aydınevler yatırım için uygunmu?

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Sizin yazılarını devamlı okuyorum.Gerej yaptığımız projeler için gerekse sektör takibi açısından yardımlarınız için öncelikle tebrik ve teşekkür ederim.Bende sektörden biri olmama ragmen,sözkonusu kendi paranı yatırmak olunca size danışmak istedim.İnanıyorum ki dogruya yönlendireceksiniz.Sorum şu ;biz bostancı ,küçükyalı metro altından çok ev baktık.Ancak minubüs caddesi ve sahile yaklaştıkca rakamlar 400-480 tllere çıkıyor.Oysa rönesans inşaatın avm yatırımına gireceği Altıntepe Metro yada mavievler metro bölgesinde daha büyük bir ev 300.tl .Daha az borç demek bizim için ama daha iyi bir yatırımmı tartışılır?Sizce hangisi.Şmdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Kasım 2013 | 17:15 pınar yıldız 1546 Kişi okudu

İstanbul avrupa yakası konut projeleri

Soru

Merhaba Sayın Kireçci; İstanbul Avrupa TEM ve Kagıthane bölgesi projeleri ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Temmuz 2013 | 17:47 caner yavuz 1546 Kişi okudu

Sinpaş 37 Pafta Hakkında

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Çakmak 37 Pafta içerisinde yer alan 4 tane arsamınızı 8 yıl önce o günün şartlarına göre %30 kat karşılığı oran ile Sinpaşa verdik.Tabi bu arada kat karşılı sözleşme imzalanırken bizden alınan vekalet ile arsamızın %70 sinpaşa devredilmiş ve bu arsa Sinpaş GYO nun taşınmazı olarak gösterilip üzerinden para kazanılmay devam ediliyor.Aradan geçen bunca zamana rağmen açılan davalar iptal edilen imar planları sinpaşın umursamaz tavırları neticesinde halen ortada bişey yok.En son görüşmemizde 2014 yılından önce proje başlamanın mümkün olmadığı tarafımıza belirtildi.Benim sorum bunca yaşadığımız mağduriyet neticesinde ve şimdiki koşulları göz önüne alırsak bu kat karşılığı sözleşmenin iptali mümkün müdür? Biliyorsunuz ki 37 paftanın tam karşısındaki arazi finansmerkezi olacak ve bölgenin hem satış hemde kat karşılığı oranları artıyor bizim verdiğimiz dönemde %30 olan bu oranı şimdiki koşullara göre yeniden yapılandırmak mümkün müdür? İyi Çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Temmuz 2012 | 00:23 faruk erdoğan 1546 Kişi okudu

Tebernüs bey. Aklima gelen yeni birseyi sormak istiyorum. Zaman

Soru

Tebernüs bey. Aklima gelen yeni birseyi sormak istiyorum. Zaman zamanda olsa Televizyon programlarina katiliyormusunuz acaba? Bazi yerel TV lerin Avrupa kanallarinda sürekli olaral proje tanitimi yapiliyor. Kimilerini olumsuz manada ilginc buluyorum. Sizin bukonudaki yorumunuzu merak ediyorum. Gecen Istanbul'a geldigimde Beylikdüzü güzergahinda yapilan Metrobüs calismalarindan dolayi illAllah dedim ve lanet ettim. Bu kadar bina ve bu kadar az ulasim imkanlari Megapol Istanbul'u kaos'a dogru sürüklüyor gibime geldi. Sehir planlamalacilari acaba su, belediyecilik, cevre konularini gerekli sekilde dikkate aliyormu. Birkac yildan beri yagis miktari eski kuraklik günlerinin sikintilarini unutturmusa benziyor ama bu ebediyen böyle kalacak demek olmasam gerek. Bu kadar yapilan binalarin ve sitelerin ileride hayali kent'e dönüsmesinden endise ediyorum. Krizden sonra hayalet kente'e dönüsen Dubai'yi düsünüyorum bu baglamda.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Mayıs 2011 | 11:04 Hakan Dündar 1546 Kişi okudu

