İpotekli daire alımı

Soru

Öncelikle kolay gelsin. Hizmetlerinizden soru soranların yanısıra ülkemizdeki herkesin faydalandığını belirtmek isterim. Bir ev almayı düşünüyorum esenyurttan ve bu daire sahibinin 50bin kredi borcu var yani ev ipotekli bankaya. bu konuda bir avukattan yardım almak istiyorum ama aradığım avukatlar onu emlakçılar halleder diye geçiştirdiler yada yüksek fiyat söylediler. banka ile görüştüğümde 2. dereceden ipoteği kabul etmeyiz diyor, ipoteği kaldırılsın öyle devam edin diyor. ev sahibi de bizden alacağı parayla kapatacağını söylüyor. bu durumda iki sorum var. sözleşlerde ve alımda sıkıntı yaşamamak için ne yapmalıyım. emlak ofisinde yapılan her şözleşme benim hakkımı korur mu ? ikincisi sürpriz yaşamamak için ne yapmalıyım?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2016 | 15:25 aysecan akar 1566 Kişi okudu

Adana da oturup istanbuldan ev alma

Soru

Tebernus bey merhaba ben kizim icin halic nef 47 den daire almak uzereyim acaba yatirim olarak bana ilerde prim yaptirir mi ? arkasi sanayi bolgesi acaba sanayinin ordan tasinma ihtimali varmi? tessekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ekim 2015 | 17:09 selen yurekturk 1566 Kişi okudu

marmara ereğlisi yatıtımı hakkında

Soru

Tekrar selamlar. Öncelikle 5 mayıs 2015 tarihli Marmara ereğlisi yatırımı hakkında sorduğum soruca çok kısa zamanda verdiğiniz cevap için tşk ederim. Çok bir sorum daha :Bu binanın deprem Yönetmeliği'ne göre inşa edilip edilmediğinden % 100 nasıl emin olabilirim? İlgili belediyelerin böyle bir bilgi sunma olanak ve yetkileri var mıdır? Saygılarımla tekrar teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mayıs 2015 | 13:14 Elif GEZER 1565 Kişi okudu

Silivri- Çerkezköy arası tarla fiyatı sizce uygun mu ?

Soru

Merhaba Silivri. Ile Çerkezköy arasında shell-opet istasyonları arasında 2650 metrekare tarla vasfında arazi için 165bin tl fiyatı pazarlıkla 150bine ındırdım bölgeye uzak oldugum içini araziyi sadece resımlerden görebıldım bu arada sahıbınden satın almayı planlıyorum 50bin nakti param var 100bin krediyi iki yılda (ihtiyaçkredisi) veya babam esnaf olduğu için esnaf kredisi cekecegım arasının toplam malıyetı 165 ila 170 bin lira ya Geliyor sizce 2-3 yıl gibi kısa vade için bu fiyata ve bu ödeme planıyla böyle bır yatırım yapmak uygun mu ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2014 | 18:34 Mehmet ünsal 1566 Kişi okudu

spradon vadi ; araplara satılan site!!

Soru

merhaba, spradon vadi'den aldığım daireyi yaklaşık 1 yıldır kiraya veremiyorum.Sebebi sitenin çoğunlyorum çoğunluğu araplara satılmış olması.Bu durum ne oturabiliyorum ne de durumu gören evi tutuyor.Yıllarca araplarla komşu olmak için para biriktirmedim ki..Bu mağduriyetin çaresi var mıdır. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Temmuz 2014 | 23:04 esin gülsev 1566 Kişi okudu

