Kentsel dönüşüme girersek hak kaybına mı uğrayacağız?

Soru

Binamız Kentsel döünüşme girecek , sahip oldugum dükkanımın metrekaresi 200m2 dir fakat tapuda hisseme düşen pay toplammetrekareyi bu paya böldüğüm zaman 30 m2 gözükmektedir.Müteahhit ise bize buna göre dükkan vermek istediğini söylüyor. Haliyle ??komşularım?? da böyle olsun diyor. Arsa payı ve mevcut dükkan durumu farklı. Yani bu kentsel dönüşüm bizi hak kaybına mı uğratacak? Sayın Avukat Kadir Kurtuluş cevaplarınızı bekler şimdiden teşekkür ederim.

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
07 Aralık 2014 | 01:27 Reha İlter 557 Kişi okudu

ortak dairenin hisse oranı

Soru

binadaki karşılıklı iki dairenin 1. dairenin 10/100 hissesi var 2. daire 2 kişi ortaklar hisseleri 10/100 birinde 10/100 diğerinde hisse oranı görünüyor tapudan alınan listede doğru olan bu mudur yoksa 5/100 - 5/100 tek daire 2.daire 10/100 olması gerekmiyor mu cevabınız için şimden teşekkür ediyorum ...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Kasım 2014 | 12:55 s.g. 557 Kişi okudu

senet feshi ile ilgili sorum var

Soru

Bizim bir otelinin var ama kiralık ve bunun kiralanması için 5 yıllık 700 milyarlık bir senet imzaladık ama işler istediğimz gibi gitmiyor bu işi bırakmak istiyoruz ama senet olduğu için bırakamıyouz fesh edebilir miyiz bununla ilgili.dava açma hakkımız var mıdır?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ekim 2014 | 15:57 Hatice butekin 558 Kişi okudu

Kidstown avrupa yakasında da olabilir mi

Soru

Merhaba; Kidstown evlerini ilk sizinle tanışmıştım. Çok beğendiğim ve farklılık yaratan bir proje... Proje sahibini de tanıdığınızı düşünerek, Avrupa yakasında da böyle bir proje yapabilir mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2014 | 22:09 muammer yıldırım 557 Kişi okudu

Tapu harcı pişmanlık dilekçesi hangi meblağ üzerinden gösterilmeli?

Soru

Merhabalar, 2011 yılı nisan ayında 150.000 TL ye almış olduğum evimin satışını 46.000 TL üzerinden yaptım, 110.000 TL konut kredisi kullandım. Size sormak istediğim birkaç sorum var. 1-Tapu harcı pişmanlık dilekçesi verirken göstermem gereken meblağ 110.000 TL yeterli midir? 2- Satıcı adına pişmanlık dilekçesi verilmez ise satıcı herhangi bir sorun yaşayabilir mi? 3- Satıcı adına ödeme yapmam mümkün mü? 4- Ödeme başvuru anında mı yoksa ileri bir tarihte yapılabilir mi? Teşekkür Ederim..

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Eylül 2014 | 16:12 Erhan Mutlu 558 Kişi okudu

Boşanma ve tedbir kararı ile bilgilenmek

Soru

Merhabalar,benim sizlere sorum annem babam 17 senedir ayrı yaşıyorlar fakat resmi olarak boşanma gerçekleşmedi annem 1997 yılında boşanma davası açtı fakat takip edemediğimizden davanın sonucu ile ilgiliherhangi bir bilgimiz yok babam imam nikahı ile başkasıyla evlendi bir kızı var benim asıl sormak istediğim babamın kız kardeşiyle müşterek arsaları var annem bu arsalardan hak talep edebilirim tekrardan boşanma davası açsa tedbir kararı koydurabilirmiyiz babam kendine ait hisseleri satıyor bu konuda bana bilgi verirseniz minnettar kalırım şimdiden teşekkür eder saygılarımı sunarım...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Ağustos 2014 | 19:33 Fatma Yeşilyurt 558 Kişi okudu

İşte Budur ! Sitenin yeni hali daha iyi...

Soru

Yıllardır yakinen takip eden biri olarak takipçilerinizi bu kadar ciddiye almanız, önemsemeniz ve karşılık vermeniz beni teşekkür etmek zorunda olduğum hissini uyandırdı. Sanki etmesem ayıp olacaktı. sağ olun sitenin bir önceki halinden şimdiki kullanışlı haline çevirdiğiniz için. ( ilk hali daha güzeldi gerçi ) " Ayakta kalanlar sadece işini düzgün yapanlar. Piyasaların çok sert kuralları vardır. İşini düzgün yapanları bir 'değer' haline getirir. İşini düzgün yapmayanları ise siler. Bugün Türkiye'de emlak yayıncılığında bir 'değer' haline geldiysek, bunun tek nedeni işimizi 'düzgün' ve 'disiplinli' yapmamız. "

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Temmuz 2014 | 01:47 selim can 558 Kişi okudu

oturma ruhsatı

Soru

8 yıl önce peşin aldığımız zemin artı 4 katlı binanın 4.katında bulunan dairenin oturma raporunun olmadığını öğrendim. satacak olmasak bunu farketmeyecektik.nkarşı dairemizde aynı durumdaymış.Tapumuzda zemin artı 4 katlı binada 4.kat 9.daire olarak kat ittifakı ile kayıtlı.ne yapabilir de oturma ruhsatını alabiliriz?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Temmuz 2014 | 23:11 adem doğruyol 557 Kişi okudu

Eksper Değeri

Soru

Merhaba, Ben konut kredisi kullanarak ev almayı planlıyorum. Örneğin; satış bedeli 300.000 TL olan bir evin tapu değeri 140.000 TL olsun. Eksper ise bu eve 280.000 TL değer biçer ise kullanacağım kredi 280.000 TL'nin %75'i mi olur yoksa 140.000 TL'nin mi %75 i olur? Teşekkür ederim.İyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Haziran 2014 | 12:01 Sevinç Öğütçü 557 Kişi okudu

Tarla takası

Soru

Merhabalar..Biz beş kardeşiz. 2 erkek 3 kız kardeş. Biz 2 erkek ortak tarım ve hayvancılıkla uğraşmaktayız. Babamız vefat etti.Anneme ait olan bir tarla üzerine çiftlik inşaatı yaparak yatırım yapma kararımız var. Çiftlik için düşündüğümüz yer verimsiz bir yer..Toplam 30.000 m2.. Biz annemden orayı alsak yerine daha verimli bir yerden kendi tarlamızdan 16.000 m2 versek (bir nevi takas) ve o 16.000 den hisse almayacağımızı söylesek , bu işlem ileride mahkeme ile geri çevrilebilir mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Haziran 2014 | 10:26 Muhammed Uğur 558 Kişi okudu