Sit alanı ilan edilen arsamın yerine arsa alabilirmiyim. Nasıl bir yol izlemem gerekir
1976 yılında Ayvalık Küçükköyde bir arsa aldım. Sit alanı ilan edildi
Şifreni mi unuttun? Lütfen kullanıcı adınızı ve e-posta adresinizi girin. E-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturmak için bir bağlantı alacaksınız.
Gayrimenkul ile igili tüm soruları buradan yanıtlıyor...
1976 yılında Ayvalık Küçükköyde bir arsa aldım. Sit alanı ilan edildi
merhabalar 2014 haziranda tokide evimi teslim aldim su an guncel borcum 53.750 tl 2017 indirim kampanyasindan yararlanabilirmiyim ve yararlanabiliyorsam tam olarak ne ladar odemem gerekiyor. tapu masrafim ne kadar cikar evim 78 metrekare raiç bedeli 900 tl alicidan ve saticidan %2 diye biliyorum saticinin tapu masrafinidami ben oduyorum tapu masrafi toki borcu dask ve sigorta haricinde odeme yapmam gereken bii durum varmi?
iyi günler okul imarlı arsam kamulaştrılma kararı verildi güncel imara göre konut yapılsa 150 konut yapılıyor,kamulaştırmada bu dikkate alınırmı önemlimidir ? teşekkürler
Merhabalar İstanbul Kadıköy Erenköy de bir evimiz var. 2,07 emsalin yılbaşında artacağı söylentisi çıktı. Güya 1.20 ve 1.25 emsal dışı açık alan kullanım haklarının uygulamada haksızlık ve tutarsızlıklar yarattığı bililen bir gerçek, 1.25 açıkalan kullanımı hak kazanmış olanlar için son kez 31.12.2016 ya uzatıldı. 01 Ocak 2017 itibari ile 1.20 de uygulamadan kaldırılıp balkon oda sahteciliğinin önüne geçilerek net 2,50 emsal uygulanacağı söyleniyor. Kış bahçesi uygulaması varken de 1.25 iddiaları vardı ve gerçek çıkmıştı. Şimdi de bu..Acaba doğru mudur? Evimizin 1.25 kullanım hakkı var. Ya yılbaşında uygulama bitmeden müteahhide vereceğiz ya da yılbaşını yeni emsali bekleyeceğiz, Acaba bu konuda bir çalışma olduğuna ilişkin bir duyum aldınız mı? Herşey için şimdiden teşekkür eder bu siye yoluyla verdiğiniz önemli destek için için tüm sahipsiz kalan ev sahipleri şükranlarımızı sunarız. Mustafa Artalan
Tebernus bey merhaba öncelikle yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum sorularım için teşekkür ederim size sorum, Esenyurt Kıraç Atatürk mahallesinde 1996da almış olduğumuz 133m2 arsamiz mevcut kendi imkanlarımızla yapmış olduğumuz kargas 90m2 temel oturumlu üst katlar 110m2 3katli evimiz var biz burayı topraktan 510000bin nakite satıp Esenyurt akcaburgaz mahallesinde Hadımköy gişelerine yakın konumda kat irtifaklı 200m2 güney cephe dubleks almayi düşünüyoruz sizce bu fikirlerimizde mantıklı hareket etmiş olurmuyuz
Sayın tebernüş kireçci benim küçükçekmece kanarya mahallesi florya caddesinde dublexim var 195m2 tek tapulu mesela kentsel dönüşümünden sonra ben tek dairemi alcam yoksa 2dairemi veya metrekaremmi fazla olcak söylermisiniz öğrenmek istiyorum lütfen cevaplayınız teşekürler..
