Güzelbahçe 4 Mevsim Konakları

Soru

Serdar Bey merhaba Güzelbahce'de bulunan 4 Mevsim Konaklarından 256 m2 brut kullanım alanlı ,4 oda 1 salon ve 650 m2 mustakil bahcesi olan villa icin 840000 lira isteniyor. (Yağmur Konağı )Kullanılan malzemelerin ve yapılan isin kaliteli oldugunu gordum. Sizden öğrenmek istediğim şey : yatırım amaçlı olarak düşündüğünüzde verilen rakam yüksek midir ? Kiralık olarak 3000 liraya oturanların olduğunu biliyorum. Bundan dolayı kira çarpanı bana oldukça yüksek geldi. Cevabınız için teşekkür ederim

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2016 | 02:00 Zafer Sabit Ozarı 1192 Kişi okudu

80.000 TL ile taksitli daire almak

Soru

merhaba tebernüş bey, Elinde 80.000 TL peşinatı olan bir arkadaşım var ilk tercihi 3+1 bulamassa 2+1 daire almak istiyor. İstanbul avrupa yakasında. Bunun haricinde aylık 2.000 TL ödeme imkanı var. Kredili yada kendinden taksitli projeler olabilir. Sizce nerelere bakmalıyız aklınızda böyle bir proje varmı? Yada nasıl yapmalıyız.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Şubat 2016 | 23:02 Burak Akyıldız 1192 Kişi okudu

Satıcı firma dairemizi hem küçültmüş hemde kullanışsız hale getirmiş

Soru

Merhaba Tebernüş bey. Ben ve eşim 2 yıl önce Kurtköydeki bir projeden 2+1 bir daireyi topraktan satın aldık. Tapumuzu 20 ay sonra alabildik ama daireyi henüz teslim almadık. Sorun şu ki duvarlar örüldükten sonra daireye bakmaya gittiğimde, hem salonun hem de çocuk odasının küçülmüş olduğunu ve garip yerlere konulan kolonlar yüzünden de hem çirkinleşmiş hem de kullanışsız hale geldiğini gördüm. Müteahhit firma son derece pişkin bir şekilde Kat bahçesini eklersin dairen büyür diyor. Beni de hakkımı aradığım için gözü doymazlıkla suçluyor Neymiş daire satın alındığı tarihten bu yana geçen zaman içinde değerlenmiş vesaire vesaire.... Beni mağdur ettiklerini bir şekilde kabul ediyorlar ve aslında müşterek kullanım alanı olan 3 metrekare büyüklüğünde, yatak odasına komşu Teknik alanın içini boşaltıp iskan alındıktan sonra daireye ekleyeceklerini söylüyorlar. Araştırmalarım sonucunda, statik betonarme hesapları dikkate alınmadan bina inşa edildiği dairemin bu hale geldiğini öğrendim. Ben nasıl bir yol izlemeliyim? ' ay içinde daireyi teslim edecekler. Mahkemeye versem dairenin değer kaybının yanı sıra tazminat da alabilir miyim? Teşekkür ederim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
18 Aralık 2015 | 14:01 Bülent Sarp 1191 Kişi okudu

Fi Side ı yatırımcılara sunmak

Soru

İyi günler, Körfez bölgesinde g.menkul pazarlama şirketim var. Fi Side projesi ile ilgili doğru güncel bigilere ulaşmak için Kayyum ile irtibata nasıl geçebilirim. Tşk ler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ekim 2015 | 16:31 Zeynel Öktener 1192 Kişi okudu

İçerenköy 1/5000 İmar Planı

Soru

Merhabalar, Evlerimiz 1993 yılından bu yana imara açık değil. İki adet resmi tapumuz ve paramızla aldığımız yerler kaçak yapılar değil. Belediye yetkilileri 22 yıldır imar planı çalışmalarının devam ettiğini iletmekteler. Evlerimiz artık kullanılamaz duruma geldi. Bu çalışmalar ne zaman sonlanır ve imar izni için zaman aşımı gibi birşey mümkün müdür?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ağustos 2015 | 10:26 Zeynep Akbaba 1191 Kişi okudu

