Köy senediyle alınmış araziyle ilgili

Soru

Merhaba; Bursa'dan yazıyorum size. Biz 1995 yılında Bursanın Dağyenice köyünden 580 m2'lik bir arazi aldı. Muhtar ve 2 aza'nın onayladığı gayrimenkul satış senediyle bu araziyi aldık. Yatırım olarak aldık. Yıllar geçti üzerinden kadastro geçmiş köyden ve yeni tapular alınmış bizim bundan o zaman haberimiz olmadı. Sonradan başvurduğumuzda arazinin bize satan kişinin değilde köyden bir başkasının üzerine tapulandığını ve kendisinin arazisi olduğunu söyleyerek hak kazandığını mahkeme yoluyla öğrendik. Biz ve o zaman orada arazi almış olan birkaç arkadaşımız mahkemeye verdik mahkeme aleyhimize sonuçlandı. Bu Muhtar ve o zaman ki iki azanın imzaladığı belgenin hiç bir hükmü yok mudur. Bu belgenin üzerinde satan kişiler, fiyatı vs. hepsi de yer almaktadır. Biz yeniden bir dava açabilir miyiz.? Nilüfer ilçe Dağyenice köyü 120 pafta 2. parsel Dosya no: 1998/61 E sayılı dosya. Bize bir yol gösterip yardımcı olabilirseniz minnettar olacağım. Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Haziran 2014 | 15:30 Dilek Duman 780 Kişi okudu

future park 1+0

Soru

Merhaba Tebernüş Bey Bugun future park dan 1+0 50 m2 bir daire yada oda diyeyim:) aldık Allah hayırlı eder inşallah. Teslim 2015 haziranda olacak. 5 yıldızlı bir otelin bu studıo daireleri işleteceğini söyledi Satışdaki arkadaşlar. Yatırım için daire almaya gittik ama böyle bir oda aldık. Siz ne dersiniz? Yatırım amaçlı doğru bir seymi yaptık yoksa 2+1 bir daire dahamı mantıklı olurdu. (107000 tl peşin fiyatına 48 ay sıfır faizle aldık buarada...) cvbnız için

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mayıs 2014 | 01:56 haluk tercüman 779 Kişi okudu

ıspartakule emlakcı ve ev sahıbı dayanışması

Soru

Merhabalar Tebernuş Bey: ıspartakule bızımevler avrupa konutları vs vs vs.. bugunde dahil zam ustune zam.. evını satmak isteyen 3 ev sahıbı ve bunu pazarlayan 5 emlak şirketi resmen piyasa belırlıyor. 250 bınlık evi emlakcı 280 ne teklif geciyor internete bunu goren diğer bır ev sahıbı 280 istiyorlar ben 300 den satmam diyor...bır diğer ev sahıbı benım daire guney cephe diyor ve 350 istiyor.. evını satmayı duşunmeyen bır ev sahıbıde 350 ye satıyorlarsa 400 bın bende istiyeyim belkı alıcı çıkar diyor.. bu dongu hergun devam ediyor ve diğer daire sahıpleride orda şu fıyat olmuş burda şu fiyat olmuş diyerek onlarda zam yapıyor.. zam yapılan daireleri karşılaştırdığımızda sonuç heryerde zam var.. ıspartakulenın geleceği için bence mutlaka boş yerlere yenı projeler yapılmaya başlanmalı yoksa yıl sonu 1 milyon tl olucak bu gidişle daireler orda.. teşekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2014 | 15:36 ugur hediyeci 780 Kişi okudu

1istanbul evleri hk.

Soru

Merhaba tebernüş bey bildiğiniz gibi emlak konut 1 istanbul evlerinin kurası 08.03.2014 tarihinde çekildi banada 110 metre kare 2 katta gb yönlü ve değeri 280 000 tl olan bir daire çıktı değerlendirebilirmisiniz lütfen..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Mart 2014 | 15:31 halil telli 779 Kişi okudu

kooperatif daire satışında değer artışı

Soru

Sorunuz: Tebernüş bey yardımlarınız için öncelikle teşekkür ediyorum.Benim şu ana kadar tatmin edici bilgi alamadığım bir konuda yardımınızı bekliyorum.Konu şu; 1985 de kurulan ve 1000 000 000 Tl ye arsası alınan 1000 üyelik bir kooperatifden 1993 yılında 2000 000 Tl ye hisse devri aldım.aldığım tarihden bu yana yılda ortalama 300 000 000 Tl(yeni parayla 300 Tl) olmak üzere 2012 ye kadar 19 yıl aidat ödedim.kooperatif olarak arsamızı 2009 da kat karşığı verdik ve 2012 sonunda dairelerimizi aldık.(not: ayrıca teslim de 22 000 yeni Tl şerefiye ödedim).Dairelerin şu an ki satış rakamları yaklşık 550 000-600 000 aralığında.dairemi satmayı düşünüyorum.ancak değer artış kazanç veya ödenecek vergi konusunda hiç bir somut bilgiye ulaşamıyorum.vereceğiniz bilgi için şimdiden teşekkür ediyorum. saygılarımla Sezai hiçdurmaz NOT vergi konusunda size yazmam gerektğinin yeni farkına vardım.ayrıca eklemeliyimki tapularımızı henüz alamadık

