M2 başlangıç fiyatlarını nasıl karşılıyorsunuz?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Bir konu hakkında fikrinizi rica ediyorum. Kartal'da E5 altında kalan sahile yakın yerlerdeki projelerde yer alan dairelerin fiyatları az çok belli. İnşaatına yeni başlanan ve 2 yıl sonra teslim edilmesi planlanan Royal Group Sky Garden projesinde lansmanın yaza doğru yapılacağı ve metre kare fiyatının 3400 tl olacağı söyleniyor. Örnek kat planı üzerinden gitmek gerekirse 195 m2 brüt 125 m2 net ölçülerinde bir 3+1 fiyatı başlangıç 663 bin lira gibi bir fiyata tekabül ediyor. Brüt ile net arasındaki makasın fazla olması ve %65'e varan prim yapma iddiaları dikkatimi çeken noktalar. Projeyle ilgili sizin fikirlerinizi alabilir miyim? %65 çok yüksek bir oran, sizce bu tür projeler lansman ile teslim arasında ne kadar prim yapabilir? İkinci soru, prim yapsa bile bu fiyatlardan satmak istesek alıcı bulma şansı nedir? Ayrıca size gelen sert eleştirilere karşı bile verdiğiniz ılımlı cevaplar ve sorulan her soruya ve soran kişiye karşı saygılı duruşunuz için sizi tebrik ederim. Saygılarımla.fbo

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2015 | 21:35 güney başaran 1592 Kişi okudu

Devam eden ve yeni başlayacak projelerde bir yavaşlama olur mu ?

Soru

Siyasi ve ekonomik olarak çalkantılı bir dönemden geçiyoruz bu ortamda Devam eden veya yeni başlayacak projelerde bir yavaşlama olur mu ? Olursa ne kadar sürer ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mart 2015 | 12:51 İsmail Tunçbilek 1591 Kişi okudu

çatalca subaşı mevkii yeni şehirin içinde kalacakmı

Soru

tebernüş bey 20 yıl önce 4000 metre bir tarla aldım şuan arnavutköyden otoban bağlantı noktasına cephe yeni yapılıcak kanal İstanbul 1 milyonluk yeni şehir benim tarlamıda kapsarmı kapsamasada subaşına imar çıkarmı yardımcı olursanız sevinirim..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Şubat 2015 | 14:49 ismet akgül 1592 Kişi okudu

halkalıda yeni proje

Soru

sayın tebernüş bey, öncelikle yaptığınız çalışmalardan ötürü sizi kutlarım. bütün soruları cesaretle yayınlamanız gurur verici. bu kadar insanın duasını alıyorsunuz. size sorum halkalıda 3+1 daire ihtiyacım var sıfır olmasını arzu ediyorum. sabahattin zaim üniversitesinden bezirgana doğru giden büyük bir arsa var. oraya proje yapılacak mı. bi tek boş arsa orası kaldı.cevabınız doğrultusunda hareket edeceğim. saygılar.....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2015 | 15:41 alaaddin caner 1592 Kişi okudu

Şerifali-çekmeköy karşılaştırma yapar mısınız?

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Şerifali ve çekmeköy'de metrekare birim fiyatları yaklaşık aynı projeler arasında kararsız kaldık. Şerifali'de finans merkezi hayali var. Çekmeköy'de ise çok yakın olmasa da ileride bitecek üsküdar metrosu hayali var. Yaklaşık 5 yıl gibi bir vadede değişimi nasıl beklersiniz? Şuan eşit gibi görünen fiyatlar ileride hangi lokasyonun lehine gelişir?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ağustos 2014 | 16:44 Ayşe aker 1591 Kişi okudu

ayazağa imar planı

Soru

Selamlar Tebernüş Bey, Ayazağa imar planlarının 09.06.2014 tarihinde askıdan indirileceği söyleniyordu. Hadımkoru yolu ve Ayazağa için nasıl bir imar olacak bu? 1/5000 lik imar diyorlardı

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Haziran 2014 | 17:04 ercan güven 1592 Kişi okudu

Hangisini almalıyım

Soru

Merhaba tebernüş bey size danışmak istediğim konu biz oturum amaçlı bir ev almak istiyoruz fakat sefaköy kiptaş 2+1 103 m kira getirisi 1100 TL civarı bir de toki göl konutları 3+1 120 m kira getirisi 1100 civarı satış fiyatları ikisininde aynı ne yapacağımıza bir türlü karar veremiyoruz hangisi daha iyi prim yapar kararımızı verirken neleri düşünmeliyiz çünkü biz burayı alırken bütün sınırlarımızı zorlayıp alıcaz bunun için yanılma payımız olmamalı şimdiden vereceğiniz cevap için çok teşekkür ederim ...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Haziran 2014 | 10:07 Hilal değerli 1592 Kişi okudu

