İş yeri olarak kullanılan ap. yönetici seçimi ve aidat durumu

Soru

Sayın Zeynel bey Ankara/ Sıhhiyede bir iş yeri apartmanında kıracı olarak SMMM ofisim var. Aralık 2017 tarihinde artman yönetim seçimi yapılacak; kiracı olarak yönetime seçilebilirmiyim ? Apartman kombili Şubat 2017 tarihinden geçerli olmak üzere her ay 150,00Tl. aidat ödemekteyim. Mevcut yönetici gelir giderler hakkında apartman sakinlerine bilgilendirmiyor. Kiracı olarak yukarıda belirtilen konular hakkında bilgi vermenizi arz ederim.

Zeynel Fırat tarafından yanıtlandı.
22 Ekim 2017 | 14:07 Kenan GÖKSU 1406 Kişi okudu

150 m2 den büyük konutlarda KDV İadesi

Soru

Sayın Tebernüş Kireççi, Çanakkale'de 02 Aralık 2016 tarihinde 220 m2 büyüklüğünde bir konut satın aldım. Konut için kesilen faturada KDV oranının %18 olarak hesaplandığını gördüm. KDV oranının 2016 Eylül ayında çıkan tebliğe göre %8 olması gerektiğini belirttiğimde, bu hususun sadece büyükşehirler için geçerli olduğunu ifade ettiler. Bu konudaki değerlendirmenizi, fazla KDV ödenmiş ise iade için hangi yolu izlemem gerektiği konusunda fikir vermenizi rica ederim. Saygılarımla.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
15 Ekim 2017 | 00:04 Ahmet Çakmak 1405 Kişi okudu

Ümraniye inşaat ruhsatları

Soru

İl meclisinden geçen imarlarin,ilçe meclisinden geçmesi çok uzun mu sürmektedir?Bilindiği üzere Kazım Karabekir mahallesi 1500 lik planlar il meclisinden geçti.1000 lik planların hala aciklanamama sebebi nedir acaba.ruhsatli inşaat çalışmalarının sonbaharda başlanacağı söylenmişti.Gercekten sonbahara yetisirmi ? Şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ağustos 2017 | 17:52 Ali keskin 1406 Kişi okudu

Bodrum dükkan hakkında...

Soru

Merhabalar. Benim sorum aslında kentsel dönüşümde yeni yönetmelik sonrası oluşabilecek en büyük problemlerden olan Bodrum katlar hakkında. Benimde Avcılar 'da Bodrum kat dükkanım var. Kat mülkiyetli ve arsa payı fazla olduğundan dolayı 2015 yılın hatırı sayılır bir bedelle alındı. İlk sorum sizin sitenizde de sıkça karşılaştığım arsa payı düzeltme davası sonucu mağdur olma ihtimalim ve böyle bir durumda haklarım nelerdir. İkincisi ise bodrum kat olması sebebiyle, her ne kadar kat mülkiyetli olsada yeni yönetmelik sonrası meydana gelmesi muhtemel olumsuzluklar nelerdir. Teşekkürler. Saygılar...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Temmuz 2017 | 18:32 Murat tok 1406 Kişi okudu

Sitedeki bagımsız dükkan aidatı

Soru

Size sevgili hocam demek geldi içimden bi mahsuru yoksa ,tebernüş bey toki açık artırmasından iki adet işyeri satın aldım ,toplam altı dükkan üçü adedi henüz satılamadı yonetim seçimi yapıldı,yonetici daire başı 100 tl avans 50 tl aidat ,iş yeri içinde 200tl avans 100 tl aidat belirlemiş görüşmemizde bunu neye göre belirlediğini acıklayamadı daire tipi sitede 3 farklı m2 hepsi için aynı rakamı öngörmüş, dükkanlarda ortalama 40 m2satılamayan dükkandan nasıl aidat alıcagı hakkındada bir bigisi yok sizce doğrusu nedir nasıl olmalıdır ,40 m2 işyeri 130m2 daireden neden fazla öder cevabını yonetici arkadaş da açıklayamamakta bu konuda fikirleriniz hem ben hem site sakinleri hemde yönetici için aydınlatıcı olacak şimdiden çok teşekkür ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Mayıs 2017 | 22:29 engin yılmaz 1405 Kişi okudu

Arsa mı alayım Tarla mı kararsız kaldım?

