Bahcesehir vadi tepe 2.etap prim

Soru

mrb.tebernüş bey sizi fırsat buldukca takip ediyor emlak hakkındaki görüşlerinizi beğeniyorum.benim sorum bahcesehir vaditepe 2.etap kiptastan almış olduğum 2+1 daire ile alakalı bikac yorumunuzu okudum konuyla ilgili.şimdi 95mt2 dairem ilk aldığım fiyat 225.000tl şuan teslime 6ay kaldı kabası bitti ince işciliği devam ediyor hem göletin büyümesi ile ilgili proje hem bölgeye gelicek metro nun 2019da acılması hem marmaray projesinin devamı vs.gelişmeleri dikkate alırsak şuan aldığım fiyata 50.000tl prım yaptı teslimde 400.000bin deniyor bu projeler hayata gecince fiyatın asgari 500.000binden baslayıp cok cok yukarılara cıkıcağından bahsediliyor.şimdi sizce ben bu evi alalı bir yıl oldu iyi prım yaptı deyip satmalı baska topraktan projeleremi girmeliyim yoksa söğlenenlere katılırmısınız elimde tutup 4 yada 5 yıl sonrasını görmelimiyim sizce bu lokasyon söğlendiği kadar prim yaparmı.?cvbınız için tesekkur ederim kolay gelsin.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Nisan 2015 | 23:58 salih çapkın 1666 Kişi okudu

dublex dairenin mt2 si resmiyette düşük. Bu daire alınır mı.

Soru

Merhaba izmit derincede bürüt 125mt2 olduğu söylenen sıfır üst dubleks daireyi almak için krediye başvuruda bulundum gelen ekspertiz raporunda evin projesinde net 89mt2 göründüğünü fakat yaptığı ölçümde 99mt2 çıktığını belirtmiş 10mt2, resmiyet dışında oda büyültülmüş. Bu daireyi almam halinde şimdi veya ilerde bir sıkıntı olurmu ne tavsiye edersiniz. 92.000 net kredi istedim banka 78.000 tl veriyor. Düşük mt2 göründüğü için. Dairenin fiyatı 117.000 tl .Şimdiden teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Nisan 2015 | 22:48 Serhat Baba 1665 Kişi okudu

Sinpas Lagun, Aqua City 1 veya Bagdat caddesi

Soru

Merhaba Tebernus Bey, Cocuklarimizi keyifle buyutebilecegimiz mumkunse de bahceli bir ev almak istiyoruz. Butcemiz en fazla 1100000tl. 4+1 ve en azindan 170m2 olan bir ev bakiyoruz. Hem uzun vadede keyifle oturmak istiyoruz, hem de prim yapma konusuna kafa yoruyoruz. Su ana kadar Sinpas Lagun Lilyum bahce uzerinde duruyorduk, ancak bir yandan da baska projeleri arastiriyoruz. Aqua city 1. Etap da guzel bir proje ancak 13 yasinda. Bahceden vazgecmemiz halinde ise Fiba Life sitesinde bir 4+1 dusunuyoruz. Bir cok baska yere de baktik Cekmekoy ve Sancaktepe cevresinde ama 3+1 istemedigimiz icin ve ozellikle bazi sitelerde fiyatlar ucuk oldugu icin cok alternatifimiz olmadigini gorduk. Bagdat caddesi ise icimize hicbirsey sinmezse son alternatifimiz(denemek icin 1 yildir cekmekoy de yasiyoruz ama dogma buyume caddeli oldugumuz icin orasi zaten evimiz gibi). Su anda caddenin santiyeye donmus olmasi, fiyatlarin cok yukselmis olmasi ( herkes bir balondan bahsediyor) ve cocuklu hayata uygun siteler olmamasi nedeniyle cekmekoy ve sancaktepeyi tercih ediyoruz aslinda. Bu saydigim proje ve lokasyonlardan hangisinin gelecegini daha parlak goruyorsunuz, hangisi daha cok prim yapar? Herbirinin bizim icin baska bir cazip yani var, hepsinde mutlu mesut otururuz, fiyatlar da asagi yukari bizim araligimizda, o yuzden pirim yapma konusunda fikirleriniz bizim icin onemli. (Lagunde 2 senedir fiyatlar in cok az artmis olmasi ve aqua city 1 in biraz eski olmasina cok takildik. Ayrica aqua city lokasyon olarak merkeze daha yakin olmasina ragmen lagun simdilik cok da ic acici bir lokasyonda degil, cevresinde dogru durust bir market dahi yok). Ote yandan caddenin fiyatlari balon mu gercekten? Metro, hastane, avm gibi gelismeler Lagunun fiyatlari artirir mi? Cok tesekkurler simdiden.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Haziran 2014 | 20:23 Gamze Ozer 1666 Kişi okudu

