Pendik Kurnaköy 'de 2B olan tarla alımı

Soru

Merhabalar. Kurnaköy'de 2500 m2 tarla arazisine ortak olmayı düşünüyorum.Tarla 2B den çıkarılacak ve %40 ı belediyeye ait. Şunu öğrenmek istiyorum Tebernüş Bey. Böyle bi tarlaya yatırım yapmak doğru mu? Aksi halde ev almayı düşünüyorum. Sizce yatırımı neye yapmalıyım? Şimdiden Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ekim 2016 | 21:46 Tuğba SAVTUNA 1510 Kişi okudu

Tarla tasarruflarına noter ile ortaklık

Soru

Merhaba, Babamın vefatından sonra 350 dönüm civarı tarlamızı bölüşmemiz gerekti.Yeni toprak kanunu gereği tarlaların intikali için minimum miktarları da gözeterek erkek kardeş kendi payını aldı iki kız kardeş olarak bizim tapularımız da benim üzerime çıktı.Bu topraklar üzerindeki satış ekim geliri vb. tüm tasarrufları ortak bölüşeceğiz ancak tek malik ben olduğum için kardeşimin de rahatlaması amacı ile noterde bu eşit bölüşümü tescillemek istiyorum.(Sanırım gayrimenkul satış vaadi sözleşmesi). Bu noktada atılacak adım nasıl olacaktır ve bu adımlar tapuda bağlayıcı mıdır bunu öğrenmek istiyorum. İlginiz için çok teşekkür ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Eylül 2016 | 14:13 Işılnaz Merve Tahincioğulları 1509 Kişi okudu

Tarlam istimlak edilmek isteniyor.

Soru

Tebernüş bey merhaba, İzmir de 10 dönümlük tarlam karayolları tarafından istimlak edilmek üzere yazı gelmiştir. çevresin de Okullar ve Yeni Devlet hastanesi karşısında 12 katlı binalar bulunmaktadır. Kara yoluna sıfır olan yerimizin asıl değerini nasıl nereden öğrenebiliriz?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Haziran 2016 | 04:49 Önder Uzgur 1510 Kişi okudu

Diğer İrtifak hakkı

Soru

Almış olduğum kat mülkiyetli dairenin tapu sicilinde e devletten baktığımda 52 m² sahada etibank lehine irtifak hakkı yazıyor 1988 de işlenmiş. Bu irtifakı nasıl tapu sicilinden sildirebelirim. Etibank kurumu artık yok. Teşekkür ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
26 Nisan 2016 | 12:36 ışık ışık 1509 Kişi okudu