Eleştiri

Soru

mert sezgin : tebernüş kireççi makrom yapı adlı şirketin burda reklamını yaparak şirket hakkında olumlu şeyler yazarak yüzlerce insanın madur olmasına sebebiyet verdin.belkide bu oyunun bir parçasısın.makrom yapı ile ortaklığın varmı yoksa sadece reklam ücretimi aldın bunu öğrenmek istiyorum. Tebernüş Kireçci : Kendi adınla mı mesaj yazıyorsun bilmiyorum. Üslubun ve tarzın çok kaba. Buraya tıklayınız adresinde bugüne kadar Makrom Yapı ile ilgili gelen soruları ve yanıtları okuyabilirsin. Okuduklarını anladığında meseleyi de kendiliğinden çözmüş olursun. Çözemezsen de senin için yapabileceğim bir şey yok. Bugüne kadar yanıtladığım 53 bin soru ortada. Böyle bir suçlama için ya soruları ve yanıtlarını okumadınız ya da okuduklarınızı almadınız... Sayın Tebernüş Bey, İstanbul Emlak piyasasını 10 yıldır sürekli takip etmekteyim. Mali olarak fazla yatırım imkanım olmasada bu bende bir hobi oldu. Milliyet Gazetesindeki emlak editörlüğünüzden, köşe yazılarınızdan ve sitenizin kuruluşundan bugüne sizi sürekli takip ediyorum. Yaptığınız işin çok önemli ve bulunmaz bir hizmet olduğunu, bu nedenle sizi çok takdir ettiğimi belirteyim. Ancak Yukarıdaki arkadaşın üslubuna katılmamakla birlikte eleştirilerine bir miktar katılıyorum. İnsanları tam anlamıyla ve uzun süre tanımadan onlar hakkında olumlu veya olumsuz referans vermek ne derece doğru. Hele ki bunu sizin gibi milyonlarca takipçisi olan birisi yaparsa. Örneğin Fikret İnanı kaç yıldır tanıyorsunuz bilmiyorum. Ama başlangıçta Fi Yapı ve Fikret İnan hakkında olumlu şeyler söylediniz. Fi Yapı sıkıntıya girdikten ve mağduriyetler çoğalmaya başladıktan bir süre sonra ise Fi Yapı ile ilgili sorulara artık cevap vermiyorum dediniz. Son zamanlarda yorumlarınız daha temkinli (böyle olmasını kendi adıma daha çok benimsiyorum) ve uyarıcı. Eleştiriye açık bir insan olduğunuzu düşünerek olumsuz yazılara aşırı tepki yerine özeleştiri yapılmasının daha faydalı olacağını düşünüyorum. Saygılarımla,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Aralık 2013 | 12:29 ali osman çeliker 1592 Kişi okudu

FITOWER

Soru

Merhaba, Fi Tower dan 2011 ocak ayında 110 bın tl ye A1 bloktan ıcı tamen bıtmıs 110 mertrekare peşin para ile daire satın aldım. Akabinde tapu harçlarını da ödeyerek kat irtifak tapumu aldım. 2011 agustos ayında son mutabakatları yaparak ( iskan, abonmanlıklar, kdv vs ) ( eksiklikler belirtilerek ) anahtarımı teslım aldım.Sonrasında 2012 de gecikmeden kaynaklanan 4 aylık kira bedelini ( 500 TL /ay ) fıyapı bana odeyecegını taahut ettıgı ımzalı bır evrak verdı.. O tarihten beri sabırla yaşamın başlamasını beklemekteyim. Fi yapı ile alacak- verecek mevzusunu kapamışken , Fi yapı telefon açarak 5600 tl iskan farkı ve 11000 tl metrekare farkı istedi. Sözleşmede gerektiğinde böyle bir istekte bulunabileceklerine dair bir madde yok. Kayyum kararı olduğunu söylüyorlar. Size şunları sormak istiyorum ; 1) Böyle bir istek yasal mı ? Böyle bir kayyum kararı var mıdır ? Kayyum kararı ile tüketiciden para talep edilebilir mi ? Kayyumun bu denklemde yeri neresidir? Özele inecek olursak benim anlattığım tabloyu ( alışverişin sonlandığı ) bağlar mı ? 2 ) Mutabakat sırasında geç teslimden dolayı aldığım kira bedelini emsal göstererek kalan aylar için kira yardımı talep edebilir miyim ? ( Gecikme sebebi değişmedi çünkü )

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
15 Eylül 2013 | 12:49 Tansel Uzun 1592 Kişi okudu

başak konutları kağıthane

Soru

Tebernüş bey merhaba, ben 5 yıldır kiracı olarak kağıthane başak konutlarında oturuyorum, son 1,5 yılda evler inanılmaz değerlendi (malum kağıthane değişiyor) şu anda başak konutların da 2+1 68 m2 ler 200-220 bin , 2+1 87 m2' ler 240-280 bin 3+1 105 m2 ler 330-350 bin civarında satış rakamları var. ben yatırım amaçlı bir daire almak istiyorum yanlız rakamlar bir anda çok yükseldi ve piyasalarda nötr bir durum var sizin tavsiyeniz bu bölge için nedir. çok teşekkürler saygılarımla haydar ilk

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ağustos 2013 | 17:56 haydar ilk 1591 Kişi okudu