Hangi yatırım daha mantıklı

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Öncelikle yazılarınızı yakından ilgiyle takip ettiğimi bilmenizi isterim. Şu sıralar yeni oluşum sebebi ile yeni daire sayısı çok arttı ve fiyatları da normal seviyelere düştü. Biz anadolu yakasında ikamet ediyoruz. Maksimum 1 ila 1200 civarına kadar çıktığımızda 3+1 sahil bağdat arası (fenerbahçe -caddebostan) ev bulduk. Tabi metrekare olarak brüt 120 m2 lik ufak daireler. Diğer yandan caddebostan sahil parselinde 4. Bina cadde üstünde de ev bulduk. Ancak sahil parseli olduğu için şuan yıkılıp yapılma sansı yok, malum kat izninden ötürü. Ancak ev çok büyük 160 m2 7 daire 2 dükkan 650 m2 arsalı. Evin fiyatı 1050000 tl. Sizce aynı fiyatlara biraz daha yukarıda sıfır bina varken sahil parselinde ki eski binaya yatırım yapmak doğru mudur? Sahile 1 buçuk kat irtifa verilecek söylentisi doğru mu? Siz olsanız nasıl bir tercih yapardınız?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Mart 2016 | 11:45 Selin kalender 1597 Kişi okudu

Halkalı toki de bulunan evin kira getirisi

Soru

Halkalıdaki evi 220 bin liraya 2010 yılı başında almıştık. Bölgede kiralar 1600 1850 tl arasında değişmekte. Bu m2 evler de sitelere göre 460 560 bin tl arası değişmekte. Fiyat artışından memnunuz ancak satıp yeni bir ev aldığımızda kira getirisinden mahrum kalmamıza ve evin telslimine kadar ki toki evinin değer artışına rağmen benim düşüncem ve gözlemime göre uygun proje ile bu evi satıp fırsata çevirebiliriz. Desa fabrikasının yanına ve mng blubutique evlerine yakın yerde Atakent 4 evleri yapılacak ve satış fiyatının m2 si 5 bin tl civarı olması bekleniyor. Sizce o projeye o bölgede bu fiyatlardan alım yapılması uygun mudur? Bir de bu konuda fikrinizi almak istiyorum. İyi çalışmalar diliyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mart 2016 | 11:56 Mustafa yılmaz 1597 Kişi okudu

Kararsız kaldım. Düşüncelerinizi merak ediyorum.

Soru

Merhabalar sayın kireççi. Öncelikle iyi seneleriniz olsun. Ben yatırım amaçlı ikitelli metaliş sanayi sitesinden 250m2 dükkan dikkatimi çekti fiyatı 1,5milyonlira fakat kirası max. 5-6binlira. İkitelli iosb'deki dükkanların geneli böyle ve kira geliri beklenenden az. Yatırım amaçlı burdan dükkan almak mantıklı mı? İkinci sorum ise Selimpaşa Alipaşa mevkisinde 1000m2lik tek kat fabrika dikkatimi çekti bunun fiyatı ise 1,8milyon lira. Buranın kirasıda 7-8binlira civarıymış. Yatırım için bu bölgenin prim yapması hakkında düşünceleriniz neler. Şimdiden çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ocak 2016 | 14:28 Olcan gümüş 1598 Kişi okudu

TAŞINMAM DOĞRU OLUR MU SİZCE

Soru

Merhaba Tebernüş Bey ben başakşehir kayacity residance ta oturuyorum.işim boğaz bölgesinde.hergün git gel toplam 4 saat yollarda geçiyor,bıktım.evimi boğaza taşımam mümkün değil.başakşehirin içine taşınmayı düşünüyorum o bile çok farkettiricek.dağın başında oturmaktan bıktım.ama şöylede bi durum tutuyor beni.güvercintepe daha çok değerlenir mi kanal istanbul yapılacak mı yapılmayacak mı? vs vs vs... evim kayacitynin en güzel konumlu dairelerinden.3+1 147 metrekare.duyduğum kadarıyla 450bin tl ediyormuş.sizce ne yapsam? satıp taşınsam mı 4.yada 5.etaba yada bu yol ve dağ başı çilesini çekip değerlenmesini mi beklesem???

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Eylül 2015 | 13:48 Sümeyye ÖZTÜRK 1597 Kişi okudu

yavuztürk

Soru

Merhaba, Ben öğretmenim eşimde serbest ticaretle uğraşıyor.Çok yüksek meblağlı ev almak için ne yazık ki durumumuz yok. Şu anda oturduğumuz eve çok yakın olduğundan ve üsküdarı sevdiğimizden yavuztürkte ev almaya karar verdik orada fiyatlarda oldukça makul. Bir emlakçı ile görüştük bize bir ev önerdi. Evi gördük lüks ve yeni olmasa da verdiği fiyat için oldukça iyi. Bize araziyi böldüğünü evsahibi olan her kişinin 38 metre karelik bir tapusu olacağını söyledi. Toprak tapusu ile alacağımız ev 120-130 metrekare gibi. Buraya innovia gibi firmaların gireceğini, büyük siteler yapılacağını buradan ev almakla her halde kar edeceğimizi, mahalle de kimsenin ev satmadığını ve herkesin bu girişimcileri beklediğini söyledi. 1/2 gibi bir şey söyledi bir de ama tam anlamadık. Size de her halukarda 40-50 metre karelik bir ev düşer ve sizde kara geçersiniz dedi. MAdem bu kadar kıymetli ise neden satıyor ev sahibi dedik, başka bir il de yatırım yapacak dedi. Şimdi biz bu evi alsak başımıza bela mı almış oluruz yoksa ev mi? Şunu da eklemek istiyorum, şu anda kirada oturduğumuz ev de toprak tapulu ve güzeltepenin tamamı böyle neredeyse. Şimdiye kadar sorun olmadı insanlar toprakları üzerinden vergilerini ödediler ve evlerinde oturdular...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Haziran 2014 | 11:34 esin köksal 1598 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm ve orta yaşta binalar

