4706 sayılı yasanın 5. madde uygulaması

Soru

Niğde Merkez Belediye sınırları içerisinde Hazineye ait bir yerde 1965 yılınde babamın yaptırdığı bir gece kondumuz vardı.1971 de su abonesi 1973 de de elektrik abonesi var.1985 yılında babama Tapu Tahsis Belgesi vermişler.Milli Emlak Müd. 2009 yılında belgeyi ticari alan diye iptal etti. Mahkemeye gittik süreç içerisinde davayı kaybettik. Bu alan 2010 yılında yapılan Niğde Nazım İmar Planında Konut alanı olarak gösteriliyor. bugün de halen konut alanı.Ve gece Kondu halen kullanılabilir durumda ayaktadır. Sorum şu: 4706 sayılı HAZİNEYE AİT TAŞINMAZ MALLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE KATMA DEĞER VERGİSİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN'un 5. Maddesi gereğince Gecekondumuzun işgal ettiği alanı Niğde Belediyesi'nde satın alabilir miyiz? Bu konuda ne gibi işlemler yapmamız lazım. Soruma cevap verebilirseniz şimdiden çok teşekkürler ederim. Ahmet ÖZKUL

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
27 Temmuz 2016 | 11:32 Ahmet ÖZKUL 1429 Kişi okudu

Aile Apartmanında İş Yeri Çalıştırma

Soru

Merhabalar; Apartmanımızda 6 daire var ve 1 daire iş yeri olarak kullanılıyor.Geri kalan 5 daire sakini buna karşı.Apartmana hem maddi hem manevi zarar veriyorlar ve uyarılarımızı dikkate almıyorlar. İş yeri(home office 12 kişi çalışıyor) olan yer mesken olarak gözüküyor tapuda. Bununla ilgili daire sakinlerinin uygulatabileceği yaptırımlar nelerdir? Teşekkürler.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Mayıs 2016 | 07:20 Ömer Doyran 1430 Kişi okudu

Kat İrtifakı ve İskan İzni Hk.

Soru

Tebernüş bey merhaba. Ben yaklaşık 8 yıllık bir binada 4 yıl önce tapusunda kat irtifakı yazan bir daireyi kuveyttürkten çektiğim kredi ile satın aldım. Aldıktan 1 yıl sonra kredimi ziraat bankasına aktararak yapılandırma yaptırdım. Benden önceki dairenin ilk sahibi de daireyi akbanktan kredi çekerek almış. Yani aynı daireye 3 kez eksper gelerek kredi onayı vermiş. Ben şimdi evimi satmak istiyorum. Emlakçının haftasonu evi göstermek için getirdiği müşterilerden biri evin iskanı olup olmadığını sordu. Ben de faturaların bizim adımıza mesken ruhsatlı olarak geldiğini söyledim. Onun öyle olmadığını tapuda kat irtifakı yazıyorsa iskanının olamayabileceğini söyledi. Dolaysıyla kredi de çıkmayabileceğini ima etti. Yasa değişikliği falan olduğunu söyledi. Bu durumda ben dairemin iskanı olup olmadığını ve daha önce 3 kez eksper gelip kredi onayı verdiği bir dairenin şu anda kredide bir sıkıntsı olup olmayacağını nasıl öğrenebilirim? Şimdiden teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
18 Nisan 2016 | 12:55 Emin REÇBER 1430 Kişi okudu

Ataköy 1. Kısım kamulaştırma ihtimali

Soru

Tekrar merhaba Tebernüş Bey, TOKİ alanındaki Ataköy 1. Kısım için el koyma değil, kamulaştırma yapılabilir demişsiniz. Cevabınız için çok teşekkür ederim. Bu sabah belediyede yaptığım araştırmada, hep beraber Capacity ve Galleria arasında kalan adanın (arada kalan tüm binaların) imar planının iptal edildiğini ve ne 1/1000 ne de 1/5000'lik imar planının mevcut olmadığını öğrendik. Belediye çalışanlarının da, haklı olarak, ne olacağı konusunda bir fikri yok. Bu durum sanırım ileriye dönük kamu yararına (!) bir rezidans/otel yapımının ön hazırlığı? Yine de diyelim ki normal bir ülkede yaşıyoruz, dairenin gerçek bedeli üzerinden vergi vermek muhtemel bir kamulaştırmada hakkımızın korunma ihtimalini güçlendirir mi? Aynı sokağın sol üst kısmındaki bloklar ise konut alanı olarak görünüyor. Bu durum onları daha güvenilir bir yatırım ve oturum alanı yapar mı? Tekrar teşekkürler ve kolaylıklar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Şubat 2016 | 23:04 Ümit Şen 1430 Kişi okudu