Kayaşehir Sorularına Cevaplar

Soru

Merhaba, Bu sefer soru için değil cevap için yazayım :) Kayaşehir ile ilgili 2 soruya olabildiğince cevap vermek istiyorum 1. Sinan Gunduz Bey'in sorusu: Kayaşehir - Başakşehir bağlantısını sağlayan ve boş arazide 90 derece viraj içeren o yoldan -bir inşaat firması hariç- herkes muzdarip. Fakat bence bu bir planlama sorunu değil "rant" sorunu. Şöyle ki; Başakşehir 1. Etap Arterium önünden gelen yol mevcut hali ile önce sola Olimpiyat Stadı istikametine dönüp Kayaşehir'den uzaklaşıyor, sonra alakasız bir yerden sağa tekrar Kayaşehir'e dönüyor ve o ucube (ölümlü kazaya yol açtı) virajla Kayaşehir'e yöneliyor. Halbuki yol Arterium'dan sonra düz devam etse doğrudan Kayaşehir merkezine ulaşım mümkün olacaktı. Fakat yolun mevcut durumunda ve alakasız diye düşündüğümüz yerlere sonradan hasılat paylaşımlı konut ve işyerleri yapıldığını (aynı firma tarafından:) gördük. Bu yolun ordan geçmesinin tek faydası -bu gereksiz yol planı yüzünden- anacadde üzerinde olan bu projelerin satış değerlerine oldu. İBB 2 yol önce yolun düzeltileceğini (virajın eğimi hatalı) belirtmişti ama hiçbir çalışma yok. O yolda olan her kaza/çalışma Kayaşehire köprü trafiğini yaşatıyor. Dediğim gibi sorunun nedeni plan yapamamak değil, planı ulaşıma göre değil de "rant"a göre yapmak. 2. Harzem Doğan Bey'in sorusu: Kayaşehir sınırı kuzeyde Fenertepe, güneyde Olimpiyat Stadına dayanıyor. İlk etap (değerlendi dediğiniz bölgeler 1-9, 14, 15) en kuzeye inşa edildi ve bir de AVM yapıldı. 1. etabın değer kazanmasının nedeni; AVM olması, Olimpiyat metrosu ve Başakşehire yakınlık, sağlık ocağı ve okulllar ile ulaşım olanağının çok olması. Bu sayede doluluk neredeyse %100 oldu kısa sürede 2. etap ise en kuzeye Fenertepe'ye yapıldı burda sosyal konutlar ağırlıklı ve sağlık ocağı/market ve toplu ulaşım sorunu var. Az değer kazanmasının en büyük nedeni bu. 17. bölge ise çok farklı bir tarzda hem de bu 2 etabın tam ortasına yapıldı. Etrafında hiçbir yerleşim yok, ileri derecede market/sosyal yapı ve toplu ulaşım sorunu var. Fakat burası İstanbul'un en büyük meydanının yapılacağı, metronun geçeceği, özel okul-gelir paylaşımlı projelerin yapılacağı, 3. köprü bağlantısının geçeceği yani ileride Kayaşehir'in merkezi olması planlanan bir bölge. Fakat bunun için oldukça sabır gerekiyor. Kiralarda fark olmasının nedeni de bu saydıklarım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Haziran 2014 | 15:27 MURAT KASTAN 1666 Kişi okudu

