KARTAL/İSTANBUL. Arsamız bir ADA ancak 5000 m2 en Küçük

Soru

Merhaba, Tebernüş bey 15 Hisseli Apartmanımızın toplam alanı 1280 M2 dir. 4 tarafımız sokak. Yani bir ADA. Bulunduğumuz bölgede (Kartal-Sahil) emsal 1.5 Her yanımız sokak olduğundan kimse ile birleşemiyoruz. ADA olmanın bize bi faydası var mı ? Yani Emsal yine 1.5 mu kalıyor. Saygılarımla,

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
01 Nisan 2016 | 01:14 Cemil Eski 1246 Kişi okudu

kalorimetre ile ölçüm yapılan merkezi sistem binada doğalgaz faturalandırması

Soru

iyi günler; 10 katlı , 40 daireli, toplamda 7486 m2 olan binada oturmaktayım. binamız merkezi sistem olup, doğalgaz ısınmalarının dairelere ücretlendirmesi kalorimerte sayacı ile yapılmaktadır. örnek üzerinden gidecek olursak; aralık 2015 faturası 13879 tl gelmiş olup, sıcak su kullanım ücreti 379 tl dir, geriye kalan 13500 tl bina ısınmasındaki doğalgaz faturasıdır. faturalandırmayı yönetimin anlaşmış olduğu bir özel kuruluş yapmakta olup bize rücü etmektedir. faturalandırma genel olarak %30+%70 olarak yapılmaktadır. kasım 2015 ayında faturalandırma %30 herkez zorunlu, %70 dede dairelerin kalorimetre sayacından geçen kwh değerleri baz alınıp yapılmmıştır. aralık 2015 ayı faturalandırması %30 herkez zorunlu, %70 lik kısımda da 15 C şartı getirmişler belli bir kwh altındaki tutarlar düzeltilerek yukarı bir kwh değeri üzerinden faturalandırmışlardır. örneğin gelen fatura 13500 tl %30 luk kısmı 4050 tl, %70 lik kısmı 9450 tl dir. %30luk kısımda 101,25 her dairenin ödemesi gereken miktar, toplam bina tüketimi 34155 kwh olanda %70 lik ksımda her dairenin tüketimine göre faturalandırmalıdır. şöyleki benim 188 kwh tüketimime esas fatura (9450 tl / 34155 kwh=0,277 tl birim fiyat * 188=52,07 (%70 lik ödemem gereken tutar olacakken binada 853 kwh altında olan daireler 853 kwh dan faturalandırma yapılıp %30 luk kısımda 101,25, %70 lik kısımda 171,00 tl ücretlendirme çıkartarak yoplamda 272,25 tl fatura çıkartmışlar ve ocak 2016 ayındaki faturadada aynen devam etmişlerdir. yani 0 kwh tüketen dairede 272,25 ödemiştir, 853 kwh tüketen dairede aynı ücreti ödemişlerdir. bu kapsamda bu faturalandırmanın yanlış olduğunu düşünüyoruz. zaten %30 luk kısmı zorunlu diye herkes öderken, %70 lik kısımda da 15 C uygulaması var diye en az 171 tl almaları hukuka aykırı diye düşünüyorum. ayrıca binada ve dairelerde 15 C altına düştüğüne dair bir tespitte de bulunulmamıştır. bu konu hakkında yorumlarınızı ve yasal olarak faturalandırmanın kalorimetre kullanan merkezi sistem doğalgazlı binalarda nasıl uygulandığını ve hukuken yapmamız gerekenleri anlatırsanız sevinirim. saygılarımla.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
06 Şubat 2016 | 13:22 Y.süleyman aslan 1245 Kişi okudu

Kura çıkan evi satabilirmiyim

Soru

Selamun aleyküm.Tebenus bey bana emlak konut ıspartakule projesinden çıkan evi satabilirmiyim şimdiden ama proje yeni başladı

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Şubat 2016 | 00:21 Murat güneyli 1245 Kişi okudu

Bornova'dan daire alınır mı ?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. İzmir Bornova'da Narova 2. Etap Projesi var. 2+1 Daireler 110 metrekareden başlıyormuş. Fiyatı da 270 bin den başlıyormuş.Teslim tarihi de Mart 2017 dediler. Almaya kalksam acaba doğru bir iş yapmış olurmuyum size? Bu 1.5 sene içerisinde fiyatı % kaç artar kestirmek mümkün mü acaba? Tavsiyelerde bulunursanız yada daha iyi fikriniz varsa paylaşırsanız sevinirim. İyi günler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ekim 2015 | 14:38 Furkan Aydemir 1246 Kişi okudu

Secim oncesi KIPTAS ve TOKI firsatlari

Soru

Sn.Tebernus Bey, Sizin engin istihbaratiniza gelen kampanya haberi var midir? TOKI`nin "448 konutluk proje için yüklenici firma ile sözleşme yaptıklarını, gelecek dönemde 7 bin 500 konutu alt ve orta gelir grubu İstanbullulara sunacaklarını bildirdi." gibi haberleri heyecanlandiriyor. KIPTAS gecen secim oncesi gibi bir Hadimkoy firsati olusturur mu acaba? Size gelen ilan edilmemis bir bilgi varsa paylasabilirmisiniz. iyi gunler dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ağustos 2015 | 07:04 ERKUT KOKSAL 1245 Kişi okudu

KİRADA OTURURKEN ARSA MI KONUT MU?