kentsel dönüşümde zor durumda bırakma

Soru

Slm tebernüş bey sağlıklı mutlu bir yıl dilerim biz 5 katlı 10 daireli 35 yıllık apartmanda yüksek bodrumda oturuyoruz biz burayı müteahhit e verip kentsel dönüşüme sokup yenilemek istiyoruz ve binamızın üstüne belediye 2 adet dublex daire izni veriyor bu dublex ler müteahhit e kalıyor ve burada dublex ler 700 750 bin tl ye satılıyor ve üstüne bizden 50 bin daire başı istiyor bunların hepsine 8 daire tamam diyorlar bizede bu arada müteahhit iti belirlediklerini söylüyorlar sizin eviniz bodrum geçiyor yeni binada daha da aşağıya düşeceğini belirtiyor müteahhit bizimle konuşmaya geldiğinde özellikle sordum bodrum dairelerin yerinde bir değişiklik olacakmı dedim kesinlikle olmuyacak dedi ama şimdi değişeceğini söylüyor şimdiki konumu dairemizin kaldırımdan camlarımız 1 mt yükseklikte [şu anda cam boyu 1.50 cm] müteahhit bize diyor belediye 1,30 kot veriyor ondan dolayı sizin evleriniz tamamen bodrum olacak ve camlar kaldırımla bir olacak [ yeni yapılacak binada kaldırımla bir olup cam boyu da 90 cm düşecek diyor] bizde evimizin konumu bodruma düştüğünden ve fazla ışık almıyacak olması bizi endişelendiriyor bize dediğine göre 1.80 cm kaldırımdan alta ineceksiniz dedi bizde bu şekilde kabul etmiyoruz ama üst 8 daire yenileyelim diyorlar 8 daireninde bina yenilendiğinden dolayı fiyatlarında artış olacak ama bizim daireler değer kaybedecek diye düşünüyoruz biz burada kaybımızı müteahhitten mi yoksa 8 daireden mi talep edeceğiz. birde üst katların daireleri büyürken bizim yeni binada dairemizin odası 6 m2 olacak şu anda o oda 11 m2 birde üst katlarında yeni binada o odası 14m2 oluyor. bizde istiyoruz binamız yenilensin ama bizim alt iki dairede bodruma giriyoruz ve odamız küçülüyor bizim burada hak kaybımızın olduğunu düşünüyoruz bizde kendilerine başka müteahhitlerlede görüşelim farklı şekilde teklif edenlerde vardır diyoruz ama onlar biz kararımızı aldık ve çoğunlugu yakalıyoruz diyorlar ve bu müteahhitte vereceklerini söylediler bizde bu durum da ne yapabiliriz birde tebernüş bey biz bu binada müteahhite illaki dublex dairelerimi vermek zorundayız mı bodrum daireleri müteahhite verip herkes bir üst kata çıksa olmazmı.. Bodrum daireler 64050 giriş 64060 diğer 6 daire 64070 tapularda arsa payı yazıyor ama gelen müteahhit her daireden 50 bin eşit istiyor bu arsa paylarına göre eşit ödeme yapmak zorundamıyız eşit ödeme yapmak zorunda kalıyoruz 8 daire istiyor diye düşünüyoruz saygılarımla teşekkürler...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Ocak 2016 | 23:57 merve ışık 1430 Kişi okudu

Hisseli Tarlaları nasıl satabilirim. ( kendi hisselerimi )

Soru

Merhaba; Balıkesir Altıeylül ilçesi Büyük bostancı mahalesinde ( Büyük şehir olmadan önce burası merkez büyükbostancı köyü idi) çeşitli parçalar halinde dünyadan geçmiş dede,babaanne,babanın üzerinde tarlalarımız mevcut fakat bu zamana kadar intikal falan yapılmadı,aralarımızda uyuşmazlık var.Bir tarladan yol geçti ve Elektirik direği dikildi toplam bunun parası olan 30.000 lirayı alamadık çünkü tarlalar ölenlerin üzreinde hisseli olduğundan alamadık.Hala kızı,amca oğlu,kardeş toplam 13 mirasçıyız.Bana intikal eden hissemi satmak istiyorum ne yapabilirim,beni bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim. Saygılarımla

