BAHÇEKAPIDAN YATIRIM AMAÇLI EV ALMAK

Soru

Tebernüş bey merhaba. Son günlerde yatırım amaçlı gayrimenkül düşününce sizin yazılarınızı okumaya başladım. İstanbul dışında yaşıyorum. Ama İstanbuldan yatırım amaçlı 400 bin liraya kadar gayrimenkül düşünüyorum. Kira getirisi olsun istiyorum. (Arsa olursa da iyi olur belki:))) bahçetepe den 2+1 hobby bahçeli ev de olabilir diye düşünüyoruz. yada 1+1 . siz ne öneririsiniz? prim yapar mı uzun vadede. yoksa başka projelere mi yöneleyim? hobby bahçesi de çok hoşuma gitti. Lokasyon olarak da iyi gibi. 540/4 projesi...Sağlık kampüsü projesi YAPILMASA bile etraf boş...geçen hafta birkaç saat gelip gezdim oraları. İstanbulda yaşamayan bir Kayserili olarak sabırlı olursam kazanırım düşüncesi oluştu. Siz yazılarınızda aceleye gelmez diyorsunuz ama fiyatlar uçmuşşşş....İstanbulda emlak fiyatları %29 larda artmış diye MB açıklama yaptı. Başka illerde %19 larda bu artış. Ne yapmamı önerirsiniz? ülkedeki son olumsuzluklar emlak piyasasını nasıl etkiler? Beklemelimiyim? teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Temmuz 2015 | 17:27 AYŞEGÜL ÇİÇEK 1368 Kişi okudu

Ev sahibi olabilmek için öneri

Soru

Tebernüş bey merhabalar , Sizi ve diğer platformlarınızı işyerinde mutlaka hergün okurum ve takip ederim değerli bilgilerinizi aktardığınız için size sonsuz teşekkürler. Öncelikle bu yıl sonunda elimizde ki 50.000 tl nakit ile 200.000 tl ye kadar konut almak istiyoruz eşimin de benimde işyerim maslak civarında. Şuanda 1000 tl ye kirada oturuyoruz ve oturduğumuz merkezi bölgelerde bu fiyata ev almak imkansız. Gün geçtikçe fiyatların daha da artacağından korktuğumuz için bir evimiz olsun mantığıyla Yakuplu beylikdüzü bölgelerinden daire alıp kiraya vermek mantıklı mı ? Bölge uzun vadede güzel prim yapar mı ? Genelde kira çarpanları 220 civarında. Yoksa nakit biriktireceğiz derken fiyatlar alıp başını gidiyor, aziz nesinin anlattığınız ev hikayesini ise aklımdan hiç çıkartmıyorum yoksa hiç ev sahibi olamayacağız :) Değerli görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Temmuz 2015 | 12:41 Onur Sezgin 1368 Kişi okudu

MARMARAY HALKALI PROJESİNİN SON DURUMU HAKKINDA

Soru

Merhaba, Basında İspanyol yüklenicinin çalışmalarını durdurma noktasına getirdiğine yönelik haberler mevcut olan Kazlıçeşme-Halkalı Marmaray hattının son durumu hakkında bilginiz var mıdır? Saygılarımla,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Aralık 2014 | 18:36 BERK ÖZSALGIR 1368 Kişi okudu

tarla mı? parselli arsa mı?

Soru

Kayseride yatırımı mı daire olarak yaptım. fakat ev yıpranması, boş kalınca aidat borcu, kiracı çıkıp-diğer kiracı oturana kadar ki geçen zaman nedenleri ve daire stın almanın pahalı kira verme ücreti düşük olması sebebiyle iyi bir yatırım aracı değil fakar arsa yı nasıl nerden kaç liraya almalıyım bilemiyorum. Parselli mi? ifrazlı mı? yoksa ham tarla mı almalıyım. Arsanın vergisi de yüksek diye duydum. Kafam çok karılık yardım cı olurmusunuz. ayrıca kitabınızı talep ediyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Eylül 2014 | 17:29 zehra yevgi 1367 Kişi okudu

Urla Icmeler deki bir arsanin imar ve degeri

Soru

Sayin Dagistan, Izmir-Urla-Icmelerde sahile sifir (sahilden gecen yoldan itibaren baslayan) bir arsa var. Yuzolcumu 470 m2. Bu arsanin degeri ne olabilir? yatirim icin dusunuyorum. Edindigim bilgiye gore sahile yakin oldugundan ilk on metresi (yaklasik 150 m2) umumi alan icin planlanmis bu kisimda yapilasma olmayacakmis. dogrumudur? Bu konuda bilginiz var mi?

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
23 Eylül 2014 | 16:56 Ziya Özcan 1367 Kişi okudu

hangi proje daha kârlı olacak

Soru

Tebernus bey merhaba, Bir daire almak istiyorum ama avrupa konutları ile kalenin Topkapı yapacağı proje ile finanskent 2 arasında kaldım. Henüz iki projenin de satışları başlamadım ancak elimde bi tanesini almaya yetecek param öldürüldüğünü ve finanskent in lansmanı yaklaştığını şimdiden soruyorum. Ben iki projeden birinde yatırım amaçlı 1+1 daire almayi planlıyorum ve sizce hangi proje daha çok bana kar ettirebilirsiniz ve sizce hangi proje lokasyon merkeze yakınlık vb kıstasları kıyaslandığında daha iyidir. Teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ağustos 2014 | 17:13 Ahmet unal 1367 Kişi okudu

