Sarozda ev mi arsa mı? Fiyat önerisi

Soru

Merhabalar, Saroz güneyli bolayır civarında ev yada arsa alıp ev yapmak istiyorum.Bu bölgede yapı izni yok ama çok yakında çıkacağı söyleniyor. Bu riski göze alarak arsa alınır mı? Denize çok yakın arsalar 250TL/mtkare fiyatındalar. Bu fiyat sizce şişkin bir fiyat mıdır? Pirim yaparmı yoksa yapı izni gelince fiyatlar düşer mi? Denize çok yakın 400 mtkare bir arsayı 80-100bine alıp ev yapmak mı mantıklıdır yoksa 200bine ev almak mı daha mantıklıdır? Bu bölgenin geleceği hakkındaki fikirleriniz nelerdir. Saygılar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Nisan 2016 | 16:52 Harun Güneş 1364 Kişi okudu

Yeni ev alırken dikkat edilecek hususlar nelerdir?

Soru

İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencisiyim.Bina yaşı sıfır, 3.kat, ısıtması klima olan, 2+1, 50 m2, üniversiteme 15 dk yürüyüş mesafesinde ev alacağım. 45.000 TL fiyat söylüyorlar, ailem kendi başıma uğraşmam gerektiğini söyledi. Evi emlakçıdan alacağım.Dolandırılmamak için nelere dikkat etmem gerek.Hangi belgelerin olması gerek?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Şubat 2016 | 12:25 Mustafa Ayan 1364 Kişi okudu

Körfezkent 1 ve 4.etaplar sizce nasil, farklari var mi?

Soru

Tebernüş bey merhaba. Yazi ve yorumlarinizi ilgiyle takip ediyorum hersey icin cok tesekkur ederim size. Sabiha Gökçen'de calisiyorum ve buralara yakin yerlerde konut arayışım var. Peşinat 40 bin üstünü pek geçemediği icin yer bulmakta sıkıntı yasiyordum. Yakin zamanda Emlak Konut'un Körfezkent projesini fark ettim. Proje hosuma gitti. 4.etap satislari devam ediyor. Fakat ozellikle ilk 2 etaba gore fiyat baya fark ediyor. Sormak istedigim sorulara geceyim: 1) Körfezkent 1.etap brüt 120 m2 ve 3+1 arakat daire devirli satis buldum birkaç tane. 90bin TL pesinat, 48 ay 1400 tl sabit vadeli yada 43 taksit 1200 tl tufeli vadeli daireler var. Kira getirisi 600 tl imiş ama zaten oturumluk dusunuyorum. 2) Körfezkent 4.etap 2 sene sonra teslim edilecek daireler var emlak konut kendisi satiyor. Brut 145 m2 ve 3+1 arakat daire. 67bin TL pesinat, 120 ay 1700 TL tufeli daire var. 3) 1.etap niye hic deger kazanmamisken 4.etap bu kadar pahalandi anlayamadim. Herhangi bir sorun mu var internette de bir sey bulamadim. 1 ve 2.etaplarin bir farki var mi 3 ve 4e gore? 4) 1.etap ile ilgili hic daire plani ve site ozellikleri bulamiyorum internette. Bulabilecegim bir yer biliyor musunuz acaba? Henuz genc ve yeni evli hatta yeni baba olmus birisi olarak ilk evim icin degerli yardimlarinizi bekliyorum :)) Simdiden tesekkurler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Aralık 2015 | 20:57 Akif 1363 Kişi okudu

Bati Atasehir Uphill Court 2+1 / Satmali miyim? Beklemeli miyim?

Soru

Merhabalar Tebernus Bey, Cok uzun yillardir size buyuk bir keyifle takip ediyorum. Size en son sorumu yaklasik 5 sene once sormustum ve sizden aldigim cevaba gore hareket ettim. Tekrar cok tesekkur ederim. Simdi size yeni bir sorum var. 2010 senesinde Bati Atasehir Uphill Court Sitesinde 2+1 bir konut almistim. Son 5 senede konut sukur 2.2 kat deger kazandi. Suanda sitede neredeyse satilik hic bir konut yok. Satisa cikanlar ise hemen aliniyor. Sizce konutumu suanda satip farkli bir bolgeye yatirim mi yapmam daha dogru olur? Yoksa bu konutun daha fazla degerlenecegini dusunerek beklemeli miyim? Bundan sonar bu konutun tekrar degerlenme ihtimali gercekten var midir? Desteginiz icin cok tesekkur ederim. Sevgiler ve saygilar, Ali

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Ekim 2015 | 16:12 Ali Aras 1363 Kişi okudu

Kozyatagında ev alınırmı

Soru

Merhaba Tebernüş bey; Kozyatağında 210 m2 brüt,170 m2 net ,8 yıllık,2bloklu güvenlikli sitede 1350 bine satılık daire 10. Kat deniz manzaralı ve önu açık kapanma riski yok sizce bu fiyat bu bölgeye göre fazlamı burda fiyatlar bayagı arttı ve yeni bina bu m2 de bulmak zor alınca prim yaparmı bilemiyoruz oturmak için düşünüyoruz ama prim yapmasıda onemlı tabi.eşimde kurtkoyde birkaç tane daire yatırımlık alınır ve daha karlı olunur düşüncesinde.sizin yorumunuz çok önemli kurtköy derseniz tavsiye etceginiz projeler varmı.iyi günler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2015 | 16:47 Gözde kaya 1363 Kişi okudu

ev kirası zammı nasıl yapılmalı?