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
11 Haziran 2015 | 17:37 Hüseyin Karabulut 1430 Kişi okudu

Akkoza akbatı 1+1 fıyat ve yorum

Soru

Merhabalar sn hocam...secımler bıttı..su an bır belırsızlık var sanızı bu kısa vadede olsa fıyatlara yansıyacak gıbı...fovorıme aldığım 5 daıreden 2 tanesı %10 a yakın fıyat düşürdü....daha önce bır ıkı proje ıcın nıyetlenmıstım ama kısmet olmadı...asıl arayışım bahcehır dı...sahaya ındım ve c.tsı gunü pek çok projeyı gezme şansım oldu...akkoza da 1+1 77 km..defne bloklarında 4. Kat...daha yenı gıtmış hazır kıracılı 800 tl.den bır daıre buldum... Ödmeyi 100 bına kredi çekerek 48 ay vadede ödeyeceğim...toplam ödeme 124 bın...kıra geliri 36 bın yapıyor...hıc artış olmadan düşünürsek...artışlarında vergı vb...şeylere çıkarsak ortalama fıyat bu...Lokasyonun biliriyorsunuz akkoza ıle ılgılı daha önce yorumlarınızı da aratarak okudum...düşüncelerinızde bır değişme var mı? Yukarıda yazdığım fıyat ve ödeme koşulları ıle alınabılır bır durumda mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Haziran 2015 | 12:28 Umıt perpil 1429 Kişi okudu

Kira Şerhi (Kira Sözleşmesi ile)

Soru

Merhaba, Sorum: e-devlet şifremden, bana 1/15 hisse olarak intikal eden meskende " Kira Akdi: EGO kurumu lehine trafo yerinin tesisi için 60 yıl müddetle kira şerhi 23/10/1973 Y:13236." ifadesini gördüm. Kira ücretinden pay alabilir miyim ve nasıl? nereye başvurmalıyım? Teşekkürler.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Haziran 2015 | 12:36 Burcu Yıldırım 1430 Kişi okudu

Komşu parselin bitişik nizam talebi hakkındaki kaygılarım.

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Esenyurt Namık Kemal Mahallesinde bulunan Bulvar cepheli yan komşu parselleri bitişik olan 4 katlı müstakil binamın arka parsel komşum Kentsel dönüşümden faydalanarak bina yapmak istiyor. Parseller'imiz şu anki konumu itibarı ile kendi parseli bana bitişik olan fakat benim komşu payı bırakmış olmam ve mevcut binamın arka pencerelerinin bulunması sebebi ile yeni yapacağı bina için şahsımdan Belediyemizden imzalanmak üzere bitişik nizam talebinde bulundu. Onay verme aşamasında gelecekte bir hak kaybı yaşamamak ve benzer taleplere ihtiyaç duymam halinde, (binam eski) kendi parsel'imi de güvenceye almak amaçlı ne şekilde önlemler alınması gerektiği konusundaki görüş ve önerilerinize ihtiyacım olup, yardım çabalarınız için sizlere şimdiden teşekkürlerimi sunarım.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mayıs 2015 | 00:30 Filiz Demir 1429 Kişi okudu

0 Faizle Konut alirken tapu konusunda ne yapilabilir

Soru

Tebernus bey merhaba Nish Adalar projesinden %40 pesin geri kalan %60 icin ise 60 ay vade 0 faiz ile (senet yapiliyor) konut alirken tapu vermiyorlar. Bu durumda tapu olmadigindan, bu 5 sene yani 60 ay icerisinde firma kaybolursa, iflas ederse alicinin durumu ne olur acaba? Ne hak iddia edebilir. 0 faizli konut projelerinde, kalan kisim odeninceye kadar ipotek koyulmasi uygulamasi yok mu? Bu durumda tapu yok birsey yok alici magdur olmaz mi? Nasil bir onlem alinabilir. Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Mart 2015 | 20:15 Emrah Colduroglu 1430 Kişi okudu