gemlikte zeytinlik

Soru

Merhaba Tebernüş beyefendi, Gemlik'te zeytinlik vasfında arsa almayı düşünüyoruz. m2 fiyatı 7 TL ye geliyor. imarlı bölgeye mesafesi yaklaşık 2 km. körfez köprüsü sonrası prim yapabilir mi? yoksa yatırım için riskli mi olur? Onun yerine İstanbul'da daha küçük arsalar almak da başka bir alternatif. ne tavsiye edersiniz? çok teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Mayıs 2014 | 07:49 remzi biber 557 Kişi okudu

ne yapmalıyım

Soru

Arnavutköye bu eylül ayında geldim. öğretmenim. küçük bir yatırım yapmak istiyorum. 30000 tl param var. 40000 tl civarında da arabam var ama aracımın kredi borcu var 15000 civarında. aracımı satıp ev mi alsam yoksa küçük bir kredi çekip tarla veya arsa mı alsam. amacım çok para kazanmak değil sadece artan fiyatlar karşısında kazancımı korumak. 150.000 tl den aşağı da ev yok , o da site tarzında değil derme çatma evler. arsalarda çok pahalı , burdan tarla mı alsam çatalca tarafından artsa mı alsam. sizce ne yapmalıyım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Nisan 2014 | 08:12 yavuz şen 558 Kişi okudu

30 seneyi askin ödenmis bir dairenin ipotegi nasil daha mevcut ?

Soru

Iyi aksamlar....babam ve annemin istanbul kücükcekmecede bir daireleri var....bu daireyi 1977 yilinda temelden almislar ( öncelikle özür dilemek istiyorum yurt disinda yasadigimdan dolayi türkcem azicik yetersiz olabilir) yarisini pesin verip gerisini satan mütayit/sirket e takside baglamislar...bu ödeme 1 bucuk yil.sürmüs ve bitmis...yani bankadan kredili degil ! E tabiki daire bu sürecte ipoteklenmis...borcun bittiginde evi satanlar ile birlikte gidip tapu dairesinde evraklar imzalanmis...satis yapan sahislarin tapu dairsinde bu islere bakan bir yakini izinli oldugu icin ayni gün ipotek kaldirma islemi olmamis...ailem sonradan gittiklerinde baska bir tapu görevlisi rüsvet karsiligi bunu hemen halledecegini söylemis ve babam bu rüsveti ödemeyip gitmis...bir gün sonra müdüre kadar cikmislar ve müdur babama bisey yapmasina gerek olmadigini.ve ipotegin otomatikmen kalkacagini söylemis... ailemde buna dayanarak üstüne düsmemisler birdaha...aradan gecmis 30 sene :) ailem daireyi satmak isterken müsterinin banka avukati evin üzerinde ipotek oldugunu arastirmis ve bu bize bildirildi...lakin babamin hem mülkìyet tapusu var hem dairenin tapusu var ( insallah dogru yazmisimdir) kat/daire tapusu hatta 2009 yilindan...o yila kadar hic bir kat/daire sahibinin bu tapusu olmadigindan komple apartman bu tapu icin basvurmus...simdi gelelim sorulara....nasil olur bir ödenmis dairenin üzerinde 30 sene sonra halen nasil ipotek olur...ve bu gercekden böyle ise bu ipotegi nasil kaldirabiliriz...sonucta ödenmis bir borc....ve bunu simdiye kadar tapuda neden belirtmediler acaba...2009 yilinda yeni kat/daire tapusu verildi...En gec ozaman bisey söylemeleri.gerekmiyormuydu ? Cevabiniz icin simdiden cok cok tesekkür ederim ve imla hatalarim icinde özür dilerim Saygilarimla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Nisan 2014 | 23:44 özlem baylan-ala 557 Kişi okudu

sizce

Soru

buca koopta tinaztepe hastanesine ikiyuz metre onbes yillik dokuz katli binanin altinci.kati cift asansorlu 3+1 mutfagi banyosu yeni 140000 tl sizce uygunmudur ilerde pirim yapar.mi

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
31 Mart 2014 | 17:23 serhat gezer 558 Kişi okudu

