kat irtifakı tapusunda daire yeri yazarmı

Soru

merhaba Antalya da babadan kalma 1992 yılında alınmış kat irifakı olan hisseli tapu vardı.2008 yılında işlerimiz bozuldu tapuyu kayınpeder adına devir yaptık.hisseli tapu olduğundan önceki mütahit tek blok yapıp 3.katta bırakıp kaçmış şimdi yıllarca mahkeme ler falan oldu ve sonunda hissesi çok olan 3 arkadaş mahkemede tapuyu kat irtifakını bozup niteliği arsa ya çevirdiler.Akılları sıra icra şuradan satışa çıkartıp hisseleri ucuza kapatmaktı.bilirkişi değer olarak 13 trilyon değer biçinçe işin içinden çıkamadılar.şimdide bir mütahit bulmuşlar yeniden daire yapacaklar.7124 m2 olan arsa da mahkeme 165 m2 olarak tapu çıkartmış.şimdi bana 80 m2 2 adet daire vermeyi yerlerininde ikisininde zemin olduğunu söylüyorlar neye göre belirlediniz eski tapuda zemin olarak yazıyormuş benim hakkım buymuş.sizden ricam bu konu hakkında yol göstermeniz şimdi ben ne yapmalıyım söylediklerine razı mı olayım yada asıl prosedür nasıl olmalıydı.yardımcı olursanız sevinirim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Şubat 2016 | 18:07 Taner Aksoy 1231 Kişi okudu

karayoları arsa meyve bahçesi kamulaştırma

Soru

amulaştırma sa. hocam 9 dönüm elma behçemin 1300 m karesinden karolu geçmekte. karayoları arazimizi imar plaanı olmamasına ragmen imarlı alan arsa ) olarak tespit etti bu 1300 m karede 88 adet 10 yıllık yarı bodur elma ve 30 adet 10 yıllık vişne bulunmaktadır.baana söylenen kamulaştırmada arsa olarak yapılırsa üzerindeki meyvelere para ödenmeyecegi tarım arazisi olarak kamulaştırma yapılırsa tarla ve fmeyve bedelleri ödenecegi söylendi.söylendi bu dorgumudur egere ödenirse ne kadar tutar fiyat.karayolları tarım arazisi olarak niteledigi yerlere 22.5 bin tl dönüme ücret verdi bize sonra konuşacagız yeriniz imar lı bölge oldugu için daha sonra gelip pazarlık usulu anlaşma yapacagıxz dendi bu konuda yardımınızı bekliyorum arazi kütahya hisarcık ilçesi.yerimiz anayol kenarı .yerimizden ptt elektirik su kanalisazyon geçmektae .yolun karşısında tokiş binaları mevcut yan tarafdanda sanayiye komşuyuz.arazi babamın ama ben kendi aramızda sözleşme yaparak elmaları oglu olarak ben diktim.ne yapmam gerekir.saygılarımı sunuyorum.0.5303440005

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
03 Eylül 2015 | 16:54 isa gök 1232 Kişi okudu

İstanbul Kartal'da kentsel dönüşümü beklemek mi, elden çıkarmak mı?

Soru

Merhaba; Kartal Esentepe'de 5 dönüm arsa üzerinde 176 dairelik 23 yıllık site içerisinde arsa tapulu meskenimiz bulunmaktadır. Kentsel dönüşüm projelerinden faydalanabilmek için defalarca müteahhitlerle görüşüldü ancak daire adedine oranla alanın küçük kalması nedeni ile çoğunluğun kabul edebileceği bir teklif (115 m2 mevcut daireler, teklif edilen ise maksimum 55 m2) verilmedi. Açıkçası müteahhitler de 176 ortaklı bir işe girmeye haklı olarak pek sıcak bakmıyor. Gelelim bizim durumumuza; üst kat komşumuzun verdiği rahatsızlık nedeni ile bu evden taşınmak istiyoruz. Bu dairemizi ort. 1000-tl ye kiraya verip aynı semtte farklı bir daireye taşınabiliriz, ya da kötü komşu insanı ev sahibi yapar diye düşünerek bu daireyi satıp üstüne kredi çekerek tine aynı semtte yeni bir daire alabiliriz. (Bu daireyi satmadan ipotek göstererek kredi çekmek istedik ancak arsa tapulu olduğu için tüm ortakların muvafakati gerektiği için bu işten vazgeçtik) Mevcut evimiz arsa tapulu olduğu için satışı zor olabilir, değerinden ucuza satılabilir, hatta aylarca alıcı beklememiz gerekebilir, kiraya vermiş olsak kiracı da üst kattan rahatsız olup gidebilir gibi aklımıza takılan bir sürü durum var. sizce bu durumda bizim nasıl hareket etmemiz daha doğru olur? bu evi elden çıkarıp yeni yapılmış bir binadan ev almak mı, yoksa ne zaman olacağı hiç bilinmeyen hatta belki hiç gerçekleşmeyecek olan kentsel dönüşümü beklemek mi? tabi bu bekleme süreci içinde bu daireyi kiralamış aynı ayarda başka bir dairede oturuyor olacağız. İlginiz için şimdiden teşekkür ederim, Semra Kartav

