Sembol İstanbul hakkında fikirleriniz.

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, İstanbul-Esenyurt bölgesinde yer alan Sembol İstanbul projesinden 1+0 Stüdyo daireyi yatırım amaçlı almayı planlıyorum. Ortalama 130-140.000 TL aralıkta fiyatı var. Aralık 2015'de projenin tamamlanması bekleniyor. Proje bittikten sonra satış fiyatı veya kira getirisi hakkındaki fikirleriniz nedir? İyi Çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Mart 2015 | 10:30 Ertan Aykut 1246 Kişi okudu

Myvia Yıldız hakkındaki görüşleriniz

Soru

Serdar Bey merhaba; Yazılarınızı ilgiliyle okuyoruz. Max.400binTL ye kadar daire arayışındayız.Şu anda bucada oturuyoruz. 3+1,Net 120 m2 üstünde,yeni projelere bakıyoruz. Gönlümüzden mavişehir v.b başka semtler geçsede aynı kalitedeki evlerin o bölgelerde +200bin fazla olduğunu gözlemledik. (Örn modda mavişehir-myvia yıldız). Myvianın konseptini ve daire planını beğendik.Sizce yıldız mahallesi için 380-400 bin TL lik fiyatlar uygun mu? Bu bölgede daireler daha prim yapar mı? Bölgede tavsiye edebileceğiniz başka proje var mı? Cevabınız için şimdiden teşekkürler

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
15 Şubat 2015 | 12:56 Arman Aktürk 1246 Kişi okudu

Vaditepe ve ıspartakule hakkında

Soru

Tebernüş bey şimdiden cevabınız için tesekkurler,dün sorduğum sorunun devamı vaditepe 174 metrekare toplam 400.000 tl ye geliyor kırasını bilemıyorum en geç 12. Ay gibi teslim .ıspartakule hemen teslim 158metrekare 465.000 ile 485.000 arası toplamda . 1200 1300 arası kıraya veriliyor

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2015 | 10:49 Dilsad Yıldırım 1246 Kişi okudu

12 evlik siteden çıkmak

Soru

Selamlar,müteahhidin yapıp,bitirdiği fakat sgk borcu yüzünden kat irtifakından, mülkiyete geçiş başvurusu yapılmamış 12 müstakil evden oluşan siteden bir ev aldım.Eve düşen sgk borcunu ödeyerek,borcu yoktur yazısı ile başvurup,iskan alıp kat mülkiyeti tapusunu aldım. Elektrik ve su hala inşaat şantiyesinden kullanılıyor.12 evlik site projesi olduğundan toplu başvuru gerekiyormuş fakat diğer 11 evin iskanı olmadığından müracaat yapılamıyor, müteahhit ortada yok. Tek başıma nasıl elektrik ve suyu bağlatabilirim ve hatta nasıl bu siteden ayrılabilirim? evler müstakil ve duvarlarla bahçeleri ayrılmış durumda,çoğunda oturuluyor. Çok teşekkürler.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ocak 2015 | 13:43 hakan bayraktar 1245 Kişi okudu

Evidea sitesinde ki dairemi satmak için doğru zaman mıdır?

Soru

Tebernüş Bey, İyi günler, Daha önceden size yazdığım mesajda evidea sitesinden almış olduğumuz 3+1 daireyi satmamızın uygun olup olmadığını sormuştum. Cevabınızda metrekare ve kira getirisi bilgisi olmadan yorum yapmanın zor olacağını söylemişsiniz. Daire 140 m2, şu anda kiracı oturuyor ve 1500 TL kira getirisi var. Biz daireyi alırken yatırım amacıyla almıştık, düşüncemiz uygun zamanda elden çıkarıp, gerekirse üzerine ilave yaparak daha avantajlı bir başka yatırıma çevirmekti. Şu an zaman uygun mu emin olamıyoruz, sizden bu konuda yardım rica ediyoruz, eğer satın derseniz yatırım amaçlı hangi avantajlı projeleri bize önerirsiniz bunu merak ediyoruz, Cevabınız için şimdiden çok teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ağustos 2014 | 20:11 Zeynep Dozat 1245 Kişi okudu

