dükkan vasfından çıkarma daire veme.

Soru

Selam r Sn. Prof. Dr. Gürsel Öngören,Bina yönetimi riskli yapı kararı çıkararak müteahhide verdi.Şuanda bina yıkıldı.120 daire 11 dükkan var.dükkanlardan 1 tanesi binanın ilk yapımında büro vasfında imiş.bu büro olan yerin tekrar zeminden verileceği sanılıyor.Müteahhit bu toplantılarda yada ayrı bir şekilde bizlerle görüşmedi.sadece yönetim kurulu başkanı bu işleri yapıyor.. Yalnız müteahhid burada diğer dükkanların binanın ilk ruhsatında daire olduğu nedeniyle ruhsatları iptal davası açtı .belediye iptale gitti fakat tapuda hala dükkan.Bizler (dükkan sahipleri) dava açtık yürütmeyi durdurma ve eski hale getirme (son olarak belediyedeki dükkan vasfına) davası devam ediyor. Son toplantıda ,kat karşılığı anlaşma yapmayanların 3/2 çoğunlukla kararına giidildi..bu payların rayiç bedellerle anlaşma sağlayanlara satılacağı bildirildi. Bizim açtığımız mahkemeler devam ediyor.burda öğrenmek istediğim .Kanunen dükkana çevrilen dairelerin nasıl eskiye dönüştürebilirler.biz kat malikleri ve yönetimden imzalarla ve hatta binaya bu nedenle para dahi vverildi.şimdi bizim ne gibi haklarımız var ne yapabiliriz. sonuçta karlı çıkan sadce müteahhit yönetici(daireler küçülürken kendisininki büyüdüğü bilgisi geldi).ne olduğunun farkına varmayan malikler (daireleri yenilenecek hevesi) satışta dahada zarar edicez.dükkana çevirirken verdiiğimiz mazraflar cabası. Daiire olarak kabul etsek zemin üstü verse büro yapardık.yani ne yapmamız bizim için hayırlı olacak.çok teşekkürler.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
24 Mayıs 2015 | 17:46 mustafa muğlalı 1222 Kişi okudu

ikbal caddesi satılık daire

Soru

Tebernüş bey merhaba Ümraniye, çakmak mah. Seyrek sokakta 2 yıllık binada 2+1 90 m2, 1.katta bulunan daireme 285 bin veriyorlar. Bu fiyattan satış konusunda düşüncenizi öğrenebilir miyim. Konum, ihlamurkuyu metro istasyonuna 5 dk. yürüme mesafesinde.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Mart 2015 | 17:54 eyup senkal 1222 Kişi okudu

KENTSEL DÖNÜŞÜM SÜRECİNİ TIKAYAN DAİRE SAHİBİNİN DAİRESİNİN SATIŞI

Soru

Merhaba, apartmanımızda 1 daire dışında herkes aynı mütahide tamam dedi. Parça aldırıldı, hasarlı raporu geldi. Bahsetmiş olduğum daire hasar raporuna itiraz etti, yaklaşık 9 aydır 2. hasar raporunun gelmesini bekliyoruz ( sağlam çıkma olasılığı kesinlikle yoktur). Size sorum bundan sonraki sürecin ne kadar süreceğidir. Bu daire tekrar hasarlı raporuna itiraz edebilir mi? Edemez ise ve sözleşmeye yanaşmaz ise dairesi önce apartman sakinlerine , daha sonra da devlet tarafından açıkarttımaya çıkacağı söyleniyor, fakat bu süreç te çok uzun deniliyor, süre yaklaşık ne kadardır, Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2015 | 17:22 Mert Saner 1221 Kişi okudu

izale i şuyuu ortklığın giderilmesi hakkında

Soru

slm sn Kadir bey,yozgat şefaatli ilçesinde babamdan kalan 4500m2 tarla üzerinde 9 hise vardı ben bu tarlanın diyer kardeşlerimden den satın almak istedim 3 kişi bana tapudan hisesini verdi diyerleri vermek istemedi bende 6 ocakta izale i şuyuu davası açtım ben bu arazi üzerine kendi hissem olan kısıma 30 Ad meyve ağacı,Fidanı,50 Ad asma Fidanı,Sulamak için 8 mt yüzeysel kuyu,4x4 m2 malzeme koymak için yer,2x4 havuz yaptım mahkeme günü 18 şubat ben bu tarlanın açık artırma ile satılmasını istiyorum bu yolla diğer hisseleri almak için o mevkideki tarla değeri 4,500tl değerli bir yer değil ama oraya masraf yaptığım için almak istiyorum allah izin veririse karşıtaraf lar itiraz edeceklerini söylüyorlarlar itrazderler se ne olur sn kadir bey mahkemede nasıl bir savunma yapa bilirim bana yardımcı olursanız çok sevinirim iş hayatınızda başarılr dilerim

