ALRIVA

Soru

Merhaba Tebernus Bey, Alarko´nun AlRiva arazisi ile ilgili mahkemenin sonuclandigina dair bir haber vardi emlak kulisi sitesinde. Sizce Riva tarafinda askiya alinmis bekleyen projelerin akibeti 2014 icin nasil olur? Alarko AlRiva projesinde hareketlenme olur mu? Selamlar,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mart 2014 | 14:19 Ipek Sever 1223 Kişi okudu

şerh-bilgilendirme

Soru

Sitenizi incelediğimde Onurkent konut alanındaki 775 sayılı kanundan kaynaklanan şerhlerle ilgili birçok soru gelmiş..Söz konusu şerhler Onurkent K.Y.K.Birliği talebi doğrultusunda Belediye Başkanlığı tarafından meclis kararı ile kaldırılmıştır. Tapu Müdürlüğüne de şehlerin terkini (kaldırılması için ) yazı yazılarak ,gereken işlemlerin yapılması sağlanmıştır....S.S.İkitelli Onurkenk K.Y.K.Birliği Hukuk Müşaviri.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ocak 2014 | 20:36 ismail karabacak 1223 Kişi okudu

kurtköy eyup arzum

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Öncelikle hizmetiniz için teşekkürler. Kurtköy Eyüp Arzum Sitesinde 2007 yapımı yeni blok ara kat 120 m2 3+1 daire için ev sahibi 230.000 TL istemekte ve kesinlikle pazarlığa yanaşmamakta. Lokasyon olarak Dumankaya Cadde nin hemen karşısı. Kira bedelleri 700-750 TL civarı. Bütcemiz 220-240 TL arası. Sizce buradan bu fiyata daire alınır mı? Yoksa bu fiyata 3+1 alternatiflerimiz ne olabilir? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Aralık 2013 | 19:41 fikret genc 1223 Kişi okudu

Demir Romance

Soru

Daha önceki fiyatlarını bilmediğimden kıyas yapamıyorum fakat bölgedeki Demir Romance, Kale kent ve West side M2 fiyatları birbirini yakalamış aynı demek mümkün. Daire M2 lerinde ki fark sebebiyle beş on milyar fark oluşuyo gibi. aynı m2 daireler üzerinde fark yok neredeyse. Bu lokasyonda proje bazlı bakarsa hem getirisi hemde m2 si ortalama 2750 civarı olan bu 1+1 leri almak beylikdüzünde mantıklı mı? yoksa meşhur sözünüz biraz daha beklemek mi :))

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ekim 2013 | 11:58 Necla Soydan 1224 Kişi okudu

uçar inşaat

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. biz ümraniyede oturuyoruz ve ilk etapta kredi faizleri düşük olduğu dönemde oturmak için ev almak istedik bu yönde girişimlerimiz oldu fakat almak istediğimiz evlerin fiyatları 350-400 bin civarında olunca açıkçası 10 yıl 3500 lira kredi ödemeyi istemedik( ki eşimin maaşı 3100 civarında. eşimin maaşını krediye verip yaklaşık2000 lirayla da geçinmeye çalışacaktık bu da bizi çok zorlayacaktı) Biz de yatırım amaçlı 1+1 ya da 1+0 daireyi projeden alıp bitiminde satmak istiyoruz. araştırmalarım sonucunda uçar inşaatın yapacağı fly butik projesini gördüm bugün aradım kasımda inşaatın başlayacağını şu an almamız halinde arsa tapumuzu hemen vereceklerini söylediler. size daha önce de uçar inşaatla ilgili soru sorulmuş sizde tanımıyorum demişsiniz. sorularım şunlar: 1) sizce oturmak için ev almak yerine yatırım düşünmemiz doğru mu? 2) uçarlar inşaatı nerden araştırabiliriz en güvenilir bilgiyi nasıl almış oluruz? 3) eğer inşaat firması güvenilirse stüdyo daireden 2 tane almayı mı( bir tane stüdyoyu 40 binden veriyorlar şu an) yoksa 1+1 den bir tane almayı mı (75 binden satıyorlar) tavsiye edersiniz? teşekkür ederim iyi çalışmalar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Temmuz 2013 | 19:50 Rukiye Salt 1224 Kişi okudu

