Hocam ev alma zamanı mı ?

Soru

Hocam fonlarda(borsa,altın,para piyası) 4.1 milyon param var aylık getiri( 150-200 bin)bulunduğum ilde 4+1 4.4 milyona orta kat sıfır bitmiş daire buldum güzel ben ilçede oturuyorum bu evde şu an oturamam kira getirisi 23-24 olur tahminim sizce fonlardan çıkıp ev alınır mı zamanımı yada kaç ay daha beklemeliyim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Kasım 2024 | 20:45 Ramazan Yılmaz 1523 Kişi okudu

Arabayı Satıp Ev Almak Mantıklı mi?

Soru

Şu an araba piyasası da çok durgun. Arabayı Satıp ev almak mantıkli mi? Açıkçası ederinin altına arabayı Satıp elimdeki nakitle birlestirirsem bir ev alabiliyorum. Burada benim sormak istediğim şu ederinin altına araba satılıp ev alınır mi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mayıs 2024 | 10:25 Ömer Daşdan 1524 Kişi okudu

dükkan metrekare sorunu nasıl çözülür

Soru

Merhabalar bir dükkan yatırımı yapacağım fakat dükkan metrekaresi 20 metrekare tapuda ama dükkanın kendi 16 metrekare ölçümde dükkan zemin kat yanında bir giriş daire var dükkan metrekare sorununu nasıl çözülür nereye başvurulur

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Temmuz 2023 | 20:18 Mustafa Akbaş 1523 Kişi okudu

Tarla yatırımları hakkın da bilgi

Soru

Selam Tebernüş bey Tarla arazisi almak istiyorum ama bu konu hakkın da pek bilgim yok nelere dikkat edelim yükselen yükselecek gelecek içün alım yapıla bilecek neresi vardır saygı ve sevgilerimle

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Haziran 2023 | 02:12 Ümit inal 1523 Kişi okudu

Sinpas devremulk satışı hk.

Soru

Sayın kireçci merhaba. Sinpas devremulk ile ilgili yazılarınızı okudum. Bence yatırım amacında yanıldınız. Şu an devremulk fiyatları sezonunda 1+1 ler 730bin tl ye çıkmış bunlar 1 yıl önce 250-280 bandında idi. Tabi dolar kuru diyeceksiniz ancak. Dolar geçen yıldan bu yana ki artış ile buranın artisi farklı. Buranın getirisine baktığınızda dolardan daha yüksek getiri sağlamış

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Haziran 2022 | 14:00 Süleyman baris 1524 Kişi okudu

Vatandaşlığa uygun evin satışı

Soru

Tebernüş bey merhaba, Benim Ağaoğlu My World Europe sitesinde bir evim var. Bildiğiniz gibi site Arap nüfus ağırlıklı. Evimin şu anki yaklaşık değeri 260.000 - 280.000 usd aralığında. Vatandaşlık için yatırım bedelinin 13 Haziran'dan itibaren 400.000 Usd' ye çıkacak olmasından dolayı bu fiyat aralığındaki evlere karşı bir talep yoğunluğu var. Bu tarihten sonra 400.000 Usd'nin altında kalacağı için satış fiyatının düşmesinden endişe ediyorum. Sizce bu dönemde satmalı mıyım? Şu an Tema 2 den benzer özelliklerde bir daire almayı düşünüyorum. Fiyat üçte bir oranında daha yüksek. Kalan kısmı için kredi kullanacağım. Sizce kredi kullanarak ev almak mı mantıklıdır yoksa döviz , altın gibi yatırım araçlarında kalmak mı daha efektif olur.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Haziran 2022 | 21:02 İsmail Danacı 1524 Kişi okudu

Çaplı muvaffakatnameli hisseli satış

Soru

Tebernüş Bey Merhaba İstanbul Çatalca dan 10 dönüm bir tarlanın çaplanıp 500 700 1000 m2 gibi paylara bölerek muvaffatname ile satılan yerler mevcut. Emsal arsaların m2 değeri 750 TL civarında iken bir dost aracılığıyla yarı fiyatına satış olacak. Sizce muvaffakatnameli ile hisseli tarla almak mantıklı bir yatırım mıdır? Tavsiyeniz ne olur?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mart 2022 | 00:27 Hüseyin Emmiler 1523 Kişi okudu

