Brüt m2 Net arasında ki farklar neden bu kadar arttı

Soru

Merhaba Tebernüş bey sizi 2 yıldır takip ediyorum çok yerinde tespitleriniz var ve yardımcı oluyorsunuz, soruma gelicek olursak; yeni yapılan konutlarda reklamları 100m2 2+1 brüt vs şeklinde yapılyor ancak arayıp net m2 sorduğumuzda 60m2 kadar düşüyor bu oldukça ciddi bir fark ancak m2 fiyatları brütten hesaplanıyor ve ona göre fiyat belirleniyor evi alacak müşteriyi biraz da firmalar keriz yerine koymaya çalışmaları hoş değil, brüt m2 gereksiz yere yükseltilip m2 üzerinden o fiyatlardan neden hesaplanıyor bunun bir dengesi olması gerekmiyor mu

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Kasım 2017 | 14:08 Murat Gün 1559 Kişi okudu

Krediye uygun pahalı daire mi, krediye uygun olmayan ucuz daire mi?

Soru

Merhabalar. Esenler'de bir daire almak üzereyiz ama aklımızı karıştıran bazı sorular var, sizin de fikrinizi almak istedik. Alacağımız daire eski binada 105 metrekare, 1.kat balkonlu, Esenler'in merkezinde bulunuyor, ulaşım açısından hiçbir sıkıntısı yok metroya ve otobüs duraklarına çok yakın ve cadde üzerinde. Eski bina olmasına rağmen krediye uygun, fiyatı 255 bin. Ama evin içinde çok masraf var. Yaklaşık 30 bin civarında. Yani toplamda 280 bin gibi bir fiyata mâl olacak bize. Aynı sokakta sıfır dairelerin fiyatı 400 bin. Evin kirası da 1300 lira. Bankadan bir miktar kredi çekmemiz lâzım ev alabilmemiz için, o yüzden krediye uygun bir daire istiyorduk ama bu şekliyle de çok mu pahalı sizce? Tam alacakken çoğu kişi dairenin pahalı olduğunu söyledi. Sizce fiyatı konumuna ve krediye uygunluğuna göre nasıl?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2017 | 18:08 Özge Akman 1560 Kişi okudu

Kentsel Dönüşüm projesinden ev aldım

Soru

İyi günler; Kentsel proje kapsamında bir projeden ev aldım.Müteahhit firma ile aramızda noter tasdikli ve 2 şahitli bir sözleşme yaptık.Sözleşmede hangi daire olduğu ,teslim tarihi ,şartlar yazılı.Firmanın tapuda arsa üzerinde hala hakkı yok.4 Bloklu sitenin kat irtifakı çıkabilir konumda.7 ay önce karot ölçümünde sözleşmede yazan C30 dayanımı altıu karotlar çıkınca inşaatı belediyeden malikler durdurttu.Müteahhit firma ve malikler bağımsız 2 firmaya karot aldırdılar.Düşük değerler gene vardı.Müteahhit firmanın ilk üniversite raporunda can güvenliği sıkıntısı var dendi güçlendirme istendi.Çevre şehircilik bakanlığına şikayet edildi geldiler bir karot daha alındı.Zemin ve giriş katta düşük değerler vardı.Belediye yapı denetim önce güçlendirme dedi sonra müteahhit firma güçlendirme firmasından tamirat yaptırdı üniversiteden onay aldı,belediye de onay verdi ama hem müteahhide hem yapı denetim firmasına da 150bin er ceza kesti.Belediye C30 değil min.emniyetlidir yani c20 onayı verdi.Arsa malik sözleşmesindeki C30 müteahhit ile malikler arasında sıkıntı oldu.Bir kısmı devam edelim bir kısmı mahkemeye verdi.Müteahhit kira ödemesini kesti.İnşaat çok uzun zamandır bitmiyor.Ben ve benim gibi dışardan alanların durumu da ayrı.Yarısını ödedim uygun rakama anlaştım.Paramı geri alırsam zarar edicem.Güvensiz bir binada oturmak istemiyorum,belediyenin onayı da güvenilir yeterli değil.Müteahhit 3te 2 imza verin devam edelim hakkedişi verin karşı çıkanlar zamanla imza atar kat irtifakını kurarız diyor.Tüm malikler imza vermeden kat irtifakı alınamaz mı?Adımıza tapu çıkmıyor güvende değiliz.Ödediğim parayı alırsam zarar edeceğim.Firmaya ben nasıl yasal bir yaptırımda bulunabilirim?Teşekkürler

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
01 Kasım 2017 | 12:43 Burçin Karaelek 1559 Kişi okudu

BİZİMEVLER GÜZELCE PROJESİ HK.

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Bizimevler güzelce projesi ile ilgilenmekteyim. Bu projeyi oturum ve yatırım amaçlı değerlendirebilir misiniz? Değerli yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ekim 2017 | 17:41 HAMZA SAKARYA 1559 Kişi okudu

Depremin emlak piyasasına etkisi

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Sizce istanbul'da bugün deprem (yıllardır bahsedilen 7 nin üzerinde yıkıcı bir depremden bahsediyorum) olsa emlak piyasasının özellikle de arsa fiyatlarının tekrar toparlanıp şu anki değerlere ulaşması hatta geçmesi tahminen kaç yıl/ay olabilir ? Ben arsa fiyatlarının ev fiyatlarına göre çok daha az etkileneceğini hatta neredeyse etkilenmeyeceğini düşünüyorum. Buna katılırmısınız?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Haziran 2017 | 01:28 Güven TAN 1560 Kişi okudu

Kombi arızasını kim öder?