Yorum

Soru

Tebernüş bey merhaba... Nasılsınız...üç gündür kuzeyden güneye istanbulu geziyoruz... Kuzeyde kayabaşı karaburun civarı sadece kanal istanbul beklentisiyle ev metrekareleri 3000tl civarı olmuş durumda allta ıspartakuleyede uğradık arz geleceğine rağmen metrekareler 2600tl den başlıyor... İkinci ellerdede haraketlilik çok ciddi sanki ikinci eller biraz düzeltme yapmış gibi... Başakşehir iste düz gidiyor minumum metrekare 2800tl lerde bu söylediklerim 2007 ve sonrası yapılan siteler için... Sonra çok beğendiğim atakente indik... Atakentte trafik sıkışıklığından bahseden bir okurunuz vardı şu şekilde bilgiler var... Birincisi menekşe sitesi iki siteden oluşuyor ortadan şuan kapalı bir yol var o yol bu yaza açılacak ve o yol tema teras dumankaya önünden altınşehir yıluna bağlanacak... Oradanda zaten daha önce konuşulmuştu ikinci tem bağlantısı geliyor... Bir yeni bağlantıda e beş basın eksprese olacak ... Birde bugün belediyeden ve şehircilik bakanlığından atakentin tamamının rezerv alanı olmasından çıkarıldığını öğrendim yani tapuşardaki şerg kalkacakmış zaten avrupa konutlarından daire alan bi arkadaşında tapuda şerh rezerv alanı yazıyordu bu smalık sona eriyor... Yeni öğrendiğim bir bilgide menekşe sitesi arkasına ilk ve ortaokul yapılıyordu devletin şimdi anaokulu da varmış içinde seneye kayıt alınacakmış... Birde temaworld açılmaya yakın projesi den bahsettiler dumankaya altı menekşe arkadından tranvay projesini gördüm... Bu haftada hükümet kanal istalbul güzergahını açıklayacak dedi bi bürakray arkadaş a köşkündeydik... Zaten tebligatları bi kaç kilise gördüm... Şuan atakentte projelerde minumum metrekare 3000tl.. Bu bence diğer lokasyonlara göre gayet mantıklı fiyat çünkü atakentte örneğin florya yeşik köye menekşe önündeki 4. Caddeyi takip ederek hiç trafiğe girmeden 5 km de floryada ordan bakırköydesini yada aynı yolun tersi temdesiniz... Bugün son durak 4. Cadde önünde otobüs seferlerine baktın nerdeyse çoğu sefer 4 caddeden geçiyor.birde revize edilen metro hattı marmaray bir yıl erken yani 2015 sonu devreye girmesi için plan yapılıyormuş eğer öyle olursa atakentten sabah metroya binip ce vizapacı acıbademde kahvaltı yapıp dönebilicek oturan yada bakırköy özgürlük meydanında inebilecek.. Yani atakent bence bir iki yıla beklentisi çok yüksek... Bugün bi arkadaşa atakentten bi daire baktık park aparsta beğendi ama sorunlar yüzünden brüt 72 metrekare nette 50 altına düşmesi oda küçüklükleri fiyatı 260000tl olmadından toki konutlarına yönelttim ben satacaktım biliyosunuz ben satmaktan vazgeçtim arkadaşa daire aldırdım 84 metrekare brüt neti 79 metrekare 219000tl ye anlaştık peyzaj manzaralı 3. Kat kiradı 750tl aidatı 79tl bu sitenin yönetimide düzeldi otomatik araç tanıma sistemi ogs takıldı site kamera sayısı iki katına çıktı basketbol sahadı yapıldı şindi renkli interkom takıldı önümüzdeki ay her daire beslemeli jeneratör takılacak... Ve lokasyonu bendce daha iyi... Sizce iyi olmuşmu almadı kira çarpanı meyrekare fiyatına göre bana iyi geldi... Birde burdan çıkıp göktürke gittik göktürk ve kemerburgazı çok beğenirim ama yine sadece tem bağlantı yolu beklentisi ikinvi elleti canlandırmış... Yani ikinci ellerde fiyat artışları gördüm bu lokasyonlarda.. Kendinize iyi bakın

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Aralık 2013 | 12:36 Süleyman aksoy 1665 Kişi okudu

Istanbul Inn Levent teklif

Soru

Tebernus Bey merhaba, Istanbul Inn Levent projesinde, Tekfen Tower ın arkasında yapılacak proje mart ayı itibariyle başlıyormuş. Projede Köşe daireler tükendiği için 1+1 48 metre kare bir daireyi kendime ayırttım. 325 bin TL bedel ile etrafla karşılaştırınca lokasyon ve özellik ile uygun görünüyor gibi? 14 katlı rezidansın en üst katından daire almak avantajlı diye düşündük ama siz ne dersiniz? manzarası vs iyi olur herhalde, bir negatif yanı olur mu? Bu proje ve Gültepe civarı ilerleyen dönemlerde kar getirir mi? Proje metrekaresi 3000-3500 dolar. Levent civarı 5000-6000 dolarmış. ne dersiniz uygun bir yatırım mı? Mart ayında imzalar atılacak. saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ocak 2013 | 09:09 Efe Yılmaz 1665 Kişi okudu