Soru

Ben ve kız kardeşim aylık 1.200TL 'den Antalya'da kirada oturmaktayız. Beraberce 1.200M2 bir arsa yatırımı yaptık. Ancak gelişim açısından uygun bir semtte bir daha benzer yatırımı yapmak istiyorum. Zira gördüm ki arsa yatırımı uzun vadede konuttan çok daha fazla kazandırıyor. Şu anda beraber kullandığımız bir ofisimiz var. Bugün satmak istesem 300-350 bin TL arasında satılabilir. Bu dairenin satışını yapıp imar uygulaması gelecek ve 5-10 yılda değerlenecek 1,5-2 dönüm arsa satın alabiliriz.Alacağımız arsa hisseli olacaktır. Ya da yine ofisi satıp bedeli ikiye bölüp üzerine 100bin TL civarında kredi kullanıp konut alabiliriz. 10 yıl boyunca aylık 1.500TL kredi ödemesi yaparız. Bu arada ofisi satınca yeni ofise ihtiyacımız olacağı için yeni ofis almak için de 100.000TLnakit paramız var ancak onun için de 80bin TL kredi çekip 180 binTL'ye daha mütevazi ve küçük ofis alacağız. Sorum ise bu kadar nakit parayı eve yatırmak mı mantıklı arsaya yatırmak mı? Arsaya yatırırsak kirada oturmaya devam edeceğiz. Eve yatırırsak bankaya faiz ödeyeceğiz ama ev sahibi olacağız.Bu arada eşim inşaat mühendisi ama müteaahhit değil. Yapacağım arsa yatırımını imar geçerse ileride konut inşaatına çevirebiliriz. Şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2015 | 13:52 GİZEM KILIÇ 1246 Kişi okudu

Emlak Danışmanlığı konusunda profesyonel eğitimi işin en başında almak mı yoksa çıraklık ve kalfalık döneminden sonra almak mı?

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Size Remax ın eğitimleri ile ilgili bilgi toplamaya çalışırken rastladım.Ben Türk-Fin firmasından emekliyim. Erkek kardeşim 17 yıldır Emlakçılık yapmasına rağmen , emekli olduktan sonra onunla çalışmak aklımın ucuna bile gelmemişti.Ancak emekli olduktan sonraki iş arama sürecinde, son 3 ayda karşılaştığım insanlar , beni şu anda kardeşimin emlak ofisine taşıdı.Size de onun masasından yazıyorum ...Bu işi iyi yapan biri olmak istiyorum, eğitimlerin bir duruş ortaya koymak açısından çok çok önemli olduğununa inanıyorum.. Ben kardeşimin taklidi değil, kendi çizgimi oluşturmak istiyorum.Gayrimenkullerini satan/ kiraya veren kişilerle ve alıcı/kiralayıcı taraflarla doğru iletişim kurmak, beklentilerini anlayabilmek, doğru tespitler yapabilmek için eğitimlere katılmak istiyorum. Bu eğitimi şimdi mi almalıyım yada biraz zaman geçip , burada çıraklık yaptıktan sonra mı almalıyım..Ve en can alıcı nokta ise eğitim için nereye başvurmalıyım.48 yaşındayım ve doğru adresi bulmak için zaman ve para kaybetmek istemiyorum.Cevap alabilmek ümidiyle....Sağlıklı ve mutlu günler dilerim. Filiz Aytaç

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Ağustos 2015 | 10:28 Filiz Aytaç 1245 Kişi okudu

Beylikdüzü Adnan Kahveci mh.

Soru

Beylikdüzü Adnan Kahveci mahallesinde 320000 tl de?erinde 2+1 bir daire almayı düsünüyorum.kuzey batı cephe 3.kat brüt 160 mt kare net 120 mt kare .bitince kiraya verilirse 1000 tl civari gider.yalnız müteahhit diyorki 1 ay sonra kat irtifaklı tapu çikacak ,70000 peşin verirsin noter sözleşmesi yapalım geriye kalanıda kat irtifaklı tapu ?ıkınca kredi çekersin diyor.fiyat olarak makulmü?müteahhitin teklifi mantıklımı degilse nasıl hareket etmeliyim?şimdiden cevabınız i?in teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Haziran 2015 | 23:39 Ahmet mert 1246 Kişi okudu

Ev almak için kriterlerim yeterli mi?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, 150.000TL nakit paramız mevcut. Eşim ile birlikte aylık toplam gelirimiz yaklaşık 12.000TL. Aylık kredi ödeme gücümüz 6.000TL civarı. Ev/ofis almak istiyoruz fakat "Ne kadarlık bir ev/ofis almalıyız?" ya da "Oturmayacağımız yatırımlık bir ev mi almalıyız?" bilmiyoruz. Şu an kirada oturuyoruz. Kiramız 1.250TL ancak kendi işimi yaptığım için bana evin maliyeti 600TL civarı oluyor. Bu evden çıkmadan ev almamız mantıklı mıdır?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Mayıs 2015 | 22:42 Özgür Mel 1245 Kişi okudu

Arsa / Arazi vs Konut .

Soru

Istanbul'un yogun goc aldigi, Turkiye'de dunyada sehirlesmenin cok yogun oldugu yillar (1945-1985) icin soylenmis cok dogru sozdur diyorsunuz Vehbi Koc'un sozu icin. Suriye savasi, Orta dogu ve Avrupa 'dan gelen gocleri goz onunde bulundursak, bahsetiginiz donem ile kiyaslarsak, oran olarak daha mi az? Bu arada, yatirim bolgesi: Gaziantep, Suriyeli arkadaslardan gecilmiyor, yanlis anlamda soylemiyorum, potensiyel anlaminda soyliyorum. Saygilar, Bilgen

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2015 | 15:47 Bilgen Goren 1246 Kişi okudu