Kira beyanı

Soru

Sahibi olduğum bir ev kirada ve 1650 tl kira gelirim var. Aynı zamanda kendimde kirada oturuyorum ve 2500 tl kira ödüyorum. Böyle bir durumda beyanname verme zorunluluğum var mı? Varsa bunu hangi usul ile yapmalıyım? Vergi doğar mı? Saygılarımla,

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2014 | 12:25 çağdaş demirağ 558 Kişi okudu

kat karşılığı

Soru

Merhaba çanakkale ezine de bulunan 5 dönüm arsamı buyuk bir inşaat firması kat karşığı almak istiyor. fakat karsılıgında yuzde 25 verebileceklerini soyluyorlar. yaklasık 100 daire cıkar yerden. bunun hesabını nasıl yapmalıyım. yuzde 25 rakkamı iyi mi? karar veremiyorum. birde başka inşaat firmalarınla da görüşmek istiyorum teklif için ama inşaat firmalarına nasıl ulaşacağımı bilemiyorum ne yapmalıyım? teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Şubat 2014 | 03:58 mutlu cava 557 Kişi okudu

arsa

Soru

Merhaba tebernüs bey. iyisinizdir inş. arsa buldum istanbul arnavutköy yeşilbayır'da. 4.200 m2 220bin tl. yani m2'si 52 tl oluyor. sanki iyi gibi ? :)) usta'dan bilgi almak istedim.. vereceğiniz cevap için teşekkür ederim şimdiden. saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Şubat 2014 | 02:28 Hüseyin Yüksel 558 Kişi okudu

innoovia2 tapuyu vermiyor

Soru

Tebernüş bey innovia 2 projesinde ödemelerim bitmesine rağmen -- 70 gün önce bitti ---merkezden onay çıkmadı denerek tapu verilmiyor , bir haftadır da muhatap bulamıyoruz.Telefonda 2 dakika bekledikten sonra sizi arayacağız diyerek kapanıyor.( otomatik santral ).Muhatap olabileceğimiz , sorunumuzu iletebileceğimiz kimse tanıyorsanız yardımcı olurmusunuz.Daireye iki kere müşteri çıktı tapusu olmadığından satamadım.Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2014 | 17:07 ZORBAY KILINÇ 558 Kişi okudu

akbatı

Soru

Tebernüş bey cevabınız için teşekkür ederim ancak alınabilir demişsiniz bu tabirinizi eh işte gibi mi anlamalıyım yoksa iyi bir fırsat mantıklı bir yatırım gibi mi? yine önceki sorumda dogru zaman ve dogru yer midir diye sormuştum cevabınızı alamadım. ayrıca loft daire olduğu için loftlarla ilgili genel görüşünüzü de merak ediyorum, teşekkür ederim. Tebernüş Kireçci : Merhaba. Bu durumda alınabilir. ugur can : tekrar merhaba, şu an kiraya vermeyi düşünmüyorum, en az 5 yıl kendim otururum sonra satış yada kiralama. daire sıfır ve aidatı 440 tl. kira getirisi ise 1500-2000 arasında emsalleri var. bunlara göre görüşlerinizi rica ederim. Tebernüş Kireçci : Merhaba. Aynı evi aylık 1.300 TL'den kiraya verebilir misiniz... Önemli olan bu detay... Tebernüş bey merhaba, yatırım amacıyla akbatı rezidans mavi kuleden 1+1 loft 97 metrekare artı 15 metrekare bahçeli daire için 320.000 e anlastım. sizce mantıklımı ve doğru zaman dogru yermidir?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ocak 2014 | 15:00 ugur can 558 Kişi okudu

Miras

Soru

Iyi günler . Hilal hn babam 4 kere evlendi en son 30 sene. Önce son evliliğini yaptı . Evlendiğ bayan daha önce 3 kere evlendi her tarafta cocukları var. Ben babamın üzerine olan evi 25 sene evvel satış yolu ile üzerime aldım . Şimdi bu yeri mücahitte verme durumu var üvey annem hak iddia edebilirmi. Ne yapmam gerek . Saygılarımla. Yusuf Gül

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2014 | 11:42 Yusuf Gül 558 Kişi okudu