kentsel dönüşüm ve ben vede kentsel dönüşüm

Soru

sevgili abim.nasılsınız umarım iyisinizdir.sitenizi takip ediyorumda.bazı arkadaşlara kentsel dönüşüm yakınsa bu fiyata satmazlar daha fazlaya satarlar demişsiniz.bazı gayrimenkuller hakkında.kentsel dönüşüm tam olarak nedir.mesela ben biryerden dükkan aldım.burası kentsel dönüşüme girdi.yani buradki mülk sahipleri istemese bile buradaki mülkler yıkılacak demekkmi oluyor.diyelimki.yıkılacak.dükkanı olanlara aynı binanın olduğu yeri yıkıp yenisini yapıp dükkanmı verecekler.yada evi olanlara evi yıkıp aynı yerde yeni bir ev yapıp evmi verecekler.diyelimki evet dediniz.bu durumda.burayı kentsel dönüşüm için yapan firmanın nasıl kar edecek.hayrına yapmayacak sonuçta.biz bu firmaya 40ar 50 şer bin tl paramı.vereceğiz.yada.aynı yere daha fazla katmı çıkacak.fazla katları kendisinemi.alacak.eğer fazla kat çıkarak firma kar edeceksede.kentsel dönüşüme girebilecek yerlerden ev yada dükkan alırken üste para vermemek için.kat izni sekiz olan ama dört kat yapılmış yerlerdenmi almak gerek.alacağım.dükkanlarda emlakçı burası kentsel dönüşüme girme ihtimali çok yüksek diyor.ana hatlarıyla özetlerseniz çok sevinirim.saygılar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Haziran 2015 | 14:17 sadık güneş 1192 Kişi okudu

aynı ilçede site değişikliği hk.

Soru

Merhaba tebernüs bey, bağcılar güneşlide 8 yıllık 2 bloklu bir sitede 3+1 bir dairemiz var satılık bedeli 320.000 tl bu evi. Satıp üstüne bir miktar daha para koyup oğlumuzun okuluna yakın olması sebebiyle bağcılar Çınar ollimpiapark da 450.000 e yine 3+1 130 m2 bir daire almak istiyoruz, bu sitede Artı olarak havuz, tenis basketbol Alanları var. Yatırım olarakta düşünüldüğünde bu fikrimizii değerlendirebilirmisiniz? Çınar Olimpia park satışa çıktığından beridir pek değerlenmemiş gibi bir durum var fakat biz site konseptini ve evi beğendik,eşimin yoğun çalışması dolayısıyle zamandan tasarruf daha konforlu yaşam sebebiyle zaten havuz konseptli sosyal donatılı bir siteye geçmeyi hep istiyorduk. fakat çınar olimpia ile aynı zamanda aşağı yukarı aynı paralara satışa çıkan fakat daha çok değer artışı gösteren aşağı yukarı aynı sosyal donatılı siteler olması bizi biraz düşündürdü.güneşli ise değerlenmeye devam ediyor, bir iki yıl çocuk servisle gidip gelsin evimiz biraz daha değerlensin öyle mi satalım?, çınar olimpia dan ev almak ölü bir yatırımmı olur? fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Nisan 2015 | 16:16 Emine Uzun 1191 Kişi okudu

yeni çektiğim krediyi kapatsam mı

Soru

Sayın Tebernüş bey esenyurttan 240.000 tl ye bir hafta oluyor 50.000 tl kredi çekerek bir daire aldım. içinde 900 tl kiracı oturuyor. sizden ricam 50.000 tl kredi 84 ay bana 70.000 tl ye mal oluyor. bu arada elime bir yerden beklediğim para geldi acaba 200.000 tl. sizde bu parayı katılım bankalarına yatırıp yaklaşık 100.000 tl getirisini almak mı. yoksa bu paradan çektiğim krediyi yani 50.000 tl yi hemen kapatmak mı. mantıklı. nedersiniz. fikrinizi çok önemsiyor sabırsızlıkla cevap bekliyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Mart 2015 | 23:02 erol baha 1191 Kişi okudu

emlakkonut tefe tufe artışı

Soru

Mrb emlakkonuttan tefe TÜFE aartisli daire aldık 113000 tl idi 30 tl pesinat verip teslimde taksitlere başladık bugunekadar 45000 tl odemisiz fakat kalanborc 97000tl borcumuz gunden gune azalmayi birakin artiyor kredi cekip kapatmak mantıklı midir acaba veya elimizdeki nakitle pesinat toplu odeme yapip azaltmakmi veya satip kurtulmakmi icinden cikamdik birturlu

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Şubat 2015 | 13:30 salim kılıç 1192 Kişi okudu

110 bin liraya hangi bölgeyi önerirsiniz ? (Fazla riske (50 bin 100 bin ) girmeden kredi kullanabilirim )

Soru

Merhabalar, sitenize tesadüfen denk geldim ve tavsiyelerinizi dikkatle okudum. Size bir sorum olacak. 26 yaşındayım ve 110 bin tl gibi bir rakamda birikimim var.Aylık ortalama 2500 tl civarında da bir gelirim var şu anlık bekarım ...Sizce İstanbul'da hangi bölgeden daire alıyım ? Daireyi ortalama 4-5 yıl kiraya vermeyi de düşünüyorum.İlginiz için şimdiden teşekkür ederim. saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Ocak 2015 | 02:02 Emirhan Özgür 1192 Kişi okudu