İmar barışı- balkon ekleme

Soru

Yazlık'ta 3 katlı bir yapının orta katında oturuyorum.Tapunun durumu kat mülkiyeti şeklinde.Bu eve 8 m2 lik bir balkon ekledim. Üstü açık. İmar barışından yararlanmalı mıyım?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ekim 2018 | 15:36 Deniz Oguz 2561 Kişi okudu

Kat irtifaklı binada ortak elektrik su kullanımı ve imar barışı

Soru

Tebernüş Bey merhaba, kat irtifaklı binada dairem var.Mütahit iskan almadı ve kayıp.Elektirk ve su şantiye tarifesinden ortak saat üzerinden paylaşılarak ödeniyor,tabiki bir takım anlaşmazlıklarda oluyor. İmar barışında bizim durumda olanlar nasıl bir yol izmemeli? Sadece elektirik ve su saatlerini ayırmak içinde daire başına 2-3 bin tl vermek kimsenin işine gelmiyor veremiyorlarda zaten.Cevabınız için teşekkürler.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Haziran 2018 | 15:48 Kemal Serin 2561 Kişi okudu

emlak konut başakşehir evleri

Soru

Tebernüş Bey iyi günler. Emlak yatırımının aceleye gelmeyeceğini, uzun vadede kazançlı çıkılıcağini söylüyorsunuz ama ben ısrarla konut fiyatlarının sektörün lideri olan Emlak konut tarafından manüpule edildiğini düşünüyorum. şöyleki 2015 yılında emlakkonut başahşehir evleri 2 projesinden m2 4000 tl ye daire aldım ve hakkımı noter onaylı olarak hemen devir ettim. devir edemeseydim. devir edemeseydim o tarihte o fiyattan asla daireyi almaz ve peşinatımı alırdım. şu an devir ettiğim proje yapım aşamasında ve benden devir alanlar tl bazında enflasyonun yüzde 8 olduğunuda hasaba katarsak 5500 tl den aşağı satamaz. bu fiyatın altı zarar ettirir. peki emlak konut ne yaptı. 2 yıl önce 4000 tl ye sattığı başaksehir 2 projesinin yanıbaşındaki emlak konut başakşehir evlerini xxxxx emlak firması aracılığıyla açık artırmaya çıkardı . hemde 3500 tl m2 fiyatı ile. hemde oturuma hazır daireleri. sice bu yapılan, geleceğimize güveniyoruz sloganı ile konuta yatırım yapan halkı madur etmek değilde nedir? iyi günler dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ocak 2017 | 16:55 Yasin ERDEN 2562 Kişi okudu

Bulut inşaat Eviva Queen projesi?

Soru

20.05.2013 tarıhınde sözleşme imzaladım bulut inşaat yapı eviva queen projesinden, proje tarihi 31.04.2014 tarihinde teslim edilmek üzere 6 opsiyonla 01.01.2016 trihinde teslim edilmesi gerekıyordu. malasef ortada ne bir inşaat ne de bir daire var paramızın iadesini istediğimizde de 6 ay gibi bir zaman verıyorlar Ne yapmalıyım?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Aralık 2014 | 00:56 Gökhan İLYAS 2562 Kişi okudu

Tebernüş bey merhaba ben ıstanbulda ev sahıbı olma...

Soru

Tebernüş bey merhaba ben ıstanbulda ev sahıbı olmak ıstıyorum. Fakat ucan ev fıyatları malesef ımkanlar dahılınde cok zorluyor. Bırıkmıs bır mıktar paranın uzerıne kredı ıle nıyetım vardı. Özellikle Halkalı Atakent Lokasyonunda 2+1 ev arıyorum ailem ile birlikte burda yasadıgımdan. Fakat fıyatlar bu lokasyonda cok artmıs durumda 350.000tl-500.000 tl arasında projesıne gore degısıyor. Mutfak salon bır turk yapısına uygun olmayan ve metre kare olarak guduk kalmıs kullanıssız evler cogunlugu. Bu yuzden bahcesehırde kıptasın yapmıs oldugu Vaditepe projesınde 137m2 brut 99m2 net 2+1 bır evler mevcut. Konumuna ve daıresıne gore 310.000-350.000 tl arası degısıyor. Ornek daıresını gezdım malzemesı kalıtelı ve kullanıslı bır ev. ama en onemlı ozellık yarısını pesın verdıkten sonra dıger yarısını bankadan kredı cekmeden faızsız olarak 48 ay vadelı olarak kıptasa borclanıyorsunuz. Banka borclanmadan bu odeme kosulları cazıp gelldı ıstanbul sartlarını dusununce. Ayrıca yaıtırım amaclı degıl oturmak ıcın almak ıstıyorum fakat sızın vadıtepe ıle ılgılı olumsuz yorumlarınızı okudum. Daha cok yatırım yapmak ıcın alamayın der gıbısınız fakat sankı bu sıteden bırsey olmaz bosuna para vermeyınde der gıbısınız. sızden rıcam ayrıntılı olarak gercekten bu paralara deger mı lokasyon olarak sıte proje olarak. Evler teslım edılıp oturdugumuzda pısmanlık yasar mıyız? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ekim 2014 | 21:52 Besim Zırh 2561 Kişi okudu

