beş yıl içinde ev alıp satma

Soru

HAYIRLI AKŞAMLAR ... ben 2010 HAZIRANDA da ev aldım. tapuda 58.000 tl gözukuyordu. 100.000 tl kredı kullandım. kredıyı kapattım evı peşin paraya 2012 eylulde de sattımm . tapuda 68.000 tl gözukuyor. gelir vergısı ne olur.. şimdiden teşekkurler.....

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
01 Ekim 2012 | 20:53 ali yener 1425 Kişi okudu

Doç. Dr. Turgut H. ZEYREKTel: 0 342 317 1859Gaziantep Üniversit

Soru

Doç. Dr. Turgut H. ZEYREKTel 0 342 317 1859Gaziantep ÜniversitesiGSM 0 536 240 0169Fen-Edebiyat Fakültesi E-Mail [email protected] Bölümü Başkanı ve Öğretim ÜyesiÖğretim ÜyesiKilis Yolu Üzeri-KampüsTR“27310 ŞehitkÖ¢milGAZİANTEPGaziantep, 27.04.2011BASIN BİLDİRİSİDİRKastabala'da 2011 Yılı Arkeolojik Kazı ÇalışmalarıOsmaniye ilinin 12 km kuzey-kuzeybatısında, Cevdetiye-Karatepe yolu üzerinde, Kesmeburun, Bahçe ve Kazmaca köylerinin ortasında, Ceyhan nehrinin yakınlarında küçük bir ovaya hÖ¢kim kaya çıkıntısı üzerinde yükselen Ortaçağ kalesi çevresinde gelişen Kastabala antik kentinde 2011 yılı arkeolojik kazı ve araştırma çalışmaları başlayacaktır.Bakanlar Kurulu Kararlı izniyle ilk kez Doç. Dr. Turgut Haci Zeyrek başkanlığında 2009 yılında başlatılan arkeolojik kazı, sondaj ve araştırmalar için 2011 yılında öngörülen çalışmalar 01 Temmuz“29 Ağustos 2011 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. 2009 yılı çalışmaları Kastabala'nın ve çevresinin bugüne kadar bilinen tarihçesini değiştirmiştir. İlk kazı buluntuları yardımıyla antik kentin geliştiği vadinin Geç Neolitik-Erken Kalkolitik dönemden başlayan ve MS 13“15. yüzyıla kadar devam eden yerleşim alanı olarak değerlendirildiğini belgelemiştir.Kastabala'da günümüze ulaşan mevcut yapı kalıntılarının temizlenmesi, kültürel mirasımızın korunması, arkeolojik ve doğal bir park olarak düzenlenmesi, gelecek nesillere bırakılması, ülke turizmine kazandırılması, bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunulması amacıyla başlattığımız bilimsel çalışmalar tarafımızdan çok yönlü ve kapsamlı projelendirilmiştir ve faaliyetlerimiz planına ve takvimine uygun biçimde sürdürülmektedir. Arkeolojik kazı ve araştırmaların doğal hedefi kültürel mirasın açığa çıkarılarak, doğru bilimsel yöntemlerle kalıntı, bulgu ve buluntuları