Deprem riski

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Ayazağa bölgesinde özellilkle 1453 projesi ve çevresinde zemininden dolayı deprem riski olduğu söyleniyor. Bilginiz var mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Aralık 2013 | 23:21 Tolga Kuru 1639 Kişi okudu

Maltepede 2+1 satılık

Soru

Tebernüş bey merhaba, Maltepe civarlarında 2+1 satılık ev bakıyoruz; deprem sonrası ve otoparklı istiyoruz. Ortalama 200-240 bin civarlarında düşünüyoruz. İlerde pirim yapmasını da istiyoruz. Bu fiyatlara göre, Tugayyolu, Orhangazi, Cevizli taraflarında ya da Zümrütevler Girne mahallelerinde bulabildik. Bi de Atalar'da var. Karışık değil, düzgün bi mahalle olması; çocuk oyun alanı (arka bahçe veya site) artı değer olur. Kiptaş Adatepe'ye baktık; ama fiyatından ötürü vazgeçtik. Buna göre nereleri tavsiye edersiniz. Marmaray bitince istasyon çevresinin baya prim yapcağını söylüyorlar; sizin bu konudaki fikriniz nedir? Veya E-5 etrafı mı seçilmeli? Bu muhitleri yakinen biliyorum; İdealtepe'yi Maltepe'ye, onu Atalar'a; onu da Zümrütevler'e tercih ederim. Çok teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Kasım 2013 | 01:36 Halil Sarman 1639 Kişi okudu

İstanbul Prestij Park

Soru

Tebernüş Bey Merhabalar, Öncelikle emekleriniz için teşekkür ederim. Şu anda bir konut yatırımının arefesindeyim ve sizin de fikrinizi almak istedim. Bak Yapının İstanbul Prestij Park evlerini incelemekteyim. Projede 3+1 174 m2 brüt 108 m2 5. kat güney batı peyzaja bakan cepheli dairede karar verdik. Fiyat olarak 194 Bin TL'ye anlaştık. Fakat bazı çekincelerimiz var. Öncelikle firmayı tanımıyorum. Bursa da ki referansları oldukça iyi olmasına rağmen İstanbul da ki ilk projeleri ve yapacakları en büyük proje (projede 2400 konut yapılacak). Makette ve ya görselde belirtilen bazı unsurlar projenin yapımı başlamasına rağmen hala belli değil (internet sitesinde 4+1 daire tipi olmasına rağmen satış ofisinden aldığım bilgi henüz bu tip bir daire olup olmayacağına karar vermemişler) Baktığımız dairede brüt net oranı (%62) oldukça yüksek. gibi bazı durumlar kafamda soru işaretleri bırakmakta. Ayrıca sözleşme ile ilgili olarak firmaya ilettiğim konularda da net cevaplar alamadım. Örnek olarak teslim tarihinden sonra olabilecek bir gecikmede her hangi bir cezai şart ödemeyi kabul etmemekte ve bu konuda net bir cevap verememekteler. Bunların yanında artı olarak sayabileceğim durumlar ise proje emsallerine göre oldukça düşük m2 fiyatına sahip, Akbank ile kredi konusunda anlaşılmış (esenyurtta pek rastlanan bir durum değil). Daire satışı gerçekleştikten sonra ise hemen tapusunu verebildiklerini iletmişlerdir. Genel olarak proje kafama yatsa da katalogdan daire almak bizim gibi çalışan kişiler için büyük riskler taşıyabilmekte. Size sormak istediğim genel olarak proje ile ilgili görüşleriniz ve artı olarak saydığım banka kredisi ve tapunun hemen verilmesi bir avantaj mıdır?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ocak 2013 | 22:00 Mesut YILMAZ 1639 Kişi okudu

The istanbul veliefendi

Soru

Merhabalar Ben halkalı ıhlamurevlerinde oturmaktayım buradaki evimi satıp oturmak amaçlı the istanbul veliefendi den 3+1 ,187 mt. güney cephe 8 .kat 800 bin liraya ev almak istiyorum.sizce doğrumu yaparım .Fikriniz benim için çok önemli teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Kasım 2012 | 13:22 sevil Guler 1640 Kişi okudu

