bireysel doğalgaz aboneliği hk.

Soru

ısınma sistemi kömür olan 40 daireli bir sitenin kat malikiyim.11 mayısta yıllık olagan genel kurul yaptık.ilçemize doğalgaz yeni geldi.39 kişi bireysel abonelik ısınma sistemine karar verdik.1 adet kat maliki kesinlikle kabul etmiyor ve karar defterine imza atmıyor.çorumgaz da bu şekilde abonelik vermiyor.çok madur durumdayız.yardımlarınızı bekliyorum.saygılarımla.iyi çalışmalar.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Mayıs 2018 | 15:02 ismail atıf uysal 1245 Kişi okudu

3.havalimanının Sabiha Gökçen civarındaki lokasyona etkisi

Soru

Hocam iyi günler. 3.havalimani ile birlikte Atatürk havalimaninin devreden çıkması Sabiha Gökçen civarındaki ( Aydınlı mah. Gibi ) emlak piyasasını nasıl etkileyecektir. Yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Nisan 2018 | 12:07 Uğur Erdem 1246 Kişi okudu

1000 lik planla yapılan 5000 lik planla bozulurmu

Soru

Hocam iyi günler.daha öncede sorular sordum hepsini cevapladınız çok teşekkür ederim.Bizim binanın önündeki cadde 3 mt genişliyor ve bina kaldırımda kalıyor.1000 lik plana göre askıya çıktı.Belediyeye sorduğumda master plan olduğu için ve çok sayıda itiraz olduğu için bazı itirazlarda 5000 lik planı gerektirdiği için itirazların büyükşehir belediyesine gönderdiklerini söylediler. Sorum şu.1000 lik plana göre kaldırımda kalan bir bina 5000 lik imar planına göre yıkım gerektirebilirmi teşekkürler Allah Razı olsun( çok büyük bir imar planı 3-4 tane mahalleyi ilgilendiriyor)

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
27 Mart 2018 | 22:31 osman karaöz 1245 Kişi okudu

Yeni yönetmelik tevhit şartı

Soru

Eski yönetmelik ile alınan ruhsata göre inşaatımız devam ediyor. Şimdi yönetmelik değişti ve biz yan parsel ile anlaştık. Parseli tevhit edeceğiz. Lakin eski ruhsatın da iptal olur ve yeni yönetmeliğe göre hesaplanır diyorlar. Araştırmalarımız sonucu bu konu ile ilgili bir şey bulamadık. Fikrinizi almak isterim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
23 Kasım 2017 | 12:20 Hakan Yolcu 1245 Kişi okudu

3.İstanbul hakkında bilginize başvurmak istiyorum

Soru

Tebernüş bey iyi günler.Bize böyle bir imkanı verdiğiniz çok teşekkür ediyorum.Benim size sorum şu,İstanbul Başakşehirde yapımına başlanan 3.İstanbul projesinde metrekaresi bürüt 4000 tl civarında olduğunu öğrendim..Sizce bu rakamlar şu anki emlak piyasasına göre normalmi ? İyi çalışmalar diliyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Haziran 2017 | 11:36 Zafer ipek 1245 Kişi okudu

hayatpark mahmutbey projesi

Soru

merhabalar mahmutbey de 4 adet metronun kesiş tiği noktada mekan yapı adlı firma metro hayat projesini başlatmış firmayı araştırdım emlat konut projelerinde taşoren firma kendi birl kaç projesini görme fırsatım oldu bölgede emsal bir proje şuan yok 12000 m2 üzerine yapılacak m2 fiyatı 5000 tl den başlayor şu an o bölgeye göre fiyat yüksek gibi geldi fikrinizi öğrene bilirmiyi 3+1 164 m2 arakat 850000tl

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Nisan 2017 | 22:45 eyüp aksoy 1245 Kişi okudu

