Cevabınız için çok teşekkür ederim fekat,

Soru

Sadece kira çarpanı söz konusuyla halen ikamet ettiğim kocamustafapaşa semtinde çok uygun evler var.. amma lakin en az 35 yıllık, mt karesi küçük, site felan yok zaten evler bitişik nizam.. sokak arasından ancak bir araç geçebilen (ana caddeye 1 dakika uzakta olanlar dahil) apt lar ortalama 5 kat.. yenilenme durumunda belediyenin 3 kat verdiği, eh depremde eninde sonunda olacak nasıl alınacak böyle kira çarpanı yüksek ev? Emekli mühendisim.. Şimdi de haddim olmayarak ikinci üniversite eğitimi olarak tıbbı seçtim.. CTF 4. Sınıf öğrencisiyim.. 4 yıldır kira çarpanıyla yaşamaktayım.. birebir hemde kiraladığım ufacık eve ödediğim kira her ay bütçeme fena çarpıyor..???? Efendim aradığım eve birinci özellik depreme dayanıklılık hem inşaat kalitesi hem zemin önemli.. ikincisi güvenlik.. yani site içinde olmalı ve planlı yapılanma olmalı az da olsa yeşil , park yeri vs olmalı..eve de benzemeli yani.. iki yada tek göz oda odanın bi köşesinde mutfak maketi olmamalı.. tabii ki cebime de uymalı..birazcıkta gelişecek bir yer olmalı.. sorum da bundan kaynaklanmıştı.. saygılarımla..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ocak 2017 | 00:32 Nevin Bütün 1433 Kişi okudu

AB/AP yapacagi ambargo vs. Türkiyemize

Soru

Merhaba Tebernüs Bey, biliyorum burasi yeri degil ama baska yazacak sayfa bulamadin. Bu Türkiye/Erdogan düsmanligi gittikce artiyor almanya da. Türkiyenin ab ihtiyaci daha cok diye konusup duruyorlar benim aklime bi fikir geldi belki baskalari icin sacmalik gibi görünecek ama ben Türkiyemizi cok seviyorum.Almanyada yaklasik 3 million vatandasimiz bunlar, birlik olupda Türkiyemize para versek(yanlis anlasilmak istemiyorum) ben Türkiyeyi cok sevdigimden seve seve yaparim.Bak bakalim ozaman bunlarin tipine ne bozulurlar Hayirli günler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Kasım 2016 | 16:09 Tahsin Tastan 1434 Kişi okudu

3 KATLI MÜSTAKİL EVE 2 DAİRE VERİYORLAR

Soru

Merhaba 3 katlı müstakil bir evin ortanca katı bana alt ve üst kat farklı kişilere ait herkes 1'er daire istiyor 103 m2 köşebaşı bir yer müteahhitler ise 2 daire veriyor evimiz eski yıllardır sobayla ısınıyoruz evde çatlaklar var yıkılmasından endişe ediyoruz neyapabiliriz şimdiden yardımınız için teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Kasım 2016 | 20:01 EYÜP DOĞAN 1434 Kişi okudu

Dükkan'ımın değeri nasıl bulurum

Soru

Merhaba tebernüş bey.içinde 2 yıllık kiracı olan 1750 tl kira getiren dükkan'ımın değeri kaç paradır.nekadar fiyata satarsam gider beni aydınlatırsanız sevinirim.şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ekim 2016 | 14:35 Hakan Keskin 1433 Kişi okudu

Kirasını ödemeyen, kontratı olmayan ve daireyi boşaltmayan kiracı

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Apartman dairemizi işyeri olarak geçen sene Kasım ayında kiraya verdik, ilk görüşmede kiracı ilk kira bedelini yatırdı. Kira kontratı yanımızda olmadığı için sonra yaparız dedik ve İzmir merkezli bir firma olduğu için bir daha yanyana gelemedik ve kontrat imzalanamadı. ofiside aktif olarak kullanmadılar. Mayıs ayından bu yana kira ödemesi yapmıyorlar. Sadece Ağustos ayında kiracının kardeşi kendi hesabından 1 kira tutarı kadar bir para gönderdi. İcra takibi başlatılıp Tahliye davası açıldığında süreç çok uzun sürdüğü söyleniyor. daireyi de kullanmıyor ve boşaltmıyorlar. En kısa yoldan nasıl çıkartabiliriz. İlk kirayı geçen sene 15 Kasımda yatırdıkları için başlangıcı bu tarih alırsak,1 yıl dolmak üzere uzatmayacağız diyerek tahliye için ihtarname çeksek oluyormu. yine de boşaltmazlarsa ne yapabiliriz. daireye çilingi marifeti ile girsek başımız ağrırmı. Konu hakkında engin görüşlerinizi rica ederim. saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Ekim 2016 | 12:34 Tolga TURAN 1434 Kişi okudu