Yıldırım Kuleli Evler'de 85 metrekare 320 bin TL

Soru

Tebernüş Bey merhaba,Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz.Feriköy'de Yıldırım Kuleli evlerinde 2+1, 85 metrekare, 1. kat ev almayı planlıyoruz. Daire henüz tamamlanmış, fiyatı 320.000TL.Daireyi yatırım amaçlı düşünüyoruz, kira getirisinin yaklaşık 1.200TL olacağını belirttiler. 5 senelik bir zaman diliminde satıp oturabileceğimiz bir ev almayı planlıyoruz. Bu bölge eski yapıların yıkılıp yeni sitelerin yapıldığı bir bölge, ayrıca tüneller nedeniyle de çok rahat ulaşım sağlanabiliyor. Ancak metrekare fiyatı olarak bize biraz yüksek göründü, sizce bu fiyatın üzerinden değerlenir mi, bu süre değerlenmesi açısından yeterli bir süre mi, mantıklı bir yatırım mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mayıs 2012 | 14:08 bahar çelik 1639 Kişi okudu

Tema istanbul 2 projesi halkında

Soru

Merhaba tema istanbul 2 projesinden 2.90 oranla kredi(ilk evim yüzde 70) kullanıp ev almak mantıklı mı ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ocak 2024 | 23:13 Tulay aslan 1638 Kişi okudu

Daire al sat ile alakalı siz değerli büyüğümüze danışmak istiyorum

Soru

Merhabalar benim sorum şu olacaktı Gaziosmanpaşa via Port Venezia rezidans da 4+1 dairemiz var daire değeri ortalama 14 milyon civarı bu daireyi satıp gelecek olan para ile Esenler toki kentsel dönüşüm projesinden 3 tane daire almak istiyoruz daire 3+1 dir. Sizce ileriye yönelik güzel bir yatırım olur mu sizce mantıklı mı şimdi den çok ama çok teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Aralık 2023 | 17:32 İlyas Tanrıverdi 1637 Kişi okudu

KONUT FİYATLARINDA ARTIŞ DURDU SANIRIM ?

Soru

Merhaba Hocam,Mayıs Ortalarında Dolar Kuru 19 larda iken Elimde Ki Konutların Fiyatı 1.250.000 Dolar Bazındaydı.Bugün Bakıyorum 1.000.000 Dolar Görünüyor Ben Şimdi 250.000 Dolar Zarar mı Ettim Yoksa Konut Fiyatlarım Yine 1.250.000 Doları Bulur mu Kısa Sürede.Konutlarım Dayanıklı Ve Kiracılar İle Bir Sorunum Yok.TEŞEKKÜRLER

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Temmuz 2023 | 08:28 SELİM YAKIŞIR 1638 Kişi okudu

İstanbul'da ev satıp yazlık almak

Soru

Merhaba, İstanbul merkezi semtte içinde kiracı olan evimizi satıp yazlık almak istiyoruz, mevcutta kira kısıtlamaları v.s. nedeniyle artık mantıklı gelmemeye başladı yazlık kiralamak yerine almak istiyoruz. satmadan alma şansımız pek yok. Sizce bu dönemde bu işlemi yapmak doğru olur mu? özellike finansal açıdan soruyorum, ege bölgesinden yazlık almak mantıklı mı? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Mayıs 2023 | 18:02 Mehmet Dönmez 1638 Kişi okudu

Toki konutları yatırım düşüncem

Soru

Merhaba Tebernus Bey, 2017 yılında TOKİ'nin İzmir'de dar gelirli vatandaşlar için ürettiği konutlarda bir daire almıştım, 143.000 TL bedelle.Şuan eski kiracım 1000 TL ile oturuyor, zam da yapmadım düzenli ödeyen biri olduğu için.Şu an 450-470.000 gibi bir değeri var, yeni kiracı girse, 1800-2000 gibi olur diye tahmin ediyorum.Size izninizle 2 sorum olacak, birincisi sizce an itibari ile yatırım anlamında kazanç var mı? İkincisi aynı bloklardan bir daire daha kredi ile alma düşüncem var, 150.0000 peşinat aylık 4500 ödeme ile.İki evin kirası ile biri sekteye uğrasa bile ödeme gücüm var.34 yaşındayım kira odemiyorum, iki evladım var, uzun vadeli düşünüyorum.Ve şuan 250 kira carpaniyla sanki maliyetin altında rakamlarda olduğunu düşünüyorum.Mantıklı ve yatırıma değer,kazançlı bir hamle olur mu?Uzun yıllardır sizi takip eden bir okuyucunuz olarak insanların bir çok kavramı sizin sayenizde öğrendiğini düşünüyorum, teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Nisan 2022 | 02:41 Cumhur Karaet 1638 Kişi okudu