Soru

bir konuda kararsız kaldım yardımcı olursanız çok sevinirim..Birinci seçenek 600 m2 taban oturumu 240 m2 4 kat imar hakkı olan bir arsa var ama şekli yamuk kenarlarının uzunluğu üst 13 m yanlar 23 ve 33m alt kenar da 31 m fiyatı da pazarlıklı hali 250bin tl istiyorlar bu arada çekme mesafeleri ise imar notunda A nın üstünde 5 altında 3 yanında 4 yazıyor ve bu arsanın 31 m uzunluğundaki alt kenarı hariç diğer 3 tarafı da 7 metrelik yola cephe çevresinde tek tük ev var ana yerleşim yerine 500 m uzaklıkta ordaki evler de m2 si 1000 tl den alıcı buluyor...ikinci seçenek de yaklaşık 25 m2 si yüzde 30 taban oturum 2 kat imarlı bölge içinde kalmış kalanı dışarda olan ve 1/5000 lik planda olan bir kısmı imar içinde,bir kısmı da sınırda toplamda 3375 m2 bir tarla var onun da fiyatı pazarlıklı hali 230 bin tl..Siz olsaydınız hangisini alırdınız ya da ikisi de pahalı deyip almaz mıydınız veya alırsam hangi fiyattan alayım? ve son olarak bu işin matematiğini rica ediyorum ayrıntılı bir şekilde bana anlatabilir misiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Nisan 2017 | 16:29 faruk altıntaş 1406 Kişi okudu

ugurlu barajı İstimlak önemli

Soru

Merhaba syn tebernüş kireşçi Kandıra'nın Teksen köyünde arsalarımız var annem ve babam vefat etti fakat biz arsalarımızı kardeşler arasında bölmedik köyün tamamının İstimlak olduğunu biliyorum komple kaldırılacak ancak bana bununla ilgili İstimlak yazısı gelmedi arsalar köyün içinde kalıyo gelmesi gerekmez mi şu anda tapu babamın üstüne ancak babam vefat etti bu durumda ne yapmalıyım İstimlak tan yararlanabilir miyim cvp ınız için şimdiden tşkler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
15 Nisan 2017 | 10:26 Ayşe dobra 1405 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm kredisi ile binamızı yenilemek isiyoruz, yardımcı olabilir misiniz lütfen

Soru

Merhaba Sefaköy K.Çekmece'de 40 yıllık 4 katlı bir binamız var. Tapu 2 kat bir kişi adına, 2 katta diğer kişi adına, müteahhite verdiğimiz zaman kişi başı 1 daire toplamda 2 daire veriyor. Biz binayı yenilemek istiyoruz, ketsel dönüşüm kredisi çekerek müteahhitle anlaşıp bu işi yapabilir miyiz sizce. Tanıdığımız müteahhit de var. teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
13 Nisan 2017 | 10:43 İLKER YILMAZ 1406 Kişi okudu

Hasılat paylaşımına dayalı satışlardan tahakkuk edecek vergiler hk.

Soru

Kıymetli Ahmet bey, İstanbul, Sarıyer, İstinye Poligon Mahallesinde bulunan 15500/385 hisseli tarla niteliğindeki arsamız için bir yapı şirketi %50-%50 haslat paylaşımlı bir proje teklifinde bulunda. Bugünlerde paydaşlarla görüşüp, ikna etmeye çalışıyorlar. 3 sene sonra proje bitecek, ve satışlar gerçekleştirilerek paydaşlara satıştan doğan %50 payları dağıtılacak. Acaba bu süreçte bize KDV, Gelir Vergisi veya değer artışı şeklinde bir vergi tahakkuk eder mi? Bunu öğrenmek istiyordum. Firma bağımsız birimleri net 149,5 m2 olarak planlıyor. Bu taşınmazı yaklaşık 20-25 sene önce almıştık. Şimdiden teşekkür ederim.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
07 Mart 2017 | 23:20 Gökhan TOPUZ 1406 Kişi okudu

Oturduğum ev satıldı ne yapmalıyım?

Soru

Merhabalar, Eski ev sahibimle 20.01.2015 tarihinde 1 yıllık kira kontratı yaptık ama 20.01.2016 da kontratı yenilemedik. Kiraya da herhangi bir zam yapmadı. Bugüne kadar da bir sorun olmadı aramızda. Fakat bugün Evi başkasına sattı, yeni ev sahibi de evden çık diyor, bende okullar kapanana kadar (7.aya kadar) çıkmam diyorum, oda ben 700 TL kira veriyorum sen 400 TL ye oturuyorsun diye çıkana kadar kirama zam yap diyor. Benim size sorum kanunen ben ne zamana kadar bu ev de daha oturtabilirim ve oturduğum sürece ne kadar zam yapabilir Yen'i ev sahibi . (Eski kontratta zam oranı Yok sadece matbu olarak ÜFE ye göre yazıyor) ama dediğim gibi eski ev sahibi hiç zam yapmadı. Saygılar...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Aralık 2016 | 00:15 Aziz özsoy 1405 Kişi okudu