İlk emlak deneyimim olacak inşallah yardımcı olursanız sevinirim

Soru

35 bin tl peşinatla 135 bin tl lik evi almayı düşünüyorum. Yaklaşık 95 metre kare.Ana caddeye 1 dk Baktığım ev Ocak'ta tamamlanıyor. Pazarlıığı şimdi mi yapmalı yım yoksa yapıldıktan sonra durgunluk olup fiyatında düşüş olur mu? 100 bin kredi kullanmayı düşünüyorum. Memurum yaşım 23. ev almak için acele mi ediyorum yoksa evlilik falan mı düşünmeliyim kararsızım bende. Krediyi 7 yılda ödemeyi düşünüyorum. Kiradayım oturmak için alıyorum tabi yatırım için de düşünüyorum borcum bittiğinde satıp yeni daha geniş bir ev almak istiyorum. ESenyurt istiklal mahallesi platin sokak. o bölgenin gelecekte ki durumu nasıl olur. kazandırır mı kaybettirir mi? yardımlarrınızı bekliyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Eylül 2014 | 11:05 Mutlu SARI 781 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm açık arttırma

Soru

Sayın Hocam , arsa payı olarak %34 hissedarı bulunduğum işhanını kentsel dönüşüm kapsamında tekrardan yaptırmak istemekteyim.Fakat diğer malikler buna katılmak istememektedir.Eğer ben binadan numune aldırıp riskli yapı kapsamına sokarsam anlaşma sağlanamadığından yer açık arttırmaya çıkabilir mi?Açık arttırma için 2/3 çoğunluğun karar alması gerekir mi?Saygılar.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2014 | 12:32 Ahmet Eren 782 Kişi okudu

Tapuda isyeri gorunen bir mulku mesken olarak satin almak uzereyim

Soru

İyi aksamlar, Konut kredisi alarak ve hayat boyu biriktirdigim bir miktar para ile yatirim olarak gayrettepe'de metroya cok yakin bir konumda yeni sayilabilecek bir apartmanin giris katini almak uzereyim. Ancak konut kredisi almaya gittigimde ortaya cikti ki su an icinde kiraci bulunan ve mesken olarak kullanilan bu daire tapuda is yeri olarak gorunuyor. İs yeri gorundugu icin banka konut kredisi kullanamayacagimi ve is yeri almak icin kullanabilecegim kredi seceneklerinin de bazi vergilker nedeni iel 15.000 TL kadar daha fazla odeme yapmam gerektigini belirtti. Evin yeri,konumu, su an satistaki fiyati da icime sinmisti. Ancak merak ettigim konular sunlar, yardimci olursaniz memnun olurum; tapuda is yeri olarak gorunen bir gayrimenkulu mesken olarak kiraya vermem ya da ileride satisini gerceklestirmem daha mi zor olur? Bu bana ekstra vergi yuku ya da farkli bir dezavantaj getirir mi? İleride kentsel donusum olsa, yikim karari ciksa, is yeri gorunen pay sahipleri daha mi dezavantajlidir? Sonuc olarak bu benim biriktirdigim para ile yuklu bir kredi borcuna da girerek sahip oldugum tek gayrimenkulum olacak, tapuda is yeri olarak gorunen bir yeri edinmem beni ileride sikintiya sokar mi? Ek yukumluluk getirir mi? Ne onerirsiniz? Cok tesekkurler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Temmuz 2014 | 18:49 Mine Remzioglu 781 Kişi okudu

noter satışlı daire almak

Soru

merhaba ben bugun noter satışlı bır yer alıcam alıcagım yerın tapusu yok(arsa tapusuda yok) sımdı ben bu daireyi noterde noter satış vaadi sözleşmesi ile alırsam bır sorun teşkil edermi. ben aldıktan sonra ılerıde satan kışı bu dairede herhangi bir talepde bulunabılır mi ? teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Temmuz 2014 | 11:37 yasin dinçer 782 Kişi okudu

tema istanbul devlet okulu

Soru

Tebernüş bugün bir yazınızda tema İstanbul projesinde ted kolejinin yanı sıra bir devlet okulu da olacağını bildiğiniz yazdınız, Bugün satış ofinini aradığımızda proje arazisi içerisinde bir devlet okulu olmayacağını ilettiler sizin bilgileriniz proje arazisi dışında kalan projeye yakın bir devlet arazisinde mi yapılacak, Bu konuda Süleyman bey,erhan bey ve ali kantur gördüğünüzde devlet okulu olması konusunda iyi niyetli taleplerimizi iletmenizi rica ederiz, Saygılar,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Haziran 2014 | 16:07 ali emre ok 782 Kişi okudu

