Müteahitler neden satış sonrası hizmetin değerini anlayamıyor?

Soru

Selamlar. Yıllardır gözlemlediğim bir ayrıntıyı paylaşmak istiyorum. Bildiğiniz gibi İstanbul'da projeler yapan Artaş grubu 2 yönüyle ön plana çıkıyor. Birincisi onutları zamanında hatta erken teslim ediyor ikincisi ise satış sonrası hizmetler konusunda çok takdir topluyor. İşte bu 2 küçük ayrıntı sayesinde Artaş'ın satışlarının iyi olduğunu düşünüyorum. Artaş, satışlar bitti mi çıkıp gitmiyor, yönetimi de kendisi yapıyor. Artaş grubu bana göre çok zekice hareket ediyor çünkü vatandaşın ne istediğini iyi tespit etmiş. En düşük aidat karşılığında bana göre en iyi site yönetimi veren firma. Bunun sonucunda ne oluyor? Satışa çıktığı gün millet koşup gözü kapalı maketten ev alıyor. (Bu arada Artaş reklamı yaptığım düşünülmesin görüşlerim genelde olumlu olmasına rağmen mesela Tema projelerini hiç beğenmiyorum ve eleştirecek bazı önemli noktalar görüyorum.) Yıllardır durum bu olduğu halde diğer inşaat şirketleri bunu neden örnek almaz anlamış değilim. Benim inşaat şirketim olsa önce profesyonel bir site yönetimi şirketi kurar bu alanda verdiğim hizmetler müşteri memnuniyeti sağlayarak bu alanda tanınmaya başlardım doğrusu. Ama hala inşaat firmalarının site yönetimi ve satış sonrası hizmete gereken önemi vermediğini görünce hayretler içinde kalıyorum. Tamam tapuyu verip tatlı parayı cebe atmak site yönetimi hizmeti vermekten daha kolay. Ama zoru becerip insanları memnun edemezsen konut satamazsın. Size gelen sorulardaki şikayetleri görüp üzülüyorum. Makette başka teslim başka evle karşılaşan müşteriler, tapuları verilmeyenler, site yönetimine dair hiçbir şey yapmayıp insanları ortada bırakanlar, suyu doğalgazı bağlanmayanlar vs vs. Bence o dönemler bitti artık, internet var, hangi firma insanları nasıl mağdur ediyor açıkça belli. Bana fikir "soranlara şu firmalardan ev alabilirsin ama şunlardan asla alma" diyorum. Sonuçta müteahhitin vatandaşa attığı kazık ufak değil ki gözükmesin...Siz müteahhitlerin site yönetimimi ve satış sonrası hizmet konusunu hala önemsememesini neye bağlıyorsunuz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ocak 2015 | 09:17 deniz yıldırım 1397 Kişi okudu

Esenler emlak konut veya Academia apartment

Soru

Tebernüş Bey, merhaba. bir önceki sorumda esenler yerine esenşehir yazmışım kusura bakmayın. Emlak konut 0.50 faiz oranı ile kendi kredisini veriyor. 1+1 brüt 65 m2 faiz ödemesiyle 345.000 tl ye geliyor. Academia apartment 75 m2 brüt 225.000 ve 1.000 tl civarı kira getirisi olacak. Ancak academia yeteri kadar prim yaptı deniyor. İkisi arasında kaldım. Kira çarpanı olarak netice belli sizin yorumunuz nedir. Peşin teşekkürlerimle...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Aralık 2014 | 21:41 zeki güçlü 1398 Kişi okudu

Göktürk/ Kemrburgaz'da satış

Soru

Merhabalar, sorumu yanitlayacaginiz umuduyla yaziyorum, göktürkte 4 katlı bir binam var, her geçen gün emlakçılar numaramı bulup satmayı düşünüyor muyum sorusu ile karşı karşiya kaliyorum. Veriler fiyatlar yukseldiginden dolayi tereddutteyim. Sizce daha degerlenir mi? Konum ve yapi olarak 4 daire ve 1 dükkan var.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Kasım 2014 | 16:57 Yakup Akalp 1397 Kişi okudu

SİLİVRİ ÇANTADA ARSA ALMAK

Soru

Merhaba Tebernüş Bey daha önceki soruma cevabınız için çok teşekkür ederim.Sizin de ışık tutmanızla 1 ay önce Kızılpınardan arsa.Şimdiden bile kar ettim :) Aldığım emlakçı müşteri var 20,000 fazlasına satalım diyor.Çok teşekkürler.Elimde 30,000 tl civarında nakitim kaldı bununla çanta tarafında 300 m2 30,000 civarında arsa alsam ne kadar mantıklı bir yatırım olur.Yazılarınızı ilgiyle okuyorum. SEVGİLER...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Ekim 2014 | 13:52 elif sönmez 1397 Kişi okudu

Riskli yapi raporu nedeniyle kiraci tahliyesi

Soru

Sorunuz: Merhaba, ben ve ailem kiracı olarak yaklaşık 3 yıldır bir dairede oturuyoruz. Haziran ayinda bina icin Riskli yapi raporu cikartilmis. Ancak bize evi bosaltmamiz icin halen tebligatta bulunulmadi. Ev sahibiyle gorustugumde kirasini istedini soyluyor onun disinda bilgi vermiyor. Kira sozlesmem martta biticek. Ben şimdi tasinmak istiyorum ama ev sahibine kalan aylar için sözleşmem gereği kira ödemesi yapmak istemiyorum. Ev sahibinin riskli yapı raporu çıktıgi icin tahliye konusunda bana bunu yazılı tebliğ etmesi gerekmez mi? Rapor çıktıysa bile bina yıkılmazsa, sözleşme bitimine kadar kalan aylar için benden kira ödemesi isteme hakkı var mı? Konu hakkinda ne yapmaliyim. Desteğiniz için şimdiden teşekkür ederim. Syg.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ekim 2014 | 18:25 Sema aksu 1397 Kişi okudu