Evimi satayımmı mevduatamı yatırayım napayım

Soru

Sayın Tebernüş bey 1997 yılında Başakşehir Kiptaş Konutları 2.etapdan 84 m2 ev için başvurdum ve taksitle ödeyerek aldım. İçinde yaklaşık 15 sene oturduk. Şu an kiracı var. Evin konumu Çam Sakura Şehir Hastanesi karşısında ve Başakşehir Spor Parkları yakınında. Şu ana kadar satalım dedik bir türlü artmadı. Birde içinde oturduğumuz için satamadık. Sonra metro gelecek dediler bekledik yine fiyat çok değişmedi. Ancak çevremizde yapılan yeni evlere rağmen ve metro açılmasına rağmen evin ederi şu an maksimum 2.850.000.-Tl geçmiyor. Kira derseniz %25 olayı yüzünden 8.000.-TL zor alabiliyoruz bu evden. Şu an sizce bu evi satıp farklı artacak bir yerdenmi yer almalı, mevduatamı yatırmalı veya ne yapmalı ne önerirsiniz. Çok teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Aralık 2023 | 12:36 Fikri Özdemir 1543 Kişi okudu

bu fiyatlardan ev alınır mı

Soru

Tebernüş bey merhaba; 4-5 yıl önce kira çarpanının dengesizliğinden solayı ev fiyatlarının yüksek olduğu hesaplamasıyla ev alamadık. Bu arada tabi para TL de değer kaybetti.Hean alabiliriz umuduyla tuttuk ama yetişemedik bir türlü. Şuan birkaç sene öncesi neredeyse 3 de biri fiyat olan evleri bu fiyatlardan almak Sizce akıllıca mı? Bahsettiğim evler 30 yıllık, İzmirde .Kirada değiliz ama evimizi büyütme ve çalıştıklarımızı bir yatırıma dönüştürme amacımız. Bu durumlar oldukça moralimizi bozdu , öneriniz olabilir mi mümkünse?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Haziran 2022 | 10:58 Ayşe Çimenli 1543 Kişi okudu

Proje kapsamında bir soru

Soru

Hocam merhaba. Uzun zamandır sizin takip ediyorum. Şimdiye kadar bir gayrimenkul ya da arsa yatırmım yok. Kırıkkalede yapılan nef82 projeainden arsa almayı planlıyorum. Bölgenin yapısı ve yatırımın niteliği açısından yorumlarınızı merak ediyorum hocam. Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2022 | 14:01 Ferdi Yaya 1544 Kişi okudu

kiracı tahliyesi nasıl olur

Soru

merhaba içinde kiracısı olan bir dairem var. kiracıma kontrattan 3 ay öncesi noter den kontratın yenilenmiyeceğine evin satılık olduğuna dahi ihtar çektim (alım için ilk önce kendisine teklif ettim )fakat kendisi evi boşaltmıyor kiracılı olduğu içinde satılmıyor elimde tahliye tahütnamesi var fakat noter den değil kendi aramızda bu şartlar da kiracımı nasıl çıkartabilirim. mahkemeye başvursam bu süre çok uzun mu sürer ? kirasını düzenli ödüyor emlakçıya verildi satılık yazısı asılı kendi çıkmama sebebi de belki gelen kişi ile anlaşırım diyor ama ev dolu olduğu içinde kimse yanaşmıyor bu durumda ben ne yapabilirim çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Kasım 2021 | 13:09 Aylin Çolak 1543 Kişi okudu

Yatırım için Dumankaya dizayn mantıklı mı

Soru

Merhaba Dumankaya dizayndan 1+1 daire almak istiyoruz ara kat bürüt 56 m2 fiyatlar 315 330000 civarı. Geçen sene 160000 civarı olduğu söyleniyor. Şu an içindeki kiracı 940 veriyormuş. Satım Fiyatları bu kadar artmışken ev almak mantıklı mı yakın vadede fiyatlar artmaya devam eder mi bölgede metro Marmaray vs yok. Yatırım için düşünüyoruz fiyatlarda daha da yükselme bekleniyor mu? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ekim 2021 | 10:11 Esra kılıç 1544 Kişi okudu

Toki Konutları Peşin ödeme almak mantıklımı

Soru

Merhaba Tebernüs Bey benim sorum toki konutlarinda 400 bin tl ye konut kurasindan ev cikti ön ödemesi 40 bin tl aylık ödemesi 3 bin tl fakat tefe tüfe oranları beni korkutuyor.Benm sorum bu evi direk kredi cekip almak mi daha mantikli krediyi biraz yuksek oderim ama garanti olur odedigimi bilirim yada tefe tüfe oranininda mi odemeliyim tesekkuler simdiden

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Temmuz 2020 | 20:20 Ömer özmen 1543 Kişi okudu