Izmir hakinda ne düsünüyorsunuz

Soru

Iyi günler Tebernüs bey, Izmir Gayrimemkul hakinda genel olarak düsüncenizi bilmek isterim. Yani, bildiginiz gibi Istanbulda fiyatlar patlamis durumda. Ankarada ucuz degil. Istanbul-Izmir otoyolu su an yapiliyor. Izmir-Ankara YHT de insaata su an. Ileri dönük genel bakildiginda izmirde bir patlama olarbilirmi? Bir Istanbul veya Ankara gibi yükselebilirmi? Her sene Göc alan Izmirin su an 4,2 Milyon nufusü var. Tesekür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ocak 2018 | 17:33 Cemil Yildirim 1461 Kişi okudu

Apartmanda Bulunan Ortak Alanların Bölüşümü ?

Soru

Sayın Nihat Dönmez Not: Daha önce gönderdiğim aynı sorumun detaylı ifadesi. Sekiz bloklu ve güvenliği olan temizliği şirket tarafında yapılan bir sitede oturuyorum.Sorum şu?Blokların giriş katı ortak alan olarak ayrılmış.Tapumuzda şu nolu depo veya kömürlük şu daireye aittir diye ibare var.Yalnız Müteahhit Zamanında her daireye ayrı ayrı yer bölmemiş .Bazı odalar büyük bazılarınıda küçük oda şeklinde bölmüş. Bulunan odalar apartmanda oturanların sayısına yeterli değil. Komşular ne kapsam bana kalır matığı ile adil bir bölüşüm olmadan kendi kafalarına göre bu tek odaları işgal etmiş kapılarına kilit vurmuşlar diğerlerine şans tanımadılar. Kendileri tek oda kullanırken diğerleri iki kişi bir odayı kullanmak zorunda kalıyor. Sorunu da çözmeye yanaşmıyorlar. Halbuki kimsenin yeri belli olmadan ve antlaşma sağlanmadan hiç kimse ortak alanın bir bölümünü veya odasını kapatmamalı .Diğerbir sorum ?Aynı ortak alanın bir tarafına müteahhit daire oluşturmuş üyelerin aidatları ile değil satarım düşüncesiyle fakat satamadı.Sitede 4 binanın altında aynı durum mevcut buda ortak alanlarda dolayısıyla bir daralma meydana getiriyor.Diğer bloklarda bu durum yoktur.Bunlar kapıcı dairesi değil çünkü güvenlik ve temizlik şirket tarafından yapılıyor zaten aidat ödüyoruz. Bu dairenin tapusu da yok fakat su ve elektrik doğalgaz bağlı.Kirayı da yönetim alıyor. Binada bulunan ortak alanların çözümü siteye mi ait yoksa bina da oturanlar mı çözmeli.Kiracıdan alınan kira o binanın ortak alanına harcanması gerekir mi ? Sorunu nasıl çözebiliriz.Kiracı dairesini iptal edebilirmiyiz Teşekkürler cevabınızı bekliyorum.

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
01 Ekim 2017 | 22:53 Bedri Aygün 1462 Kişi okudu

Torba Yasası İmar affı veya elek. su affı

Soru

merhaba efendim benim sorum kaçak yapılara elektrik ve su affı çıkacakmı imar affı vs. torba yasası mecliste varmı bilgininiz varsa sevinirim teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
08 Eylül 2017 | 17:02 semih şentürk 1462 Kişi okudu

Kira çarpanı 300 civarı ev almalı miyim

Soru

İyi akşamlar Tebernuş Bey.Denizlide yasiyorum.2+1 100 m2 ev alacak kadar nakitim var.Ancak Kira çarpanı 300 civarı.sizce bu fiyatlardan ev almalı miyim yoksa nakitte kalıp düzeltme mi beklemeliyim ? İyi calismalar. Teşekkürler .

