Zonguldak anıl sitesi hakkında düşünceniz nedir acaba?

Soru

yanıtınız için teşekkür ederim. 260bine alıcaz kirası 1200 ama kiracıyı çıkarıp kendimiz yerleşicez bende kirada oldugum için. site içerisinde güvenlikli yola bakıyor kurumsal 2 market okul cami hersey ayak altında 1. kat daire altında zemin kat daire var dolu yani. yapılandırma için ne kadar masrafı üstlenecek düzeyde düşmesi gerekiyor demişssiniz ne kadar olur peki bu miktar? tekrar cok teşekkür ediyorum ilginiz için

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mart 2019 | 11:30 beril kaya 2615 Kişi okudu

Silivri çanta arsa yatırımı

Soru

Merhaba tebernüş bey, Silivri çantada 305 metrekare %25 imarlı 55000 tl diyor sizce alınabilir mi çanta ilçesinde arsa yatırımı yapmak istiyorum uzun vadeli görüşlerinize ihtiyacım var

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ekim 2017 | 16:14 Arif 2615 Kişi okudu

Boğaziçi öngörünüm sit alan

Soru

Mrb boğaziçi öngörünüm de beykoz ormanı yanında çok değerli yerimiz var baban burayı 55 sene önce aldı tapu tahsisli yerdi boğaz kanunuyla sit alan oldu .şu an belediye özel proje alanı ilan etti .,marina vs olacakmış.. milli emlakğa gittim kayıtlarda ismimiz geçiyor akıbetimiz beklemek galiba ? boğaz kanunu deiğişicek!! herhaldeki özel proje alanına aldılar . Birde 3metre yandaki komşum 2b biz ön görünüm. Sizin görüşünüz ne olabilir ? Yani biz burayı tekrar hazineden paraylamı geri alıcaz? Tşkler milli emlak devlrt sırrı gibi bekleyin demekten başka birşey demiyor 30 senedir bekliyoruz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Eylül 2017 | 14:07 Demet çalışkan 2615 Kişi okudu

Hangi projeden ev almalıyım?

Soru

Merhaba,Tebernüş bey, elimde 235 bin tl var.Soyak evostar' dan 1+1 47metrekare 210 bin,Atakent 3. Etap 57 metrekare 240 bin,İstanbul sarayları 32 metrekare 1+o 208 bin hangisini alayım. Kafam çok karışık. Oturacağım bir ev olsun istiyorum.Çok küçükler Beylikdüzü uygun ama deprem korkutuyor.Lütfen yardımcı olun.Çok teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Haziran 2017 | 19:06 Ulun Karkıner 2615 Kişi okudu

İstanbul tarihindeki ve kuzeye yolculuğundaki yapılaşma gerçeği

Soru

İstanbul yerleşim tarihi 300 bin yılı buluyor fetih,ten önce 1200 yıllarında şehir,(peninsula) tarihi yarım adası çevresinde yer almaktaydı tabii,ki Bizans şehri kurarken şimdiki teknolojiyle alakasız ve tam bir roma mimarisinde kurdu yukarıdan aşağıya doğru denize parelel bir yapıda inşa ettiler ( şimdiki gibi sahillerde gökdelen arka taraflarında kısa katlar yoktu ) şehir o dönemlerde Konstantinopolis adıyla dünyanın gözdesi ve zengin bir şehirdi o dönemler,de sur dışı sur içi kavramı vardı ve nüfus 150,000 bin Taki 1200 yıllarında Latinler İstanbul işgal edene kadar şehri yakıp yıktılar şehir şu anki Eminönü sultanahmet çevresindeydi işte ozaman,dan sonra İstanbul içi göç başladı şehir apar topar fatih ve çevresine kuruldu yeni Bizans su içinde fatih,de kaldı Taki 1453 sabahına kadar sultan Mehmet Konstantinopolis e girdiğinde nüfusu 36,000 eski şehir yıkıktı ilk iş Eminönü ve fatih bölgesine yatırımlar yapmaktı fatih e kendi ismini taşıdığı camiyi yaptı sultanahmet,te yani Konstantinopolis yıkıntılarının üstüne ise topkapı sarayını inşa etti 1600 başında İstanbul,a göçte 600,000 kişiye ulaştı buda artık İstanbul sur dışına açılması gerektiğiydi Bayrampaşa,ya doğru yolculuk başladı İstanbul kuzeye doğru yerleşiyordu şehir büyüdükçe göç her 100 yılda katlanarak geliyordu tabii,ki savaşlarda bu oranlar değişiyordu 1894 yılında nüfusu 1,059,000 ulaşan İstanbul'unsa bir anda 1914 sonra 614,000 düşmesi bu alanda kuzeye taşınmayı hızla yavaşlattı İstanbul 1965 sonra hızla büyümeye hızla kuzeye dağılmaya oradaki arazilerin gecekondulaşmasıyla birlikte nüfusunu 1,742,000 çıkarması Anadolu,daki göç trafiğinin İstanbul,un kuzey ve batısında birleşmesi 1970 alibeyköy -bakırköy-mecidiyeköy -vb köylerin ilçeleşmesin,de yardımcı oldu nüfus o yıllarda hızla katlanıyor İstanbul 1985 sabahına 5,500,000 kişiyle merhaba diyordu o yıllarda emlak bankasının konutları boy gösteriyor adeta lüks konut sistemine merhaba deniyordu İstanbul belkide en iyi pazarlarından birini yapan emlak bankası mesaj yollarıyla tüketiciye göz kırpıyordu arkasından toki,nin piyasayı ele geçirmesiyle tokiden kopma taşeronların ileride çok güzel projelere kapı açmalarını görecektik 2000 yıllarına geldiğimizde ise artık 10,000,000 yaklaşmış bir nüfus ve deprem gerçeği vardı artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktı inşaatlar kalfalıktan yükselen mutahitler yerlerini daha profesyonel kişilere bırakacak konut sektoru marka isimlere merhaba diyeceklerdi İstanbul, artık kuzey,e ilerlemiş 2010 ,dan sonra Karadeniz sahillerine uzanan yolçulağa ilk adımlarını atmıştı gözüken şu insanoğlu var oldukça denizi seçmiş kıyı boylarında yaşamış ticareti gemilerle yapmış ama teknoloji geliştikçe kıyılardan uzaklaşmışlar gözüken İstanbul gerçeği benim gözümden bu tebernüş bey yanlışım varsa lütfen düzeltin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Kasım 2015 | 06:58 nuri kaya 2615 Kişi okudu