İstanbul Lounge-1

Soru

Merhaba, Teberrüş bey, Elif Ela Güney hanımın İstanbul Lounge-1 için sorduğu soru üzerine yazma gereği hissettim. Daha doğrusu siz "Eroğlu Yapıda teslim sonrası sorunlar vardı, artık şikayet gelmiyor" diye yazmışsınız. Ben 1,5 yıldır bu sitede oturuyorum. Ne yazık ki gelişme istenen seviyenin altındadır. Evlerin bazılarında özellikle benim ve alt iki komşumda yağmur birlikte su alan duvarları ve tavanları yapamadılar. Ayrıca Site süs havuzları satışta, maketlerde, reklamlarda, broşürler güzel bir maviyken gri renkli bir şey yaptılar. Site sakinleriyle Itiraz edince maviyle boyadılar. Boyama olmaz fayans yapmalısınız deyince bu seferde muhtemelen elde kalan koyu gri renkte bir malzemeyle havuzları kaplayıp göz zevkimizi bozdular. Otoparkların bir kısmı yağmur yağınca veya peyzaj sulanınca su içinde kalıyor. Daha bir çok şey var fakat yazmaya gerek yok. Artık Eroğlu yönetiminin gidip yerine profesyonel bir yönetim gelince aidatlarla siteye iyi bir şeyler yapmasını umutla bekliyoruz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Haziran 2014 | 14:47 Türker Ataş 1565 Kişi okudu

Innovia Isoartakule AVM

Soru

Merhaba, Innovia Ispartakule AVM satışlarında tapuyu hemen vermiyor, satış sözleşmesi ile satıyor. Tapuyu da tüm ödemeler bittikten sonra(2-2,5 yıl) vereceğini söylüyor (yarısı peşin gerisi aylık senetler). Satış sözleşmesi ile almak riskli değilmi, tapu vermezse ne yapabilirsin ? Şikayet var sitesinde innovia hakkında bu konu ile ilgili bayağı şikayet var, ne yapalım ne öneriyorsunuz ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mayıs 2014 | 00:50 Sultan Bahadir 1565 Kişi okudu

çimentaş inş bağcılar

Soru

Merhaba tebernüş bey sitenizi sürekli takip ediyorum yardımlarınız için şimdiden teşekür ederim. Soruma gelince Bağcılar göztepe mahallesinde medipol hastanesinin yanında mecidiyeköy mahmutbey metro güzergahındaki göztepe durağına 200 metre mesafede 48 daireli otoparklı bir konut projesi var 2+1 90m2 250000TL istiyorlar Yüzde 25 peşinatla banka kredisi ile taksitli ödemeler mevcut .Peşinati ödeyim geri kalanı konut kredisi ödeyerek alsak uygun bir yatırım olur mu?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mart 2014 | 00:51 ismail yılmaz 1565 Kişi okudu

arsa

Soru

Sayın Tebernüş Kireçci; Bizim esenyurt mahalle hosdere sokak haramıdere de yüzölçümü ha 133 41.00 m2 ve ha 47 897.00 m2 arsalarımız var.TCK bu arsaları istimlak etmiş ve bize hiçbir bilgi verilmeden.Arsa kontrollerini yaptığından bu arsaların istimak edildiğini gördüm.Bu arsaların her sene fazlasıyla vergilerini de ödüyoruz.Tck istimlak ettiğini gördüğümüzde gidiip dilekçe yazdık onlardan şuan dönüş bekliyoruz.Sizden öğrenmek istediklerimi aşağıda görebilirsiniz. 1-Esenyurt Haramidere deki arsa fiyatları nedir?M2 kare olarak 2-Arsamızın küçük olanı satmak istiyoruz fakat büyük olan arsayı onlardan geri almak veya o arsa büyüklüğünde arsa almak istiyoruz.Bu mümkündür? 3-İstimlak edilen arsa yı onlardan geri almak mümkün mü alınırsa imarla üstüne ev vb yapılabilir mi* 4-Anlattığım bilgilere göre bana bilgi vermenizi rica ediyorum. Yukarıdaki bilgilere göre acil dönüş yapmanızı rica ediyorum. Yardımlarınız için teşekkür ederim. Saygılarımla;

