babamdan daire alacagım kardeslerım kabul edıyor ılerıde sorun olurmu

Soru

sayın Tebernüş bey ıyı calışmalar dılerım. bız dort kardesız babamın ve annemın adına kayıtlı dort tasınmaz var annem ve babam uc kardesıme tasınmazları devrettı ben ıse parasal sıkıntılar sebebıyle devrımı almadım ımdı maddıyatımı azda olsa duzelttım babamın sıncanda olan 1 daıresını uzerıme alacagım almasına ama kardeslerım mal senın hak senın dıyor al dıyor ama yengelerım bızımde hakkımız var dıyor bu olay bende sıkıntı yaratıyor ılerıde allah gecınden versın anneme ve babama bırsey olsa uzerıme almıs oldugum daıreden bızde hak sahıbıydık bıze az verıldı dıyerek dava acıp uzerımden alabılıyorlarmıs ama kardeslerım sen bakma onlara bızden sorun olmaz dıyor ama yınede ben korkup alamıyorum acaba dıyorum babamdan aklı dengesı raporu alıp tapuyu alsam sonrada uc kardesımden babamıza aıt tasınmaz olan su yerden hıcbır hak sahıbı degılız mal kardesımdır sımdı hak ıddaa etmıyoruz ılerıdede etmıyecegız gıbısınden elden bır yazılı ımzalı kagıt alsam kendımı garantı altına almıs olabılırmıyım tesekkur eder ıyı calışmalar dılerım

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ekim 2014 | 18:17 hasan tandogan 840 Kişi okudu

Kat irtifakı -kat mülkiyeti

Soru

Merhaba annem çok yakın zamanda sıfır bir daire aldı.Net 190 brüt 145 m Malesef belediyeden iskan vs araştırılmamış.Tapu alındı ve tapuda kat irtifakı yazıyor.ki Bina birer kattan oluşuyor zaten.Kat mülkiyeti olması gerekmiyor mu.Ayrıca niteliği mesken ve arsa payı üzerinden kat noı ve bağımsız bölüm no olarak daire numarası yazıyor.Alınan değerin çok çok altında gösterilmiş dairenin değeri..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Eylül 2014 | 18:14 semra demir 839 Kişi okudu

Tebliğ Edilmeyen borca Faiz işletilebilir mi?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, İnnovia 2 sitesinin yönetiminde daha önce mütahit firma Yeşil İnşaat varken 1/1/2013 tarihinden önce adıma "Kazan Güvence Bedeli" adı altında İGDAŞ'a bir ödeme yapmış. Herhangi bir biçimde tebligatı yapılmadığı için bu ödemeden hiç bir şekilde haberimiz olmadı. Bu geçtiğimiz ay bize böyle bir borcumuzun olduğunu ve bunun faizinin de 1/1/2013 tarihinden itibaren işletildiğini söylediler. Bu bildirimi yapan yeni yönetim. Yeni yönetime bundan haberimiz olmadığı ve bu adımıza yapılan ödemenin dekont ve ödemeye ilişkin bize yapıldığı iddia edilen tebligatın ibrazını ya da ispatını istedim.Ellerinde bir belge olmadığını ,önceki geçici yönetiminde bunu bildirmemiş olabileceğini, bunun kendilerini ilgilendirmediğini söylemekte ve ödenmediği taktirde icra yoluna gideceklerini belirtmekteler. Bana hiç bir belge sunamayan bu yeni yönetimin bu haksız faizi ödememi istemesinin hukuksal bir yanı var mı? Gerçekten Geçici yönetimin bunu bana tebliğ etme zorunluluğu yok mu? herhangi bir tebliğ belgesi ya da ispat sunamayan bu yeni yönetime karşı nasıl bir yol izlemeliyim? teşekkür ederim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Temmuz 2014 | 17:17 Erkan Dilek 839 Kişi okudu

cerkezkoy veya corluda arsa yatirimi

Soru

Merhabalar gecenlerde bir tanidigim bana cerkezkoy veya corluda pesinat verip taksit odeyerek arsa almami ve 5 - 10 icinde alacagim arsanin buyuk prim yapacagindan bahsetti ve bende yaptigim arastirmalar sonucunda bu konunun sizin uzmanlik alaninizda oldugunu gordum.ancak belirttigim yerlerin koyleri vb konularda bilgim yok sizce cerkezkoy veya corlunun hangi koylerinden arsa almaliyim ve dikkat etmem gereken diger kriterler (imar durumu vb) nelerdir ve bide tarlalar konusunda neler soylersiniz simdiden tesekkurler iyi calismalar..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Temmuz 2014 | 03:43 mehmet dortkardesler 840 Kişi okudu

oturma izni

Soru

Merhaba ben müteahitten ev aldım ev alırken ki sözleşme tarihimiz 01.03.2011'di madde şu şekilde ''yapımcı firma işi 36 ayda teslim etmek zorundadır, aksi taktirde arsa sahibine kire bedeli ödeyecektir.'' şimdi bu süre geçeli 4 ay oldu halen dairem teslim edilmedi. dava açsam sonu ne olur. 2.si ise daireler bitmiş arsa sahibi ve müteahit anlaşmadığı için kura çekilmiyor ve oturma izni alınamıyor. ben dairemi alırken kura tabi olmayandan aldım yani katım ve dairem belli ben kendim belediyeye başvursam oturma izni ve elektrik su abonelği için olumlu yanıt alabilir miyim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Temmuz 2014 | 12:30 sultan başaran 839 Kişi okudu

