BİRİLERİ konut balonumu demişti...

Soru

Bir ara birileri bizde konut balonu var diye burada bas bas bağırıyordu.Bende"balon malon yok,DURGUNLUK var,ve GEÇİCİ,EKİM ayında CANLANMA başlar" diyordum.Bu tür konulara soyut değilde somut ve istatistiki değerlerle bakmak daha uygun olacaktır.Ayrıca;(TEMFED) Başkanı Ali Taylanın söyledikleri de kayda değerdir.Finansçıların anlayamadığı algı şu;Konutu satın alan kişi ister ihtiyaç dan isterse yatırım(ki alımların bu oranı bence %25 i geçmez)olarak alsın talep önüne geçilemediğinden dolayı fiyatlar arada bir durgunluk olsa da yön yukarıya oluyor.Oysa hisse senedine yatırım yapan kişi sadece para kazanma hırsıyla bunu alıyor.Oysa konutta(GM)bir elle tutulan değer var.kULLANIM ALANI VAR.oysa hisse senedinde bu yok. sadece satarsan para eder.Kira değeri yok.hırsla ve bir an önce kar etme amaçlı.FİYATI VAR AMA,uzun vadede DEĞERİ YOK.O an için değeri var.o fiyata satarsın değerini o an için alırsın.Ama konutta mantık böyle değil.Talep daima var çünkü,Nüfus artıyor,Enflasyon ve döviz artıyor.Bu değerler uzun vadede konut fiyatını daima yukarıya çeker.oysa Borsa hisse senedinde yada faizlerde bu mantık yok.Çünkü her şey o an için tasarlanmıştır.Orta uzun vadede bazı değerlendirmeler yapılır ama görecelidir.Konutta ise her şey somuttur.Balonun oluşmasıda patlamasıda ilginçtir;YİNE FİNANSAL Yanlışların-krizlerin bu konut piyasasına yansımasıyla oluyor.Yani konut piyasası aslında bir ihtiyaç piyasası.İnsan oğlu var olduğundan beri kendini güvende hissetmek için hep başını bir çatı altına-kapalı bir ikametgaha sığdırma peşinde olmuş.İnsanın Nefes alması gibi Konut ihtiyacı da hep birincil önceliğe yakın bir değerde olmuş.Kısaca Konut piyasası ile finansal piyasayı doğrudan kıyaslamak en büyük hata olur.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Eylül 2014 | 15:29 ALİ GÜNEŞ 1669 Kişi okudu

toki erken ödeme bilgi talebi

Soru

merhaba aydınlı tuzla tokide bulunan dairemizin 4 yı borcu kaldı erken kapatarak bitirmek isiyoruz bize indirim oranı oluyormu hangi rakamdan ödememiz gerekir bilgi alabilirmiyiz.daire 3+1 aydınlı tokide c2 blok 10 yıl vadeyle alınmıştı iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ağustos 2014 | 13:26 ÖZLEM YILDIRIM 1669 Kişi okudu

Kira getirisi için daire almak istiyorum.

Soru

Merhaba Tebernüş bey.Kafam karıştı yatırım ve kira geliri için daire almak istiyorum.Bir kaç seçenek arasında kaldım.1-Beylikdüzü Newistada 60 m2 brüt 9.kat 180.000tl 15.000tl de tapu abonmanlık masrafları 195.000tl toplam aralık 2014 teslimi dediler.Bitermi bilmem ve kirası 1.000tl civarı olacakmış.2-Gümüş rezidans hemen newistanın çaprazında 66m2 brüt 3.kat 175.000tl masrafları sadece tapu masrafı dahil.Kira getirisi sanırım newista gibi olur.aralık 2014 teslim.Onunda biteceğini sanmıyorum.3-beykent gürpınarda osmanoğlu inşaatta 72 m2 brüt temmuz 2015 teslimi sitede 3.kat 125.000tl.4-Beykent gürpınarda cadde üzerinde yeni ofis projesi imamoğlu inşaat var.55m2 155.000 e anlaştım kirasının 900tl olacağı söyleniyor.mart 2015 teslimi.Karar vermiyorum hangi firma iyi sorun varmı bana hangisi daha çok kazandırır.Yardımcı olursanız sevinirim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Temmuz 2014 | 18:55 Ayhan Yazıcı 1669 Kişi okudu