Soru

Tebernüş Bey merhabalar, Bildiğimiz üzere kentsel dönüşüme başlandı ve fikirtepede çoğu şirket anlaşmalarını bile yaptı kazma vurulacak artık. Bu çok güzel İstanbul'da yenilenmesi gereken devasa bir konut stoğu var. Benim merak ettiğimse, örneğin 20-30 yaş aralığında aslında çok da yaşlı olmayan ama Türkiye'nin yaptığı konut hamlesiyle özellikle İstanbul'da lokasyonu çok kıymetlenen ve metrekare bazlı fiyatı katlayan konutlar var, bunların aynı kentsel dönüşüm gibi bir kaç parselin birleştirilip tekrar yapılandırılmasıyla (belki emsal teşvikiyle) ilgili herhangi bir çalışma var mı? Bu yaşanırsa hem daha çok yeşil alana sahip daha modern konutlarda oturma şansı yakalarız hem de konut sahipleri ve müteahhit firmalar gelir elde eder. Örneğin bir bağdat caddesinde çok yaşlı olmasa da 3-4 az katlı bina yıkılıp yerlerine doğru düzgün modern bloklar yapılsa hiç fena olmaz sanki.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2013 | 07:36 Yusuf Karamanoğlu 1598 Kişi okudu

Fiyapı'nın Sevimsiz hizmetkarları

Soru

Sevgi ve selamlarımla..sn kireççi sizi ve sitenizi ailece takip eder sever ve sayarız,eğer yazdıklarımda yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim..Biz topraktan fiyapı fiside projesinden 2 sene evel daire aldık eşim ve ve ben devamlı baştan beri,fiyapı hakkında olumsuz astarı tuzu olamayan veya abartılı negatif yazılardan moralimiz bozuldu.Adamlar kimseyi kale almadan bana göre cevap vermeye tenezzül bile etmeden yollarına devam edip.işlerini yapıyorlar...Ticaret bu ,ödeme zorluğu olur.yok battılar, çekler ödenmedi vssss daha kaliteli personel için işçi değiştirdiler.yok maaşlarını veremiyor herkz ayrılıyor vala filanlar,hava şartlarına bağlı inşaatler yavaş gidyor .yok inşaatlar durdu .iflas yaklaştı faalan filanlar ..şöyle böyle oldu paramzı alamıyporuz diye feryat ve figanlar...Yahu ayıptır,günahtır........İnanın yalan söylüyorlar çoğu..Biz %25 garantili tuzla3 den daire aldık 2o gün geçikmeli paramızı ,kar miktarını kuruşuna kadar ödediler...B6 fiside den daire aldık..sıraya soktular 5 ay evvel tapumuzuda verdiler...Şimdi yine kazan kaynatmaya çalışan biz azınlık grup var...Sanırım çıban başları büyük firmaların kıskanç hazımsız insanları, ve bu insanlara hizmet eden fiyapı bir kaç müşterisi var.. Bununla birlikte fisi de bahçeşehir formu var,burada özellikle 3 yada 5 kişi devamlı fitilleme çalışmasında.yandık battık mahvolduk gibi fıdı bıdı ..Örgütleniyoruz topalnıyoruz gemi batmadan patronu bulalım telaşı var..B ildiğim kadarıyla 1o binin üsütünde müşterisi bulunan fiyapı da diğer insanlar nerede? neden bunlarda telaş yok?? İnanın 3 veya 5 sevimsiz hizmetkarlar büyük firmaların egılarına hizmet etmekten başka hiç bir şey yapmıyorlar..Kimsenin bizlerin psikolojisini bozmaya hakkı yok?Gerçek olan firma işinin başında..Batıramadınız gitti ya. Yeter artık. Am BEN olsam sn fikret beyin yerinde çıkar televizyonlara ağızlarının payını veririm...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2012 | 09:44 Hülya Aras 1598 Kişi okudu

İSTANBULDA KONUTUN AGRESİF YÜKSELİŞİ DEVAM MI ?

Soru

Merhaba nasılsınız. Son dönemde kredilerin kesilmesiyle konut satışı biraz azalmış ve fiyatlar kısmen yerinde saymış gibi görünüyor ama piyasa şartları normale döndükten sonra istanbulda konutun sert yükselişi devam edermi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2023 | 08:45 Serdar Sadıkoğlu 1596 Kişi okudu

Yeni konut kredisi kampanyası şartları

Soru

Tebernüş bey merhaba,, yeni konut kredisi kampanyası ile ilgili şartlar hakkında gazetelerde bugün çıkan haberlerde kendi üstüne ve 1.derece akrabaları üstünde konut olmayanlar için geçerli olması planlanıyor şeklinde şartlar var, henüz kesinleşmese de görüşlerinizi öğrenmek isterim,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Aralık 2022 | 23:55 Engin Boz 1595 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm ile ilgili

Soru

İyi akşamlar tebernüş bey.babama ait olan ev kentsel dönüşüme girdi daire başı 300 bin istendi babam ödeyemem bunu kredide cekemem bu yaşdan sonra demiş mütahit noterde sözleşme imzalatmış ev satılınca %40 ı mütahitin olcak şuan evin bitmiş hali 3 milyon?babam 70 yaşında ve %81 devlet tarafından engelli yinede sayılırmı imzaladığı belge

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ekim 2022 | 19:41 İnci tok 1596 Kişi okudu