Ev almak için fikir rica ediyorum

Soru

Merhabalar. Gezinirken internette sizin sitenize dek geldim. Biraz gezinidim ve eğer yardımcı olabilirseniz sorum olacak. Şöyleki: Şu an ailemin evimde oturuyorum kira ödemediğim için bir ev alıp yatırım yapmak ileride gerekirse oturmak yada satıp daha üstüne geçmek istiyorum. Alacağım ev max 125 bin tl olacak. M2 çok önemli değil. Uzun vadeli kredi ile alacağım. Eğer dek gelirse kiracı oturtup krediyi bu şekilde ödeyeceğim. Bu tarz bir yatırım için istanbulda esenyurt hariç tavsiye edeceğiniz yer olur mu. Yeni yapılan natamam sitelerden almak mantıklı olur mu yada normal bir binadan alıp kiralamak daha mı mantıklı. Birde çerkezköy de uygun fiyatlı evler var buralardan 5-7 sene sonrasını düşünürsek ev almak mantıklı olur mu sizce beni üzmeyecek bir yatırım nerede olabilir. Bu işin uzmanı olarak eğer yanıtlarsanız çok sevinirim. Saygılar İyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Eylül 2014 | 00:25 Ali ışık 2562 Kişi okudu

Markalı yüksek fiyatlı projeler yerine riski dağıtmak mı daha makul?

Soru

Merhabalar, Umarım iyisinizdir. Markalı projelerin birkaçı ile görüştüğümde NEF Kandilli de örneğin 3+1 ler 10 mio TL, Mesa Orman da yine 12 mio TL ler söz konusu. Bu bedelin ancak %40 ını ödemek ve kalanını banka veya firmaya borçlanma seçeneklerim var. Bu kadar emtia fiyatları bilinmezliği vs olan bir ortamda yine de daha ucuz konutlara gitmek ve dönem içinde oluşacak birikimleri biraz borsada bankalar gibi sağlam firmalara biraz küçük arazi alımları yaparak dağıtmak sanki daha mantıklı. Diğer türlü bu fiyatların 2-3 yıl içinde %30 enflasyonla 20 mio TL lere gelmesini beklemek ne bileyim ülkede o kadar ödeme gücü olan çıkar mı emin olamadım. Bu akıl yürütmede eksik hatalı bulduğunuz ne var acaba? Çok teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Mart 2022 | 13:02 Yalım Göral 2559 Kişi okudu

İstanbul'da her yer prim yapar

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, umuyorum iyisiniz. Sorulara verdiğibiz yanıtlarda İstanbul'da prim yapmayacak bölge olmadığını belirtmektesiniz. Ancak bir yanıtınızda örneğin Çatalca'nın önünde uzun bir yol olduğunu ima etmişsiniz yanlış anlamadıysam. Benim sorum İstanbul'un dış hattında kalan Silivri, Kamiloba/Celaliye, Çatalca, Şile için. (Tuzla demiyorum çünkü Marmaray bile var:)) Buraların kısa vadede prim yapma durumunu daha merkez ilçelere kıyasla nasıl değerlendirirsiniz? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Ağustos 2021 | 12:36 Hilal Aslı 2560 Kişi okudu

Yeni projeden bir ev mi eski projeden iki ev mi ?

Soru

Merhaba yatırım amaçlı Kurtköy Yenişehir de yenı bitmiş Lens İstanbul projesinden 485.000 liradan 1+1 daire eşyalı 2600 kira getirisi olan bir ev mi yoksa aynı lokasyonda 9 yıllık projeden 265.000 liradan 1+1 eşyalı 1500 kira getirisi olan iki adet daire almak mı daha uygun olur. Kira çarpanına bakıldığında eski proje avantajlı gibi duruyor ama sadece kira getirisini baz almak yeterli olur mu . Cevabınız için şimdiden çok teşekkür ediyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Ocak 2021 | 17:50 Mehtap Kolcu 2559 Kişi okudu

Dursunköy hisseli arsa satışı

Soru

Merhaba, arnavutkoy dursunkoy de 136/6ve 136/7 hisseli arsam var satışa çıkarttım biri 30.000 verirken biri 70000 verdi kafam karıştı. Kanal İstanbul projesin de kanalın için de kalıyor dediler.. Sizce beklemeli miyim. Satmak mı daha doğru olur. Tek elimde olan imkanım o. Ordan alacağım parayı ev peşinati yapacağım doğru karar vermek istiyorum lütfen fikir verirseniz sevinirim çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Temmuz 2020 | 02:31 Gungor aysu 2559 Kişi okudu