Ne yapmalıyım?

Soru

Merhaba, İstanbul Bostancıda kirada oturuyorum şu an için evden ve kiramdan memnunum. 2 küçük çocuğum olduğu için aktiviteli sitede 3+1 daire alamıyorum malum bu bölgede o tip daireler 400.000 TL den başlıyor. Nakit 170.000 TL param var. 5 yıl için 100.000 TL de kredi çekerek 270.000 TL lik yatırımlık bir daire almak istiyorum. Aşağıdaki seçeneklerde kararsızım. 1-Küçükyalı bölgesinden 25 yıllık eski daire al kiraya ver 1.000 TL kira getirir kiracı ile birlikte kredini öde bitir. Belki bu dönemde mutahit gelirse binayı alırsa zengin olursun :) 2-Şerifali bölgesinden yeni binada daire al 800-900 e kiraya ver. 3-Suryapı Taşdelen projesine baktım bu v.b. bir projeden lansman öncesi 2+1 daire al proje başlayınca satarsın. Bu arada kira alamayacağım ve kredi öderken zorlanacağım :( 4-parana göre dükkan al kiraya ver, kredi bitince satar 3+1 evini alırsın. Sizce ne yapmalıyım? Projeden ev al derseniz proje öneriniz var mıdır, Bizimevler 6 da Eylülde başlayacak?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ağustos 2013 | 21:12 MURAT TEKİN 781 Kişi okudu

maximoon - bahçeşehir

Soru

merhabalar Tebernüş bey , maximoon projesinde bir yatırımım söz konusu ve malum yalçıntepe inşaat dışındaki sebeplerden biraz zaman kaybettik. hem firma hem belediye tarafından bilgiler almaktayız. ve ruhsat 18 haziran 2013 tarihinde tekrar alındı. dışaıdan daha objektif bakan biri olarak maximoon ile ilgili gelecek öngörünüz nedir ? saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Haziran 2013 | 11:13 hakan yılmaz 782 Kişi okudu

Kırklareli -Kavaklı

Soru

Merhaba , Tebernüş Bey Kırklareli, kavaklıda m2 si 9 tl den 15 dönüm tarla almayı düşünüyorum. Buranın ilerideki gelişimi ve prim açısından 7-8 sene içinde getirisi iyi olur mu?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Haziran 2013 | 01:14 Hakan Orak 782 Kişi okudu

Büyük Miting

Soru

Duyduk Duymadık Demeyin ! Bünyesinde yaklaşık 1000 Hak Sahibini barındıran Fiyapı-Daire-Sahipleri-Birliği Meeting düzenleyecektir. Kamuoyuna ilanen duyrulur. Duyduk Duymadık Demeyin ! Gün: 01 Haziran 2013 Saat: 13:00 Yer: Fiside Hoşdere-Esenyurt-Yolu , Esenyurt / Istanbul irtibat https://www.facebook.com/fiyapidairesahipleribirligi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mayıs 2013 | 21:03 Batuhan Ürgüp 782 Kişi okudu

tapu masrafları

Soru

Bursada 149000 tl ye daire alacağım nasipse.31.08.2014 teslim.39000 tl kredi çekeceğim.Krediyi çekmem için satış yapılacak. 1-Tapu masraflarım ne kadar olur ( harç,döner sermaye v.s ) 2-Kat irtifakından kat mülkiyetine geçiş için ödeme yapmam gerekiyormu? Eğer gerekiyorsa ne zaman ? ve ne kadar ? 3-Yani sonuçta nekadarlık vergim var? tşkler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Mayıs 2013 | 06:16 fatih çağlayan 781 Kişi okudu

Güngören

Soru

Tebernüş bey merhaba verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkürler. Benimde bir sorum olacak güngören güneştepe mah. oturuyorum dış cephe yaptırıcaz apartmanımıza kentsel dönüşüm söylentileri karmaşada bıraktı bizi binamız 30 yıllık bir bina mahallemizde acaba kentesel dönüşüme girebilirmi girerse tahmini bir süreç bilginiz varmıdır. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Nisan 2013 | 14:32 murat ÇELİK 782 Kişi okudu

güneşpark

Soru

selam ben halkalı güneşpark tah ev bakıyorum ama 3 etapı pek tamsiye edimiyorla sizin icin 1 .2 . etap tamsiye edersiniz 3 etap hakında düşünceniz nedir teşekürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Nisan 2013 | 19:47 bulent ezer 782 Kişi okudu

atatürk havalimanı

Soru

Tebernüş Bey vermiş olduğunuz hizmet için teşekkür ederim. Benim sorum biraz farklı olucak. Yeşilköy, Yeşilyurt, Florya, Ataköy benzeri semtlerde yapılaşma alçak katlı olmasına rağmen çok yoğun bir şekilde yapılmış buna rağmen M2 fiyatları her zaman istanbulul en yüksek semtleri arasında tabiki bunda en önemli etmen Atatürk havalimanı. Soruma gelince 5-6 sene sonra bu havalimanı kapatılır ve yeşil alana dönüşürse fiyatlar istanbul ortalamasına göre ne yönde hareket eder. Hızlı düşününce dahada yükselir gibi geliyor fakat uzun uzun düşününce sanki değeri yaratan havalimanına yakınlığın oluşturduğu talep gibime geliyor. Daha doğrusunu siz bilirsiniz.? sizce...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Mart 2013 | 11:11 mahir uysal 782 Kişi okudu

