kentsel dönüşümde binanın yıkımı

Soru

Sn.Hocam, Lütfen kusura bakmayın,size bir kez daha soru sormak zorundayım. 1- Risk raporu kesinleşip,belediyeden 60 günlük boşaltma yazısı gelen binanın yıkımı yapılmadan yapılacak 2/3 toplantısı geçerli olur mu? 2- Kat maliklerinin K.M.K' a göre yapacağı toplantının kentsel dönüşümde geçerliliği var mı? O toplantıda bina yenilemesi için oy birliği gerekmez mi? 3- 2/3 toplantısı bina yıkılmadan veya bina yıkıldıktan sonra, ne zaman yapılacaksa ve bu toplantının sonucu muhaliflere tebliğ edilince alınan kararlar ve toplantıda kabul edilen (toplantı öncesinde imzalanmış olan) müteahhit sözleşmesi ile SPK ekspertiz raporuna (halen, mahkemede arsa payı düzeltme davası olduğu için) karşı nasıl bir dava açılabilir? 4- Bütün bunlar, maliklerin aleyhine hükümler içermesine rağmen Bakanlığa giderken binanın yıkılmış olması gerekir mi? Bakanlığın yapacağı satış tebligatına itiraz veya dava açma olabilir mi? Ayrıca, şerefiyeler dikkate alınmazsa ne olabilir? Sn.Hocam, vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.iyi çalışmalar,

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2016 | 10:35 ERCAN TAMER 558 Kişi okudu

kitaplarınız hakkında bilgi

Soru

Sayın Tebernüş bey emlak sektörüne yeni girmiş biri olarak öğrenecek çok şeyimin olduğunu düşünüyorum.Aynı zamanda başarılı olmak için doğru zaman,doğru ortam ,doğru kişiler ve doğru argümanlara sahip olmam gerektiğini ve bu işi öğrenirken de güvenilir ve bilgi sahibi bir emlak danışmanı olmam gerektiğine inanan bir insanım Bu yüzdendir ki emlak sektöründe araştırmalarım sonucunda sizin kitaplarınızın benim beklentilerime karşılayacağını düşünüyorum.Bu yüzden kitaplarınızı nereden temin edebilirim yardımcı olursanız sevinirim.Ayrıca bana verebileceğiniz tavsiye ve yol haritam hakkında önerilerinizde benim için faydalı olacaktır . Şimdiden ilgi ve alakanız için çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Mart 2016 | 11:01 Mümin Akakçe 557 Kişi okudu

İşyeri kira stopajı başka birisi adına yatmış

Soru

Merhabalar; Dükkan kiracımız kira stopajını eşi üzerinden yatırmış.sözleşmemiz kendisiyle. Bu durum devir niteliği taşırmı? Yada Nasıl bir hukuki duruma sebep olabilir?

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
24 Mart 2016 | 18:05 Alper özdişcş 557 Kişi okudu

rahiç fiyat nasıl tespit edilir

Soru

Bulunduğumuz evin adası 18 uygulamasına girdiği için mütehait ile anlaşama durumunda neler olur ve rahiç fiyat asıl tespit edilir .ilginiz için çok teşekkür ederim iyi çalışmalar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
22 Ocak 2016 | 08:33 yılmaz ekici 558 Kişi okudu

Kitaplarınızdan Gönderebilir misiniz?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. Yaklaşık 1 yıldır sizi takip ediyorum. Bu süreçte sayenizde isabetli bir arsa yatırımında da bulunduk. Sizden daha fazla istifade edebilmek amacıyla mümkünse kitaplarınızı göndermenizi rica ederim. Teşekkürler, Saygılar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2016 | 10:49 Talha YILMAZ 558 Kişi okudu

mantolama gıderıne katılım

Soru

ıyı günler apartman mantolama yaptırdı . fakat her daireden istenen tutar aynı. benim daırem dıgerlerınden kucuk, bu durumda metrekare hesabı yapılıp daha az odemem gerekmiyormu ? yonetıcı hayır dıyor, mantolamayı yapan ffirmada kabul etmiyor ve icraya vericegini söylüyor hakkımızı nasıl ararız? teşekkürler ..