müteahhidin kandırarak sattığı ayıplı mal hakkında

Soru

02.2012 tarihinde müteahhitten bir daire satın aldım. ve oturmaya başladım. bir süre sonra dairenin duvarlarından su almaya başladı ve çatıdan gelen suların bahçeye dolduğunu ve bahçede gider olmadığını gördük ve müteahhide söyledik. bu sorunu çözeceğini söyleyip gitti. ve defalarca söylememize rağmen çözmedi. evin duvarları dökülmeye başladı ve evin tabanı çökmeye başladı. bu sırada belediye park bahçe çalışması sırasında evin önündeki kaldırımın sökülmesi nedeni ile evi bir kez daha su bastı. biz de belediyeye dilekçe verdik belediye evi keşfe geldi kendilerinden kaynaklanan hasarın tamiratını yapacağını söyledi, tamirat için geldiklerinde evin altına müteahhidin kanalizasyonu düzgün bağlamadığından dolayı su aldığını söylediler, tabanında bohçalamanın olmadığı için böyle olduğunu söylediler. ve dış tarafa kaldırımın terine asfalt döküp su almayacağını söyleyerek gittiler. bu esnada evi bir de kanalizasyon bastı. belediyeye tekrar haber verdiğimizde eve gelip kanalizasyonu açtıklarını söylediler biz de evi temizleyip tamir yaptırıp kiraya verdik. kiracı 2 ay oturduktan sonra evi tekrar kanalizasyon bastı ve kiracı çıktı. biz evi tekrar temizleyip tamirat yaptık. aradan 2 ay kadar zaman geçtikten sonra evi tekrar kanalizasyon bastığını öğrendik. biz de o şehirden taşındığımız için 1 yıldır ev o halde durmaktadır. belediyeye gittiğimizde müteahhit sorunu çözsün, müteahhitde belediye oturma iznini böyle verdi orası çözsün demektedir. bu durumda neler yapmam gerekiyor. bu problemi kimin çözmesi gerekiyor. yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
23 Ekim 2016 | 19:51 emine demiröz 1246 Kişi okudu

emlakçıda evimi satacağım kişiden kaparo aldım, emlak çının bulduğu müşteri vaz geçti. şimdi emlak çı kaparo yu benden istiyor, müşteriye verecekmiş. ben bu arada 17 gün bu kişiyi bekledim ve diğer alıcıları kaçırdım..Kaparoyu iade etmem gerekiyor mu?

Soru

emlakçıda evimi satacağım kişiden kaparo aldım, emlak çının bulduğu müşteri vaz geçti. şimdi emlak çı kaparo yu benden istiyor, müşteriye verecekmiş. ben bu arada 17 gün bu kişiyi bekledim ve diğer alıcıları kaçırdım..Kaparoyu iade etmem gerekiyor mu?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ekim 2016 | 17:57 neşe uprak 1246 Kişi okudu

Aidatı Ne mutahit ödüyor ne de site sakinleri...Ne yapmalıyım?