Soru

iyi günler, ev kirası zammı yaparken bir önceki yılın aynı ayına göre %3,28 artış olmuş ve on iki aylık ortalamalara göre %9,59 artış gösterdi buna göre yapılması gereken zam oranı %9,59 mu yoksa %3,28 mi olması gerekiyor?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Şubat 2015 | 09:39 mehmet topçu 1364 Kişi okudu

Avcılar Gümüşpalada toprak tapulu bir daireye sahibiz...

Soru

Avcılar gümüşpalada toprak tapulu bir binamız var 27 daire 3 dükkandan oluşmakta. binanın iskanı ve ruhsatı yok bina arsa olarak gözüküyor ama yine fatura vergi vs. ödüyoruz apartmandan %30 hak sahibi olan bir şahıs apartmana gelip kimseye sormadan deprem testi yaptırıp apartmanı kentsel dönüşüm kapsamında yıktırıp %30 hissesini alıp 11-12 hak sahibini ağır derecede mağdur etmeye çalışmaktadır. %30'a %70 bir hisse üstünlüğüne sahibiz kentsel dönüşüm olursa apartman %30 isterse yıkılır mı yoksa çoğunluk n e isterse omu olur? Bide bizim dairemiz %3 hisseye sahip yani bir kentsel dönüşüm olursa %3 hisse bize yeni bir ev alma hakkı sağlar mı? çok teşekkür ederim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Şubat 2015 | 15:23 Oğuzhan Taşyapar 1364 Kişi okudu

süleyman demirhan hakkında

Soru

merhaba. sha inşaat süleyman demirhan hakkında bilginiz var mı? herhangi bir proje ya da iş yürütüyor mu esenyurt'ta ya da başka bir yerde?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2015 | 20:28 salih şahin 1363 Kişi okudu

İstanbul Prestijpark

Soru

İstanbul prestijpark projesinden 2+1 daire aldık.Sözleşmede daire teslim tarihi 2014 yılı Ağustos ayı olarak belirtilmiştir.Şu an 2014 yılı Aralık ayında olmamıza rağmen daireler teslim edilmemiştir.Bu durum karşısında şirketten tarafımıza kira bedeli ödeme talebinde bulunma hakkımız olur mu? Ya da şirketten neyi talep etme hakkımız doğar?

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
09 Aralık 2014 | 23:07 Hacer BOZ 1363 Kişi okudu

BİREYSEL TAPU ÇIKARABİLİRMİYİM

Soru

Değerli Gürsel Hocam 1995 yılında babamın vefatı ile miras annem ve kardeşlerim tarafından taksim yapıldı. Ancak 10.025 metrekarelik Zeytinlik ve Fıstıklık Babamın vasiyeti üzerine hayır işlerinde harcanmak üzere taksimi yapılmadı. Geçen yıl Büyük abim dava açarak paylaşımını istedi ve mahkeme kararı ile paylaşıldı, herkese bir hisse, annem ( üç hisse) olarak taksim yapıldı. Ancak ASIL SORUN ARAZİ KARIŞIK OLARAK EKİLMİŞ FISTIKLIK VE ZEYTİNLİK BUNLARIN EŞİT PAYLAŞIMI VE HER HİSSEDARIN SINIRI NASIL BELİRLENECEK.....BU NEDENLE ARAZİ ÜZERİNDE HERKES HİSSEDAR GÖRÜLÜYOR. BURAYA KADAR SORUN YOK...AYNI AİLE FERTLERİ GELİRİNİ BÜYÜK ABİM VE ANNEM HAYIR İÇİN KULLANMAYA DEVAM ETTİLER. Ancak bu yıl Büyük abim, en küçük kardeşim birer hisselerini, annem 3 hissesini 3. Kişiye yani yabancı birine sattılar. Şu an benim tapu bilgilerimde 10.025 metrekare zeytinlik ( Tapu bilgilerinde yalnız zeytinlik geçiyor) ve ağırlıklı fıstıklık( Antep Fıstığı daha kıymetli) taşınmaz üzerinde 9 hissedar görülüyor. Benim hissem 1/12 ( Tapu da edinme sebebi satış sureti ile mal temliki yazıyor) ANCAK BEN bana ait hissemin SINIRLARIMI BELİRLEMEK İSTİYORUM BU YIL BANA 1 kg bile fıstık verilmedi. Birkaç ay sonra mahsulden zeytinde verilmeyecek eminim. 1/12 HİSSE RESMİ OLARAK BANA AİT, ANCAK BANA HİÇ BİR YARARI YOK. Çocuklarıma bırakacağım gelirlerden biri olarak düşünüyor ve hissemi satmak istemiyorum. Diğer kardeşlerimde yakın gelecekte hisselerini attığında yabancı birinin 11/12 hissesi olurken, benim tek hissem olması, beni zora sokar diye düşünüyorum. BU SORUNU NASIL ÇÖZMELEYİM...ÖNERİLERİNİZİ BEKLİYORUM.SAYGILARIMLA...

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
26 Eylül 2014 | 10:41 HALİL TÜRKMEN 1364 Kişi okudu