tüfeli ödemelerde hangi yolu izlemeliyiz

Soru

merhaba yazılarınızı elimden geldiği kadar takip ediyor dikkate alıyorum biz ilkdefa ev sahibi olmak adına körfezkent 3 projesinden giriş kat 2+1 97 m2 brüt bir daire aldık 20.000 peşin ödemeler kasım 2015 te başlıyor 99.000 TL tüfe ile borçlandık düşününce tüfe işinin çok riskli olduğunu düşündüm ama iş işten geçti şimdi nasıl bir yol izlersem bu işten zararlı çıkmam ne yapmalıyım ayrıca yatırım yönüyle düşünceniz nedir zira proje 1. ve 2. etaba göre bol + sı olan bir proje şimdiden teşekkür etmek isterim sağolun.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Mayıs 2014 | 17:49 osman nuri erdim 1368 Kişi okudu

miras

Soru

Babamın evlilik dıiı çocuğu olduğunu öğrendim bu kişi ilerde bana miras konusunda sorun çıkartabilirmi hakkı varmıdır şu an 1 tane ev var miraşçı olabilirmi

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
24 Nisan 2014 | 23:33 seldaözyiyit 1367 Kişi okudu

gop

Soru

tebernüş bey tekrar merhaba...inşallah sağlığınız sıhatiniz yerindedir iyisinizdir...sorum şu olacak..biz arkadaşımla 2009 senesinde avrupa konutları tem 1 den daire aldık..ve bizim çocuklar bu siteyi çok sevdiler gerçektende istanbulda gezmediğim site yoktur peyzaj olarak şelalesi gölü parkları olan ender sitelerden....genelde problem gibi yansıtılan şeylede mükemmel arayışlarıdır...ataşehirde muadil sitede arkadaşım 250tl den aşağı aidat ödemezken biz 2 artı bir daire için 120tl aidat ödüyoruz ve aldığımız hizmet için gerçekten ucuz ve merkezi sitem değil kat kombili..yaktığımızı ödüyoruz...site teme cephe ve alibey barajına cephe ve devamlı önünde yapılaşma olamadığı için alibey barajı ve belgrat ormanları tarfından temiz havası var bu bölgeleerde ender olan durum....ulaşım olarakta çok iyi...bu şekilde beğendiğimiz sitemizden tem 2 den daire alanlım dedik ama sonra eskiden butik sitede oturuyorduk en kötü dezavantajı aidat çok yüksek oluyor ve peyzaj az oluyor bazı grup ailelerede o peyzajı herakşam gasp etttiği için siz kullanamaıyorsunuz ve meterkaresi 4800tl civarı...şimdi ihlas açıklama yaptı avrupa konutları tem 3 yapılacakmış birde süleyman bey tem ikiyi 4800tl den satarken tem 3 ü herhalde 2500tl den satamaz bende ufak inşaatla uğraşıyorum bu yeni projeler yüzde 18 kdv yada yüzde 8 kdvl ve inşaat maliyetleri artmış durumda tüm inşaatçılar mailiyet artışından dolayı zam gelebilir derken bu fiyattatn 2500tl den gerçekten tem 1 in peyzajı gibi peyzajda ve bu kadar düşük aidatta vetemiz havası olan ön lokasyonda olan bir site çıkarmı karşımıza...inanaın satıp beklemek isteriz ama pek inandırıcı gelmiyor..ablamın ihlasın ilk yaptığı yakuplu marmara evlerinde dairesi var ve işçilik olarak hiç beğenmeyiz biizmevleride biliyorsunuz...avrupa konutlarını çok beğenirim süleyman bey gerçekten bu işi iyi yapıyor şikayet eden oluyor ama daha iyisiniz yapan bulunamıyor ne yazıkki çünkü düşük aidat en iyi hizmet planlı kaliteli konut ve mütiş peyzaj sadece avrupa konutlarında var ve tem 1 içince sağlık ocağı cami belediye tesisi toplantı salonu belediğe lokali eczane migros onur market yani herşey var açıkçası..bu yüzden fiyat gerilemez diye düşünüyorum eğer gerilerse tem 2 yi nasıl 4800tl 4500tl metrekaresi satacakalr...birde projelerde kentsel dönüşümde herşey siyasal istikrarada bence allah korusun birşey olsa herşey kalır bir bolu tüneli vardı yıllardır insanlar beklerdi şimdi siyasal istikrarla herşey yürüyor...sizin yorumunuza ihtiyacım var...son olarak nacizane dah önce sormuştum halkalı atakentte fulya sitesindeki eve bir müşteri çıktı 210000tl nakit veriyor 5 yıl dolduğu için vergi muafiyetim var acaba satsam mı sizce sundan soruyorum biliyorsunuz 93000tl kredi kullanmıştım olası krize şuanda hiç nakitim yok kriz olru demiyorum ödeme güçlüğüde çekmiyorum hiç nakitim yok ama şükürler olsun taksitlerimi ödüyorum...tabi satarsam burada düzgün kiracım var ve aylık 750tl veriyor ve senelikte peşin alıyorum..acaba diyorum tem 1 dairemi satmaktasnsa gop daki yeni gelecek sitelerden almak için fulya sitesindeki evi satmak kar realizasyonu için iyi fikirmidir yada atakentin beklenditileri daha var biliyorsunuz değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 23:59 süleyman aksoy 1367 Kişi okudu