Uzun bir aradan sonra aradığım yatırımı yapmak uzereyim

Soru

Selamlar tebernus abi sizi hep takip eder bazen fikir danışırım,belli bir bütçem var uzun zamandır sürekli arsa arazi bakıyordum ama istanbula yakin illerin gelişen akslarından almaya gücüm yetmiyordu aslında boş imarsız tarla birçok yerde vardı ama hic cezbetmedi alıp yıllarca boşuna beklemekte istemiyorudum tarım da yapmayacağım için vazgeçtim zonguldak çaycumada bitmek üzere olan liman var filyos projesinden bahsediliyor uzun zamandır akibetini bilmiyorum ama orada tanıdıklarım var liman ticaretinin bağlantı noktası olacak kesin gibi dediler birde zonguldak açıklarında bulunan doğalgaz rezervide falan bulundu bu ilçedeki yeni daire fiyatları 370 500bin tl aralığında çok yakınındaki arsalar inanılmaz uçuk rakamlardan satılıyor ben ilçeye 1.5km mesafede 520m2 arsa buldum ama bir 100m2 kesinti olacakmış revizyon çalışmalarından dolayı fiyatı ise bütçeme yakin bir rakamda diğerleriyle kıyas yaparsak ucuz emlakçı alirsan iyi bır yatırım yaparsın ama uzun bir zaman sabretmek lazim beklersen ilerde çok iyi rakamlara satılır dedi tek kullnimlik barutum var sizce mantıklı bır yatırım olur mu almayı düşündüğüm arsa dagbasinda değil sonuçta imarlı arsa belediye olumlu görüş bildirirse almalimiyim şimdiden tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Aralık 2020 | 21:48 Nedim kurt 2482 Kişi okudu

Kacak kata af varmi bilgi almak istiyorum

Soru

Merhabalar tebernus bey iyi calismalar ben soruma henuz net bi cevap bulamadim yardimci olursani sevinirim bizim muhitimizde imar 3 katti muteahit sonrdan 4.kati kacak olara yapmis babama satmis cok ucu fiyata 7 yil once elektrik su aboneligini bir sekilde aldik burayi alirken binadaki kat malikelrinden imza aldik cati katinda yapilan daire bizimdir diye muvafakatname diye geciyor sanirim 7 yildir hic bir sorunla karsilasmadik biz suan imar affi cikmis ve resmi gzetede yayinlanmamis bu imar affinda bize faydali olabilecek bir durum varmidir

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Nisan 2018 | 12:34 Koray karakoç 2481 Kişi okudu

Mugla Milas Kiyikislacik Köyü

Soru

Milas Kıyıkıslacık köyü civarinda arsa yatirimi yapilabilir mi? ilksan tarafindan satilan arsalar hakkinda ve Bu bolgenin gelisimi hakkinda bilgi verebilirmisiniz?Simdiden tesekkur ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ekim 2017 | 13:51 Cihangir YİĞİTBAŞI 2481 Kişi okudu

oğluma verdiğim daire tapusunu geri almak istiyorum.

Soru

müteahhit mustafa kurt ile yapıdenetim karşılığı bir adet tapu almak için anlaştık inşaat bitince tapuyu oğlum Bora Bilgiliye yap dedim o da onun üzerine tapu yaptı.gel zaman işlerim bozuldu, oğlum paraya daraldım ,kendın oturmuyorsun kira da alamıyorsun daireyi sat içinden kendine ne alırsan kalanını bana getir dedim ,bana benim satılacak malım yok demezmi,o dairenin parasını ben ödedim,şimdi sen sahip mi çıkıyorsun, tehdit ettim gelirsem seni yakarım dedim , o da eşimle müşterek oturduğumuz ancak tapusu bana ait dubleks daireden annesi ile birlik olup aile mahkemesinden korunma kararı almışlar . ben inşaat mühendisiyim ve 42 sene bakıp gözettığm ailem tarafından sokağa atıldım ,otel köşelerınde sürünüyorum. sizden ricam bu daire tapusunu geri almak için tapu iptal davası açılabilirmi.bana yardımcı olurmusunuz, boşanma dan sonra edinilen malların paylaşımını istiyeceğim .bu konudada AVUKATIM olurmusunuz

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Temmuz 2017 | 21:16 orhan bilgili 2482 Kişi okudu

tarlada butik otel acmak

Soru

Merhaba Tebernus Bey. Simdiden zamaninizi ayirip burdan bizleri bilgilendirdiginiz icin tesekkur ederim.Benim Urlada 5100 m2 lik bir tårlam var. Burasi icin 150+150 (kademe farkindan dolayi bodrum kati) yani toplamda 300 m2 bina yapabilmek icin izinlere basvuruyorum. Bu binayi butik otel olarak insaa edip isletebilir miyim?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
30 Mayıs 2016 | 10:12 murat gokmen 2481 Kişi okudu

Konut alırken krediye uygunluktan kasıt nedir.