Kartal Kentplus 1+1 Yatırım (2016 durumu)

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Kartal Kentplus Residence'da 1+1 76 m2 bir daireyi yatırımlık almayı düşünüyoruz, kuzey cephe, askeri alana bakıyor, fiyatı 300.000 TL, fiyat bize biraz pahalı geldi, sizin görüşünüzü alabilir miyiz? Mevcutta kiracı var ve kiralar 1000 TL civarı, yatırım için elverişlimidir sizce? OHAL'ın piyasa etkisi ve düşen 0,9 kredi oranları etkisi ne olur? Yardımlarınız için çok çok teşekkür ederiz, Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ağustos 2016 | 08:44 BORA BERK 1434 Kişi okudu

Eyüp çırçır mh alinan daire hakkinda

Soru

Merhaba, yazilarinizi surekli takip ediyorum bu bilgiler icin ayrica tesekkurler. Soruma gelecek olursam; ilk evimi circir mh de 2+1 ,100m2 265bin tl ye 120bin tl kredi kullanarak aldim su an 1100tl ye kiraci var icinde, ilk olarak vergi konusu aklima takildi bununla ilgili bir yazinizi gormedim, kredi faizi ve benim baska evde kira olarak odedigim miktar dusulur mu ? İkinci sorum ise 2017 de acilacak mahmutbey-mecidiyekoy metrosu,5. Levent,eminonu-alibeykoy tramvay projesi ve buyuk istanbul tuneli gibi etkenler dairenin fiyatini onumuzdeki 3 yil icinde yuzde olarak ne kadar artirmasini ongurursunuz. Cevaplandirirsaniz sevinirim, dusunceleriniz benim icin onemli. Simdiden tesekkur eder iyi gunler dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Nisan 2016 | 11:03 Ali APAK 1433 Kişi okudu

Samandıra abdurrahmangazi mah. Sevenler caddesi hk.

Soru

Merhaba, Samandıra Abdurrahmangazi mahallesi Sevenler caddesinde sinpaş kelebekia sitesinin hemen arkasından daire almak ne derece doğru olabilir? Tavsiye edermisiniz ? 2+1 90 metrekare kira getirisi ortalama 750 tl. Kiraya verme konusunda sıkıntı yaşarmıyı. Değerlendirmelerinizi rica ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Nisan 2016 | 20:46 Emre Kral 1433 Kişi okudu

Tarım arazisi çifci barınagı ve konaklama mevzuatı.

Soru

mrb tebernüş bey vermş oldugunuz faydalı bilgilerden dolayı teşekür ediyorum. çeşme germiyan da 17 parsel arsamız bulunmakta 3 . derece sit vasfında ve tarım arazisi niteliginde arastırmalarım sonucunda çevre ve şehircilik bakanlıgından alınacak cifci barınagı ve konaklama adı altında inşaat yapıla biliyormus. bu konuda daha fazla bilgi ve izleyecegimiz yol hakkında yardımcı olabılırmısınız... iyi çalışmalar diliyorum.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
08 Nisan 2016 | 17:59 cihan akdağ 1434 Kişi okudu

Şerefiye, Belgin Bİlgiç

Soru

Merhaba, 15 dairelik binamız da kentsel dönüşümden dolayı yıkılma kararı alındı..Daha dorusu çürük raporu almak icin numune aldı, sonucunu beklıyoruz..binamız 5 kattan oluşmaktadır.Her Katta 3 daire vardır.binamız yıkım kararı aldığında herkes cebinden mütehaide metrekareye göre ödeme yapacak.Bize düşen 140bin.Şöyle bi durum var.Bize yöneticeler tarafından söylenen ;en üst katta bulunan daireler dublex, alt katta bulunan dairelerde m2 olarak yükselebilirmiş (alt daireler normalde 65 fakat bizim daireler kadar olacakmış yani 100m2) dublex olacaklar 200bin ,m2 si büyüyecek dairelerde 160 bin ödeyecekmiş..ödemeleri gerekenden çok az fark ödeyerek firmaya, kaZanclı cıkacaklar.yani ödeyecekleri sadece firmaya olacakmış..sorum şu, benimde hakkım olan arsa payından yararlanarak bu daire sahipleri çok az ödeme yapıp daha da degerlı eve sahıp olacaklar...Benım ve benım gibi ara katlarda kalan dairelere bu kişilerin şerefiye ödemesi yapması gerekmez mi? Gerekirse böle durumlarda nasıl hesaplama yapılır ve nasıl ödenir?benim bireysel olarak bunu kabul etmeme hakkım var mı? Hakkım varsa buna engel olabilirmiyim?Bizim bu işten kazancımız nasıl olur? Hak olanı nasıl elde edebiliriz? Teşekkürler

Belgin Bilgiç tarafından yanıtlandı.
13 Mart 2016 | 01:13 Sezer ışık 1434 Kişi okudu