belgelemektir. Arkeoloji çalışmalarında tek bir kesim ya da tarafın etkilenmesi söz konusu değildir. Aksine tüm insanlık bu çalışmalar ve sonuçların hedef etkisindedir. Bu gerçeklikten hareketle Kastabala antik kenti arkeolojik kazılarının hedef aldığı tek bir kesim ya da taraf bulunmamaktadır. Kastabala'da gerçekleştirilen bilimsel arkeolojik kazı çalışmaları verilerinden arkeoloji bilimi dünyasından araştırmacılar faydalanmaktadır. Arkeoloji öğrencilerimiz yıl boyu edindikleri teorik bilgileri uygulama imkÖ¢nı elde etmektedir. 2009 yılında yöre halkından istidam imkÖ¢nı verdiğimiz onlarca insan burada sürdürülen çalışmalarımızda görev almış, emeğine karşılık ödediğimiz parayla ailelerin geçimine katkıda bulunulmuştur. Osmaniye esnafı da kazı ve araştırma çalışmalarımız ile bağlantılı hizmet alımlarımızdan kazanç elde etmiştir. Ulusal ve uluslar arası bilimsel toplantılarda bilimsel sunumlarımızla Kastabala ve dolayısıyla Osmaniye'nin tanıtımına katkıda bulunulmuştur. Kazı ve araştırma buluntularımız arkeoloji bölümü öğrencilerinin bilimsel araştırma konu malzemesi olarak sunulmuştur.Bilindiği gibi arkeolojik çalışmalar yavaş ilerlemekte, özveri gerektirmektedir. 2010 yılında karşılaştığımız olumsuzluklar ve bununla bağlantılı olarak çalışmalarımızın öngörülen programımıza uygun biçimde gerçekleştirilememesi bizim bu öz verimizi ve hizmet azmimizi etkilememiştir. Zorlu, mütevazı bir atmosferde büyük bir zevkle çalışmalarımızı sürdürmekteyiz ve sürdürmeye devam edeceğiz. 2010 yılında yaptığımız çağrımızı bu vesileyle 2011 yılında yineleme gereği duymaktayız. Şahsım ve başkanlığımdaki bilim heyetim Osmaniye Valiliğinin, Osmaniye Belediye Başkanlığının, Osmaniye'li Sanayici ve İş Adamlarının, Osmaniye Üniversitesi Rektörlüğü'nün, Osmaniye'ye gönül vermiş herkesin 2011 yılı Kastabala antik kenti kazı çalışmalarımızda bizleri bu özverili çalışmamızda yalnız bırakmayacağı inancındayız. Kazı, sondaj ve araştırma çalışmalarımız için kimseden para istemiyoruz. Kazı evimizin en kısa sürede inşası, ayni ihtiyaçlarımızın karşılanması konusunda sponsor desteğine ihtiyacımız var. Bu hususta Osmaniyeli ve Osmaniye'ye gönül vermiş herkesi sponsor arayışımızda desteğe davet etmekteyiz.Doç. Dr. Turgut Haci ZEYREKKastabala Kazı Başkanı