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Mart 2014 | 11:22 gizem aydogan 1565 Kişi okudu

Tema İstanbul

Soru

Merhaba üstad,,tartışmaları uzatmayı sevmem ama Ahmet bey e cevap vermem lazım madde madde gidelim: 1-Ahmet bey sizinle bankacılığımı tartışmam ama yazdıklarınızdan sizin 2000 yılı öncesi çalışma tarzına alışık bankacılık sektöründe yetiştiğinizi anlayabiliyorum,,,,kredi vermeyen sadece halktan topladığı mevduatı devletin hazinesine yüksek fiyattan satan bankalar zamanından kaldığınız belli ,,,aslında bu bankalar ve bankacılar 2001 krizinde baya azaldı ama hala var demekki ,,,artık bankalar devlete yüksek fiyattan para satamadığı için mecburen perakande bankacılığa dönüp asıl işi olarak halka ve şirketlere kredi satmaya başladı ,,,neyse konumuza dönelim siz yazınca bu akşam Avrupa konutları 3 projesi satış ofisine uğradım ve 1+1 fiyatlarını sordum,zaten toplam kalan daire 60 adet ve onlarda 2+1 ve 1+1,,,,,1+1 arkaya boş araziye ve kuzeye bakan 1.kat 83 m2 1+1 daire fiyatı 275 bin tl ve 2 tane var,,,,, kalan 1+1 ler peyzaja bakıyor ve fiyatları 325 ve 335 bin tl,,temadan arkadaşımın 229.000 tl ye aldığı 68 m2 daire de peyzaja bakıyor yani sizin baz aldığınız en kötü daire ile karşılaştırılmaz temada en kötü zemin kat ve kuzeye bakan daire 205.000 tl den satıldı ,,,bence 275 bin tl lik atakent 3 deki daireyi 205.000 tl tema dairesi ile karşılaştırın, 325.000 tl lik daireyi de 229.000 tl tema dairesi ile karşılaştırın,, tema da ki reel net karı görürsünüz,, 2 - Dairelerin devir konusunu ise kime sordum biliyormusunuz cumartesi günü Tema Satış ofisinde Süleyman Çetinsaya nın ta kendisine !!! demekki sahaya baya inmişim :) sizin gibi bilmeden spekülasyona alet olmamışım ,,,sizin teziniz olan emlakçıların yada diğer al satçıların 2000 tl ye alıp 3 ay sonra şişik fiyattan satamayacağı ortaya çıktı ,, satış için teslimi bekliyecekler devir yok,,spekulasyon yok 3-Kur savaşlarını burada tartışsak forum yetmez ama son 10 yılda Türkiye de iyi bir projede emlak yatırımı mı yoksa dövizde kalmakmı deseler ara dönemlerde artış ve azalışların zamanını sezebilecek finansal okur yazarlığınız ve sağlam kalbiniz yoksa tabiki emlak,,ki en iyi borsa-finans-piyasa uzmanlarının bile batırdığı rakamları bilyoruz ,onun için Türkiye şartlarını ve dinamiklerini çok iyi anlayıp ona göre doğru projeye yatırım yapmak lazım,,%30-40 emlak fiyatları düştü diyorsunuz ve hangi projeleri örnek gösteriyorunuz bosphorus-toplukonutlar vs bunlar örneklem alınamaz niyemi hala çok pahalı fiyattan çıktığını düşündüğüm ve teslimi geciken,aidatları pahalı olan bosphorus örnek olamaz ,,,atakent toplu konutları da örneklem olamaz çünkü kayabaşınadan arazileri istimlak edilenlere verilen 2000 adet daire bu dairelerin fiyatlarının artışını durdurmuştu ama ne oldu şimdi o daireler bitti ve toplu konut olan atakent toki 3+1 dairelerin fiyatları 270-300 binlere geldi ,, yani sizin dediğiniz krizden değil projelerin kendi özel sebeplerinden fiyatları durakladı,,,soyak da 2005 