Ataşehir/Şerifali Yatırımlık

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. Umuyorum iyisiniz. Son sorduğum soruya cevabınız sonucu Ataşehir Yenişehir/İçerenköy/Küçükbakkalköy ya da Şerifali'den deprem sonrası ev bakmaya karar verdik. Finans merkezi ile birlikte zaman içinde daha da hareketleneceğini düşünüyoruz. Yatırımlık olarak yeni binalarda 3+1'ler ve 2+1'ler ya pahalı, ya iskan yok. Siz 1+1'lerin durumunu nasıl değerlendirirsiniz? 2+1 ya da 3+1 zorlamak yerine 2 tane 1+1 mi alsak? 750.000 civarı nakit, üstünü kredi çekeceğiz. Yatırım için hangi tip eve yönelmemiz hususunda tavsiyelerinizi paylaşırsanız çok memnun oluruz. Kiraya verip eğer kredi çekersek krediyi ödetmeyi düşünüyoruz. Bu bölgeye özel bir bağlılığımız da yok aslında, geleceği olacağını düşündüğümüz için değerlendiriyoruz. Çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ekim 2021 | 15:26 Aslıhan Uyar 1523 Kişi okudu

İstanbulda Merkezi Lokasyon- Eski Ev mi Merkeze Uzak - Yeni Ev mi?

Soru

Merhabalar, Çalışan eşler olarak belirli bir birikimi yakaladık. Bugüne kadar birikimimizi döviz ve altında değerlendiriyorduk. Artık bu birikimi bir yatırıma çevirmek ve ev sahibi olmak istiyoruz. Şu anda Kozyatağı'nda oturuyoruz. Civarımızda 30 ve üzeri yaşta, ortalama 10 katlı apartmanlarda kredi çekerek alabileceğimiz ev ilanları görüyoruz. Çekmeköy, Ümraniye gibi lokasyonlarda sitelere baktığımızda maksimum 10 yaşındaki evlerde, kredi çekmeden alabileceğimiz ev ilanları da var. Sizce merkezi olsun diyerek 250 bin gibi bir kredi çekerek eski ev almak mı yoksa bütçemiz kadar düşünüp, merkezden uzaklaşarak site içerisinde genç bir ev almak mı daha iyi bir yatırım olur? Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ağustos 2021 | 16:11 Emine Korkmaz 1523 Kişi okudu

Kooperatiften sorunlu daire

Soru

Merhaba. 2013 yılında Ankara Bağlıca da bir kooperatiften daire aldım. Daire iş karşılığı satılmış. Ben öyle aldım. Yani hissedar değilim. Daire 1. Katta. Altı boş. Yani baya bildiğiniz açık. Bize 3 ay içinde kapanacak ve sosyal alan olacak dendi. Evi krediyle aldım. Bir yıl içine giremedik. Oturum tamam dediler ama çevre düzeni olmadığından eşyayı içeri alamadık. Kamyon çamura saplandı. Bir sene sonra yerleştik. Hala oturmuş değildi. 3. Yerleşen daireydik. Kışın ev ısınmadı ve 2013 de 600 tl haksız yakıt paraları ödedim. Apartman kooperatif sorunları nedeniyle bakımlı bir hale gelmedi. Soğuk ve bu sebeplerle evi boşalttım. Sonra işyerine kiraya verdim. Yönetim oturamadığım sürelerde bana tahmini bedeller üzerinden 600 tl civarında ısınma bedeli yansıttı. Ödemedim. Evin altın yalıtım yapıcaz diye 2500 tl istedi. Sadece alt dairelerden ödemedim. Sonrs çatıda yenileme yaptılar para istediler. Ödemedim. İcralığız şimdi. Bu sürede kiracım yüksek ısınma bedelinden evden çıktı. Ben evi satmak istiyorum ama alıcılar altı kapalı olmadığı için vazgeçiyor. Bu arada daha iskan da alınamadı nasılsa. Benim kat irtifakı tapum var. Evin değei düşüyor bunların yüzünden. Ben ne yapmalıyım? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2020 | 16:00 Selma Dölek 1523 Kişi okudu