6 mayıs 2011 tarıhınde szlere yazmıştım ..tahmınlerım tuttu,,,

Soru

mehmet çuhadaroğlu : sayın tebernüş kireçci istanbul kanal proje sinin yönü yanılmıyorsam catalca baklalı tayakadın yeniköy kömür ocakları karadeniz acılımı olacak tek elverişli ver orası gözüküyor.. acıklamalar dahılinde gibı gözüküyor,orda orman yok rakım düşük yerler elverişli baklalı köyu kanala müsait..ordan batıya zor öncelıkle göl sonrası örman karacaköydenaevcik plajından denılıyor oralar dakı dağlar taş arazi cok zor bırde erdoğan kanal boyu imar dyor ormanda nereee 50 km dıyor 25 km orman benım tağminim ne dersiniz ben araları iyi bilirim,siz ne dersiniz bır de karaburun köyü bu kanaldan ne kadar sebeplenir saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mayıs 2014 | 22:57 mehmet çuhadaroğlu 839 Kişi okudu

Kosuyolu Kentsel Donusumu Hk

Soru

Merhaba Tebernus Bey; Kadıköy eski belediye başkanı Selami Öztürk, Koşuyolu için diğer bölgelere göre binaların daha düzenli olduğu bölgenin mevcut duruma uygun bir şekilde geliştirilmesi gerektiği şeklinde roportaj vermişti. Yine internette farklı kaynaklarda Koşuyolu?nda ağırlıklı olarak 3-4 katlı binalar bulunduğu. Belediye Koşuyolu?nda imarın artırılmasını istemediği. yani Koşuyolu'nun yatay yapılaşmasını koruyarak dönüşeceğini okumaktayız. Orta ve uzun vadede koşuyolundaki 20 yıllık evlere yatırım yapmak sizce değerli bir yatırım olur mu? İyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Nisan 2014 | 16:06 umut balkancı 840 Kişi okudu

yatırım önerisi

Soru

Merhabalar, Yatırım yapmak için birkaç alternatif belirledim fakat karar verme noktasında fikirlerinize ihtiyaç duyuyorum. Halkalı Temaparktan 1+1 ya da 2+1, Kiptaş Vaditepe den 2+1 ve Yenibosna İstwest projelerinden 1+1 ya da 2+1 bir daire satın almayı düşünüyorum. İstwest projesi fiyat olarak çok yüksek gibi görünüyor fakat yeni 20 yıllık ödeme koşullarında kira geliriyle ödemenin neredeyse karşılanacağı ifade ediliyor. Burda bir daireye kira gelirlerine güvenerek girmek mantıklı mı ve iyi bir yatırım aracı olabilir mi? Tema park projesinin 2016 yılında tamamlanması bekleniyor. burdan yatırım yapmak risk oluşturur mu? Kiptaş vaditepe projesi de 2015 yılında teslimatı yapılması beklenen bir proje. Fiyat seçenekleri daha uygun fakat karlılık açısından diğer iki projeye nazaran daha mı az kar getirisi olur? İlginiz için şimdiden teşekkür ediyorum. iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Kasım 2013 | 13:27 murat acar 840 Kişi okudu

sur yapi bayrampasa

Soru

Tebernus bey, oncelikli hizmetlerinizden dolayi tesekkur ederim. Sur yapi, bayrampasa metro duraginin karşısındaki kendi arsasina axis istanbul alisveris merkezi adinda OFİS projesi yapiyor ve m2 fiyati 6500 tl + kdv . Pasadora'da m2 2500 tl, Özak hayat tepede m2 3.000 tl iken buranin 2 katindan fazla olmasi ofis oldugundan dolayi mi. Sur yapi yapidan tavsiyeniz ne olur. (yaklasik 30 ay sonra teslim, kendi bunyesinde 36 aya kadar taksit imkani var) Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Kasım 2013 | 09:53 Mesut Tabakci 840 Kişi okudu

innovia suits

Soru

Tebernüş bey merhaba, öncelikle yardımlarınızdan dolayı teşekkür ederim.Benim amacım kemdime 3+1 daire almak ama şu an maddi imkanım buna yetmediği için öncelikle yatırım amacıyla 1+1 almayı düşünüyorum. Ama innovia suites projesi de oldukça iyi gözüküyor. Fakat yaklaşık 4 yıl sonra bu hisseleri takas etme imkanı veriyor. Eğer bu esnadabana uygun bir projeleri yoksa takas imkanım olmuyor. Bunun yerine innovia-3 projesinde bitmiş bir daire alıp kiraya vermek daha mı mantıklı acaba? Cevap verirseniz çok mutlu olurum, teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ekim 2013 | 13:23 Salih ÇETİN 839 Kişi okudu