de 105 m2 daire 100 bin tl ye satışa çıkmıştı şimdi o daireler 400 bin tl sizin dediğiniz krizde bile bu daireler250 bin tl idi,,daha aşağı inmedi,,hep sorunlu projelerden örnek veriyorsunuz da niye 2006 dan beri satış yapan avrupa konutları 1-2-3-tem projeleri yada ağaoğlu projelerinin başlangıç ,kriz ve şu an fiyatlarını örnek göstermiyorsunuz bu projelere kriz uğramadımı? bu projeler uzaydamıydı? bu projelerin hepsinin satış ofisine uğramış biri olarak konuşuyorum,ama tabi size göre bu fiyatlar balon ,türkiye de emlak balonu var patlayacak falan filan kriz çığırtkanlığı yapıyorsunuz,,Tebernuş bey size ne demiş ağaoğlu myworld europe ve avrupa konutları 3 satış zamanındaki bu forumdaki yazılanları okuyun demiş yani kibarca orada sizin gibi yine batacak bu projeler alanların ellerinde kalacak diyenler vardı sonuç ortada demek istemiş, :) zaten Merak etmeyin Tebernuş bey emlak balonu başlasa görüşlerini belirtir o balon demiyorda sizmi diyorsunuz allah aşkına,,bu arada Tebernüş bey finans piyasasını çok iyi biliyor ama bu platform emlak platformu olduğu için bu konudaki görüşleri konu dağılmasın diye paylaşmıyor,,zaten her zaman ne der kendisi kısa vade beklentisi olan borsaya gitsin 4-Konut kredilerinin yasal takip oranı yada sektör diliyle NPL oranı çok düşüktür açın bankalar birliğinin sitesinden bakın % 1 bile değil yani 100 adet krediden 1 tanesi takibe gidiyor,, siz ne kadar balonu patlatmaya uğraşsanızda Türk halkı konut kredisini ödüyor ,, tabiki ödeyemenler oluyordur ama o kadar çok konut kredisi alan varki (istanbul da toplam konut satışlarının yarısı kredili) %1 bile yasal takip olsa çok görünebilir ama bu sektörün kötü durumda olduğunu göstermez ,,bu arada tamda kriz döneminde ,,,çalıştığımın bankanın idari takip bölümünde çalışıyordum yani kimseye sormama gerek yok zaten bu işi ben yapıyordum avukatlarla yan yana,, :) 2005 de 100 bin tl ye kredili apartman dairesi alan vatandaş 2008 de krizde bile ödeyemezse evini 160 bine sattı ,,,yani ne oldu 3 sene evde bedava oturdu eve 3 yıl boyunca 36 bin tl faiz ve anapara ödedi sıkıştı sattı 160 bine ,,,,elinde yine en son net 124.000 tl kaldı yani yine karda,,,, 5- Bence yazdıklarınızı çok iyi kontrol edin birazcık Y kuşağını öğrenin, bu kuşağın beklentilerini hayat tarzını anlamaya çalışın,,Türkiye nin dinamiklerini iyi analiz edin , eski Türkiye değil yeni Türkiye yi anlamaya çalışın eski Türkiye gibi artık Cumhuriyetin nimetlerini elinde tutan belli bir zümre yok artık orta sınıf gelişiyor servet el değiştiryor ve en önemlisi Türkiye büyüyor tabi borçla büyüyor ama inanın yaşlı Avrupa daki çoğu ülke bizim gibi büyümek için borç almaya razı ama bu borcu sırtlanacak riske girecek hayatı daha iyi yaşamak için mücadele edecek genç nufusları yok malasef,, tartışmayı burada bitiriyorum siz yazsanızda artık cevap vermeyeceğim forumun havasını daha fazla bozmayalım teşekkür ederim saygılar ,,,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Haziran 2013 | 00:53 Murat Dursun 1565 Kişi okudu