Kentsel dönüşüm ile yıkılacak evler.

Soru

Merhaba Tebernüş bey. Bizim oturduğumuz bina kentsel dönüşüm adı altında imara gidecek fakat 2 yıldır hep bir bahane ile erteleniyor. Biz öğrenciyiz ve kira sözleşmemiz var 2 ay içinde bina yıkılacak diyorlar biz de işimizi garantiye almak adına yapıdan ayrılmayı planlıyoruz. Yapıdan çıkarsak şayet taşınma bedeli yahut her hangi bir yardım talep etme hakkımız var mıdır? Varsa hangi yolları izlememiz gerekmektedir?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
04 Haziran 2017 | 01:33 Rozan ateş 765 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm Projeleri hakkında

Soru

Merhaba, Uğurmumcu 'da Kentbaşı sitesinde oturuyoruz.Daire kendimizin fakat ev çok eski kentsel dönüşüme girecek deniyor bu nedenle tadilat yapamıyoruz. Fakat kat izni olmadığı için yapılamıyor. Binalar 5 katlı daha yüksek yapılabilmesi için yasa değişmesi gerekiyormuş. Site yönetimi bişe yapamıyor. Ne yapabiliriz. Binanın dışıda eski durumda dış cephe yok. Yönetim dış cepheyi yaptırmak istiyor. Bense yıkılıp yeni bi evimiz olsun istiyorum.Yani bu binaların yıkılması için ne yapabiliriz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2017 | 19:19 Fatma Arslan 766 Kişi okudu

herhangi bir hak kaybı olur mu

Soru

mrb tebernüş bey; eyüp karadolap mahallesinde yeni aldığım evin iskanı alınmadı müteahhit tarafından, geçtiğimiz günlerde eyüp haberde çıkan habere göre de evimin bulunduğu çalı sokak da dahil bir çok sokak kenntsel dönüşüm kapsamında toki ile ön protokol imzalandı diye bir haber okudum bu durumda iskan alınmamış olursa hala bir sıkıntı yaşarmıyım .. şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Nisan 2017 | 17:21 serhat demiray 766 Kişi okudu

indifa hakkı bende olan dairedeki boşandığım eşimin eşyaları.

Soru

Sayın ilgili, Boşandığım eşimin eşyaları indifa hakkı bende olan dairede durmaktadır. Aile mahkemesinde hakimin verdiği karara göre şahsi eşyasını 6 ay içinde alacaktı, fakat almadı, telefonla söyledim çöpe at dedi. Beni zor durumda bırakır diye noter kanalı ile mahkemedeki adresine eşyalarını 3 gün içinde alması için ihtarname gönderdim. Postacı verdiğim adresin mesai saatlerinde kapalı olması nedeniyle iletememiş ayrıca mernis numarası olmadığı nedenle de muhtarlıktan bir işlem yapamamış. Bu durumda mernis numarasını belirten yeni bir ihtarname mi çekmem gerekir. Şu anda da bir şey yapamıyorum, sizden yardım talep ediyorum, zira dairemi kiraya veremiyorum, teşekkürlerimle, esen kalınız.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
31 Mart 2017 | 13:27 irfan köksal 765 Kişi okudu

emlak alırken kararsızlık

Soru

Merhaba, yeni evimi sattım (300 bin TL). bu yaz yurt dışına yerleşeceğim. Ancak parayı bir şekilde değerlendirmek istiyorum . Ve tabi ilk akla gelen yine emlak. Ankara da Çayyolunda çok iyi bir konumda 15 yıllık bir bina da içi çok iyi yapılmış bir daireyi %0.8 konut kredisi ile almak sizce ne kadar mantıklı ? Tabi tam olarak yatırım için de değil. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ocak 2017 | 11:08 ahmet mutlu 765 Kişi okudu

maltepe altayçeşme dublex

Soru

maltepe altayçeşme bölgesinden 4+2 yeni yapılmış bina 145m2 net dublex almak için anlaşmak üzereyim. daire güney cephe deniz manzaralı ve teraslı çatı dublex. maltepenin merkezinde olan daire metroya da sahildeki marmaraya da 10 dk. yürüme mesafesinde. 600000tl fiyatta anlaştık. tapu masraflarına karışmıyorum. daireyi kredilimi peşinmi almalıyım? bölgenin geleceğini nasıl görüyorsunuz? anlaştığım dairenin kira ortalaması 2700-3100 tl aralığında. teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Ocak 2017 | 12:25 BORA ATMACA 765 Kişi okudu

kapora iadesi hakkında görüşünüze ihtiyaç duymaktayım

Soru

merhaba kadir bey sizden ricam evimin satışı için bir alıcıyla 450000 karşılığı anlaştım 50000 kapora verdi satış işlemi için 5 ay sure istedi sözleşme yaptık alımdan vaz geçerse kaporasının yanacağını ben satıştan vaz geçersem aynı miktarda ceza ödeyeceğimi beyan ederek aramızda iki şahitli bir sözleşme yaptık sürenin dolmasına 15 gün kaldı alımdan vaz geçerse kaporasını alma hakkı varmı süre sonunda noterden ihtarname çekmem gerekirmi

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
05 Ocak 2017 | 13:03 naim özkan 765 Kişi okudu

Alsancak liman bölgesinden ev alınır mı, gelecekte artış potansiyeli var mıdır?

Soru

Merhaba Serdar bey, Alsancak liman bölgesi fiyat olarak Alsancak geneline göre uygun bir yer. Malum böle ev almak mantıklı mıdır? Ayrıca Alsancak' ta oturmak bence çok güzel bir durum. Buradan alınacak bir ev ileride manhattan bölgesine yakın olması nedeniyle prim yapar mı? Sizin ön görünüze göre kentsel dönüşüme yaklaşık ne zaman girebilir?

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2016 | 11:16 İLKER İLÇİ 766 Kişi okudu

havaray ulaşım sistemi hakkında

Soru

Sefaköy İkitelli arası yapılacak olan havaray ulaşım sistemi güneşpark evlerinin fiatlarına nasıl yansır.mesela yüzde kaç prim yaptırır

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ekim 2016 | 19:05 Hayrettin eraslan 766 Kişi okudu

KAMULAŞTIRMADA 5 YILLIK İMAR PROGRAMI

Soru

Hacı Osman Bey, Öncelikle maliklerin uzlaşması esas alınıyor. Malikler ( 2/3 hisse çoğunluğu malik) uzlaşamazsa o takdirde idare kamulaştırma yoluna gidiyor. Kolay gelsin. Hocam sağolun cevap vermişsiniz ama yine tam anlayamadım.Diyelimki anlaşamadık.İdrare kamulaştarıp öylemi yıkıyor.Yada Yıktıktan sonra ortaya çıkan arsayımı kamulaştırıyor. 2.sorum ise Kamulaştırmayı idare 5 yıllık imar programı üzerindenmi yürütüyor.Malum bölgede onlarca yüzlerce ev var.Bayağı zor bir iş TEŞEKKÜRLER

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
13 Ekim 2016 | 15:36 Hacı Osman Karaöz 766 Kişi okudu