Bankacılık ve fed ile ilgili görüşlerinize açıklama

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Platformunuzu seviyorum ve takip ediyorum. Ama bu kadar kişiye ulaşan bir platformda kamuya açık rakamlar ortadayken ve rahatlıkla ulaşılabilirken bunları incelemeden kredi faizleriyle ilgili yaptığınız yorumlara şaşırdım açıkçası. Bir bankacı olarak yazdığınız birkaç şeye cevap vereyim ve açıklığa kavuşsun istiyorum. ?FED bastığı doların miktarını en son ne zaman açıkladı?? demişsiniz. İnternette Fed USD circulation yazdığınızda çıkan ilk link FED?in sayfası. Sorunuzun cevabı 18 Şubat 2016?da açıklamış. Buna göre şu an dolaşımda 1,4 trilyon dolar para bulunmaktadır. Ayrıca yine bu sayfa üzerinden bunun tarihsel gelişimi de izlenebilir. Buna göre 2008?den 2016?ya kadar FED kabaca 500 mio USD ilave parayı dolaşıma sokmuştur. Linki şuradadır: https://www.federalreserve.gov/faqs/currency_12773.htm Ayrıca, ?Bankacıların daha yüksek faiz oranlarıyla kredi satabilmeleri için hep karamsar tablo çizmeleri gerekir. Parayı öyle kazanıyorlar.? demişsiniz. Türkiye Bankalar Birliği?nin son rakamlarına göre, Türkiye?de faaliyet gösteren banka Sayısı 47?dir. Hadi bunlardan yatırım bankalarını çıkaralım 34 Banka hem mevduat toplamaya hem de kredi vermeye yetkilidir. Her ne kadar bankaların gücü birbirinden farklı olsa ve bu durum bir tam rekabet piyasasının varlığını göstermese de, yine de yüksek satıcı sayısı olan oligapolistik bir piyasanın varlığından bahsedebiliriz. Yani bir bankacılık tekeli mevcut değildir. Keza konunun özü olan konut kredilerine dönecek olursak Bankaların yatırımcı ilişkileri sayfalarından görülebileceği üzere Türkiye'de konut kredisi pazarında en baskın olan bankanın pazar payı %15 civarındadır. Özetle söylemek istediğim 34 satıcının yer aldığı ve hiçbir satıcının tek başına piyasayı domine edemediği böyle bir piyasada oluşan fiyatlar eğer gerçekçi olmasa mutlaka aralarından biri fiyatlarını aşağı çeker ve hızla pazar payı alır daha sonra fiyatlar normal düzeyine gelirdi. Bunun aksini herhangi bir rakama dayanmadan söylemek spekülasyondan fazlası değil ne yazıkki. Ayrıca, gerçekten bankalar konut kredisi faizleri artınca para kazanıyorlar mı bunu anlamanın çok basit bir yolu daha var. Bankaların yıllar itibarıyla net faaliyet karlarına bakmak. Net faaliyet karlarına bakarak kredi karşılıklarının olumlu/olumsuz etkisini de elimine edip bankaların sadece faaliyetlerinden ne kadar para kazandıkları görülebilir. Şuan itibarıyla 2015 9. Ay verileri açıklanmış olduğu için geriye dönük ilk 10 kamu ve özel bankanın toplamı ki bu bankalar (Garanti, İş Bankası, Akbank, YKB, Finansbank, ING, Denizbank, Ziraat Bankası, Vakıf Bank ve Halk Bankası) son 4 yıldaki 9. ay verilerini aldım. Türkiye Bankalar Birliği'nin internet sitesinden ulaşabilecek bu bilgilere göre bu 10 bankanın toplam 9. ay Faaliyet karları yıllar itibarıyla şu şekildedir. 2012 18,1 milyar TL, 2013 20,5 milyar TL, 2014 19,8 milyar TL, 2015 19 milyar TL. Rakamlar çok açık. Gelirler enflasyonu da dikkate alınca reel anlamda ciddi oranda düşmüştür. Bırakın reeli nominal olarak da düşmüştür. Bankalar gerçekte faizlerin düşük olduğu ortamda daha fazla kazanmış, yüksek olduğu ortamda ise gelirleri gerilemiştir. Çünkü siz dikkate almamışsınız ama işin bir de fonlama maliyeti boyutu var ve faizlerin düşük olduğu ortamda ortalama kredi mevduat faiz makası şu ankinden daha iyi durumdaydı. İşin özü bankalar faizlerin düşük olduğu 2014 yılına kadar iyi kazanırken, 2015?de faizler sıçradığında gelirleri artmamış aksine azalmıştır.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Mart 2016 | 10:56 Fatih Karakaş 1510 Kişi okudu

Silivri ve Taşoluk Hakkında

Soru

Tebernus Bey Merhabalar Ismın Ayten KÖMCÜ , Muhasebecıyım Herkes gibi bizde borç batağına batmış bir şekilde ev kredisi ödüyoruz. Kenarda 30.000 TL paramız var. Taşoluk'ta 45.000 tl ye 110 mt bir yer var ve Silivri de , Konut imarlı olduğu iddia edilen bir arsa bulduk. Bu soruya yanıt vermeyeceğinizi de tahmın ederek ve buna saygı duyarak soruyorum kı Almalı mıyım ? Tesekkur ederim , Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Aralık 2015 | 16:16 AYTEN KÖMCÜ 1509 Kişi okudu

Emlak gyo başakşehir 2.etap

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey.Sizden fikrinizi almak istediğim husus Başakşehir'de Emlak Gyo tarafından kura yöntemiyle satılacak olan (28.09.2015 son başvuru tarihi) 2.etap kura yoluyla satışa çıkılan konut projesi. (İstanbul'a bir yıl içinde taşınma ihtimalimiz var.) Başakşehir ilerisi için prim yapacak bir yatırım olur mu sizce? Söz konusu projede fiyatlar 3+1 için 482 bin-793 bin TL aralığında. Sizce bu fiyatların üzerine prim yapar mı, projenin lokasyonu hakkında ne düşünüyorsunuz? kanalistanbul,yeni havaalanı ve 3. Köprü, şehir hastanesi gibi projeler sonuçlanırsa buraya bir katkısı olur mu sizce? Başakşehir tarafı hakkında bir fikri olmayan biri olarak görüşünüze başvurma ihtiyacı hissettim. Uzun vadede Anadolu yakasında çalışacak biri için bu anlamlı bir yatırım olur mu? Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Eylül 2015 | 02:23 Ayşe Taner 1510 Kişi okudu