Rezidans görünümlü gecekondu

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Öncelikle yeni site görünümünüz hayırlı olsun. İstatiksel veriler açısından çok doğru bir tasarım olmuş. Tebernüş Bey, Akbatı civarında lansmanı eylul 2011 de yapılan bir rezidans'tan bundan 32 ay önce bir daire satın aldım. Bitiş tarihi 31.12.2013 olarak sözleşme imzaladım. 15 Mart 2014'te teslimata çağırıldık, fakat teslimat sırasında tüm ortak olanların inşaat halinde olduğunu asansör bile olmadığını bildirerek bu haldeki bir projeye nasıl teslimata çağırabiliyorsunuz müşterilerinizi şeklinde satış Müdürü ... Hanıma isyan ettik. Aldığımız cevap ise dairenizin değeri yarım milyon beğenmiyorsanız satın oldu. Sonuç olarak dayanabildiğimiz son noktaya kadar evi teslim almadık fakat tüm biriklerimizi bu projeye yatırdığımız için oturum amaçlı projeyi teslim almak zorunda kaldık ve 15 gündür oturuyoruz. Bizim gibi 15-20 daire daha var oturan. Fakat projenin durumu içler acısı Hala doğalgaz bağlantısı yok rezidansta. İski suyu kullanmayı beklerken kuyu suyu kullanıyoruz, tanker firmasından su deposunun çamur içinde olduğu bilgisini aldık ve musluk sularından bakteri çıktı. Binanın otopark kısmı tamamen açık, kapı pencere hiçbirşey yok, binaya heryerden girilebilir durumda hiçbir güvenlik önlemi yok. Araçlarımızı yola bırakmak daha güvenli geldiği için otoparklara koymuyoruz. Otoparkta katlara çıkan asansör olduğu için otoparka giren bir kişi tüm binaya ve katlara ulaşabilir. Güvenliğimiz sıfır. Göstermelik olarak bina ana girişinde bir kişi bekliyor sadece. Binanın ana girişinde yol harfiyat ve moloz içinde, işçilerin boş olan dairelerin birinde kapısı açık soyunup giyindiğini bile gördüm. Havuz ve fitness kısımlarını saymıyorum bile şu aşamada bir önemi yok. Daha bunun gibi bir çok konu var çözülmesi gereken. Hiç bir toplu bilgilendirme de yapılmıyor. Tüm oturanlar sorunları ayrı ayrı firmaya iletiyoruz malasef hiç bir çözüm üretilmiyor. Şu an bedava gel otur deseler oturmayacağımız evde oturmak zorunda kaldık, Bu nedenle başlık rezidans görünümlü gecekondu. Tebernüş Bey emlak sektörünün duayeni olarak Firma sahipleri sizin yönlendirmelerinize önem verecektir bizim adımıza firma sahiplerine konuyu yönlendirmenizi istesek sizin için uygun olurmu bilemiyorum. Ama bu iyiliğe ihtiyacımız var gerçekten. Nasıl bir yol izlemeliyiz. Şimdiden çok teşekkürler. Bu arada proje adını, yatırım amaçlı daire alanlara haksızlık olmaması için özellikle yazmadım, ama sizin zaten tahmin edeceğinizi biliyorum. Biz zaten oturum amaçlı aldığımız için daire fiyatının bizim için bir önemi yok.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Temmuz 2014 | 21:25 Eyüp Atacan 1245 Kişi okudu

TOKİ Devir İşlemi

Soru

toki malatyada memursen için konut yaptı ben bu konutu bi akrabamın adına aldım. mart 2013 te sözleşme yapıldı, temmuz 2013te %15 peşinat ödedikten sonra aynı ay 22 temmuz 2013 te taksidi ödemeye başladım. konut standart konut, alt gelir grubu değil. 130 m2. ben bu evi ne zaman devralabilirim en erken ve devir işlemi nerede yapılacak tokide mi bankada mı nerede? ev için geçici kabul alınmış iskan izni aşamasında şu an, en erken ve en az masrafla nasıl alabilirim, bununla ilgili bilgiyi nereden bulabilirim. Şimdiden çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Haziran 2014 | 00:45 fetullah karacıl 1246 Kişi okudu

marmaray

Soru

Tebernüş Bey Günaydın Benim sorum şu olacak marmaray halkalıya baglantıktan sonra 3. havalimanına baglanacakmı baglanacaksa bu hat halkalı hadımköy 3, havalimanı şeklindemi yoksa halkalı arnavutköy taşoluk 3. havalimanı şeklindemi olacak. Hadımköyden geçmiyecekse hadımköye planlanan bir metro hattı varmı varsa güzergahı nedir. tşlker

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Nisan 2014 | 08:52 tolga tekin 1246 Kişi okudu

kararsızım maket mi hazır mı

Soru

merhabalar.sitenizin sıkı takipçilerinizdenim ..konu şu : esenyurtta topkapı inşaatın yaptığı orion park sitesinde oldukça güzel şerefiyeli 1+1 60 metrekare tapusu ve iskanı hazır krediye uygun oturuma hazır daire için 150,000 tl isteniyor yuzde 10 peşin kalanına 60 ay firma bunyesinde senet yapılnca totali 200,000 e geliyor,bi bir tarafta .... diğer tarafta garanti kozanın yaptığı esenyurttaki kozapark akkozanın yanında,2016 haziran teslim yani 24 ay var teslime ,site maketi ve olanakları çok güzel fiyat ve ödeme şartları orion parkla birebir aynı ve daire boyut ve şerefiye si de aynı yani ikis de güzel konumda ...birinci şu var ,evet orion park hemen teslim yatırım için al hemen kiraya ver ancak mevki ve site kalitesi açısından garanti kozadan iki adım geride...ve garantikozanın teslimine de 24 ay var matamateksel olarak ayda ort. 800 den kiraya verilse zaten 20,000 tl kira gelir farkı var ...bu durumda yatırım için ve değerleme mukayesesi açısından hangisi daha rantabl , aradaki kira getirisi ve dairenin hazır bitmiş olması , mevki ve site farkı kalitesini ekarte edebilir mi teşekkürler..saygılar ...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Nisan 2014 | 19:54 abdullah keleş 1245 Kişi okudu

Ispartakule Efes Sitesi

Soru

Tebernüş Bey Merhaba Size soru sormayalı yıllar oldu. Ispartakule 21. yy Efes sitesinde, 15. kat 70 m2, Doğu cephe ve göl manzaralı bir daireyi 130.000 tl ye almak içi anlaştım.Alım satım vs ile bana 136.000 tl ye mal olacak.İçinde aylık 660 TLveren bir kiracı mevcut. Prim potansiyeli ve yorumlarınıza ihtiyacım var. Saygılar ,Selamlar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Kasım 2013 | 14:18 haluk cetinkaya 1246 Kişi okudu