Tapu harcı vergisi cezası af kapsamında olur mu?

Soru

4 Yıl önce aldığımız eve maliyeden ceza geldi. Tapu harcı tapuda düşük görünüyormuş. Evin değerine göre tekrar hesaplanmış faiziyle ve cezasıyla birlikte ödememiz isteniyor. Vergi dairesi uzlaşmaya gittim ve bana ödemem gereken meblağı söylediler. 6 haziran ödemede son günüydü. O sıralarda çıkan vergi affı haberlerinden dolayı ödeme yapmadım. Şimdi belki bu konuda da af çıkar diye bekliyorum. Sizce doğru mu yapıyorum? Tapu harcı vergileri de af kapsamına girer mi? Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Haziran 2014 | 19:11 Aysun Erten 1364 Kişi okudu

Torbalı Kemalpaşa yolunda tarla

Soru

Sayın Dağıstanlı; 1. Torbalı ilçesi Saipler köyünde, tapuda tarla - zeytinlik görünen 8250 metrekare tarlayı Kasım 2012 ayında 140.000 TL' ye satın aldım. 2. Tarla mevki olarak Torbalı' dan Kemalpaşa istikametine giderken, Çapak köyü yol ayrımının ilerisinde bulunan HAZ MERMER fabrikasına yaklaşık 4 km mesafededir. Bölünmüş yola cephesi 65 metredir. Bölünmüş yolun solunda kalmaktadır. 3. Benim sizden öğrenmek isteğim husus, ben burayı satıp Gaziemir' den ev almak istiyorum. Tarlanın satılabilecek fiyatı ne kadardır. 3 - 5 yıl içerisinde tahmini ne kadar pirim yapar ? Tarlayı satıp ev almak mantıklı mı ? 4. Bu bölgeden Çandarlı Limanı ve Kemalpaşa' da kurulan Lojistik köye gidecek olan tren hattı projesinden bilginiz var mı? bu konularda bilgilendirme yaparsanız çok memnun olurum. Cevabınıza şimdiden teşekkür ediyorum.

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
04 Nisan 2014 | 13:55 Mehmet Ali Okutan 1363 Kişi okudu

Dumankaya ikon

Soru

Merhabalar, Sizin yazılarınız sayesinde geçen sene Ağaoglu My Towerlandde bir daire aldım ve çok memnun kaldım. Bu sene Dumankaya ikon ile ilgileniyorum. Finans merkezi sonrasi Fiyatların en az %50 daha artacağını düşünüyorum. Sizin görüşleriniz nedir acaba? Yoksa fikirtepe projelerini bekleyip oradan toprak sahibi Kelepir daire mi kovalamam daha akilli olur? Saygilarimla,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Mart 2014 | 21:49 Alper ıssı 1364 Kişi okudu

ümraniyeye metro gelince dairem değerlenirmi bölgedekira artarmı

Soru

merhabalar ümraniye ıhlamurkuyuda alemdağ caddesine 3.bina konumunda bir dairem var. satmayı düşünüyordum. metro 2 sene sonra bitecekmiş. daire fitatları ve kiralar bu bölgede artarmı acaba satıp satmama konusunda kararsız kaldım.düşüncenizi almak istiyorum. iyi günler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mayıs 2013 | 13:31 TUNCAY ARSLANOĞLU 1363 Kişi okudu

Kumburgazda İBB nin yaptığı 5000 planlarda getirilen fırsatlar

Soru

Sayın Tebernüş bey İBB nin yeni yaptı Kumburgaz 5000 planlarında, 30 yıl önce sahile yakın yapılmış olan yazlığımız var, eskiden deniz çok temizdi, bu bölgenin nadir kumsala sahip sahiliydi, sonrasında zamanın Kumburgaz belediyesinden önce ve sonrasında sahilin içine azmanca 6-7 katlı site blokları dikilmeye başlandı. Kumburgazın biricik cennet koyu birden beton yığınıyla dolduruldu ve inanamazsınız, kumsalın hemen yanıbaşında yer alan E-5 yolundan geçerken bile hiç bir şekilde deniz görünemez şekilde betonlaştırıldı ve her sitede 200, 250 bağımsız birimden oluşan acayip bir bina kütleleri oluştu. Haliyle kumsalın arkasındaki açık alanlar kapatıldığı için güzelim sahil yok edildi. Bu binalar öyle bir hal aldı ki E-5 yolundan 500 metre geriden bile denizi görmek mümkün değil artık. Geçen zamanla birlikte bu büyük bloklar, çürümeye ve sıvaları dökülmeye başladı, bu binaların bir çoğunun çürümeye yüz tuttuğu ve hatta depremde ciddi bir şekilde hasar aldığı söyleniyor, hatta bu bölgedeki yapıların denize kaydığından bahsediliyor. Eskiden sakin bir şekilde yazlığımızda bir hayatımız varken bu bloklar yüzünden hem kumsalımızı kaybettik ve hemde sahil denize kayıyor, yazın istanbuldan gelen çok kalabalık bir grup var bu kadar kişi denize girmeye çalışıyor, haliyle blok sahipleri bu gruplardan rahatsız bu yüzden sahile inan yolları kapatıyor, bu da kavgalara neden oluyor, bu durumu seyirce kalamayan Büyükçekmece Belediyesi bu kapatılan yolları günübirlikçiler için yıkım yaparak açtı. Ama bu geçici bir çözüm tabi, bu bölgenin insanı artık bir çözüm istiyor, eski kumsalımıza kavuşmak istıyoruz. Tam bu süreçte Muhtarımızdan İBB tarafından yeni yapılan 5000liklerde Kumburgaz kumsalındaki binaların kendiliğinden yıkıldıktan sonra bir daha yapılamayacağını ve sahilin 50 metrelik alanının eskiden olduğu gibi yeniden kullanılabileceğini öğrendim. Ömrümüz yeter mi bilmiyorum ama, bu kötü bloklardan bu alanın temizlenmesi iyi olurdu, ancak bu bloklardaki kişilerin mağdur edilmesini istemem, zaten İBB planında bu alanların transfer alanı olarak gösterildiği, blok sahiplerinin binalarının çürümesi sonrasında sahip oldukları imar haklarının 2 katı kadarını, kumburgazın E-5 kuzeyinde yer alan boş alanlarda kullanabileceklerini duydum. Bu belki uzun bir zaman sürecek ama, sahilin genişlemesi ile Kumburgazın önemli bir deniz, kumsal, turizm merkezi olacağı söyleniyor. Sayın Tebernüş Bey size özellikle sahilde yer alan bu blokların söylendiği şekilde kalkıp kalkamayacağını, bu binalar kalktıktan sonra sahilin doğal haline kavuşup kavuşamayacağını ve imar transferi hakkında bilgi vermenizi rica ediyorum, şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2013 | 21:11 Ahmet KURGUCU 1363 Kişi okudu