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
23 Ocak 2015 | 19:53 yener yavuz 1221 Kişi okudu

Granada Residence-Karabağlar

Soru

Serdar Bey merhaba, Sahibinden.com da Granada Residence-Karabağlar projesini 1350.000 TL satılık ilanlarını gördüm ve evler hoşuma gitti. Bu fiyatlar, o bölge için normalmidir? Ayrıca proje ve bölge hakkında ne düşünüyorsunuz (Temel sağlamlığı,kullanılan malzeme v.s)? Ben önü acık ferah mekanları tercih ediyorum.Varsa bu butcede bu tarz evleri nerede bulabilirim? Tesekkurler

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
08 Ocak 2015 | 12:50 Sertan Ulker 1221 Kişi okudu

TARLA ÜZERİNE LOJİSTİK DEPO YAPMAMIZA BELEDİYE İZİN VERMİYOR.

Soru

Gebze kadıllı da 52 dönüm tarla vasfında olan arsamız tapulu ve satılık. Alacak olan adam Biz LOJİSTİK için kapalı depo yapmak istiyoruz dedi.İş makinaları koyacaklar depoya. Arsa %25 imarlı görünüyor gebze belediyesi planlama müdürlüğünde.Tarım müdürlüğü tarla vasıfında olan yerin imarı en az %30 dur diyor. Yani bu imar demek üzerine yapacağın konutun nekadar olacağını belirten sınır mı oluyor ? %25 imar 52 dönüm üzerinde 13 dönüm yapar ve depo için yeterli. Belediye memuru sadece ekim dikim için kullanabilirsiniz ve üzerine yapacağınız konut yada depo yine bu iş üzerine olmalı diyor.Mesela sebze ve meyvaları depoya koyabilirsiniz diyor.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Kasım 2014 | 19:31 mutlu yılmaz 1222 Kişi okudu

KADIKÖY YATIRIMIMIZ İÇİN NASIL YOL İZLEMELİYİZ

Soru

Merhaba Tebernüş Bey öncelikle Cumhuriyet Bayramınızı kutlar ve esenlikler dilerim.Öncelikli sorum daha önce de sorduğum fakat net olarak cevabını alamadığım fiyat kararımız.Gördüğümüz veya tanıdıklarımızın inşaatlarında 140 m2 net sıfır daire [hamiyet yüceses sokakta normal apartman dairesi] fakat full deniz manzaralı 1600000$ fiyat istiyorlar ben bu fiyatlara pek inanmıyorum bu fiyaatlara istenilen fiyatlar demiştiniz fakat burada yani bu fiyat istiyorlar fakat fiyatı düşürüp satıyorlar mı demek istediniz . Anlayamadığım başka bir şey de Bağdat Caddesinde [bağdat üstünde cadde üzerinde] çok az sayıda inşaat firması var ayrıca bu inşaat firmaları yaptıkları projeleri m2 si 10000$ ile 13000$ arasında fiyat istiyorlar yaptığım hesaba göre muntazam bir kar var fakat 100m2 sıfır cadde üzerinde fakat normal bir apartman dairesine 1200000$ verecek kişiyi düşünemiyorumlütfen bana bunların doğru olup olmadığına dair ayrıca Suadiye Şaşkınbakkal nihat kızıltan civarlarında m2 ortalamalarını söylerseniz veya bana bir link gönderirseniz [siz pek m2 hesabı yapmıyorsunuz fakat net bir şey söylerseniz memnun olurum teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ekim 2014 | 22:07 Berkan Sadıkoğlu 1221 Kişi okudu

Kartal KENTPLUS yanına yeni bina

Soru

Merhaba, Kartal KENTPLUS residence karşısına askeriye tarafındaki küçük bir araziye Çukurova grubu bir proje gerçekleştireymiş. Çalışmalar başladı hatta askeriyeniin arazisinin bir kısmını da kullanılıyorlar. Bu konuda bilginiz var mı teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ağustos 2014 | 17:50 Murat Yalçın 1222 Kişi okudu

ev sahibi kızım gelecek evden çık diyor

Soru

: ev sahibimiz bizden önce oturan kiracının açtığı bütün masrafları aidat kırık mutfak taşı musluklar vs. bize yaptırmak istiyor bende kiradan düşmek kaydıyla yaptırırız sonuçta benim verdiğim zararlar değil dediğimde kiradan düşemezsin diyor. aramızda tatsız diyalog geçtiğinde de evi boşal kızım gelecek diyor.1senelik kontratımız var 3ay erken çıkmamı istiyor haklarım nelerdir saygılarımla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Haziran 2014 | 00:04 ilknur kaleli 1221 Kişi okudu