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Mayıs 2011 | 14:01 Turgut Haci ZEYREK 1425 Kişi okudu

Sayın Kireçci, Ispartakule\'ye AVM isteyenlerin öncelikle şun

Soru

Sayın Kireçci, Ispartakule'ye AVM isteyenlerin öncelikle şunu da göz önüne alması gerekir. Öncelikle AVM yatırımı son derece pahalı ve riskli bir yatırımdır. Eğer kiraladığınız dükkanlara hesap ettiğiniz müşteri gelmezse bir süre sonra tüm dükkanlar boşalır ve bu AVM yi okul mu, dersane mi yoksa hastane mi yapalım diye kara kara düşünürsünüz. Öncelikle AVM açılacak noktanın yüksek sayıda ve alış veriş yapabilecek nufus barındırması ve ana arterlere yakın olması gerekir. Bugün için Ispartakule böyle bir nufusu barındırmıyor. Belki 10 yıl sonra yeterli nufus oluşacak ama öncelikle ulaşım sorunun çözülmesi ve TEM gişelerinin kaldırılması gerekiyor. Bahçeşehir de KC inşaatin yaptığı ve 3. cadde olarak adlandırılan AVM benzeri garip bir çarşıda dükkanların yarıdan fazlası tam 3 yıldır bomboş duruyor. Buraya yatırım yapanların neler düşündüğünü tahmin edebiliyorum. Yine aynı şekilde Hillpark ve Loca gibi noktalarda birçok dükkanın boş olduğunu gözlemliyorum. Ispartakule ye göre çok daha fazla nufus barındıran Bahçeşehir de durum böyle iken Ispartakule ye kim neden AVM yapsın. Zaten yakın bir tarihte açılacak Akbatı Ispartakule, Bahçeşehir, Esenkent ve Boğazkent'in AVM ihtiyacını fazlası ile karşılayacak. Bence Ispartakule de oturanlar AVM ye kafa yoracaklarına Bahçeşehir ile Ispartakule arasına yapılacak 400-500 metrelik yol için TOKİ ye bastırsınlar, eylem yapsınlar. Hatta site yönetimlerinin bölgede faaliyet gösteren inşaat şirketleri ile görüşerek baskı yapması, bez pankartlar asarak yol sorununu dile getirmeleri son derecede yararlı olur. Böyle bir eylem inşaat şirketleri üzerinde de yeni ev alacaklar açısından son derece etkili olacaktır. Aksi takdirde 10-15 yıl üç kuruşluk kötü bir yol yüzünden azap çekerler. Bunun bir örneği Ardıçlı Göl evlerinde yaşanmaktadır. Bu bölgeye evler yapılırken imar izni unutulan 100 metrelik Bahçeşehir bağlantısı yüzünden Ardıçlı Göl evlerinde oturanlar tam 4 yıldır Bahçeşehir'e gelmek için 8-9 km fazladan yol kat edip inanılmaz bir işkenceye maruz kalıyorlar. Sorunu çözmesi gereken yerel yönetimlere sorunu götürdüğünüzde size olmadık kanun ve imar yönetmeliklerini göstererek bu işin sonsuza kadar çözülemeyeceği hissine kapılıyorsunuz. Oysa bu işi en kolay çözebilecek kurumlar inşaat şirketleri. Onlar her nasılsa bu tür problemleri bir şekilde çözebiliyorlar. Zaten bir kez yapıldıktan sonra iş bitmiş oluyor, imar, vs arkadan geliyor. Ispartakulelilere tavsiyem bugün bölgede inşaat şirketleri varken bu fırsatı kaçırmasınlar yoksa yıllarca perişanları oynarlar. Kolay gelsin.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Aralık 2010 | 18:01 Hüseyin TINAL 1426 Kişi okudu

Merhaba, İki sorum var. Birincisi, TOKİ\'nin tozkoparan davutpa

Soru

Merhaba, İki sorum var. Birincisi, TOKİ'nin tozkoparan davutpaşa civarında yapacağı toplu konutlar ve bunlara ne zaman başlanacağı ile ilgili ? Buradaki araziden şimdi ev almak mantıklı olabilir mi ? Diğer sorum ise, ağaoğlunun ateştuğla fabrikasında aldığı arsa ile ilgili bununla ilgili projeye başlama satış ile ilgili bir duyumunuz var mı ?Selamlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ekim 2010 | 09:31 Fuat Demir 1425 Kişi okudu

merhabalar benim aykosan sanayı sıtesi çarşı blok ta 2 tane

Soru

merhabalar benim aykosan sanayı sıtesi çarşı blok ta 2 tane 120 metre kare 1 tane 84 metre kare dukkanlarım var. buraları satıp başka yerlerde dğerlendirmem doğrumu .yada beklemek gerekirmi teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2010 | 23:41 burçak evre 1425 Kişi okudu

Pendik Yenişehir geleceği

Soru

Hocam merhaba Pendik Yenişehir mahallesinde deprem yönetmeliğine uygun yapılmış bir daire alacağım. Ancak ileride ne kadar prim yapar. Kendim oturacağım ama yinede bu bölge daha fazla gelişir mi? Havalimanı metro gibi yatırımlar yapıldı. Yeterince prim yaptı daha fazla yapmaz mı dersiniz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ekim 2023 | 09:19 Ayşe kılıç 1424 Kişi okudu

Yeni kentsel dönüşüm kredisi eski dairelere rağbet getirirmi ?

