Ev Satışı ile ilgili ne yapmalıyım

Soru

Tebernüş Bey merhaba. Aralık 2016 da Antalya Konyaaltı Liman Mahallesinde 257.000 TL ye 3+1 ev aldım. (145.000 TL 120 ay olarak aylık ödeme 1980 TL) Şuan da Antalya Kepez İlçesi Dokuma Semtinde 2+1 Amerikan mutfak yüksek giriş bir dairem daha var. kiraya versem aylık 500 TL gibi kiraya verilebilir. satış değeri 125.000 TL civarı. sizce evi kiraya verip ödediğim krediye yardımcı mı olsun yoksa satıp kalanını da üstüne ekleyerek krediyi mi kapatıp 10 senede 90.000 TL faizden mi kurtulmalıyım. Kiraya versem çoğu kiracının evi zarar verdiği malum. Bana bu konuda ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Haziran 2017 | 14:28 Hüseyin Yılmaz YİĞİT 1169 Kişi okudu

hazine arazisi bulunan eski yapi yikim karari alina bilirmiii

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey bizim hazine arazisinde evimiz var hazine arazisine su anda okul yapiliyor benim sorum yerler parsellendi satiş yok oturanlar için 35 yildir oturmaktayiz mal müdürlü yikim emmri çikaracakmiş bize ercimiş gönderip sonra yikim karari alinacak diyorlar ne yapmamiz lazim BİZİM HAKLARİMİZ NELERDİRRR NE YAPMAMİZ LAZİMMM

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Haziran 2017 | 23:45 ahmet gişi 1169 Kişi okudu

Güneşli basınekspres durumu iyi mi?

Soru

Merhabalar efendim size sorum şu olacaktı basın ekspreste mod Bahçelievler den daire alacağım( metre karesi5.30 tl) ama fiyatlar çok yüksek bu normal mi oraların fiyatları şimdi alacağım fiyattan daha yüksek ( 8-12 tl metre karesi)gerçekten doğru mu ve sonrasında karlı çıkarmıyım Şimdiden teşekkür ederim iyi çalışmalar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Mart 2017 | 05:53 Aykut otar 1170 Kişi okudu

2 kere ihtarname gönderilince daireyi tahliye mi etmemiz gerekiyor.

Soru

merhaba Kadir Bey, mal sahibi 2 kere dairesini boşalmamız için noterden ihtarname gönderdi. ihtarnamede kira bedelinin geç ve eksik yatırıldığını mart 15 de kira kontratının süresinin bittiğini evi boşaltmamız gerektiğini aksi takdirde dava açacağını yazmış. Yanlız kontratımızın bu yıl 6. yılı ayrıca kira ödeme günü her ayın 15 olduğu halde kira bedelini en geç ayın 15 de ptt şubesine yatırıyorum ve kontratta kira bedeli halen 400 TL gözüküp 2016 mart ayından beri de 700 TL ödeme yapmaktayım. Evi tahliye etmem şart mı veya benimde noterden bir yazı göndermem gerekli mi ? İlginize şimdiden teşekkür ederim..Saygılarımla

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
20 Şubat 2017 | 12:30 Gülşah Güler 1169 Kişi okudu

Kira gelir vergisi %2 Amortisman

Soru

Merhaba Ahmet Bey, benim 7 tane dairem var, 6 tanesi kirada, hepsini 2015 yilinda aldim ve kiraya verdim, kira gelir vergisinde gercek götürü gider secmek istiyorum, cünkü daireleri yeni aldigim icin birtanesine %5 degerinden düsebiliyorum ( en pahali olani secicem), birde % 2 amortisman düsebiliyorum. Sorum '' %2 amortismani sadece 1 daire icin mi vergiden düsebiliyorum yoksa 7 daire icin mi, yoksa oturdugum ev haric 6 daire icin mi vergiden düsebiliyorum? Tesekkürler

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
31 Ocak 2017 | 22:13 kaan kirimli 1169 Kişi okudu

olağanüstü toplantıda seçilen yöneticinin görev süresi

Soru

merhaba. ben olağanüstü toplantıda, aralık 2016'da yönetici seçildim. yönetim planına göre toplantımızın ehr yıl ocak ayında yapılması lazım. ancak bu duruma göre biz 1 ayı dahi bulmadan tekrar mı yönetici seçmek için kurulu toplamaya çalışacağız? benim görev sürem ne kadar gerçekte? ocakta tekrar seçim yaptırmanın gerekmediğine dair yargıtay kararı var mı?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
09 Ocak 2017 | 10:40 ilhan subaşı 1169 Kişi okudu

Ege'de kiraya vermek için daire almak istiyorum

Soru

Merhaba.. Ben aşağıdaki bölgelerden yazlık niyetine daire almak ve olası bir işsiz kalma durumunda da kiraya vererek gelir elde etmek istiyorum....Bütçem maksimum 150 bin TL. Nereleri tavsiye edersiniz? Kuşadası, Dİdim, Dalaman gibi bölgeleri düşünüyorum... Mantıklı bir iş yapmış olur muyum?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Kasım 2016 | 15:58 Refah Terzi 1170 Kişi okudu

satş sözleşmesinden dönme

Soru

tebernüş bey,bir inşaat firmasından 48 ay taksitli ödeme şartıyla sözleşme imzaladım,inşaata topraktan girerek aylık senetlerle sözleşme yaptım,12 adet seneti düzenli ödedim,ancak ödeme zorluğuna girdiğimden sözleşmeden vazgeçmek istiyorum,inşaatın teslimine daha 1 yıl var.sözleşmede vazgeçme halinde cayma bedeli ve ne kadar ödeneceği yazıyor,reklam tanıtım giderleri gibi başlıklar altında,bu bedeli ödediğimde param erimiş oluyor ve paramı hemen teslim alabilirmiyim, firmayla henüz bu durumu paylaşmadım,paylaştığımda nelerle karşılaşacağım nasıl bir süreç olacak bilmek istiyorum,iyi çalışmalar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
08 Kasım 2016 | 12:44 muzaffer uylu 1170 Kişi okudu

Arnavutköy de arsa alınır mı ?

Soru

Merhabalar istanbul da arsa yatırımları için hangi bölgeler tercih edilebilir .ayrıca Arnavutköy İmrahor bölgesinde arsa alınır mı ??

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ekim 2016 | 23:31 Muhammet' ali biryan 1170 Kişi okudu

Dogru yatirimi secmek Dükkan mi Arsa....

Soru

Merhaba Tebernüs Bey, 2-3 sene icinde almanyadaki müstakil evimi satmaya karar verdim. Elime gecen parayi arsaya mi dükkanami yatirim diye düsünüyorum Yaklasik 1Million Tl. 5 sene icinde 1,5 Million Tl yapmak ümidiyle. Sizce nasil yapmam lazim, hedefim en gec 2025 Vatanimiza temelli dönmek ve calismamak. Tesekkürler hayirli cumalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Eylül 2016 | 10:53 Tahsin Tastan 1169 Kişi okudu