Erenköyde oturulabilecek 1 daire mi , Üsküdar Bağlarbaşında yatırımlık 2 daire mi ?

Soru

Tebernüş Bey; Merhabalar. Bu emsalsiz hizmetiniz için biz danışanlarınız ne kadar teşekkür etsek , azdır. Eğer emlak konusunda ülkede bir bilinç sağlanımşsa, katkınızın yadsınamazlığı ortadadır. Şükürler olsun ; zamanında zorluklarla yaptığım bir yatırım bana bir değer kazandırdı , satışından gelen $300.000 nakitim mevcut. Eşimle benim maaşlarımızın dışında bir gelirimiz yok. Şükürler olsun, kendi maaşımızla geçinebiliyoruz ve bu parayı çocuklarımızın ileride yararlanabileceği şekilde , yatırım amaçlı kullanmayı istiyoruz . Şu şekilde düşüncelerim mevcut. 1. Kendi evimde oturuyorum ama ailem kalabalık olduğu için daha büyük bir eve , satın alım yaparak geçmek istiyorum. Elimdeki paranın ancak tamamı ile ( şu anda 870.000 TL civarında), halen oturmakta olduğum ve ayrılmak istemediğim Erenköy merkez bölgesinden, açılacak olan Marmaray ? Erenköy istasyonuna çok yakın , çevresinde devlet ve özel okul bulunan , çok kısa süre içinde olmasa da bir şekilde yenilenecek eskilikte , arsa / hisse payı olarak da buna izin veren , oldukça beğendiğim bir daireyi nakit olarak alabiliyorum . Sanırım bir anne olarak ileride çocuklarımın da iyi bir bölgede ve birbirine yakın oturmasını sağlayacağı için ısrarla bu bölgeden alım yapmak istiyorum. Şu anda bu bölgede yenilenmiş 3+1 dairelerin 900 bin -1. 300 bin aralığında olduğunu düşününce, dairenin yenilendiği zaman da kazandıracağına inanıyorum. Ama şu anda kendi evimi de rahatlıkla aylık 3500 TL kiraya verebileceğimi düşününce , $100.000 ?ını peşinat yapıp, kalanı için 10 yıllığına 500.000 TL kredi çekmek de mantıklı geliyor. Bankanın çıkardığı ödeme planına göre elbette üzerine maaşımızdan eklemek gerek ama elimde zora düştüğümde hemen kullanabileceğim sıcak paranın olması , hiç bir koşulda $?ın TL karşısında dramatik şekilde değer kaybına uğramayacağı şeklinde öngörüm, sanki kredi çekmenin daha anlamlı olduğunu düşündürüyor. 2. Oturduğum yerde kalıp, Bağlarbaşı gibi 40-50 yıllık bitişik nizam binalarla dolu ( aralarında yeni yapılmış binalar olsa da , tüm emlakçıların en fazla 5 yıl içinde, Fikirtepe gibi ada bazında kentsel dönüşüme aday olduğunu söyledikleri) , metroya, metrobüse birkaç dakikalık yürüme mesafesinde , Nuh Kuyusu Caddesi ?ne bir-iki sokak paralelde , özel ve devlet üniversitelerine yakın , özel hastaneye yakın, çevre yolu ve köprü bağlantılarına yakın , 400 bin TL civarında satın alım yapılabilecek ve kiralamanın 1600-1800 bandında hemen gerçeklendiği bir lokasyonda , üstelik 2 adet 3+1 ev mi almak doğrudur ? Doğru ise bu şeçeneği nakit mi yoksa kredi ile gerçeklemek gerekir? Bu kadar çok parametreyi birarada düşünmeye başlıyor ama sonuçlandıramiyorum. Emin olduğum tek şey , Aziz Nesin?in kahramanına benzemek istemiyor olmamJ) Nasıl düşünmem gerektiği konusunda yönlendirebilirseniz çok sevinirim. Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Kasım 2015 | 23:03 Harun Aydemir 2616 Kişi okudu

