Krediye bulaşmadan ev almak istiyorum

Soru

Merhaba Benim 150000? kadar nakitim var. Yatırım için krediye bulaşmadan bütçeme göre bir daire almak istiyorum. Sizce Çekmeköy civarı giriş kat 1+1 alınır mı ? Kira getirisi 700-750 ? kadar olacağını söylüyor emlakçılar. Yoksa biraz daha ekleyip arakatlara mı bakmalıyım ? Şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Temmuz 2020 | 17:49 Ömer bayram 1485 Kişi okudu

Dükkan fiyatı hakkında bilgi alnak istiyorum

Soru

Sayın tebernüş 27 aralık 2007 de 720 bin tlye izmir konakta çankaya metro çıkısında aldıgım dükkan şu anli değeri söz misalı ne olmalıdır ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ekim 2019 | 17:11 Bülen yılmaz 1485 Kişi okudu

Konut yatirimnda hangisine yonelmeliyiz

Soru

Merhaba tebernus bey;gecen gunku soruma cevap verdiginiz icin tesekkur ederim simdi aklima takildi sehir merkezinden arazi almak kolay degil heryer asiri degerli ve pahali kirsalda olsun koylerde olsun yada henuz gelismemis gelecekte de ne olacagi belli olmayan yazlik sahil kasabalarinda konut imarli arsalar var kimi kat olarak kimide villa imarli.bunlar ile mukayese edecek olursak benim ne tarafa yonelmemi tavsiye edersiniz konut, arsa, tarla kredisiz 100 120 bin maksimim rakam ustunde ise kredi kullanmam gerekir izmirin her bolgesi olabilir cok kararsizim fikriniz benim icin onemli.tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ocak 2019 | 18:22 Serkan çokal 1486 Kişi okudu

Kira Artışı Oranı Sözleşmedeki Orandan Az Olabilir mi?

Soru

Merhaba, Kira kontratimizda yillik yuzde 10 artış şartı var. Bunun altında artış yapabilir miyim, yaparsam evsahibi icra takibi başlatabilir mi veya tahliye edebilir mi? Yuzde 10 artış yapmak zorunda miyim? Tesekkurler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Aralık 2017 | 22:33 Umit Yesil 1485 Kişi okudu

Belgin Bilgiç, Kentsel Dönüşüme giden binada daha önce daire olan zemin katın dükkana çevrilmesi

Soru

Öncelikle kolay gelsin.Bizim 6 katlı binamız kentsel dönüşüme girdi. Normalde zemin katımız daire idi ancak yıkıldıktan sonra yeni imar durumuna göre dükkan yapılabileceğini öğrendik.Daire iken 150.000 TL civarı değeri varken dükkan olunca ortalama 700.000-800.000 civarı değerlerde olacak.Eğer zemin kat dükkana dönüşürse diğer kat maliklerine şerefiye gibi herhangi bir fark ödemesi gerekir mi?Ayrıca dükkan yapabilmesi için bizden izin alması gerekir mi? Teşekkürler...

Belgin Bilgiç tarafından yanıtlandı.
26 Eylül 2017 | 12:37 Tunay Aydın 1485 Kişi okudu

Beykoz Görele mahallesi arsa alimı

Soru

İyi çalişmalar Tebernüş bey. Beykoz görele mahallesinde 2500 metre 2b tapulu bir arsa fiyatı 3 milyon lira anayola cephesi 80 metre; mahallenın acarkentle arasında sadece bir yol var bitişik gibi; sizce rakam mantıklı mı? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Eylül 2017 | 17:46 kenan aksoy 1486 Kişi okudu

Fikirtepe Dumankaya Konusu

Soru

Tebernüş Bey, İyi çalışmalar dilerim. Dumankaya Fikirtepe adasından satılık bir arsa almayı planlıyorum. Firma şu an TMSF'ye bağlı ve yakın zamanda ne olacağı belirsiz. Böyle bir yatırım yapmanın riskleri var mıdır? Bu riskler neler olabilir? Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ağustos 2017 | 22:37 Ercan TAY 1486 Kişi okudu