tahtakale ve kentsel dönüşüm

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Avcılar Tahtakale Mahallesinde kentsel dönüşüm olacak mı? Olacaksa ne zaman olacak ? Burda her kafadan bir ses çıkıyor..Kime inanacağımızı şaşırdık.. İyi çalışmalar dilerim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Aralık 2012 | 11:57 Esra Akyol 1666 Kişi okudu

ispartakule nufus patlamasina gidiyor

Soru

Tebernus bey selamlarimi saygilarimi ilettikten sonra size ispartakuleden taze bilgiler vermek istiyorum. Musiad evlerinin arkasindan avcilar belediyesi suanda yol yapimina basladi. Bu genis bir yol ve kuzeye dogru ilerliyor. Diger taraftan cokca insaat yapimi devam ediyor. Buralar komple santiye haline geldi. Yapilan binalarin hepsi yuksek oldugu icin muthis bir konut arzi var ve bu arz gelen taleplerle karsilaniyor olacak ki insaat firmalari ardi arkasi kesilmeden yeni prijelerine start veriyorlar. Sizden ricam tem otoyolundan gecerken ispartakuleye bir bakin kendi icerisinde kocaman bir sehir oldu. Size daha once burada nufusun artmasi gelecek olan metronun erkene alinmasini tetikler dedigimde bana katilmamistiniz ama kusura bakmayin bende size bu konuda katilmiyorum. Burada nufus nwkadar hizli artarsa metroda o kadar cabuk gelecektir. Ispartakule hakkinda senelerdir olumlu goruslerinizi bildiriyorsunuz ama zaman konusunda bence yaniliyorsunuz. 10 seneye kalmaz bu bolge ucar gider. Her yazinizda bu bolge icin 10 seneden once kalkinirsa surpriz olur ama insallah yanilirim diyorsunuz ya goreceksiniz bakin siz bu zamanlama konusunda cok yaniliyorsunuz. 3 seneye kalmaz ispartakule ucup gidecek. Dedigimi yapin biraz sahaya inin ve temden gecerken soyle bir ispartakuleye bir bakin. Tepeden helikopterle kusbakisi sanirim oradaki gelisim kucuk gozukuyor olacak ki sizde bu hizi gozden kaciriyorsunuz. Yanildiginizi hep beraber gorecegiz. Size bir ipucu vereyim bakin bu bolgedeki projeleri kimler yapiyor ihlas insaat, artas insaat, musiad, banu evleri, cathay insaat.... bu firmalarin ortak noktasini hepimiz biliyoruz. Bu bolgede hayat var, bu bolgede gelecek var.. bunu belki biz bilmiyoruz. Ama sunu soyleyeyim bilen biliyor. Yoksa ben musiadin ispartakulenin ta orta yerindeki tarlaya proje yapacagina inanmiyorum. Burayi avrupa yakasinin atasehiri yapacaklar tebernus bey. Burayi finans merkezi yapacaklar tebernus bey. Bunu gorun artik. Avrupa yakasinin finans merkezinin riva olacagini dusunmek bile bence cok sacma. Cok komik.. ne alaka riva neree istanbul neree..Son birsey soyleyeyim halkalidaki arazi stoklari bitti. Bu bolgede konut projesi ureten firmalar simdi hangi bolgeye akin edecekler dersiniz? Buraya akin etmeleri 10 senemi alacak dersiniz??

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Temmuz 2012 | 01:30 cengiz aktas 1665 Kişi okudu

merhaba tebernüs bey silivri akören de 2 dönüm tar...

Soru

merhaba tebernüs bey silivri akören de 2 dönüm tarlam var imar durumu hakkında bilgi verirseniz sevinirim sizce böyle bir çalışma varmıdır ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Haziran 2012 | 11:29 eyüp yaman 1665 Kişi okudu

Selamlar Tebernüş Bey! 3. havaalanının Silivri den alınıp K

Soru

Selamlar Tebernüş Bey! 3. havaalanının Silivri den alınıp Kemerburgaz a yapılacağı haberleri gelmeye başladı.Başbakanın Marmaray daki konuşmasının bu konuda ipucu olduğu vs.Siz ne düşünüyorsunuz ?Planlarda gelecekte ki İstanbul un gözbebeği görünen Silivri tırpanlanıyor mu acaba?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ocak 2012 | 17:25 özcan özsoy 1666 Kişi okudu