Isı kaybı gideri

Soru

Merhaba tebernus bey... Ben Özyurtlar Ntwors sitesinde oturuyorum bizden aidat dışında ısı kaybı parası istenmektedir bizim ısınma sistemimiz ön ödemeli kartlı sistemidir zaten ön ödemeli kartlı sistemde %30 gibi bi oranı bizden fazla olarak alıyorlar bunun üstüne extra daire basina 350 tl gibi bi rakam çıkarmışlar yıllik bu yasalmı çünkü biz evi aldığımızda kullandığımız kadar köntör alınacak demişlerdi simdi bu parayı istiyorlar lütfen yardım ....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Nisan 2014 | 10:02 Bahadır Ekim 781 Kişi okudu

Imarli Arsa buldum ve bir sorun var size

Soru

Merhabalar Sayin Tebernüs Bey Ben Beykozda imarli bir arsa buldum acaba bunun tapusi varmidir tapusuz arsaya imar vermiyolar sanirim imarli olduguna göre tapulumudir bu arsa? 300metre kare ve fiyati 350.000tl simdiden cevabiniz icon tesekkür ediyorum iyi calismalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Mart 2014 | 04:03 Tayfun Bahca 781 Kişi okudu

SURYAPI İDİLİA

Soru

Tebernüş bey merhaba.SURYAPI İDİLİA Projesinde 2016 yılı haziran - ağustos arası teslim edilecek 151m2 brüt 108m2 net köşe 3 cepheli havuz ve ortak alanlara hakim sabahtan akşama kadar güneş alacak konumda ve zemin üstü 4 kat 440.000 tl liste fiyatı.Yarısı peşin kalan yarısı 48 ay sabit firmaya borçlanarak 380.000 tl ye alınırsa kazançlı olurmuyuz.Bölgenin satış m2 fiyatları 2016 da ne seviyelerde olabilir ??

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2014 | 22:52 Cengiz Tiryaki 781 Kişi okudu

Yetki belgesi olmayan emlakçı aracılığıyla konut alımı

Soru

Yanıtınız için şimdiden teşekkürler. Satıcı ile resmî bir anlaşması olmayan emlakçı aracılığıyla konut alımında izlenecek yol nasıl olur? Ayrıca kredi kullanacağım için ekspertiz masrafını bankaya ödemem gerekiyor. Ancak ev sahibi şehir dışında olduğundan Tapu devri sırasında gelmek istiyormuş. İşimi sağlama almak için nasıl ilerlemeliyim? Ne olur ne olmaz diye satıcı ile önden bir anlaşma yapmadan krediye başvurmak istemiyorum.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Şubat 2017 | 23:21 Zehra zehra 782 Kişi okudu

acunkent hakkında

Soru

mrh tebernüş bey acunkentten dükkan aldm. sözleşmem noter onaysız olduğu için sıkıntıya düşebilirsiniz diyorlar.2011 de gayrimenkul satış sözleşmesi yaptık. Bugün kü tarih itibariyle (konut-dükkan teslimatı yapılmadı) NOTER ONAYI YAPTIRSAM HAK TALEBİ VE DİĞER VS. İÇİN SIKINTI GİDERİLMİŞ OLUR MU? HİLAL HANIMA YÖNLENDİRMEYİN LÜTFEN NET BİR CEVAP ALAMIYORUZ. CEVABI SİZİN ARACILIĞINIZLA SİZDEN BEKLİYORUM SAYGILAR...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Eylül 2013 | 10:25 kadir oğuz 782 Kişi okudu