Dogru secim yapmismiyin sizce
Merhabalar Tebernüs bey cok soru sordum bu günlerde kusuruma bakmayin.Dogru yoldamiyim diye size soracaktim. Kendin verdigim kararla secdigim sirketler bunlar : Koc , Eczacibasi, Eregli, Ford Otosan,Sabanci,Pergamon....
Şifreni mi unuttun? Lütfen kullanıcı adınızı ve e-posta adresinizi girin. E-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturmak için bir bağlantı alacaksınız.
Gayrimenkul ile igili tüm soruları buradan yanıtlıyor...
Merhabalar Tebernüs bey cok soru sordum bu günlerde kusuruma bakmayin.Dogru yoldamiyim diye size soracaktim. Kendin verdigim kararla secdigim sirketler bunlar : Koc , Eczacibasi, Eregli, Ford Otosan,Sabanci,Pergamon....
Selamlar, 2020'de 0.62 faiz ile 500,000TL kredi çekerek ve 800000TL değerinde Feneryolu'ndan bir ev sahibi olabildik. O zaman $110,000 olan ev değeri bugün çılgınca ve güvenilmez bir değere ulaştı ($185,000). 2023 başında yurtdışına taşınacağız; kredimizi kapatıp ne zaman satmayı düşünmeli miyiz? Satmamızı tavsiye etmezseniz, ne zaman kiralamalı mıyız? İleride satmak için, kiralama yerine boş durması daha mı akıllıca olacak? Yıllar boyunca rehberliğiniz için teşekkür ederim. Geçmişte de sizlere sorular sordum, cevaplarınız hep faydalı ve isabetli oldu.
Merhaba ben bir banka ile ticari anlamda iş yapmaya yapmaya başladım bir şahıs firmasıyım kredi ve krediler kullanmak istedim ancak taşınmaz bir ipotek istediler ve kullandık daha sonra 4 yıl ödemeler oldu sonra 3 kere ödenmedi 3 kere yapılandırma yaptık borç büyüdü sonra ödeyemedim şu anda banka ailemin evini satışa çıkartıyor. Bu durum beni ve annemi babamı çok üzüyor ikiside yaşlı başka evimiz yok ikiside emekli annem yeni emekli oldu 3 çocuk yasasından maaşı banka kredisine gidiyor ev satılırsa banka tarafından ailem mağdur olacak bu durumu nasıl düzeltiriz veya engel oluruz başka yaşayacak evleri gidecek bir yerleri yok maalesef.İpoteğin paraya çevrilmesi yolu ile takipte icra emri geldi 3 hafta oldu.
Tebernüş Bey, Gayrimenkul yatırımı için tek kriter olarak kira çarpanını dikkate almak yeterlimidir. Örneğin kira çarpanı 350 olan bir ev 3 sene içerisinde % 100 getirirse (istanbulda Bakırköy, şişli, beşiktaş gibi kira çarpanı 250 üzerinde olan bazı semtlerdeki evler bu şekilde yükseldi) bu yatırımcılar kötü bir yatırımmı yapmışlardır? Mevduat faizleri % 10 desek, 3 yılda reel % 70 kazançları olmuştur. Kira gelirini hiç dikkate almıyorum. Amerika, Avrupa gibi yerleri bilmiyorum, oralarda kira çarpanı tek kriter olabilir, fakat yurdumuz gibi ülke insanının gayrimenkulü sevdiği yerlerde ev fiyat artışını da dikkate almak gerekmez mi? Saygılarımla,
Merhabalar ; 160.000 tl bir konutun %75 i kredili ( 120.000 ), geri kalanı nakit (40.000) verildiginde. Emlakçı , Satıcının gelir vergisi ödememesi için evin tapu degeri 120.000 gösterilmek isteniyor. Bu mümkün mü ? Ev kredili alınıyor zaten , %75 i kredili , gerçek değeri ortaya çıkıyor. Tapu müdürlüğü buna müsade eder mi ?
Merhabalar tebernüs bey.2 yıldır neredeyse hergün yazılarınızı takip ediyorum.Ben dumankaya miks ten yatırım maksadıyla agustos 2013 te bir daire aldım.Satış temsilcisi arkadas satarken aralık 2014 te cevre duzenlemesi dahil bitecegini soyledi.Daha sonra mart 2015.Simdi bir daha gecikecek kim bilir ne zamana kadar..Fakat sozlesmede sozlesme imzalandiktan sonra 30 ay teslim yazıyordu.Sordugumda ise sozlesmenin standart oldugu proje baslangicindan itibaren 30 ay oldugu belirtildi.Emlak konutu aradım.Megerse 30 ay sozlesme imzalandiktan sonra teslim edilecegini ifade ediyormus.(benim icin Şubat 2016)Ve bu 30 ay dolmadan emlak konutun herhangi birsey yapamayacagini soylediler.Emlak konutun vasfının sadece bu sure doldugunda veya Insaat sirketinin batmasi durumunda insaatı bitirilmek oldugunu ogrendik.Biz zaten boyle bir durum yasanmasin diye Dumankaya gibi buyuk bir sirketi sectik.Ne diyebilirim ki Dumankaya gibi güvenip paramızı yatırdığımız şirket bizi kandırdı.Ama bunu müşterilerine değil kendilerine yaptılar.Konsept projesinde de aynı durum mevcut.Sizin de soylediginiz gibi teslimat gecikebilir önemli olan bunu telafisini yapabilmek.Umarım ki dumankaya bunun telafisini yapar ve bende yine bu platformdan suan rahatsizligimi dile getirdigim gibi o zaman memnuniyetimi dile getiririm.Tesekkurler
Merhaba ben toki ye başvurmak istiyorum istanbul doğumluyum ve yüzde 67 engelliyim ev sahibi değilim ve yeni emekli oldum tek gelirim maaşım. almak istediğim ev 75 .80 metre kare arası peşinat ve ödeme şartları nasıl oluyor?istanbula yakın engelli kampanyalar ı varmı?özellikle ne kadar peşin yatırmamız gerekiyor en az?ilginiz için çok teşekür ederim şimdiden.
Tebernüş bey merhaba Esenkent bahçeşehir yolu üzerinde bulunan çarşı pazar avm içerisinde 3.kat 60m dükkan 130000tl istenmektedir.yatırım için almayı düşündüğümden doşayı kira getirisi ve sevamlılığı benim için önemli olacaktır.650tl ye kiraya verebileceğimi düşünüyorum.dezavantajları olarak çarşının çok işlek olmaması ve dolayısıyla kiracının düzenli ödemesinde sorun olabilirliği,dükkanın 3.katta olması ve 7 yıllık bir avm olması akbatıya yakın olması nedeniyle prim yapamayacığı beni düşündüren noktalardır.avmnin bulunduğu caddeyi ise çok beğeniyorum.kira çarpanı ve ifade ettiğim durumları nasıl değerlendirebiliriz.saygılarımla
Merhaba Tebernüş Bey, Eminevim faizsiz ev sattığını idda ediyor. Konu ile ilgili düşünceleriniz merak ediyorum. Ev alınır mı?
Öncelikle böyle bir hizmet verdiğiniz için teşekkürler. Benim sorunum şu: Bir daire almak istedim.Yalnız eksper daireye gidince buranın su havzası üzerinde olduğunu söyledi. Emlakçı daireye krediye uygun demişti. Şimdi oranın su havzası olmasının ne gibi zararlar var. Bahsettiğim daire samandıra paşakent konutlarında. Paşakent konutlarıyla ilgili ayrıntılı bilginiz varsa çok sevinirim.