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Temmuz 2015 | 14:45 semra kartav 1231 Kişi okudu

Hekimler sitesi dublex fiyatı uygunmudur

Soru

Anadolu yakası bağdat cad. ne Yakın oturuyoruz.bahçe özlemimizi gidermek için uzak olmayan ikinci bir ev istiyoruz.kanlıca hekimler sitesi bahçe dublexi 3+ 1 160m 775 000 dolar.ancak site 35 yıllıkmış.arsa payları 1dönüme yakın yatırım içinde iyi olur diyorlar.kirası 4000tl.almaya değer mi.bize önerebileceğiniz uzak olmayan başka bahçeli site var mı? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mayıs 2015 | 14:09 Birgül gürbüz 1232 Kişi okudu

KENTSEL DÖNÜŞÜM ve İMAR ARTIŞI

Soru

Merhaba;Benim bir dairem var çatı piyesli bina 2009 yapılmiş kat mülkiyetli.Ama bulunduğu mahllede mütait firma birçok eski binay ile anlaştı bizlede anlaşmak istiyor bize normal imar artışınızı vereceğim diyor.Burda kaç m2 karye ne kadar imar artışı söz konusu oluyor.Birde çatı piyesli olduğu için bazı alanlar belediyede görünmüyor diyor.Benim ne yapmam lazım.Vermesem benim için hukuku bir yaptırım varmı??Saygılar.(zeytinburnu)

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mayıs 2015 | 16:19 FATİH YAYLI 1232 Kişi okudu

kiraci sıkıntısı nasil cozumlenir?

Soru

Tebernus bey iyi aksamlar, kiracimiz ile cok sorun yasiyoruz. Odemeleri belirlenen tarihlerden epey sonra tabiri caizse kendi cani ne zaman isterse yapiyor. Arada kontrat yenilemesi yok. Kiraciyi cikarmak yerine biz oturmak istiyoruz. Nasil bir hukuki surec izlemeliyiz? Kendisine simdiden cikmasi icin sozsel ihtarda bulunulmustur. Degerlendirmenizi rica edecegim. Tesekkurler,

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Mart 2015 | 19:43 Seda Keleşoğlu 1232 Kişi okudu

Veliköy Sanayimi ? Silivri Ortaköy Sanayi mi ?

Soru

Merhabalar Bir miktar birikimim var Sizce 800 tl / m2 den Ortaköy sanayiden 2.500 m2 arsamı yoksa Veliköyden OSB sınırında 6.000 m2 150 Tl / m2 den Arsa mı yatırım için mantıklı olur. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Mart 2015 | 18:57 Hakan Koç 1231 Kişi okudu

rayiç bedel hakkinda örnek bir soru

Soru

Merhaba Sn.Kirecci, örneğin : 1 ay önce 360bin tl ye ev aldım. Belediye rayiç bedeli 270bin tl çıkardı. Ve buna karşı gelen 10800 tl harcı yatirdim. Kullandığım kredi tutarı da 275bin tl. Saticiyada toplam 275bin+85bin tl parasini banka üzerinden transfer ettim. Gerçek satın alma tutarı ile rayiç bedel arasında fark olduğu için ileride tapu harcı ile ilgili bana ceza gelir mi?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ocak 2015 | 23:35 Ufuk Er 1232 Kişi okudu

başakşehir toki ayazma konutları

Soru

Merhaba tebernus bey Başakşehir ayazma mevkisinden toki konutlarindan yatirim amaciyla 2+1 ev almis bulunmaktayim. Konumla ilgili şehir hastanesinin yakininda yapildigini biliyorum sizce gelecek 3-5 yil ne oranda prim yapar acaba

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ocak 2015 | 15:20 rıza Öztürk 1231 Kişi okudu

Şişli Meşrutiyet Mah yatırımlık

Soru

Tebernus Bey, Şişli Meşrutiyet Mah'de (biliyorsunuzdur ancak hatırlatmak istedim tekstilcilerin yoğun olduğu Amerikan Hastanesinin karşı adası) bir dairenin düşeş olduğunu düşünüyorum, 340bin TL'ye (tabi artı alım satım masrafları) 80 m2, arsa payı 10/140, irtifak tapulu, en üst kat dubleks bir daireyi içerisinde 1800TL 'ye kiracısı olduğu için almayı düşünüyorum. her şeyden önemlisi yatırımlık oalrak düşünüyorum, sizin fikrinizi almak istedim, bu bölgede hareketlilik, kentsel dönüşüm uzun vadede kazandırır mı? Teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Kasım 2014 | 11:01 Hayriye Çamoğlu 1232 Kişi okudu