Beykoz soğuksu/ üsküdar salacak

Soru

Tebernüş bey iyi akşamlar iyi bayramlar.Bayram talil demeden sorulara sabırla cevap verdiğiniz için teşekkürler.İki seçenek arasında kararsız kaldık tavsiyenize ihtiyacımız var beykoz soğuksu mh erguvan evlerinde deprem sonrası boğaz manzaralı dubleks 1200 bin tl ancak sitede iskan yok birde geçen yıl bir bölümünün istinat duvarında heyelan olmuş ancak sorun oluşturmuyormuş.diğer seçenek ise üsküdar harem arabalı vapur iskeledi karşısında 20 yıllık bir binanın teras dairesi 250 m2 tüm manzaraya hakim kız kulesine kadar iskan imar tapu hiçbir sorunu yok sadece deprem öncesi fiyat 1100 bin tl iki seçenek arasında kararsız kaldık erguvandaki heyelan ve iskan canımızı sıktı üsküdar ise manzara mükemmel ve merkezi ancak ev deprem öncesi tavsiyeniz be yönde olur.Yanıtınız işin şimdiden çok teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Eylül 2015 | 20:18 Zeynep kaya 1509 Kişi okudu

Satın alacağımız dairenin fiyat uygunluğu

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Kurtköy, Yenişehir Mahallesi'nde bulunan Mutlutown Sitesi'nde bir daire almayı planlıyoruz. Daire; giriş katında, 3 oda 1 salon ve 158 metrekare. Cephesi ise doğu, kuzey, batı şekline 3 cephe. Ev, çok fazla ek masraf gerektirmiyor. Malzemeler ve işçilikleri kaliteli olup, içinde yalnızca ev sahibinin oturduğu çok temiz bir daire. Sitenin açık/kapalı havuzu var ve küçük bir spor odası, hamamı, saunası mevcut. Site, 8-9 katlı 7 bloktan oluşuyor ve her katta 2 daire var. Evin mantolaması var, sitedeki kot farkından ilgilendiğimiz blok çok az aşağıda kalıyor. Ev çok çok fazla güneş alan bir ev olmamasına rağmen aydınlık ve ferah bir ev. Bu daire için istenen fiyat 470.000 TRY. Kiraya verilse aylık 1.300-1500 arasında getirisi olacağı söyleniyor. 1300'den hesapladığımızda, kira çarpanı 361 oluyor. Biz en az 5 sene bu evde oturmayı planlıyoruz. Sizce, bu daire için istenen fiyat makul müdür? Bu konuda bize yardımcı olup yol gösterebilirseniz çok sevinirim. Saygılarımla Deniz Yalçınyiğit

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ağustos 2015 | 17:29 Deniz Yalçınyiğit 1509 Kişi okudu

Green Village Şile 2 Projesi

Soru

Merhaba, Şile Greenvillage2 projesinden daire almayı planlıyoruz .Satış ofislerini ziyaret ettik daha önce başlattıkları greenvillage projesinin hemen önünde.Bu projeninde çok hızlı bir şekilde ilerlemiş olduğunu da gördük.Açıkcası banka kredisi kullanmadan 0 faiz ile ödeme seçeneği bulunması bizi ilk çeken nokta oldu ancak proje gerçekten çok profesyonel bir şekilde sunuldu.Zaten web sitelerine girdiğinizde çok özenle çalışılmış bir proje olduğunu görüyorsunuz.Firma finans durumlarının çok iyi olduğunu söylüyor ve taksitleri istediğimiz gibi belirleme seçeneği sunuyor.m2 fiyatı 2200 tl civarı.Proje çocuk,genç konseptli olduğu için genellikle aileler kendileri oturma amaçlı alıyorlar.Biz de aynı şekilde oturum amaçlı alıyoruz ama tabi alırken de kazanmak istiyoruz bir taraftan.Yeni yapılacak olan şile-kandıra sahil yolu projenin 300-500 metre yakınından geçiyor.Acaba bu yol ile 3.köprünün bağlantısı olur mu ? m2 bazlı fiyatı uygun mudur? Hem oturum hem yatırım amaçlı mantıklı bir yatırım olur mu ? Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Haziran 2015 | 17:05 Yavuz Arslan 1510 Kişi okudu