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
11 Kasım 2015 | 01:14 zafer gokay 557 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm konusunda hesaplama

Soru

Merhaba, Oturduğum binanın mevcut parseli 3000m2, Binadaki daire sayısı 80 Şu anki imar durumu; Parsel üzerine yapılabilir bina alanı (taks) %72 = 2512m2 Kat sayısı 5 Daire başı düşen bina payı= 2160x5 / 80 = 135m2 Kentsel dönüşüm ile tahmini; Parsel üzerine yapılabilir bina alanı (taks) %40 = 1200m2 Kat sayısı 10 Daire başı düşen bina payı = 1200x10 / 80 = 150m2 Bu verilere dayanarak çıkarımlarım şunlar... Her dairenin eşit m2 sahibi olduğunu varsayarsak. Binayı kendi cebimizden yaptırırsak yeni imar durumuna göre merdiven asansör diğer ortak alanlar dahil düşen pay 150m2 oluyor. Atıyorum her katta 32m2 ortak alan olsa ( 10 kat 320m2 ) Daire başı 4 m2 azalacak ve 146e düşecek brüt daire payı. Yine atıyorum İnşaat firmasıyla %50-50 anlaşıldığında. 73m2 brüt pay düşecek daire başı. Bu hesaplamalar mantıksal olarak doğru mudur? Teşekkürler.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
26 Ekim 2015 | 15:16 Baris Katirci 557 Kişi okudu

Sitemizin yolu çok dik bir yokuş

Soru

Merhaba Gürsel Bey! Kurayla TOKİ'nin yaptığı dairelerden birini almaya hak kazandık. Daire hakkında bilgimiz vardı ama site henüz inşa edilmemiş olduğundan nasıl bir çevreyle karşılaşacağımızı bilmiyorduk. 2 yıl sonra anahtar teslimine gittiğimizde site içinde kötü bir sürprizle karşılaştık. Sitenin biZim bloklara giden TEK yolu çok dik bir yokuştan oluşuyordu. Eve bazı işler için çağırdığım tamircinin söyledikleri daha çok canımı sıktı. Çok az kar yağsa buraya araç giremiyor sipariş vereceğiniz içme suyu bile gelmeZ, Acil bir hastanız olsa işiniz zor dedi. Ben TOKİ'ye karşı hukuki işlem başlatmak istiyorum. Sizden Öğrenmek istediğim şey şu; TOKİ'nin kendisini bağlı gördüğü bir şehir Planlaması nizamnamesi var mi? Ya da şehir planlamasına göre sitenin kurulacağı sahadaki yokuşun / eğimin en fazla ne kadar olması gerektiğini belirten bir standart var mi? Iyi çalışmalar diliyorum.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
19 Eylül 2015 | 01:19 mehmet Aya 558 Kişi okudu

arazime yol için ne yapmalıyım

Soru

merhabalar benim arazimin yolu yok meyve bahçesi kurmak istiyorum yol hakkı almak için tarla sahiplerine dava açmak istiyorum bunun için nasıl bir dilekçe hazırlamam lazım ve bu tür bir durumda ne kadar para gideri olur tşk ederim ....

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
26 Temmuz 2015 | 21:26 necati tayşi 557 Kişi okudu

Hisseli Tarlaları nasıl satabilirim

Soru

Merhaba; Balıkesir Altıeylül ilçesi Büyük bostancı mahalesinde ( Büyük şehir olmadan önce burası merkez büyükbostancı köyü idi) çeşitli parçalar halinde dünyadan geçmiş dede,babaanne,babanın üzerinde tarlalarımız mevcut fakat bu zamana kadar intikal falan yapılmadı,aralarımızda uyuşmazlık var.Bir tarladan yol geçti ve Elektirik direği dikildi toplam bunun parası olan 30.000 lirayı alamadık çünkü tarlalar ölenlerin üzreinde hisseli olduğundan alamadık.Hala kızı,amca oğlu,kardeş toplam 13 mirasçıyız.Bana intikal eden hissemi satmak istiyorum ne yapabilirim,beni bu konuda bilgilendiriseniz sevinirim. Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Haziran 2015 | 17:16 Hüseyin Karabulut 558 Kişi okudu