Özyurtlar İnşaat ve Ukra İnşaat Sorunu

Soru

Merhaba, Bildiğiniz gibi imar problemleri nedeniyle Ukra İnşaatın, Ukra City projesi sekteye uğradı. Yıllar süren oyalamanın sonunda Ukra İnşaat "Projeyi Özyurlar İnşaat'a devrettik" dedi. İlk başta Ukra'nın sözüne inanmadık, yine bir oyalama taktiği zannettik. Daha sonra Özyurtlar İnşaat anlaşmayı doğruladı. İnşaatı biz devraldık, toprak sahipleri ile yeni sözleşmeler yapıyoruz, sonrasında daire sahipleriyle de sözleşmeleri yenileyeceğiz, artık muhattabınız biziz" dedi. Bizler Özyurtlar gibi güvenilir bir firmaya inandık, mutlu olduk. Aradan aylar geçti. Özyurtlar toprak sahipleri ile anlaşmaları yaptı. Ancak daire sahiplerine herhangi bir bilgi vermedi. Görüşmeye giden birkaç arkadaşımıza "sizin muhattabınız Ukra gidin derdinizi onlara anlatın" diyor. Ayrıca Özyurtların daireleri yapıp Ukra'ya teslim edeceğini, bizi yine Ukra'nın eline mahkum edeceğini öğreniyoruz. Sizin aracılığınız ile Sayın Tamer Özyurt'a sormak istiyoruz: Biz Özyurtlar gibi düzgün bir fimaya güvenemeyeceksek kime güveneceğiz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Kasım 2015 | 16:22 Celal Güngörmüş 2626 Kişi okudu

KozaPark, Garanti koza ev tamamlama ücreti.

Soru

Merhabalar, Kozaparktan natamam olarak satın aldığımız 1+1 dairenin içini tamamlamak için 55binTllik bir ücret talep ediliyor. Eğer biz dışarıdan kendi zevkimiz doğrultusunda tamalamaya karar verirsek, ekstradan 20bintl "Asansör kullanım ücreti" talep ediliyor. Bu yasal mıdır? Ne öneriyorsunuz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Eylül 2015 | 22:22 Emre ARAS 2626 Kişi okudu

Nida Park Başakşehir Projesi

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Bugün Nida Park Başakşehir lokasyonundan bir daire baktım. Daire A blok 13.kat peyzaj manzaralı 2+1 brüt 116 net 97 m2 kullanım olanı olan bir daire ve satış fiyatı 520 bin Türk lirası. Oturmalık ve yatırımlık düşündüğüm bir daire sizce düşünülebilir mi yoksa biraz daha beklemekte fayda var mı? Şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Eylül 2015 | 17:43 Salih Akın 2626 Kişi okudu

İn İstanbul Gala projesinde yatırım amaçlı daire

Soru

İyi günler ve iyi çalışmalar tebernüş bey. Size sorum İn İstanbul gala projesi ile ilgili. kısa vadede oturmak uzun vadede de yatırım amaçlı brüt 117 mtr2, net 77mtr2 , kuzey cephe, site içerisine bakan ama peyzaj ile havuza hakim konumda 17 katlı bloğun 12.katında bulunan 2+1 daire için ön sözleşme imzaladık. daire en büyük 2. tipte 2+1 ve nitelikli bir daire. yaşaması keyif verecek tipte. 2 yıl içerisinde 4 ayrı zaman ve tutarda vadeli olarak aldık. en son taksiti 2 yıl sonra satışta olan bir dairemin satışından sonra kapatacağım. ödeme kolaylığı bakımından ellerinden gelini yaptılar. brüt metrekare fiyatı yaklaşık 6750 TL.fiyatlar biraz yüksek biliyorum ama geleceği parlak. site hem konumu hem marka bir proje olması hemde yaşam olanakları bakımından çok hoşumuza gitti ve beğendik. bize söylenen 4. etabın lansmanı başlarken 1. etap yani gala en az %40-50 prim yapmasının beklendiği ve site bittiğinde de ucunun açık olduğudur. Kira bakımından nekadara verirsek sizce doğru bir yatırım yaptığımızı anlarız? sizin inistanbul gala projesi ve nef ile işgyo hakkında ki görüşleriniz nelerdir? sizce orta ve uzun vade de projenin değeri ve getirisi söylenenler gibi olur mu? vereceğiniz bilgi ve görüşleriniz için teşekkür eder, başarı ve iyi çalışmalar dilerim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ağustos 2015 | 16:27 Boran Yıldırım 2625 Kişi okudu

2b donatı alanında kalan yerlerin milli emlak müdürlüğü tarafından neden satışı yapılmıyor bunun la ilgili dava açılabilir mi?