soyak olympiakent ve bizimevler karşılaştırması

Soru

Tebernüş bey, merhaba, yatırım için 2+1 daire arayışındayım. temapark, ulaşım gibi nedenlerle soyak olympiakent halkalı'da daire bakıyorum. 2+1, 94 m2, ebeveyn banyolu ara kat dairelerin fiyatları 310 bin tl civarında. Bu site 7-8 yıllık. 1 milyon m2lik alanda kurulu sitenin avantajı temaparka, şehiriçine nisbeten yakınlığı, ulaşım kolaylığı. burada kiralar 1.100-1.200 tl civarında. alternatif olarak Bizimevler 2-3-4 etaplarda bakıyorum. Burada 116 m2 lik dairenin fiyatı 285 bin tl, 128 m2 daireler ise 300 bin tl civarında. Henüz 1-3 yıllık binalar. kira getirisi 1.000 tl. Ulaşımı halkalıya göre dezavantaj. sonuçta olympiakent halkalı ve bizimevler 2-3-4 etap arasında yatırım için bir karar vermem gerekirse ne yapmamı önerirsiniz? şimiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ocak 2014 | 00:49 osman yüksel 1669 Kişi okudu

Neden yatırım için ev alınacak dönemde değiliz

Soru

Merhaba bir önceki soruma cavabınıza istinaden neden yatırım için ev alınacak dönemde değiliz acaba? Kiracılarla oluşan problemlerden ötürü mü bu şekilde düşünüyorsunuz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Şubat 2024 | 17:10 Burcu kaya 1667 Kişi okudu

Doviz bazinda fiyatlarin dusmesi

Soru

Merhabalar , bankalarin kredi vermemesi ve dovizin hizli bir sekilde yukselmesi nedeniyle konutlarda doviz bazinda bir dusus gorunuyor. Doviz bazinda dusus devam eder mi ? Suan evi satip dovizde tutmak daha mantikli bir yatirim mi olur? Tesekkur ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Haziran 2023 | 16:59 Seda tunc 1667 Kişi okudu

YATIRIM ALTINMI DOLARMI ARSAMI

Soru

.Tokat merkezde yaşıyorum nakit 500.000 tl uzun vadede hangi yatırım aracıyla nasıl değerlendirebilirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mayıs 2023 | 23:00 abdülhakim güleroğlu 1668 Kişi okudu

Etibank şerhi nasıl bir durum yaratır arsa satışında

Soru

Yalıva kirazlı sanayi sitesinde 153 parsel 4 sanayi imara açılmadan önce tarla vasfındaki yerime ETİBANK şerhi koydu, Şimdi sanayi arsa olarak ETİBANK şerhi duruyor! Almanya?da yaşıyorum bilginize çok teşekkür ederim saygılar Murat

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2022 | 14:36 Murat İkikuyu 1667 Kişi okudu

Günübirlik Turizm İmarı Nedir Yerime Artısı Varımdır

Soru

Merhaba Arnavutköy Taşoluk fatih ' de 2010 planına göre Park statüsünde bir yerim vardı, bu bölge imara açıldı şu an benim yerime belediye, çevre ve şehircilik bakanlığı ortak çalışma ile günübirlik turizm imarı verdi. Bu İmar'a itiraz etmeli miyim ? Sizce bu plandaki imar arsama değer katar mı ? Ben konut olmasını beklerken böyle bir şeyle karşılaştım.Sizin bu konuda bana verebileceğiniz tavsiye ve öneriler nelerdir. Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ekim 2021 | 10:06 Bünyamin Çakmak 1667 Kişi okudu

iskanı olmayan evimi ne zaman satayım?

Soru

merhaba; yatırım için saloon residence tan 6 yıl once 1+1 bir daire satın aldım. evi 240 bin tl ye aldım ancak bir kaç yıl önce 320 bin tl eden ev şu anda 250-290 bin bandında zor alıcı buluyor. emlak endeksini de incelediğimde geçen seneye göre %10 civarında bir düşüş var. iskanının olmamasına bağlıyorum durumu. çünkü yanı başında metro da açıldı aslında... bu noktada evi satıp başka bir şekilde bir yatırım yapmak için iskanın alınmasını beklemeli miyim yoksa hemen elden çıkarıp başka yatırımlara mı yöneleyim karar veremedim? ne öneririsiniz.. desteklerinizi rica ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Haziran 2020 | 14:23 serap arı 1667 Kişi okudu