hangisi

Soru

Tebernüş Bey Merhabalar Bahçeşehir bölgesinde yaptığım ev seçimi araştırmasını daha önce sizinle paylaşmıştım, bu seçim sonucu 2 proje arasında kararsız kaldım. Proje detaylarını aşağıda bilgilerinize sunuyorum ama gerçekten yönlendirici tavsiyenize ihtiyacım var Esenkent Semekand Konakları : 3+1 daire, Brüt 160 m2, fiyat 375.000 TL, avantajları merkezi lokasyon, jeotermal ısıtma ve çok lüks bir proje Banu Evleri : 3+1 daire brüt 175 m2 fiyatı 365.000 TL, avantajları; çok planlı ve detaylı düşünülmüş bir ev ama çok lüks değil, lokasyon olarak ana yola daha uzak, yerden ısıtmalı kombili sistem, çok güzel bir site içinde. Her iki daire de 1.500 TL civarı kiraya verilebiliyor. aceba banu evlerinin lokasyonu o bölgeye yapılacak olan köprü ve 2.gölet projeleri sonrası nasıl olur. Yardım lütfennnn...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Aralık 2012 | 12:21 Fatih Batbaylı 1364 Kişi okudu

Symbol İstanbul'da imşaat başladı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey İyi Akşamlar.Symbol İstanbul Projesi ile ilgili izlenimleri aktarmak isterim.02.07.2012 tarih ve saat 22:00 itibari ile inşaat alanında harfiyat ve çalışmalar tüm hızı ile devam etmektedir.Size ve ekibinize de açıklayıcı yorumlarınız için teşekkür ederim.Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2012 | 22:36 Tarık ELMAZ 1363 Kişi okudu

Sayın Tebernüş Bey, Ben 4. leventte, eşim ömerli'd...

Soru

Sayın Tebernüş Bey, Ben 4. leventte, eşim ömerli'de çalışıyor, oğlumuzun okulu ise acarkentte.levent-levazım bölgesindeki 3+1 160 m2 dairemizi satıp,soğuksu'daki yeni sitelerden ya da kandilli'de yeni yapılmış (Eston kandilli, boğaziçi kandilli, vs.)(ya da yapılmakta olan Ofton, Aktaş vs.)sitelerden ev alsak mı acaba diyoruz.Mevcut evimiz daha fazla prim yapmaz, bahsettiğim bölgelerdeki yeni siteler prim açısından daha avantajlı olabilir diye düşünüyoruz. Siz ne dersiniz? Bu durumda bütçemiz 450bin USD mertebelerinde olabilecek.Ulaşım açısından SoğuksuAcarkent bölgesi daha rahat görünüyor, ancak ileriye yönelik prim, ve gündemdeki projeler açısından SoğuksuBeykoz ya da Kandilli arasında tercih yapmak gerekirse hangisini önerirsiniz? Beykoz'da gündemdeki projeler(Kiptaş vs.) için bekleyelim mi?İlginiz ve fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Nisan 2012 | 14:43 Melike Ozcan 1364 Kişi okudu

Andromeda +

Soru

Tebernüş bey merhaba, My Towerland projesinin A bloğu Araplara satıldı şeklinde haberler çıkmıştı. Ama bu doğru değil ki Andromeda + olarak satışa çıkarılmış. Yabancıların olduğu söylenen talebi acaba balon mu? Yine Ağaoğlu'nun mart ayında 2'si Avrupa yakasında 2'si Anadolu yakasında 4 projeye başlayacağına dair haber var emlakkulisinde. Büyük Maslak projesini biliyoruz da diğer 3 projenin ne olduğu konusunda bilgi verebilirmisiniz? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2012 | 06:22 Tahir Günelli 1363 Kişi okudu

slm kat karsılığı ada bazında mütahit firma ile anlaşmak i

Soru

slm kat karsılığı ada bazında mütahit firma ile anlaşmak istiyoruz. ada bazında nasıl bir yönetim oluşturmak lazım hak sahibi 330 kişi yönetim kaç kişi ve nasıl olmalı.ada 4 sokaktan oluşuyor.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Aralık 2011 | 01:59 levent ovacıklıoglu 1364 Kişi okudu