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
27 Kasım 2013 | 21:22 sezai Hiçdurmaz 780 Kişi okudu

İnnovia 2 E3 BLOK

Soru

Merhaba, İnnovia 2 sitesi E3 blokta bir daire satın almayı düşünüyorum. Bu blok daha sonradan yapılmış, önceden yeşil alanmış ama daha sonra 2 adet blok yapılmış. Diğer bloklarda tapular çıkmış ancak bu iki blokta tapular çıkmamış. Tapu sorunu varmıdır? Tapusuz satın aldığımızda daha sonra ne gibi problemlerle karşılaşırız? Tapuları hazırlanıyor deniyor bu doğrumu? Teşekkürler

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2013 | 10:28 Hakan Akça 779 Kişi okudu

Ümraniye Tepeüstündeki karmaşa

Soru

Merhaba Tebernüş bey, geçtiğimiz ay metroya yakınlığı nedeniyle ümraniye tepe üstünde ev aldım. Tepe üstünde geleceğe dönük önemli potansiyiyel barındırdığını düşünmeme rağmen. İçimi karartan sanayi sitesi ortamı ve çok çirkin görüntüler oluşturuyor. Sizce tepe üstünün yakın gelecekte daha nezih bir yer olma ihtimali varmıdır. Burayla ilgili umudumu diri tutmalımıyım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Kasım 2013 | 01:58 Bayram şimşekoğlu 779 Kişi okudu

Demir Romance

Soru

Merhaba Tebernüş bey Beylikdüzü Bizimkent tarafında demir romance benzer nitelikte bitmiş ya da bitmek üzere olan başka hangi siteleri söyleyebilirsiniz ya da önerebilirsiniz? Solarkent haricinde Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Eylül 2013 | 15:07 Tuğba Çimen 779 Kişi okudu

Soyak Park Aparts'ta teslimat sırasında yaşanan sıkıntılar

Soru

Hilal Hanim merhaba, 26.08.2013'de Soyak'tan gelen yazılı davet uzerine dairemi teslim almak uzere Soyak Park Aparts'ın oldugu yere gittim. insaat'ın binaların icinde dışında ve sitenin tamamında devam ettiğini gördüm. Dairelere bakmak için site içerisinde gezmek bile çok tehlikeliydi ki dönüşte başımı bir demir levha'ya çarparak yaralandım ve bununla ilgili hastane raporumda var. Daireler bitmediği için bana imzalatılmaya çalışılan forma neden teslim edilemediğinin yazılmasını ıslak imzalı örneğinin de bana verilmesini istedim kabul etmediler.Ben de hiçbirşey imzalamadım. Bu durumun tespiti ve haklarımın korunması icin nasıl bir yol izlemeliyim? 3 ay daha süre uzatma hakkı olduğu halde bitmemiş evlere insanları teslim için çağırmanın altında yatan sebep ne olabilir?

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
30 Ağustos 2013 | 01:01 Mustafa Alpaslan Besimoğlu 779 Kişi okudu

Ne yapmalıyım?

Soru

Merhaba, İstanbul Bostancıda kirada oturuyorum şu an için evden ve kiramdan memnunum. 2 küçük çocuğum olduğu için aktiviteli sitede 3+1 daire alamıyorum malum bu bölgede o tip daireler 400.000 TL den başlıyor. Nakit 170.000 TL param var. 5 yıl için 100.000 TL de kredi çekerek 270.000 TL lik yatırımlık bir daire almak istiyorum. Aşağıdaki seçeneklerde kararsızım. 1-Küçükyalı bölgesinden 25 yıllık eski daire al kiraya ver 1.000 TL kira getirir kiracı ile birlikte kredini öde bitir. Belki bu dönemde mutahit gelirse binayı alırsa zengin olursun :) 2-Şerifali bölgesinden yeni binada daire al 800-900 e kiraya ver. 3-Suryapı Taşdelen projesine baktım bu v.b. bir projeden lansman öncesi 2+1 daire al proje başlayınca satarsın. Bu arada kira alamayacağım ve kredi öderken zorlanacağım :( 4-parana göre dükkan al kiraya ver, kredi bitince satar 3+1 evini alırsın. Sizce ne yapmalıyım? Projeden ev al derseniz proje öneriniz var mıdır, Bizimevler 6 da Eylülde başlayacak?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ağustos 2013 | 21:12 MURAT TEKİN 780 Kişi okudu