Fuaye Kule mi? Dumankaya Ritim mi?

Soru

Tebernus bey fuaye turkuaz projesine karar vermis gibiyim. M2 bazli olarak en fazla nkdar olmalidir o lokasyonun fiyatlari? Fuayenin kule teslimi 1 sene snra acaba ayni fiyatlara narkule ve dumankayanin maltepe de yaptigi ritim projesi daha iyi alternatif olabilir mi? Bu 3 proje arasindayim acikcasi. Dumankayanin pirim yapma potansiyelinin yuksek olmasi kafami karistiriyor. Sizce bu projelerden hangisini neye gore secebilirim? Ayrica fuaye kule de sizce guney mi kuzey mi cepe daha iyidir? Kafam cok karisik:) Tesekkur ederim....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Nisan 2012 | 07:27 Okan kara 1337 Kişi okudu

Eski evlere mi yatırım? Yeni evlere mi?

Soru

Tebernus bey 350-400 ay amortı suresı olan sıfır evler gormeye basladık.Ve bu evler eskıyıp ıkıncı ek olunca 10 yıl sonra bu rakamlar 200-250aylara dusuyor.Bu kadar kırafıyat oranının dustugu ortamda ev almak yerıne kıracı olmak gıt gıde daha mantıklı olmaya basladı.Eger sıfır evler bu sekılde pahalı satılmaya devam ederse bence fıyatlarda cok cıddı sıkıntı olabılır.Nıye mı?Ben oturmak ıcın ev alıcaktım 500 bın tl ye sıfır atasehırde kırası 1600 TL.Onun yerıne kıraya gecıp bu para ıle kadıkoyde 5 tane 1 artı 1 eskı ev alıp kıraya versem ayda 3500 TL kıram oluyor.Hem ayda 2000 TL kara gecıyorm hemde sıfır ev alıp eskıme derdım olmuyor,baskasının evını eskıtmıs oluyorm...Bu mantıkla bakan ınsanların cogalması durumunda ve amorte surelerının sıfır evlerde dahada artması durumunda bu satısların azalıp fiyatların dusme olasılıgını nasıl goruyorsunuz?Inanırmısnz boyle gıderse benm o eskı kadıkoydekı evler sayesnde vıllaya bıle cıkabılecem gıbı gelıyor :) cok ılgınc ve matematık olarak garıp bır durm

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Mart 2012 | 10:21 Mehmet Esın 1338 Kişi okudu

Yatırım Önerisi Verebilir misiniz?

Soru

Uzun zamandan beri biriktirdiğim paraları değerlendiremedim. Yaklaşık 3 milyon TL kadar bir param var ve malum bankalar kredi vermek istemiyor. Ben de bu parayı nasıl değerlendireceğimi bilemedim. Çekmeköy, Ümraniye, Sancaktepe taraflarından 1 daire alayım diye düşündüm. Ancak daire mi alsam arsa mı alsam bilemedim. Ayrıca Daire alacaksam 1+1 Site içi daireler mi, yoksa kıyıda köşede düzgün oturumlu 2+1 veya 3+1 bir daire mi bakmalıyım? Fiyatlarda bir taraftan düşüşte olduğundan biraz daha beklesem mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Mayıs 2024 | 11:35 Mustafa Aydın 1336 Kişi okudu

Çatı piyesli daire hisseli tapu

Soru

Merhaba. Çatı piyes dairemiz ben ve kardeşim adına hisseli olarak benim %75 kardeşiimin %25 olmak üzere tapuda kayıtlı. Aramızda yaptığımız anlaşmaya göre ben alt katta kendiside üst katıı kullanacak. İkimizinde ayrı aileleri var ve her ikimizde daireleri ortasaki bağlantı merdiveninden rahatsızız. Binadaki diğer kat malikleri 2 ayrı daire olmasına cevaz vermiyorlar. Bizde salonda yer alan bağlantı merdivenini kullanılmayan wc den yapmak istemekteyiz. Bu bir esaslı tadilat olarak değerlendirilmeli midir? Her ikimizde başka oturacak bir evimiz olmadığından ikimizinde adına kayıtlı olan bşr gayrimenkul olöası sebebiyle mülkiyet hakkına sahip olduğumuzdan ayrı ayrı kullanmak istemede bir hukuki sorun olur mu?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2023 | 17:03 Sinan gül 1335 Kişi okudu