Beylikdüzü Kalekent Projesi

Soru

Tebernüş Bey Merhaba; B.düzü kalekent projesinde 3+1, Brüt 161 m2 6 katlı binanın 5.katı çift cepheli bir daireye yatırım yapmayı düşünüyorum. Fiyatı 450.000 TL. m2 bazlı fiyatı 2800 tl ye geliyor. Ayrıca satış ofisinden aldığım bilgiye göre aylık 2000 lira kira bedeli olmasını öngörüyorlar.Bu şekildeki kira çarpanıda 225. Evi oturum amaçlı düşünüyorum. Bu kriterlerde değerli yorumlarınızı paylaşabilir misiniz? Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ekim 2014 | 14:11 Muammer Can 1398 Kişi okudu

CUMHURİYET MAH KENTSEL DÖNÜŞÜM

Soru

Merhaba Tebernüş Bey Bizim sultangazi cumhuriyet mah. buğday sokakta 1 dükkan 1 dublex daire var şuan sıkıntıdayız satmak istiyoruz fakat kentsel dönüşüm olacakmış satalım mı satmayalım mı arada kaldık birde gedaşın kentsel dönüşümü öğretmenler sitesinde mi yoksa bütün cumhuriyet mahallesini kapsıyor mu cvplarsanız çok sevinirim iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ağustos 2014 | 02:27 fatih baş 1398 Kişi okudu

tozkoparan hk.

Soru

Tebernüş bey, Kiracım eve tadilat yapmak istemektedir. Ben ise dönüşümü zaman başlayacağı tarihe göre karar vermek istiyorum. Acaba Tozkoparan'da fiili olarak işlem ne zaman başlayacaktır?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Şubat 2014 | 11:28 beytullah ardic 1398 Kişi okudu

cerrahpaşa kentsel dönüşüm

Soru

Hocam, cerrahpaşada asistan hekim olarak çalışmaktayım, kiraların çok yüksek olması nedeniyle stüdyo bir ev almanın karlı olacağını düşündüm, yeni binalarda küçük bir ev bakıyorum ancak kentsel dönüşümdeki gelişmelerin kocamustafapaşa civarında ev almaya olumlu ve olumsuz etkilerini tahmin edemiyorum. Bana bi yol gösterir misiniz? Saygılar....

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
20 Eylül 2013 | 12:46 Elif Rüşen 1397 Kişi okudu

Double park residence projesi hakkında

Soru

Tebernüş Bey günaydınlar, Daha önce de size bahsettiğim üzere 5-6 aydır oturum amaçlı ev arıyorum ve özellikle Güneşli-Basın Ekpres bölgesi civarındaki projelere baktım. Aralık ayında Mar Yapı Güneşli Konutlar'dan bir ev alacak oldum son anda bir iki pürüz çıktı ben de bekleme kararı aldım. Bugün baktığımda orada hala bir sürü satılık 2. el ilanları var. O yüzden hala değerlendirilebilir bir proje olarak görünüyor. Oranın en büyük avantajı bitmiş-hazır proje olması sitede yaşamın başlamış olması (3 te 2 doluluk oranı ile) ve nispeten civardaki projelere göre fiyatının bu şartlarda uygun olması. Tabiki kalite ve nitelik olarak etraftaki projelerden biraz geri olabilir. Son olarak Keleşoğlu ve Nanda Yapı'nın beraber yaptığı Mahmutbey'de bulunan Double Park projesini inceledim. O da yine basın Ekspres'a yakın ama etrafında pek konutun olmadığı daha çok boş arazilerin bulunduğu bir yer. Ancak proje hoşumuza gitti ve içimize sindi. Bana güney cephe, 5. kat, 116 m2 brüt 2+1 daire için 355bin TL fiyat verdiler. Bütün odaları güneye bakacak şekilde konumlandırılmış 2+1 daireler. Bu da bolca güneş demek :) Projeyi konsept olarak beğendik. Hemen arkasında Polat Port Residence var, karşısında da Kemerburgaz Üniversitesi. Ancak aklıma takılan bir iki soru var. 1- Bitmemiş proje olması kafamı karıştırıyor. Teslim süresinin uzaması, ya da Esenyurt vari problemlerin yaşanması gibi (gerçi o problemler Esenyurt'a has). O açıdan bakıldığında Keleşoğlu ve Nanda Yapı (ilk işi) ortaklığını nasıl değerlendiriyorsunuz?. 2- Projeye çok yakında konumda büyük bir asfalt üretim fabrikası var (İSFALT Mahmutbey). Bu fabrikanın bölgeyi olumsuz etkileme durumu nedir? Bu konuda görüş belirtebilir misiniz? 3- Yukarıda belirttiğim fiyat için değerlendirirseniz alınabilir bir proje midir (Sözleşmede teslim 2014 Kasım ama 2014 Haziran gibi bitirmeyi planlıyorlarmış)? Bu bölge için metrekare birim fiyatı hangi mertebelerde olmalıdır? Kusura bakmayın yine uzun yazdım ama ne yapayım detaycı bir insanım :(

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Şubat 2013 | 09:03 Onur Çiçek 1397 Kişi okudu