Soru

Sayın Tebernüş bey;Nasılsınız iyisinizdir inşallah.Deprem felaketinde vefat eden kardeşlerimize bağsağlığı diliyorum,yaralılara acil şifalar diliyorum,Allah bize bir daha böyle afetler yaşatmaması için dua ediyorum öncelikle,milletimizin başı sağolsun.Sizi yıllardır takip etmeye, yazılarınızı okumaya ve ilgiyle takip etmeye çalışıyorum.Tebernüş bey; sizi dinleyerek 2020 yılında sıfır 2+1 bir daire almıştım, 2022 yılında da kentsel dönüşüme girecek 10.kat, siteden 3+1 1992 eski bir daire almıştım.Fakat kat malikleri kendi arasında anlaşamayınca müteahhitle anlaşılamadı ve kaldı. Şimdi ise yeni bir kentsel dönüşüm kredisi sistemi getiriliyormuş, birmilyon TL ye 15 yıl 0,69 faizle ve 2 yıl ertelemeli bir kredi yani inşaat bitmeye yakın bir dönemde ödemeleri başlayacakmış.2022 yılında müteahhit 220.000.00.- 250.000,00,- arası para istiyordu,şimdi ise 700,000.00.- veya 750.000.00,- TL lerden bahsediliyor, inşaat maliyetleri çok arttı.Bu ödeme şartlarını zorlayarak kentsele girmesini beklemelimiyim, yoksa,bu yeni çıkan kentsel dönüşüm kredisiyle eski daireler prim yaparmı , bu durumda da satmalımıyım ?. İyi ve sağlıklı günler temenni ediyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2023 | 15:28 Ahmet Eroğlu 1424 Kişi okudu

Çatı katında odası olan daire

Soru

Tebernüş bey merhaba Arsa payi tapuda 344/2400 olan 439 m2 yüzölçüme göre 62 m2 arsa payi olan ve tapuda çatı katında odası olan kat irtifaklı daire yazan bir daire var.Gittim gördüm gayet bildiğiniz 3+1 daire yapmışlar 20 yıllık binada Sorum şu olacak belediyedeki kayıtlara göre bu daire kaçak mıdır, yani bir odaya mı izin var sadece bu durumda Bir de bu daireye kredi çıkar mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ocak 2023 | 23:23 MURAT POTUR 1424 Kişi okudu

Ev Satıldıktan Sonra Depozitoyu Sözleşmesi Yenilenmemiş Kiracıya Kim Ödemekle Mükellef?

Soru

Ev satın aldım. İçinde kiracı var, evi ben kullanacağım için kiracıya sözleşmeyi yenilemeyeceğimi ve 6 ay içinde evi boşaltmasını talep ettiğim bir noter yazısı gönderdim. Yani kiracı ile aramda herhangi bir kira sözleşmesi/kontratı yok. Depozito eski ev sahibinde. Eski ev sahibi depozitoyu bana veya kiracıya vermeye yanaşmazsa kiracı depozitoyu kanunen benden talep etme hakkı var mıdır? Bunun sorumlusu ben miyim? Yoksa depozitoyu eski ev sahibi mi vermek zorunda? Burada kanuni haklarım nelerdir? Saygılar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ağustos 2022 | 14:19 Taner Yılmaz 1423 Kişi okudu

Ev almak icin yer seçimi hakkında

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, gecen seneden bu yana ev bakiyoruz, biraz geciktik gibi gorunuyor. Ama bu enflasyon ortaminda sizin de yazılarınızdan takip ettiğim kadariyla hala alinabilir gibi dusunuyorum. Güzeltepe Kiptaş konutlari 3+1 net 120 m2 5.5 mn TL seviyesine gelmis durumda. Ayni bolge yenikoy konaklari 120m2 6 mn TL seviyesinde. Ikisi de son 3-4 yilda tamamlanmis projeler. Diger opsiyon da Göktürk te nispeten eski bir sitede (20 sene) 170 m2 brüt 4.9 mn TL, handikapı otopark yetersiz. Isimize uzaklık acısından hepsi benzer. Bize en sicak gelen opsiyon Göktürk, ancak kira çarpanı olarak Göktürk daha yuksek gibi, yukarıda bahsettigim evin güncel kira bedeli 12-13 bin tl olarak tahmin ediyoruz. Ek olarak bu binada iskan yok kat irtifakı var. Siz olsanız nasıl bir tercih yapardiniz? Iskan olmayan evlerle ilgili bir uyariniz olur mu?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mayıs 2022 | 11:32 Erkin Uzun 1423 Kişi okudu