esenyurt 1/1000 planı

Soru

Tebernüş Bey iyi çalışmalar, Bilindiği gibi Esenyurt'un 1/1000'lik planları İBB Meclisi'ne gönderildi. Ancak ne yazık ki geçtiğimiz ay bu planlar Gezi Parkı nedeniyle gündem yoğun denilerek onaylanmadı. Benim anlamadığım eğer gündem yoğunsa neden ilk gün sadece haftalık plan okundu ve Salı günü de 40 madde onaylandı. Ayrıca gündem yoğun denilerek onaya sunulmayan plana rağmen İBB gündemine yaklaşık 25 ilave madde ekleyerek 7'si Esenyurt'u kapsayan 245 gibi olan sayıyı 268'e yükseltti. Buradan anladığım yapılan sadece vakit kazanmak. İçinden çıkılması neredeyse imkansız olan imar planını geçirmeyip önce yıllık tatile girecekler daha sonra da zaten inşaat mevsiminin geçmesini bekleyip yılbaşı itibariyle de seçim hazırlıkları sonucunda 2014 Mart ayına kadar bu plan askıya çıkmayacak. Sizce de durum bunu göstermiyor mu? Benim anladığım belediyenin böyle davranmasının nedeni de yapılmış binaları yıkamayacakları için onlara ruhsat verirlerse bu seferde yan parsellerdeki arsa sahipleri o binaları emsal göstererek aynı inşaat iznini isteyecekler ve bu nedenle de sürekli bir mahkeme durumu söz konusu olacak. Esenyurt'ta hep daire alanların mağduriyetleri söz konusu iken örneğin ben Mehterçeşme'de arsa bir arsa sahibi olarak daha çok mağduriyet çektiğimi belirtmeliyim. Şehitler Parkı civarında bulunan arsama yaklaşık 5 yıldır imar verilmiyor. Buna ilk önce zemin etüdü çalışmaları bahane edildi ki bunun usulsuz ve haksız olduğunu mahkeme ile ispatladık, daha sonra üzerinde yapılaşma olmayan alan kentsel dönüşüm yeri ilan edildi ki buna da mahkeme ile dur dedik. Şimdi de bu firmaların yaptığı kaçak inşaatlar yüzünden imar alamıyoruz. 5 yıldır oldukça yüksek meblağlarda ödediğim emlak vergisine rağmen arsamı bu hukuksuzluk yüzünden ne satabiliyorum ne de inşaat yapabiliyorum. Benim gibi pek çok kişi de aynı sorunlardan muzdarip. Pek çok kişinin ahını alan belediye başkanı Necmi Kadıoğlu'nun bu ve buna benzer pek çok hukuk dışı ve kanunsuz uygulamaları sonucu hakkında açılmış bir sürü dava bulunmakta. Bunların bir kısmı tamamlandı ancak ne yazık ki dosyalar Yargıtay'da bekliyor. Yargıtay'dan gelene kadar da eminim önümüzdeki dönem başkan, milletvekili yapılacak ve bu sayede dokunulmazlık zırhına bürünecek. Olayları fazla abarttığımı düşünebilirsiniz ancak şu anda gündemde olan ve yaklaşık iki hafta önce gazetelere de yansıyan, sanırım meclis tatile girmeden de yasalaşacak olan belediyelerin istimlak ettiği alanları kullanımının değişmesi sonucu itiraz edilmemesine olanak tanıyan yeni kanunla başta Esenyurt olmak üzere pek çok belediye bu imar yolsuzluklarına yeni bir boyut kazandıracak. Örneğin siz belediyeyi mahkemeye verdiğinizde bu alanı sizden istimlak edip yeşil alan ve ibadet alanı gibi kullanıma sunacaklar ancak daha sonra bunu değiştirip açtığınız mahkemeyi geçersiz kılacaklar. Bir süre sonra bu alanı da imara açarak kendi istediklerini yapmaya devam edebilecekler. Sizce Esenyurt'un imar sorunu nasıl çözülür? Yapılacak olan planlarda adaletli davranılması mümkün gözükmüyor. Pek çok arsa sahibi yine belediyeyi mahkemeye verecek orası kesin. Sizin uzmanlığınız olmadığını biliyorum ancak Hilal Hanım'a sorabilirseniz sevinirim; inşaatları denetlemediği için firmaların fazla inşaat yapmalarına izin veren belediye başkanı ve imar müdürünün bu olaylarda hiç mi suçu yok, ceza almaları gerekmez mi? İyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2013 | 12:33 mert duran 1224 Kişi okudu