Kurtköy Yenişehir deki minimal

Soru

Slm Kurtköy Yenişehir deki Dumankaya minimal deki tekkatlı 3+1 mustakil daire 500 bin edermi?bu site hakkında yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Haziran 2017 | 23:41 Nermin ilan 1485 Kişi okudu

tarla üzerine yapılan kaçak yapı

Soru

Merhaba; yaklaşık 150 metre kare olan hisse tapulu arsamız üzerine 4 katlı bir bina inşaa ettik. elektrik ve su aboneliği mevcut. her yıl vergisi de ödenir. yine bu vergi ödenmek üzre vergi dairesine gittiğimiz zaman görevli, tahhakkuka baş vurup tarla görünen bu binanızı bina tapusuna çevirmelisiniz dedi. lakin bulunduğumuz bölgede imar yok. biz bu işlemi yapabilirmiyiz? yapılabilirse nasıl yapabiliriz? bize ne kadar bir ceza çıkar? vereceğiniz cevap için şimdiden teşekkür ederim.kolay gelsin

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
12 Mayıs 2017 | 22:56 çiğdem özbaykız 1486 Kişi okudu

Yeni aldığımız evdeki kiracıların önceki ev sahibindeki depozitoları

Soru

İyi günler. Biraz uzun yazacağım ama kusura bakmayın. 20 Nisan 2017 tarihinde bir ev satın aldık. Tapu işlemleri öncesi rayiç bedel almak için belediyeye gittiğimde alacağım evim 350,00. TL emlak vergi borcu olduğunu öğrendim. Alacağım kişiyi arayarak durumu kendisine bildirdim. Bana ödememi sonra elden vereceğini söyledi. Ben bu parayı rayiç bedel almak için ödedim. Sonra tapu harcını 4.000,00.-TL olarak hesabımdan ödedim.(Tapu masrafları ile ilgili satıcı ile her hangi bir konuşmamız yada anlaşmamız yok) Bu işlemler, bankanın avukatın gelmesi falan derken bizim satışı yapmamız ile mesai neredeyse aynı saatte bitti. Parayı bankadan çekemediğimiz için bir sonraki güne kaldı. Evi aldığım kişi çalıştığı ve beyanına göre izin almasının problem olduğunu, parasını hesaba yatırmamı istedi. Ancak farklı bir banka hesabına. Kendisine ısrarla meblağın büyük, bankaların farklı olması sebebiyle işlem ücretinin çok olabileceğini söyledim. Ertesi gün parasının gönderdim. 1 saat kadar sonra arayıp paranın 500,00. TL eksik olduğunu söyledi. Eksik olmadığını, bu miktarın işlem ücreti olarak banka tarafından kesildiğini söyledim. Öyleyse bana 150,00. TL daha vereceksin dedi bu defada. (350,00. TL onun için ödediğim emlak vergi borcunu bu 500,00. TL ye tutup kalan 150,00.TL) Ben bunu kabul etmedim ve 350,00. TL param gitti. Aldığım evde öğrenciler oturuyorlar. Benim aldığım kişi emlakçı aracılığı ile evini kiraya vermiş. Kira sözleşmesini görmedim ama 2017 Ağustos ayına kadar olduğunu söyledi kiracılar. 20 Haziran 2017 tarihinde sınavlar bitince evi boşaltacaklarını şifahen söylediler. Fakat emlakçıya vermiş oldukları 650.00-TL depozitoyu almadan çıkamayacaklarını da eklediler. Benim aldığım kişiyi arayarak evi boşaltacaklarını ve verdikleri depozitoyu istediklerini söylediler. Eski ev sahibi de eve bakacağını, kontrol edeceğini, kırık dökük var mı yok mu ona göre parayı vereceğini söyledi. Öğrenciler depozitoyu almazsak sözleşme bitene kadar çıkmayız diyorlar. Alamazsak son ay da kira vermeyiz diyorlar. Kısacası eski ev sahibi depozitoyu vermeye yanaşmıyor. Bende araya girmek istemiyorum. 1-) Rayiç bedel olarak verdiğim 350.00 TL yi 2-) Tapuda ödediğim paranın yarısını bu kişiden geri talep etsem alabilir miyim? 3-) Şimdi oturan kişiler kirayı ve aidatı ödemezse, depozitoyu diğer kişiden alamayıp son kirayı vermez ve depozitoya sayarsa ne yapabilirim? 4-) Satın aldığım kişinin evi bana sattı. Bende olduğu hali ile aldım, kabul ettim. Şimdi bu kişinin evi kontrol etmesi doğru mu? Yada kontrol etti masraf var deyip depozitodan para kesebilir mi? 5-) Sözleşmeyi emlakçıdan talep edebilirmiyim? Vermezse ne yapabilirim? 6-) Eski sözleşme hala geçerli mi? Teşekkür ederim. Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
08 Mayıs 2017 | 10:41 Turgay YÖRÜK 1486 Kişi okudu