Merhaba tebernüs bey yazılarınızı sürekli okuyorum benim Silivri akörende 2 adet birer dönüm hisseli arsam var 5 yıl önce toplam 40 bin tlye satın aldım bunları satıp beylikdüzünde 2+1 sıfır 4 katlı binalarda 150 bin TL civarı ev alıp kiraya vermek istiyorum emlakçı arsalara toplamda 110 bin civarı para veriyor üzerine geri kalanini ben tamamlayarak ev alsam mantıklı olurmu şimdiden teşekkür ederim
merhabalar sn hocam..kolay gelsin....yaklaşık bır haftadır merter de 1+0 studyo daire alımına yoğunlaştık....emkalçımız acıl olarak şehır dısına cıktığından mal sahıbı ıle bugun görusme yapacak...daıre 43 mk.2.kat ve ıcersınde 1600 tl.dan kıracısı var...nette arastımama rağmen platform da studyoların ne kadar paraya satıldığını bulamadım ilk çıktığında....platform hala faal değil...alışverıs merkezı çalışması var çarşı bolumune...carfoursa ve diğer gıda ve teksıl tanınmıs markalar yerlerını yavas yavas alıyorlar...temmuzda buyuk açılış olacağı söylenıyor... bu benım ılk yatırımın olacak eğer kı alırsam...nıyetımız var ama korkmuyor da değiliz...270 bın ev fıyatı tapu ve komısyonlarla bırlıkte 285 i bulacak...mk.si 6500 tl sı cıvarını buluyor..brut olarka tabı.... bırde platformda otel olarak kullanılan bolumlerı de var...bu fıyatalra geleceğe yonelık nasıl yansır?...5 sene satmayı dununmuyoruz...projeye otel ruhsatı alma soz konusu boyle bır sey olursa bızım studyolara zararı olur mu?...proje sızın gozununzde nasıl ve belıttığım fıyatlardan alınabılır mı?....
Merhaba ben papatya insaat duzlem yapi ortakligi (sanirsam galiba :) ) beylikduzunde yaptiklari vadi konaklari projesinden ev almayi planliyorum. asil sorum alacak oldugum daire 270 bin tl ve kolay odeme secenegi sunuyorlar bana fakat bahce kati fakat peyzaj bolumunden daire icin tahsis edilmis 5.5 m2'lik bir alan balkon olarak daireye ait ve 2 bahce kati var yukariki katlar 3 katli daire nin bir bolumu peyazaji ve havuzu diger bolumu arka taraftaki cocouk parkini goruyor net 81 m2 yine ayni bolokta 305 bin tl ye 3.kat var cephe direkt peyazakpeyazaj ve karsi apartmani goruyor tam yari yariya ve metrekare bazinda net 73 m2. ben bunlardan hangisini almaliyim ? ileride pisman olur muyum 3.kat almadi diye? Bahce kat in isinma vb gibi bir dezavantaji olur mu? cok kararsiz kaldim butcemi bahce kati icin baya zorladim ama 3.kat da guzel geliyo acaba diye dusunuyorum? Siz ne derseniz? ve ileride tahmini fiyat artisi nasik olur? duzlem yapiya guvenebilir miyiz kalite vb konularda? simdiden cok tesekkur ederim
Tebernüş hocam öncelikle selamlar sitenizi hemen hemen hergün takip ediyorum dün karşılaştığım bir haberde TOKİ alt gelir grubuna İstanbulda 1500 konut yapacakmış. Şartlar nedir tabi bilemiyoruz ancak TOKİ nin daha önceki bu tarz projelerini düşünürsek şöyle bir sorum olacak. Eşim devlet memuru 2300 TL maaş alıyor ben çalışmıyorum bu durumda biz bu projeden yararlanma ihtimalimiz var mı? Ayrıca endiğim bilgilere göre TOKİ hane halkının gelir düzeyini inceliyormuş. Bizim evimizde eşim ve benim dışımda birde eşimin bekar kız kardeşi var o da devlet memuru 2000 TL maaş alıyor ve ikametgahı bizim evimizde gözüküyor. Hane halkı gelirine o da dahil edilir mi ? Yardımcı olursanız çok memnun olurum ev sahibi olmak istiyoruz bu şartları taşımak için acele ediyoruz. Saygılarımla