Soru

merhaba benim 2b kapsamına giren toplamda 900 m2 arsam var yer imar planında park alanı gözüküyor milli emlak müdürlüğüne bundan 4 yıl önce tapu başvurusunda bulunduk ve bize sürekli yeriniz donatı alnında kaldığı için satış yapılamıyor denildi. 6292 sayılı kanun 6. madesinin 12 bendinde: Bu maddeye göre hak sahiplerine doğrudan satılması gereken taşınmazlardan ağaçlandırılmak üzere Orman Genel Müdürlüğüne tahsis edilen, kamu hizmetlerine ayrılan veya bu amaçla kullanılan ya da Maliye Bakanlığınca belirlenen taşınmazlar ile ilgili idarelerce bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç üç ay içerisinde idareye bildirilmesi şartıyla özel kanunlar gereğince değerlendirilmesi gerekenler ile içme ve kullanma suyu havzalarında maksimum su seviyesinden itibaren üç yüz metrelik bant içerisinde kalan yerler hak sahiplerine satılmaz. Bu taşınmazların yerine istenilmesi hâlinde hak sahiplerine, hak sahibi oldukları taşınmazın rayiç değerine eşdeğer öncelikle aynı il sınırları içerisinde bulunan 2/B alanlarındaki taşınmaz, bu maddenin dördüncü fıkrasına göre hesaplanacak satış bedeli karşılığında doğrudan satılabilir. bu madde ye göre bize aynı rayiç değerine eşdeğer başka bir yer vermesi gerkiyor. ben sorum biz bu maddeye dayanarak milli emlak müdürlüğüne tapu davası açabilirmiyiz. şimdiden Teşekkür Ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Temmuz 2019 | 17:44 ibrahim gül 2623 Kişi okudu

1 milyon tl yi Nasıl kullanılırsa kar edilir?

Soru

merhaba tebernüş bey 1 milyon tl nin tamamını ev yatırımı yapıldığında kira getirisi en az kaç olmalıdır sizce? banka faizi mi daha iyi olur ev almak mı

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ocak 2016 | 10:33 Mahmut güneş 2623 Kişi okudu

2+1 Soyak Olympiakent mi? 3+1 Ağaoğlu My Town mu?

Soru

Tebernüs Hocam, Almayı düşündüğüm evlerden biri ; Atakent Soyak Olypikent'teki 2+1 (94m2), diğer Ağaoğlu Ispartakule'deki 3+1 evler.Fiyatları aynı. Kira çarpanları da hemen hemen aynı. Hangisi daha çok prime açıktır? Yardımlarınızı rica ederim Selamlar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Aralık 2015 | 09:10 Ahmet Soyad 2624 Kişi okudu

SİLİVRİ FENERKÖY GELİŞİMİ HAKKINDA

Soru

Merhaba yaklaşık 1 sene önce Silivri Fenerköyden tarla vasfında dönümü 55 liradan 3 dönüm yer aldım konum olarak güzel köy sınırında kalıyor köyde elektrik su ve dogalgaz hattı mevcut konum olarak gişelere çok yakın ama benim burası ile ilgili hayallerim farklı siz Silivri fener mahallesi hakkında ne dersiniz ? Ne zaman bölge hareketlenecektir.? teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2015 | 13:32 Kadir SELÇUK 2623 Kişi okudu

OTOPARK İÇİN ÜCRET TALEP EDİLEBİLİR Mİ ?

Soru

Geçen yıl konut kiraladım. Ev sahibim otoparkı kullanacak mısınız dedi. benim aracım LPG li olduğu için kapalı oto park kullanım yasağı olduğundan hayır dedim. ama merak ederek sordun neden sordunuz diye, otopark ücretini ayrı alıyoruz diyince şaşırdım. kira sözleşmemde otopark kullanmayacagım yazıldı. Daha sonra yaptığım araştırmalarda otoparkın > alanı olduğunu ve bu kapsamda değerlendirilecegini okudum... yeni aldığım araç dizel, oto parkı kullanmak istediğimde ilave ücret istediler. BİNAYA AİT OTO PARKI KULLANMAK İÇİN EK ÖDEME YAPMAM GEREKİRMİ YOKSA KULLANMAK YASAL HAKKIMMI. Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2015 | 16:01 Levend GÜZELDERE 2623 Kişi okudu

hisseli arazi imar durumu

Soru

arnavutköyde hisseli tarlam var.büyük hissedar beni.hissedarlardan biri tarlaya çapyaptırmış.çap yaptırmak önemli mi ve isteyen istediği yeri yapabiir mi?arsaya dönüşmesi durumunda çapın önemi nedir

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mart 2015 | 13:09 hilmi malak 2624 Kişi okudu