Soru

Kiracı olduğum evin kombisinin ana kartı yandı 2 defadır, yüksek voltaj nedeniyle. Ev sahibim kombiyi tamir ettirmek için ödemeyi kabul etmiyor. Ben tamir ettirip kiradan kesilmesine razıyım. Kombi tamiri ödemesi ev sahibine mi aittir yoksa kiracıya mı?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
05 Mayıs 2017 | 07:09 Aylin Akız 1560 Kişi okudu

Apartmana Demirbaş Yapımı

Soru

İyi günler. 16 dairelik bir apartmanda kiracı olarak oturmaktayım. Apartmanımızın 60 tl tutarında bir aidat ödemesi bulunmaktadır. Bilindiği üzerede bu ödenen aidatlardan apartmanın rutin asansör bakımı çevre düzenlemesi ve temizliği apartman temizliği gibi işler bu toplanan aidatlardan yapılmaktadır. Geçtiğimiz ay sonun da yapılan toplantıda alınan karara göre otopark için açılırkapanır kumandalı bariyer yapılma kararı alınmıştır. Bende bunun üzerine yöneticiye gidip bu bariyerin daire başına ne kadar masraf düşeceğini sordum ki en azından yapılan masrafı ben kiradan düşeyim dedim. Yöneticinin bana demesi siz kiradan düşmüyeceksiniz sizden ek bir para istenmiyor dedi. Bende ısrarla bu benimle ev sahibi arasında bir konu siz bana daire başı ne kadar masraf düşeceğini söyleyin ben yine size aidatı ödemeye devam ediceğim dememe rağmen bana bir rakam söylemedi. Sorum şu kiracıdan ek bir masraf talep edilmeden toplanan aidat paralarından yapılan demirbaşların parası ev sahibine yansıtılmıyor mu? Yani sonuçta bu yeni yapılan birşey ve demirbaş olarak geçecek bu bariyer olduktan sonra bunun her türlü eletrirk masrafı bakım masrafı bu bariyeri kullandığım için bana aittir ama yapım masrafı bana ait değildir diye düşünüyorum yanlış bir düşüncedemiyim ? sorumu cevaplarsanız sevinirim kolay gelsin...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
09 Nisan 2017 | 16:06 Kaan Surer 1559 Kişi okudu

kira carpani bugun ne olmali?

Soru

Tebernus bey selam daha onceki yazilarinizda kira carpani ile eurobond iliskisini kurmustunuz. uzerinden bir sure gecti. Bugun konut ve is yeri icin kira carpani Istanbul icin sizce ne olmali? son donemde bu kira carpaninin biraz gevsedigini gozlemliyorum . satislar yavasladigi icin diye dusunuyorum dusunceninz nedir? iyi calismalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Kasım 2016 | 16:39 serdar kara 1559 Kişi okudu

Uygun fiyatlı eski bir ev mi yoksa 0.70 faizle konut projesi mi?

Soru

Tebernüş bey selamlar. Öncelikle sitesiniz takip etmek benim emlak konusundaki bakış açımı değiştirmeye çok yardımcı oldu. Bunun için size teşekkür ederim. Sormak istediğim soru şu; Kendim Ataşehir de bir sitede kirada oturmaktayım. Kozyatagında 20 yıllık bir sitede 500.000 ytl fiyatla 3+1 1.800 ytl kiracılı bir daire buldum. Şuan için bu daireye taşınmayı düşünmüyorum. Aynı sitede bir üst kat daire 2 ay önce 550.000 ytl fiyatla satılmış. Merak ettiğim konu şu bu daire için 350.000 ytl 6 yıl geri ödemeli kredi kullanmak istiyorum, banka kredi oranlarına baktıgımda oranlar yüksek. Sancaktepe lokasyonlu projelerde 0.70 faiz oranı ile ortalama 1-3 sene sonra teslimli 3+1 daire mevcut. Ödeme koşulları cazip gözükmekte fakat kredi süreleri 10 yıl ve toplam odemede ciddi rakamlara ulaşıyor.Eski ve içinde kiracılı bir ev mi yoksa ileride teslim edilecek bir projeden uzun dönem odemeli bir ev satın almayı mı önerirsiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2016 | 11:05 Bahadır Gökçen 1560 Kişi okudu

Kayaşehir metro ve tramvay

Soru

Tebernüş bey tekrar merhaba. Kayaşehirden daire almak üzereyim ancak kafama en çok takılan şey şu ki tüm firmalar aynı bölgeyi işaret ederek metro ve tramvay durağının 2019 yılında orada aktif olacağını söylüyor. Araştırmaya çalıştım ancak net bilgi bulamadım. Bildiğim tek şey ibb ulaşım haritasında görünmüyor her ikisi de. ancak ibb İnternet sitesinde metro 2019 , tramvay ise 2024 yılı için ihale aşamasında gibi bir bilgi gördüm. Bu bilgiler doğru mudur ? Metro ve tramvay projeleri kesin mi yoksa şu an hiç bir şey belli değil mi ? Belliyse hangi yıl bitirilecek? Lütfen bu konudaki tüm duyumlarınızı yazar mısınız? Net bilgi verirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkür ediyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2016 | 01:06 Muzaffer Gürbüz 1559 Kişi okudu