Soru

Tebernüş Bey merhaba. Benim sorum şu;diyelim ki ihtiyaç gereği veya yatırım amacı ile bi daire almayı düşünüyoruz bazı ev ilanlarında krediye uygunluk diyor. Bundan kasıt nedir. Ya da şunu diyeyim içimiz rahat bi şekilde bi ev almamız için aramamız gereken yasal şartlar nelerdir. Şimdiden çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Nisan 2016 | 15:51 Yakup aslan 2481 Kişi okudu

Dyk ada kartal projesi 2+1

Soru

Tebernüş Bey Merhaba Şu anda oturdugumuz bir eviniz var. iş değişikliği sebebiyle anadolu yakasindan ev arayişina girdik. DKY Ada Kartal projesinden 110 mt2 brüt 90 mt2 net 2+1 tüm odalardan deniz gören bir daire için 420 bin fiyat teklifi aldik. Bittiğinde orada oturmayi planliyoruz %25 peşin kalani banka kredisi olarak ödemeyi düşünüyoruz. değerlendirilebilir bir teklif mi? Yorumlarinizi rica ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ocak 2016 | 09:05 Akın aslan 2482 Kişi okudu

Spradon Quartz Yatırımlık Eşyalı 1+1

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Bahçeşehir Spradon Quartz sitesinden 66 metrekare 1+1 yatırımlık daire satın alma planları yapmaktayım. Benim baktığım balkonlu ve yuvarlak salonlu bloklarda genelde eşyalı kiralık şeklinde yatırımcılar çoğunlukta. Eşyasız olarak 1+1 daire fiyatları 200-205 bin civarında ve kira getirisi 850 TL civarında. Eşyalı olarak da 210 bin civarına bir daire belirledim ve içerisinde 1300 TL'den kiracısı mevcut. Eşyasız olarak değerlendirildiğinde, İstanbul ortalamasının biraz altında bir kira çarpanı olmakla birlikte eşyalı düşünüldüğünde kira getirisi oldukça cazip görünüyor. Siz genellikle eşyasız kira çarpanının dikkate alınması gerektiğini belirtmektesiniz, ancak Bahçeşehir gibi yabancı kiracı oranının yüksek olduğu ve eşyalı kiralık daire konseptinin yaygın olduğu bir muhitte eşyalı kira çarpanı göz önünde bulundurularak yatırım yapmak mantıklı mıdır? Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ocak 2016 | 00:38 Fethi Kaval 2481 Kişi okudu

yönetimi şikayet etmek için nereye başvurulur

Soru

ebernüş bey merhaba ben İstanbul dan Zübeyde Yankaç Sitenizi internet vasıtasıyla takip ettim, gerekli cevabı sizden umuyorum alabilirim. Teberrüş bey, ben ailemle yaklaşık 4 yıldır Başakşehir Metrokent konutlarında oturuyorum Her ay aidatımızı ödüyoruz fakat ekstra bir sürü ücret çıkarıyorlar ve biz bunu ödemek zorunda kalıyoruz. kendi dairemizin ısı doğalgaz giderlerimizi ödüyoruz bunun haricin de bina içi ısı yalıtım parası ödüyoruz ve genel olarak her ay başka masraflar çıkarıyor ve her ay fazla para ödüyoruz aidatın dışında. Sebebini sorduğum da ise ukala tavırlarla herkes ödüyor her ay aidatın dışında alınan paralar diye beni gerecek cümleler kuruyorlar.Mesele ödediğim 20 50 vs para değil, sebepsiz zenginmeşme olduğunu düşünüyorm. Bu ay da site içi sulama parası adı altında yine 25 lira aidatla birlikte fazla para ödedik. Bunun gibi daha başka masraf çıkarabiliyorlar. Ben bu sitede döner sermaye, ya da yaptıkları ne ise, haksız kazanç, sebepsiz zenginleşme olarak düşündüğüm para giderlerinin olduğunu düşünmekteyim. Bunun için ne yapmam gerekir nereye şikayet etmek gerekir, bu angarya ödemelerin olmamasını nasıl sağlayabilirim ? Şimdiden teşekkür ederim iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mayıs 2015 | 22:20 zübeyde yankaç 2482 Kişi okudu

Evimi satıp başka ev almak

Soru

Tebernüş bey iyi akşamlar; benim sancak tepe alice village'da ara kat bir dairem var,şu anki satış fiyatı 250.000 civarı diyorlar,,alsığım kira daha bu ay 850tl oldu,hiç bir zaman oraya taşınmayı da düşünmüyoruz,kendim eskiden mecidiyeköyde oturuyordum ama göktürke taşındım,eşim nişantaşında çalıştığı için ve annemler mecidiyeköyde oturdukları için yol bizi şimdiden yordu,şimdi mecidiyeköy'de yine ev baktım ve 490.000'e tam istediğim kriterlere uygun bir ev buldum,sancak tepedeki evimi satıp,üzerine kredi çekip burayı almam mümkünmüdür,ev fiyatları git gide uçuyor gibime geliyor,düşme ihtimali var mı? Bu arada iki sene içinde 100.000 kadar elime geçecek bir para var ve o arada biraz da para biriktirmeyi düşünüyordum ama ev fiyatlarının uçtuğunu görünce panikledim. Bu arada abimle bir iş açmak istiyorum ve o da baya maaliyetli bir iş ve ikinci çocuğuma hamileyim,kafam karışmış vaziyette,bir sıra tutturamadım,fırsatları kaçırmak ve geç kalmak ta istemiyorum.Beklemelimim yoksa daha çok artmadan elimi çabuk mu tutmalıyım bilemedim. Yardımcı olursanız çok sevinirim. İyi akşamlar ve şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2015 | 23:22 Hediye çetin 2481 Kişi okudu