Bengisu Riviera Projesi

Soru

Bengisu Riviera projesinden oturmak için (ihtiyaç olduğunda da satmak için) ev almayı düşünüyoruz. 140 metrekare daireler 245.000 lira civarında. Sitenin peyzaj planlaması çok güzel ve 2013 eylül ayında daireler teslim edilecek. Fakat birtakım çekincelerimiz var. 1.Samandıra oturmak için tercih edilebilecek bir yer mi? 2. Sitenizde de bahsi geçen Samandıda ki su havzası problemi nedir bilgilendirebilir misiniz? 3.Taşdelen ve Şerifali kadar gelişime açık bir lokasyon mu? 4. Fiyatları nasıl buldunuz? Teşekkür Ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Nisan 2013 | 17:41 NalanÖzcan 1224 Kişi okudu

Toki evleri zekeriyaköy

Soru

Sayın beyefendi Ev almaya karar werdik fakat çalıştığımız yere yakın ve bütçemize uygun bir ev bulamıyoruz birkaç gündür toki evlerinden umutluyuz inşaatıın ne zaman başlayacağını ve fiyatlarla ilgili bilgi werirmisiniz ? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mart 2013 | 20:14 Vahap Cavsak 1224 Kişi okudu

GOLDIVA KUZEY YORUMUNUZ

Soru

Serdar Bey, Daha önceki projelerle ilgili yorumlarınıza tekrar aynı soruyu sormamk için baktım ancak Goldiva Kuzey ile ilgili özellikle kat planı yorumlarınızı göremedim. Bu proje genel ve kat planı noktasında yorumlarınızı rica ederim.

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
27 Mayıs 2014 | 23:27 MUTLU KASAP 1224 Kişi okudu

Riva hakkında

Soru

Tebernüş Bey merhaba, umarım siz ve aileniz iyisinizdir. Size 6 ay önce yazmış, Antriva ile Mehmet Bey ile görüşmüş, sonrasında da size fikrinizi sormuştum. Bizim için o sevda hala devam ediyor, ve açıkçası pek ev kalmamasına rağmen son bir heves ettik. Evler çok içimize siniyor (ikiz villalarından bahsediyoruz), ama içimize sinmeyen tek konu lokasyon açıkçası. Sizin Riva'nın değerleneceğini öngördüğünüzü bilmekle beraber, altyapı sorunları (yolların vs durumu), 3. köprü ile ilgili somut adımların henuz atılmaması, bizde "acaba burası cok prim yapmaz mı?" düşüncesi uyandırıyor. Zira, oturmak için alacağımız bir ev, yaşarken zorluk çekersek, sonrasında ise prim yapmazsa takdir edersiniz ki çok üzücü olur :) 323m2 brüt, ikiz villa için, 540bin dolardan bahsediyoruz, m2si 1600 dolara geliyor. Sizce Riva'nın potansiyel degerlenmesi ne seviyede olacaktır? Evleri cok begendiğimiz için soruyorum. Yanıtınızı dört gözle bekliyorum, kolaylıklar dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Aralık 2012 | 17:09 Başak Sevinçli 1224 Kişi okudu