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Haziran 2017 | 22:02 İsmail Alsancak 1462 Kişi okudu

alt kattaki kiracı hakkında.

Soru

Tebernüş bey; bir sorumda şöyle, bizim apartmanımızda yönetim yok sadece merdiven otomatiği benim üzerime ve bina ile ilgili sorunlarala ben ilgileniyorum ancak resmi olarak bir şey yok binada birtek ben ev sahibiyim diğerleri kiracı toplam 6 daire var ayrıca alt kattaki kiracı merdiven temizlik ücreti vermiyorum kendim silerim diyor girişten bahçe kata kadar o bahçe katta oturuyor ben girişte, girişten daireme kadar olan yeri silerim diyor ama zaten bina olarak baştan böyle konuşmuştuk ama olmayınca temizlikçi tuttuk ama yine bu daire verme taraftarı değil aşırı gürültü yapıyorlar ve aile içi bağıra bağıra konuşup tartışıyorlar bu binayı nasıl tahliye ettirebiliriz.. zannımca kontratsız otouruyorlar ev sahibi yalova tarafında biryerde.. cevabınız için şimdiden teşekkürler...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
29 Mart 2017 | 08:51 sedat yiğit 1462 Kişi okudu

Ev almak için verilen kapora bedelinin geri alınması hk.

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, biz Erdek de bir ev beğenmiştik ve ev sahibi ile konuştuk anlaştıktan sonra, kapora istedi 3000 Tl. Biz de verdik ve evin borcu vs var mı diye araştıralım dedik.Ve ev hacizli hatta elektrik ve su borcu falan vardı.Şerh konulmuştu eve.Biz de bunları duyunca evi almaktan vazgeçtin çünkü içimiz rahat etmedi.Verdiğimiz kaporayı geri alma hakkımız var mı? Yazılı imzalı kağıdımız var kapora verdiğimize dair.Teşekkürler.İyi günler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
27 Mart 2017 | 11:04 Emel Bay 1461 Kişi okudu

Mesa Dragos Kentsel dönüşüm

Soru

Tebernüş bey merhaba, Bugün sayfanızda Mesa ile ilgili "İstanbul'da, Dragos Sahilyolu'nda önemli bir kentsel dönüşüm projesine bir hafta önce imza attıkları"na ilişkin bir haber vardı. Bu kentsel dönüşümün tam yeri hakkında bilginiz varsa paylaşabilirmisiniz? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2017 | 19:00 Tahir Günelli 1462 Kişi okudu

Esenler emlak konutları yatırım için nasıl bir tercih olur?

Soru

Merhaba, yatırım amacıyla 300.000? civarında bir daire almayı düşünüyorum. Esenler emlak konutları site içerisinde olması, sosyal imkanlarının bulunması sebebi ile aradığımız kriterlere uygun gözüküyor. Toprak sahiplerine devredilen dairelerden 92m2 2+1 Amerikan mutfaklı ara kat daireler 300-280bin? civarında satılıyor. emlak konutun kendisi için yaptığı daireler ise 2017 yılı içerisinde teslim edilecek. Bu daireler yaklaşık 100m2 ve fiyatları 550.000? den başlıyor. Sizce toprak sahibinden alınacak bu özelliklerdeki bir daire yatırım için iyi bir alternatif olur mu?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Kasım 2016 | 14:01 Ahmet Atakan 1461 Kişi okudu

arsada payı olan birisi 23 sene sonra benimde binada paıimi verin diyo

Soru

merhaba 1993 yıllinda istambul güngören güneştepe mah.arsa tapulu daire aldım . o zaman mütait kendi eşinede pay vermiş şimdi gelmiş benim de hakkim var diye daire sahiplerine dava aciyormuş sonuç ne olur biz bu durum karşisınde nasıl davranmalıyiz bu konuda yol gözterıp yardımci olurmusunuz cok mutlu oluruz

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ekim 2016 | 17:00 rahmi yıldız 1462 Kişi okudu