Sorun desek daha doğru olacak

Soru

Ve âdem Babamız yeryüzüne gönderilir.. Havva annemiz ile dest-i izdivacının akabinde alış veriş listesini babamızın eline tutuşturur. Âdem babamız bir listeye bakar birde annemize, başlaaaar düşünmeye, (?) Kabilin Habili katli Âdem babadan kalma evi paylaşamadıkları için olabilir mi? Ebu Leheb, Beytullah?ı (Allah?ın evini) paylaşamadığı için Kâbe? ye fil ordusu ile saldırmamış mı ? Firavun Hz Musa ya ve Allah? a düşmanlıktan piramitleri yaptırmamış mı? Padişahlar saraylar yaptırmamış mı? ? Ev konusunun Mahiyetinin derinliğine bi girersek müzik evinden girer genelevden çıkarız. Biz pek fazla derinleşmeden müşterekten ziyade müstakil daire üzerin yoğunlaşalım ? Ortaya laf salatası bitti ana yemeğe geçiyoruz ? Lütfen bütün bildiklerinizi unutun. İnsanoğlunun varoluşundan bugüne, en temel ihtiyacı olan sözüm ona ?ev? lenmeye biraz da bu pencereden bakalım. Hiç düşündünüz mü? Âdem babamızın dünya ile teşriki mesaisi başladığında, Havva annemizden aldığı alışveriş listesinde neler vardı? Eminim böyle tuhaf bir soru için verilecek çok ilginç cevaplar vardır. Yaşamak için barınmak, barınmak için sığınmak, sığınmak için ev lazım. Pekiii, Bu evi oluşturan ve doğada bol miktarda bulunan elementlerin fiyatı neden bu kadar pahalı? Nedir ki sizin ev dediğiniz, taş, toprak ve su, var mı bunun ötesi? Haa birde işçilik var değil mi? Bakıyoruuum ne kadar varmış elimizdeee son sayımlara göre dünyada 7 milyar kadar var, yeterli mi? İyi ama arsa maliyeti falan sakın demeyin onunda aslı astarı toprak parçası, bilmem kaç milyon kilometrekare kara parçasını ölçtürmeyin bana. Şimdi bunları okuduktan sonra ekonomilerde inşaat sektörünün neden öncü sektör olduğunu biraz daha iyi anlayabilmemiz lazım. Bedavadan az pahalı ve bol doğal kaynaklar ile sınırlı olan insan ihtiyacın karşılanması keyfiyetine ne denirmiş? Yaşamak? Ben ne söylüyorum tamburum ne çalıyor? En temel ihtiyaçtan bahsediyoruz B A R I N A K, Ekmek su gibi yani sığınacak bir yer, yitti bitti gitti. Şimdi dikkat !!!! Sizler kira çarpanı diyorsunuz ya bakın birde ben çarpayım ve deyim ki "ömür çarpanı" nasıl güzel isim ama değil mi? Peki, nedir bu ömür çarpanı neyi hesap eder? Çarpılan çarpılana ? Hemen örnekle anlatayım. Rakamları hiiiiiç öyle şişirmeyeceğim Ülkemizde, örneğin İstanbul?da sıradan bir evin banka kredisi ile 10 yıllık taksitli maliyeti: 250.000 Dedim ya ?mübalağadan ari? yani Ortalama insan ömrü: 70 yıl Aktif çalışma: Emeklilik süresi - Okullu yıllar = 30 yıl Asgari 1500 TL nin altında olmamak şartıyla (bunun altında maaşı olanın yaşamaktan ziyade yaşatmak üzerine kurulu bir hayatı olacağı için eve ihtiyacı yoktur) net gelirin % 70 i yaşamak için yemek kuralına harcanıyor. Kalan yüzde 30 ile ev nasıl alınır? Bugünkü maaş 1.500 ama her yıl için tefe tüfe (eften püften) vs. ile 10 yılın ortalama maaşı 2.200,00 TL olacaktır. Min. 1500 / maksi. 3300 Bakalım taksitler ne durumda Maaş: 2.200 Asgari yaşamak için yemek: 1.500 Kalan: 700 Evin değeri: 250.000 Ömür çarpanı:250.000 / 700 = 357 ay = 30 yıl Yazı ile "Otuz" yıl. Çarpılan çarpılana, oy oy oy oy aman sabahlar olmasın ... En temel ihtiyaç yani bir barınak için 28 koca yıl. ... Canım ev dediğin 4 duvar değil ki adamlar sana yaşam alanı (birde bu çıktı) sunuyorlar ! Bal gibi de dört duvar işte, taşlara şekil verip üst üste koymuşlar doğadaki ağaçlar ile etrafını süslemişler, taşlardan kaldırım ve yol yapıp yağmur suyuna bir de gölet yapmışlar (havuz dedikleri), atık malzemeden 2 kaydırak bi salıncak al sana kınalı yapıncak , Ne için, ömrümün 30 yılına karşılık, ömrü bir insan ömrü kadar bile olmayan barınak için Ooohh sefam olsun, ? Nerden geldik buralara, Bunları niye anlattığımı inanın bende bilmiyorum Ev almak isteyenler düşünsün diye olabilir mi ? Neyse Âdem Babam düşüne dursun ben sorumu sorayım ! Ev dediğiniz şey neden bu kadar pahalı ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2013 | 13:39 Mustafa Demirel 781 Kişi okudu

krd group sözleşme iptali

Soru

krd groupla devre mülk sözleşmesi yaptık 30 aralıkta.. 200 tl peşin para ödedik.şimdi sözleşmeyi iptal etmek istiyoruz,10 gün yasal cayma hakkımız varmış... nereye ve nasıl başvurabiliriz sözleşme iptali ve senetleri almak için?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Ocak 2013 | 16:04 metin arap 782 Kişi okudu