde artık brütten nete bu şekilde hesaplanıyor ve bu sektörde bir standart uygulama oldu, doğru mudur?Saygılar,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Mayıs 2012 | 23:22 Hakkı Ak 580 Kişi okudu

Ağaoğlu My World Europe'ta yabancılara satış ikinci eli nasıl etkiler?

Soru

Tebernüş bey iyi akşamlar my world europe taki kalan son dairelerin tamamını yabancı bir fon'un alındığı söylenmişti satışlar kesinleştimi.yeni bir duyum ve bilginiz varmı? teslime yaklaşık bir yıl varken bu durum yatırım amaçlı alan daire sahiplerini erken satmaya itermi? bu proje nasıl etkilenir.hizmetleriniz için teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Nisan 2012 | 20:10 Bülent Beyaz 580 Kişi okudu

serifali daire fiyatlari

Soru

Merhaba, Ben bir aydir serifali bolgesinde daire ariyorum ve bolgeyi tanimaya calisiyorum. Fiyatlarin yuksek oldugunu dusunuyorum ve hala da yukselecegi yonunde yogun telkin ile bir balon olusturulmaya calisildigini dusunuyorum. Finans merkezinin saglayacagi fayda zaten evlerin fiyatlarina yanisimis, onumuzdeki bir kac yilin primi simdiden fiyatlarin uzerine eklenmis. Ne dusunuyorsunuz bu konuda. Sizce bolge hizli prim yapmaya devam edecek mi? 280000TL ye alinin bir daire (bolgenin iyi bilinen projelerinden birinde, 2+1, yuksek kat, guney-bati cephe) hala prim yapabilir mi? Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mart 2012 | 03:25 Serdar Uludag 580 Kişi okudu