kat karşılığı sözleşmesinde nelere dikkat etmeliyiz

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey, Sizi ve yazılarınızı beğenerek takip ediyoruz. Sorum şu olacaktır; kat karşılığı için inşaat sözleşmesi yaparken yüklenicinin tüm inşaatı tamamen bitirmesine karşılık arsa sahibinin en son arsa payını devrettiği sözleşme tipi, bir de kısım kısım yükleniciye arsa payı verilmesi. Biz arsa sahibi olarak ilkini tercih etmek istiyoruz ancak bulunduğumuz bölgede yaygın uygulama kademeli devir şeklinde. Ülkemizin ve dünyanın yakın geleceğini ekonomik anlamda göz önüne aldığınızda sizin tercihiniz ve yorumunuz ne olurdu? Kat karşılığı sözleşmesinde sizce nelere dikkat etmeliyiz? Bu dönem inşaat yaptırmak için doğru ve karlı bir zaman mı yoksa beklemek mi uygundur? Kur dalgalanmsı veya olası bir 2. pandemi sektörü etkiler mi , etkilerse nasıl etkiler? Yorumunuz ve ikazlarınız bizim için çok değerli, şimdiden çok teşekkür ederiz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Aralık 2022 | 23:16 sadık baydemir 1335 Kişi okudu

Miras olarak payımıza dusen alanın bolunebilirligi

Soru

Merhabalar Tebernus bey, Catalca nin kabakça koyunde rahmetli annemizin babasindan miras kalan, niteligi '' tarla ev '' seklinde gecen bir yerimiz var. Toplam alani 9500 m2 olan bu yerin 3/4 u dayımızın , 1/4 u bizim. Dayımız ile aramızda anlasma sansımız yok. Payımıza dusen yeri ayırabilir miyiz ? ayrı tapu cıkarabilir miyiz ? degerli bilgilerinizi rica ederim , saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ekim 2022 | 16:51 Emre Gunduz 1336 Kişi okudu

Hükümetin arsa kampanyası ve etkileri

Soru

Dün akşam Sayın Cumhurbaşkanınının kamuoyuna medya aracılığı ile yaptığı seçim öncesi bir milyon üzeri altyapısı devlet tarafından tamamlanmış imarlı arsa kampanyasının var olan arsa stoğundaki son zamanlarda oldukça yukarıda fiyatlandırın arsa fiyatlarında bir düşüşe neden olur mu? Öngörünüzü merak ediyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Eylül 2022 | 13:47 Deniz Narin 1336 Kişi okudu

Hisseli Tarlaya Ev Yapımı

Soru

Merhaba, 6500 m2 bağ olarak geçen hisseli yere dayımız 30 yıl önce ev yaptı. şu an bağın satışı sözkonusu ve hem kendi payını hemde evinin değeri kadar pay istiyor. Evi yaparken diğer hissedarlardan kesinlikle izin almadı. Bu durumda yasal bir dayanağımız var mı merek ettim, yanıtınız için şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Mayıs 2022 | 10:18 Selçuk BERBER 1336 Kişi okudu

2+1 satmak 3+1 de kirada oturmak

Soru

Merhaba Tebernüş bey İstanbul Ümraniye SİNPAŞ PALAS ta 90 m2 2+1 dairemiz var ama bize küçük geliyor bu daireyi satıp parasını kar payı dağıtan bir bankaya yatırıp aldığımız kar payıyla aynı yerde SİNPAŞ PALAS ta 120 m2 3+1 dairede oturmak istiyoruz. 3+1 dairenin kirası yaklaşık 4500-5000 TL arası..Satacağımız daire ise 1.300.000-1.400.000 TL arası. Şuanki fiyatları ileride değerlenir biraz daha. Alacağım kar payıda yaklaşık 13 bin TL . Bu karın 5000 TL Kiraya gidiyor kalanı da kar oluyor. Sizce mantıklı mı 2+1 daireyi satıp kar payıyla 3+1 de oturmak. Kolay gelsin.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2021 | 11:25 FATİH DOĞAN 1336 Kişi okudu