osmanlı tapuları..ayrıca.türkiyecumhuriyeti tapuları

Soru

1945 geldisi....0smanlı tapusu...1952.geldisi..türkiye cumhuriyeti tapusu............1947 yılında tapu kasostura bu arazimizi orman yazmış....dedem.itiraz etmiş.1951 yılında..bakanlıga..bakanlık.bursadan 10 nolu tahdit komisyonunu görevlendirip bu mıntıkaya göndermiş...bursadan gelen tahdit komisyonu.bu mıntıkanın zeytincilik bakımından elverişli oldugunu.isteyenlere tevzi edilmek üzere parselledigini.roporların ve krokilerin ait bakanlıgına göderildigne dair..elimde belgede var..ve bize yukarda belirtigim türkiye cumhuriyeti tapularını vermiş...kaldıki....yine 1952 yılında karayolları genel müdürlügü..70.480.mertre kare alanı istimlak etmiş..bedelini tarafımıza ödemiştir.................kocaeli-körfez-hereke--1987 yılına kadar.gebzeye baglı iken.1987 yılından sonra,körfeze baglanmış.bütün evraklarım gebze tapu dairesinde oldugu gibi durmaktadır...körfez tapu dairesi buraların orman oldugnu idda etmektedir....gebze orman şefligi ve gebze kaymakamlıgının ..dedemin.baş vurusuna....bursadan gelen 10 tahdit komisyonun yaptıgı calışmayı yazmış..türkiye cumhuriyeti tapularını vermiş.....bu tapuları lehime cevire bilirmiyim...bütün evraklarım tamdır.....not....6 adet osmanlı tapusundan...6 adet türkiye cumhuriyeti tapusuna cevrilmiştir.....585..dönümdür arazi...aynı zamnda....e-5--otaban--tren yolu benim arazim içinden gecmektedir..cok degerli bir arazidir....istanbul...türkiye baglantısnın tek bir noktadan saglandıgı yerdir.....elimde bütün evraklarım orjinal haliyle durmaktadır..aynı zamanda yine yer şu an bizim kullanılımızdadır..üzerinde hiç bir yapılaşma veya buna benzer bir şey bulunmamaktadır...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Aralık 2014 | 00:05 mehmet tetik 2615 Kişi okudu

kentsel dönüşüm emsaller

Soru

Günaydın Tebernüş Bey.Fikirtepe kentsel dönüşüm projesi evimizide kapsadı yerimizi Kentplus firmasına verdik.Bu aralar emsallerde değişiklik olup olmadığı söyleniyor.Emsal 4.14'tenmi yoksa 4'tenmi hesaplanacak herkes farklı şeyler söylüyor.Kentplus'ın projesi hakkında ne düşünüyorsunuz.Şuan bir tane dairemizi satmayı düşünüyoruz.Satsak ileride pişman olabilirmiyiz? 1+1 daire satmaya kalktığımızda evler yapılana kadar fiyatlar % ne kadar yükselebilir?Çok karışık sorularım oldu ama şimdiden bizlerle bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ediyor esenlikler diliyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Eylül 2013 | 11:47 Büşra Ulaş 2616 Kişi okudu

İdealistKent

Soru

Selamlar İdealist Kent 1. Etaptan villa almak istiyorum. Ancak buranında altının, Çekmeköy'deki bir çok sitede olduğu gibi su havzası olduğu söyleniyor. Bundan 4-5 sene önce ilk oturma başladığında da, şiddetli bir yağmur sonucunda, ciddi sel baskını olduğu ve oturanların ciddi sıkıntı yaşadıkları söyleniyor. Bu doğru mu? Doğruysa yönetim bunun çaresine baktı mı? Bu sıkıntılara rağmen bu siteden ev almak doğru mu? Kolay Gelsin.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Şubat 2013 | 12:05 Metin Yılmaz 2616 Kişi okudu

ev satarken gelir vergisi

Soru

Merhaba Dairelerin satış fiyatı ile tapuda gösterilen rayiç bedelleri arasında fiyat farkları oluyor.Bu durum genelde böyle işleme alınıyor burda sıkıntı yok .Şunu merak ediyorum daireyi satarsam eğer tapu değeri 100.000 tl ise ben evi 6 ay sonra 150.000 tl ye satabilirsem bana ne kadar gelir vergisi çıkar? satacağım zaman dairenin tapuda gösterilecek fiyatı tefe-tüfeden 110.000 tl civarında mı olucak ?Bu konu hakkında aydınlataabilirmisiniz beni

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2013 | 14:32 cuneyt hocaoğlu 2615 Kişi okudu