Soru

iyi gunler 170 daireli Sitemizin 1/3 kadar dairesi bir vakıfa ait. Site sakinlerinin beyanlarına göre mutahhit firma olan daire satışı sırasındaki sözlü beyanlarda kimi kat maliklerine 2015 yılı 12.ayında kimi kat maliklerine de 2016 yılı 3.ayında daireleri teslim edeceğini belirtmiştir. Oysa site 2016 yılı 6.ayı itibariyle henüz tam anlamıyla bitirilebilmiş değildir. Sadece tesisatçıların takacağı musluklar kalmış ve şuan takıyorlar. 1 haftaya o da bitiyor ve mutahitin siteyle bir ilgisi kalmıyor.Bitirilmemiş daireler vakıfa ait dairelerdir. Site yapım aşamasında blok blok ilerleme yoluna gidildiğinden zaman içinde daire satın almış olan bazı kat malikleri hala site yapımı devam ederken dairelerine taşınmışlardır. Haliyle oluşan blok asansör,ara elektrik ve bahçe sulama gibi giderler; mevcut site sakinleri tarafından karşılanmıştır. An itibariyle sitede hem taşınmış kat malikleri bulunmakta hem de bitirilmemiş vakıf daireleri bulunmaktadır. Mütahit firma tarafından iskan başvurusunda bulunulmuş olup belediye; 2016 Haziran sonu itibariyle mutahit firmaya iskan verileceğini söylemiştir. Mayıs ayında doğalgaz aboneliklerinin başlatılması için sitede oturan mutahit firma yetklisine yönetici dediler ve işlemler onun imzasıyla (mutahit firmanın karar defteri ve girişimleri ile) gerçekleşti. Şuan SİTEYE AİT BİR KARAR DEFTERİ YOK VE DAHA İLK TOPLANTIYI YAPMADIK. Sitedeki dairelerin 2/3 ü dolu. Kalan 1/3 vakıfın. Site yapım aşamasından itibaren dairelerine taşınmış olan daire sahipleri sürekli olarak oluşan aidatları o an oturan daire sayısına bölerek ödemişlerdir. Nihayetinde güvenlik firmasının ilk ödemesinin başlaması sebebiyle normalin 3 katı meblağa çıkan 2016 Haziran ayına ait aidatlara bazı site sakinleri itirazda bulunmuştur. ? İtirazda bulunan site sakinleri; ?mütahhit firma 2015 yılı 12.ay dedi 2016 yılı 3.ay dedi 2016 yılı 6.ay olmuş hala vakıfa daireleri teslim etmemişse bunun sonucuna katlanmalı ve vakıf dairelerine düşen aidatı ya vakıf ödemeli ya da mütahhit firma ödemeli, ben ancak 2016 Haziran aidatını 170 e böler ortaya çıkan meblağı öderim fazlasını ödemem? diyerek vakıf dairlerine de bölünmesini istemişlerdir. ? Vakıf; iskan alınmadan daireleri resmi anlamda teslim alamayacağını belirtmiştir. Dolaysıyla teslim almadığı dairelerin aidatını ödeyemeyeceğini belirtmiştir. Ama iskan alındığı tarihten sonra oluşacak hiçbir aidatı ödememezlik yapmayacağının altını çizmiştir. ? Mütahhit firma; vakıfla sözleşmelerinin 2016 yılı 9.ayında biteceğini ve site yapım aşamasında iken 2015 yılı 12.ayda bitirerek piyasada olumlu bir intiba bırakmak istediklerini ve bunu öngördüklerini bu nedenle de daire satışı sırasında 12.ay - 3.ay gibi beyanlarda bulunduklarını ancak taşeron kaynaklı sorunlardan dolayı erken teslimatın geciktirildiğini belirtmiş ve zaten 2016 yılı 9.aya kadar sürelerinin olduğunun altını çizerek de ortada cezai bir durum olmadığını dolaysıyla da ödemeleri gereken bir aidatın söz konusu olmadığını ifade etmiş, vakıf dairelerinin muaf tutulması gerektiğini söylemişlerdir. Belediye yetkilileri yalan söylemiyorsa 2016 yılı haziran sonunda iskan alınacağından 1 temmuz itibariyle oluşacak bütün giderlerin 15 temmuzda yapılacak aidat taksimatında sitedeki vakıf daireleri dahil bütün dairelere bölünebileceğini belirterek bu aylık site sakinlerinden anlayış ve sabır beklediklerini ifade etmişlerdir. * profesyonel site yönetim şirketine durumu anlattığımda ise bu durumda olan sitelerde genelde oturan site sakinlerinden aidat alındığını zaten bunun da 3-4 aylık bir süre olduğu için iskan alınır alınmaz sorunun kalmadığını belirtmektedir. site sakinlerinin 1 temmuzda iskan alınacağını ve 15 temmuz aidatının tüm dairelere bölüneceği için haziran aidatı için idare etmelerinin güzel olacağını söylüyor. Bu çerçevede 2016 haziran aidatına şuan sadece muslukların takılma işlemi kalan vakıf daireleri katılmalı mıdır? Katılması gerekiyorsa aidatlar vakıftan mı mütahhit firmadan mı alınmalıdır? ve aidatın 170 daireye bölünmesinde ısrar eden site sakinleri için ne yapılmalı?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
30 Haziran 2016 | 02:10 AYHAN ÇAÇAN 1246 Kişi okudu

kentsel dönüşümde şerefiye değerleme, Belgin Bilgiç, Şerefiye

Soru

slm belğin hn binamızda daire sahiplerinle karar aldık kentsel dönüşümden yararlanarak binamızı yenilemek istiyoruz her daire sahibi dönüşüme tamam dedik müteahhitlerle görüştük her müteahhitler kulancakları mazemeleri yapacak işleri anlattılar ve bir tanesinde karar aldık karar defterine seçtiğimiz müteahhitide belirledik ve firma belediyeden bilği alıp ve belediyeden işe onay verecek kişileri getirip ölçüm yaptırdıklarını ve bunun nezlinde daire projeleri çizip sunum yaptılar ve her daire 6. 7 m2 büyüyeceğini söylediler ve binadan bir kişi noterden vekalet verip binamızdan karot aldırdılar işlemlere başladılar bunun sonrasında sorunlar cıkmaya başladı bize gösterilen proje değiştiğini ve büyüme olmuyacağını benim dairem tamamen bodruma gömüleceği odalarımın dahada küçüleceği söyleniyor müteahhitten belediyeye sunacagı avan proje yi görmek istediğimde ben sana onu ğöstermen öyle proje yok cevabı alıyorum bu durumda azınlıkta kalacak ğibi duruyorum haklarımı nasıl koruya bilirim ben muvakatname vermesem binaya başlaya bilirmi firma ben firmayla anlaşmazsam yerimi satmakla tehdit ediyor firma senlemi uğraşacagım diyor bende onlara bize gesterdiginiz bu degildi proje dediğimde sizin binadakiler değiştirdiler diyor bu durumda şimdiki yerimi tespitini yaptırmam lazımki ilerideki kayıplarımı ispattı için siz değerleme yapıyormusunuz ve sizinle iletişime ğeçip konuşmak isterim saygılarımla...

Belgin Bilgiç tarafından yanıtlandı.
23 Mayıs 2016 | 23:11 ömer işlek 1245 Kişi okudu